Oud 06-05-2004, 13:21
Rhinus
Rhinus is offline
Dat is mijn conclusie na 't kopen van een paar legale spellen.

Jezus zeg, wat is dat CD-Rom gedoe vervelend. Zit je in je spel staat alles 1 sec stil omdat je PC totaal nutteloos een keer je CD-Rom gaat ronddraaien..

Of kan ik er iets aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2004, 13:34
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Bullshit, want als dat het geval is kan je ook gewoon een no-cd patch halen.
Oud 06-05-2004, 13:39
Verwijderd
Yup, gewoon een no-cd patch er neer flikkeren.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 14:29
Rhinus
Rhinus is offline
Oke, dat was dom van me .
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:08
Verwijderd
Mwoah, ik ken dommere dingen, dat wel
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:08
Verwijderd
Betere CD-ROM speler kopen, of gewoon Nero Drivespeed draaien en de spin-downtime op Forever zetten (en dan de snelheid op 20X ofzo zodat-ie geen herrie maakt).
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:16
perfectme
perfectme is offline
Illegale spellen speel ik met minder plezier dan legale.
Bij illegale heb ik geen drang om het spel echt uit te spelen, waar ik dat bij legale wel heb.

Dus vind ik dat legale lekkerder spelen dan illegale.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 16:42
Verwijderd
Kheb anders nog steeds een redelijk aantal PS2 spellen die ik nog moet uitspelen. Legaal
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 16:48
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik heb alleen theme-park en little big adventure legaal

ik heb er gewoon niet het geld voor (over) om alles legaal te kopen. Alleen als een game echt de moeite waard is zal ik het zeker legaal kopen
Oud 06-05-2004, 16:58
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 06-05-2004 @ 17:48 :
ik heb alleen theme-park en little big adventure legaal

ik heb er gewoon niet het geld voor (over) om alles legaal te kopen. Alleen als een game echt de moeite waard is zal ik het zeker legaal kopen
Alles legaal kopen? Je koopt geen reet legaal! Door mensen zoals jij blijven games zo duur .
Oud 06-05-2004, 17:14
Poor twisted me
Citaat:
NyteWolf schreef op 06-05-2004 @ 17:58 :
Alles legaal kopen? Je koopt geen reet legaal! Door mensen zoals jij blijven games zo duur .
je begrijpt waarschijnlijk niet wat ik bedoel,

ik koop games die ik de moeite waard vind wel legaal
omdat ik er geen behoefte aan heb, voor games die ik maar 2x speel vol te gaan dokken.

en ja duhhh.. ik weet ook wel dat wanneer alles netjes legaal zou worden gekocht, de prijzen een stuk zouden dalen.
Ze moeten ook eens kijken na hoeveel de gemiddelde gamer te besteden heeft.
Vind je het gek dat er dan zoveel gekopieerd wordt

als ik het zo bekijk zoals de prijzen nu liggen koop ik nog geen 2 games legaal per jaar

En niet zo boos doen he!, want ik weet zeker dat jij thuis ook verschillende kopieen hebt liggen

edit:

om er even op terug te komen, waarom ik alleen die 2 bovengenoemde titels legaal heb, nou ik heb sinds december pas een pc die wel alle recente games ook aankan in plaats van games uit het dos tijdperk

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 17:36
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 06-05-2004 @ 18:14 :
je begrijpt waarschijnlijk niet wat ik bedoel,

ik koop games die ik de moeite waard vind wel legaal
omdat ik er geen behoefte aan heb, voor games die ik maar 2x speel vol te gaan dokken.

en ja duhhh.. ik weet ook wel dat wanneer alles netjes legaal zou worden gekocht, de prijzen een stuk zouden dalen.
Ze moeten ook eens kijken na hoeveel de gemiddelde gamer te besteden heeft.
Vind je het gek dat er dan zoveel gekopieerd wordt

als ik het zo bekijk zoals de prijzen nu liggen koop ik nog geen 2 games legaal per jaar

En niet zo boos doen he!, want ik weet zeker dat jij thuis ook verschillende kopieen hebt liggen
De spellen die jij noemde zijn allebei al een jaar of 5 oud als het niet meer is, dus die 2 per jaar van jou klopt niet .
En idd, ik heb hier welgeteld 2 kopietjes liggen, omdat die niet in de winkel te koop zijn. Verder heb ik een stuk of 12 pc spellen en 40 consolespellen.

Dus begin niet tegen mij .

En de gemiddelde gamer heeft makkelijk geld genoeg om af en toe es een legaal spel te kopen, maar de gemiddelde gamer besteed teveel geld aan uitgaan en dergelijken.
Oud 06-05-2004, 17:42
Verwijderd
Of de gemiddelde gamer koopt 6 á 7 cd's legaal per maand á 16,99(gemiddeld) heeft z'n verzekering te betalen en koopt zo nu en dan een spel
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 17:44
Poor twisted me
Citaat:
NyteWolf schreef op 06-05-2004 @ 18:36 :
De spellen die jij noemde zijn allebei al een jaar of 5 oud als het niet meer is, dus die 2 per jaar van jou klopt niet .
En idd, ik heb hier welgeteld 2 kopietjes liggen, omdat die niet in de winkel te koop zijn. Verder heb ik een stuk of 12 pc spellen en 40 consolespellen.

Dus begin niet tegen mij .

En de gemiddelde gamer heeft makkelijk geld genoeg om af en toe es een legaal spel te kopen, maar de gemiddelde gamer besteed teveel geld aan uitgaan en dergelijken.
die spellen die ik noemen zijn beide al 6 jaar oud ja, idd. Maar ik ga geen recente spellen kopen als mijn pc dat toch niet draait waarom zou ik?

Ik speel namelijk alleen games op de pc, en niet op een console.
Ik heb mijn eigen pc helemaal zelf moeten dokken, dus geld voor games nope. Bovendien zijn er nog andere dingen waar ik ook graag wat geld aan uit zou willen geven.

Maar er zijn dit jaar zeker games waarvan ik zeker weet ze legaal te gaan kopen, tenzij ze helemaal floppen natuurlijk.

Iedereen heeft een ander budget natuurlijk, en andere ideeen hierover, maar als we hierover beginnen kun je het ook over alle andere illigale software hebben, of nog beter FILMS. Je kunt namelijk bijna elke DVD tegenwoordig, zelfs nederlandstalig wel downloaden.

ik wil hiermee niet aangeven dat ik ervoor ben, in tegendeel juist.

maar ik heb geen zin om hierover uren door te gaan "ruzieen"

mzzl
Oud 06-05-2004, 19:21
Verwijderd
klik hier voor een no cd-key Het is legaal mits je het orginele spel in bezit hebt.

Staan trouwens ook updates van spellen en meer..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:44
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik koop redelijk wat legaal, en download/brand af en toe wat, maar ik merk ook dat ik meestal meer plezier beleef aan gekochte spellen, waarschijnlijk omdat ik de betere spellen toch wel koop
Oud 06-05-2004, 22:38
Verwijderd
Heb het zelfde. Moet zeggen de spellen die ik koop speel ik online, om gezeik met cd-keys te voorkomen of updates....
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 23:11
Verwijderd
Citaat:
NyteWolf schreef op 06-05-2004 @ 17:58 :
Bullshit. Bij games geldt hetzelfde als bij muziek-CD's: de prijzen waren ook al op dit niveau toen niemand nog een thuisbrander had. Sterker nog, software was zo rond 1988-1990 nog veel duurder dan nu. Sla er maar eens een oude PCM op na.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 08:40
Verwijderd
Ach, je kunt altijd een paar maandjes wachten, dan is het flink in prijs gedaald. Heb van de week Tron2.0 voor €15,= bij Dynabyte gehaald. Tof spel
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 09:07
Obi Wan
Obi Wan is offline
Ik heb een hele map vol illigale spellen, en dan nog niet te beginnen over de Twilight collectie

En nog een zooi ISO's op de HDD

En nu Nyte? Ga je me nu ook afkraken?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 17:12
Purgatori
Purgatori is offline
Illi owns
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 17:30
Poor twisted me
Citaat:
Obi Wan schreef op 07-05-2004 @ 10:07 :
Ik heb een hele map vol illigale spellen, en dan nog niet te beginnen over de Twilight collectie

pas maar op hij bijt!
Oud 08-05-2004, 00:38
p-chez
p-chez is offline
Ik koop wel legale games. Maar dan weet ik héél erg zeker dat 't niet tegen zal vallen.

Dat is gewoon de fuck. Je kunt nergens te weten komen of een spel tegen zal vallen, totdat je 't speelt. En als je er dan al 40 euro aan uitgegeven hebt, is 't al te laat.
Ook gamesmagazines helpen hier niet, omdat 't natuurlijk puur op mening gebaseerd is. Magazines kunnen je alleen interesseren in een titel, of 't echt zo geweldig is als beweerd wordt is nog af te wachten.

Zodoene heb ik ook illegale games, omdat ik geen zin heb om 40 euro verspild te hebben als de game toch blijkt te zuigen.
Ik heb ook wel games alsnog legaal gekocht nadat ik ze illegaal gespeeld had.

En natuurlijk games waarvan ik weet dat ik ze MP wil spelen, haal ik gewoon ff een legale versie op.
Oud 08-05-2004, 02:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
illigaal?

Anyway, download Daemon Tools en een programma om een ISO van je CD te maken (WinISO maar kan ook met Nero, of ISObuster, etcetera). Maak er een ISO van, en mount hem met Daemon Tools.

Voila! Zo heb ik al mijn game-CDs ook gewoon op mn fileserver staan; even mounten en spelen maar; niets cd zoeken enzo. Bovendien heb je niet het gezeik met beschadigde cd's en is de snelheid véél hoger.

Oud 08-05-2004, 04:04
Tox
Tox is offline
legaal is veel beter, heb ook wel wat illegale zooi hier liggen, maar geef toch de voorkeur aan legaal
Oud 08-05-2004, 16:43
Verwijderd
Koop alleen MMORPG's nog legaal, aangezien je dieniet kan downloaden. En de meeste spellen boeien me niet lang genoeg om er 40-50 euro voor te betalen. Enigste spel dat ik wel zn geld waard vind is championship manager.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 17:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-05-2004 @ 03:16 :
illigaal?

Anyway, download Daemon Tools en een programma om een ISO van je CD te maken (WinISO maar kan ook met Nero, of ISObuster, etcetera). Maak er een ISO van, en mount hem met Daemon Tools.

Voila! Zo heb ik al mijn game-CDs ook gewoon op mn fileserver staan; even mounten en spelen maar; niets cd zoeken enzo. Bovendien heb je niet het gezeik met beschadigde cd's en is de snelheid véél hoger.

Fantom CD of is die illegaal?
Oud 08-05-2004, 23:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Mikai schreef op 08-05-2004 @ 18:08 :
Fantom CD of is die illegaal?
Ken ik niet, maar Daemon Tools is Freeware en een uitstekend proggie.
Oud 09-05-2004, 03:35
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
illigaal?

En wat is jouw fileserver ?
Oud 09-05-2004, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 09-05-2004 @ 04:35 :
Iets wat ze niet hier neer zal zetten sphincter boy
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 12:10
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
illigaal?

Alleen gaat Splinter Cell: PT dan zeiken dat je emulation software hebt en weigert te draaien...kutubisoft
Oud 09-05-2004, 12:41
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
sybje schreef op 06-05-2004 @ 20:21 :
klik hier voor een no cd-key Het is legaal mits je het orginele spel in bezit hebt.

Staan trouwens ook updates van spellen en meer..
Dat is helemaal niet legaal, officiëel: het valt onder "modifying or reverse engineering" van het spel, wat bijna altijd tegen de End User License Agreement is.

Dat wordt alleen nooit afgedwongen.
Oud 09-05-2004, 13:45
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Morridin schreef op 09-05-2004 @ 10:44 :
Iets wat ze niet hier neer zal zetten sphincter boy
Een man mag durven hopen.
Oud 09-05-2004, 15:07
Verwijderd
Ik kan er volledig inkomen dat men een game in zijn geheel gaat downloaden om 't te proberen. Immers; de tijd van objectieve gamereviews is al lang voorbij. Oudjes onder ons zullen zich vast nog wel Hoog Spel herinneren; alsmede de reden waarom die er mee opgehouden zijn.

Either way; de legale games die ik heb speel ik zelden met no-CD patch of wat dan ook. Gewoon voorzichtig met je game omgaan voorkomt schade. En ach, even wachten op 't opspinnen vind ik niet zo'n ramp. Wat ik veel vervelender vind is op DVD's die waarschuwing over het schenden van copyrights e.d. bij speelfilms. Maar goed, daar heb je ifoedit voor.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 16:26
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 07-05-2004 @ 10:07 :

Hangt er vanaf wat je allemaal wel legaal hebt .

En Nare Man: dat weet ik ook wel, ik heb gewoon iets tegen mensen die geen ene hol kopen.
Oud 10-05-2004, 02:26
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
tis wel vaag, vooral bij spellen van ea heb ik dat... bv the sims moest ik eerst allemaal overkopieren naar cd-r's voordat ze het goed deden
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 03:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Preaper schreef op 09-05-2004 @ 04:35 :
Ik heb een fileserver waarop al mn data staat. Eigenlijk twee, de tweede zorgt voor nightly backups. Elke nacht om 3 uur zal er een "mirror" gemaakt worden van mn fileserver.

Op mijn eigen werk computers staat alleen het OS, niet mn data. Niet mn emails, niet mn bookmarks van mn browsers. Echt alleen het OS en de programma's.

En dus ook mn games staan op de FS. Vind ik zelf heel handig, en veilig aangezien hij backups maakt.
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 09-05-2004 @ 13:10 :
Alleen gaat Splinter Cell: PT dan zeiken dat je emulation software hebt en weigert te draaien...kutubisoft
Daemon Tools heeft voorzieningen om dit tegen te gaan. Download de nieuwste versie en kijk naar Emulation -> Safedisc, Securom, Laserlock, RMPS, etc.
Oud 11-05-2004, 09:24
dls
dls is offline
wat een gezeur allemaal. Ik koop bijna nooit legaal een game, Ik download of brandt van iem. anders. Ze moeten CD's en CD-roms gewoon een normale prijs maken. In de VS zijn CD'tjes iets van $10. Dat is tenminste een normale prijs en dan ben ik best bereid om games te kopen. zolang dat niet gebeurt blijf ik trouw aan NERO en dowloads...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 10:56
Wammus
Wammus is offline
ik koop alleen de games waarvan ik denk dat ze echt de moeite waard zijn legaal, en de spellen waar ik in eerste instantie na het lezen van een review ( wat overigens idd niet altijd een goede maatstaaf is want het blijft de mening van een ander ) zoiets heb van: hmm dit kan leuk zijn, die download ik eerst om ze te proberen. mocht het dan een goed spel zijn koop ik het alsnog en zo niet dan wis ik het weer en heb ik geen 40 a 50 euro verspild.
Oud 11-05-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Stouwdam schreef op 11-05-2004 @ 10:24 :
wat een gezeur allemaal. Ik koop bijna nooit legaal een game, Ik download of brandt van iem. anders. Ze moeten CD's en CD-roms gewoon een normale prijs maken. In de VS zijn CD'tjes iets van $10. Dat is tenminste een normale prijs en dan ben ik best bereid om games te kopen. zolang dat niet gebeurt blijf ik trouw aan NERO en dowloads...
Hmm, enig idee waar ik de OST van Kill Bill 1 nieuw kan krijgen voor $10?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 19:45
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 11-05-2004 @ 20:42 :
Hmm, enig idee waar ik de OST van Kill Bill 1 nieuw kan krijgen voor $10?
Mja voor 9 euro bij de FRS en Plato rotterdam.
Oud 13-05-2004, 12:48
dls
dls is offline
het kan dus veel goedkoper.
als ze dat eens een keertje doen...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 23:17
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 13-05-2004 @ 13:48 :
het kan dus veel goedkoper.
als ze dat eens een keertje doen...
Hoezo? Waarom zouden ze het zo goedkoop mogelijk aanbieden? Mensen vinden dan wel een ander excuus om te gaan downloaden. Games zijn niet duur, mensen zijn gewoon krenterig en hebberig.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 05:04
Verwijderd
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 11-05-2004 @ 20:45 :
Mja voor 9 euro bij de FRS en Plato rotterdam.
Heh, je hebt nog gelijk ook

Maar mijn punt was meer; lang niet alles zul je voor $10 kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:05
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 14-05-2004 @ 00:17 :
Hoezo? Waarom zouden ze het zo goedkoop mogelijk aanbieden? Mensen vinden dan wel een ander excuus om te gaan downloaden. Games zijn niet duur, mensen zijn gewoon krenterig en hebberig.
Ach man, jij koopt alleen dure spellen als er een Orc op staat
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 23:56
Orion16
Orion16 is offline
Vind 50 á 99 euro per spel gewoon pure afzetterij
Het geeft trouwens wel voldoening om een spel van 5 euro uit de budgetbak, wat nog erg goed is, bijv. serious sam te spelen.
En inderdaad de no cd patches
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 00:04
wilco984
wilco984 is offline
illegaal heeft er wel voor gezorgd dat ik me niet meer volledig stort op EEN! spel.. ik speel er 1.. en 2 weken later weer een ander.. je kunt en dus wil je gewoon alles uitproberen.. IK DAN!
Oud 16-05-2004, 00:56
Verwijderd
mja, dat is zeker zo, je download van alles , speelt het 2x en speelt dan weer het volgende spel wat je download. Alles gaat je veel sneller vervelen omdat het zo makkelijk is weer iets nieuws te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 02:13
p-chez
p-chez is offline
Precies. Met het gebruik van illegale games kun je in een paar maanden gewoon een game of 6 of meer spelen. Of iig in één keer hebben. Er zijn vaak meer dan een vette games die rond dezelfde tijd uitkomen.

Als je 6 games moet kopen, ben je gewoon minstens 300 euro kwijt. Dus zit je gauw vast aan een game.

M.a.w; dat doe je niet.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten