Oud 29-04-2004, 20:26
Verwijderd
het is nou voor de tweede keer (gister ook) dat ik mn lens in mn oog kwijt was. dan zit ie dubbel gevouwen onder mn ooglid. ik ging heel erg knipperen om hem eruit te krijgen maar dat hielp niet. uiteindelijk zag ik hm en kon ik hem er uit pakken. toch vond ik het vervelend, om het 'kwijt' te zijn. mn zusje zei dat het kwam omdat ik te weinig traa nvocht heb en beter een dagje ze niet in kan doen. weet iemand miss of dit waar is? heb je zoiets gehad en wat deed je toen?
ik hoop dat iemand me kan helpen

kirsten
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:38
Gothic
Gothic is offline
dit gebeurt alleen bij mij als m'n lens binnenstebuiten zit zeg maar...
Oud 29-04-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-04-2004 @ 21:38 :
dit gebeurt alleen bij mij als m'n lens binnenstebuiten zit zeg maar...
hmm ja daar zat ik ook aa nte denken. maar duurt het dan de hele dag voordat hij 'kwijt' raakt? zou dat dan niet sneller gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:42
Jules
Jules is offline
Misschien zijn je ogen inderdaad te droog oid, maar daar heeft de opticien wel wat voor, andere lenzenvloeistof ofzo. Of andere lenzen
Oud 29-04-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Sooz schreef op 29-04-2004 @ 21:42 :
Misschien zijn je ogen inderdaad te droog oid, maar daar heeft de opticien wel wat voor, andere lenzenvloeistof ofzo. Of andere lenzen
dus miss toch maar ff naar de opticien?...

iig thanx voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 22:11
Emilia
Emilia is offline
Hey,

Het zou inderdaad kunnen dat je ogen te droog zijn. Een aantal maanden geleden was ik ook een lens kwijt. Ik heb er toen een hele dag naar gezocht, maar kon hem nergens vinden en 's avonds vond ik hem helemaal achteraan aan de zijkant... Vandaar die hoofdpijn! Ik denk niet dat er veel aan te doen is, maar je kunt het maar eens vragen aan je oogarts/optieker he.
Oud 29-04-2004, 22:17
Verwijderd
Ik heb alleen dat ze wel eens dubbelvouwen als ik in mijn ogen wrijf, maar nooit uit zichzelf. Je moet trouwens niet alleen knipperen, maar eerst voelen aan welke kant de lens zit en dan je oog naar de andere kant kijken en over je ooglid wrijven richting de pupil. Dan komt ie meestal ook wel tevoorschijn.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 08:48
luchtballon
luchtballon is offline
Het kan misschien ook wel zijn dat je te weinig knippert.
Daardoor komt er te weinig vloeistof achter de lens en verniewd het niet. Maar ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben, want dan zou je verwachten dattie juist vast zit op je oog (tenminste, ik neem aan dat je zachte lenzen hebt aangezien ze ook dubbelgevouwen kunnen zitten).

Ik heb het ook alleen maar soms als ik te hard in mijn ogen wrijf.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 12:41
Verwijderd
@NOOdles: het rpobleem was dat i kniet voelde waar mn lens zat. ik deed mn oog wel dicht en wrijven maar dat hielp dus niet echt. volgende keer zal ik dat toch maar weer proberen. thanks

@luchtballon:volgens mij knippper ik niet weinig, maar het kan er idd aan liggen. nou heb ik altijd al wel jeuk in mn oog gehad, wat ook kan komen door drogen ogen. mja volgens mij had ik niet heel erg zitten wrijven in mn ogen. ik zal er wel es op letten.

thanks vor de reacties
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 01:18
p-chez
p-chez is offline
Dat heb ik ook af en toe. Maar idd alleen als ik in m'n ogen wrijf.
De eerste keer dat dat gebeurde was ik 'm ook 'kwijt'. Maar nu weet ik wat er aan de hand is als ie dubbelklapt, dus vind ik 'm direct.

Je ogen dichtdoen, en voorzichtig wrijven helpt meestal wel. Of 'm eruit halen, en opnieuw indoen.
Oud 02-05-2004, 06:40
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 02-05-2004 @ 02:18 :

Je ogen dichtdoen, en voorzichtig wrijven helpt meestal wel. Of 'm eruit halen, en opnieuw indoen.
alleen kan ik mn lens er niet uit halen als ik niet weet waar die is! maar goed gister merkte ik het sneller en kon ik hem nog pakken voordat die lens echt weg was.
iig thanks voor de reactie
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 10:19
Liss
Liss is offline
Heb er ook een tijdje last van gehad, waar het aan gelegen heeft weet ik nog niet maar goed. Gelukkig nu al een poosje niet meer gehad.
Oud 03-05-2004, 20:10
twirley
twirley is offline
Heeej,
ben je misschien sindskort over gegaan op andere lenzen...Ik had eerst halfjaarslenzen en die opticien zei dat ik beter maandlenzen kon gaan gebruiken. dus kreeg ik ze mee voor proef. en jaa hoor kon er niet aan wennen. Heel droog en daardoor was ik ze snel kwijt !!!
Als je dus droge ogen hebt zeg dat tegen die opticien en vraag naar bepaalde lenzen vloeistof die moet je dan opbrengen op je ooglid en zijn je ogen minder droog...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:23
telluriet
telluriet is offline
Heb d'r ook een paar keer last van gehad de laatste paar dagen.
Vorige week een nieuw pakket van 6 paar maandlenzen gehaald, sinds ik linkerlenzen uit het nieuwe pakket gebruik heb ik last van m'n linkeroog. De eerste deed echt zeer, zat ook al meteen een scheur in, en de tweede voel ik vaak echt zitten. Zal ik teruggaan naar de opticien?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 08:37
Verwijderd
@twirley: ik heb sinds iets langer dan ee nmaand lenzen, daarvoor altijd ee nbril gehad. ik weet niet zeker of ik droge ogen heb, en of het daardoor komt. maar als het weer vaker gebeurt ga ik toch maar ff naar de opticien.

@telluriet: zo erg is het bij niet. maar ik zou als ik jou was wel ff naar de opticien gaan

thanks
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 08:54
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
telluriet schreef op 03-05-2004 @ 21:23 :
Heb d'r ook een paar keer last van gehad de laatste paar dagen.
Vorige week een nieuw pakket van 6 paar maandlenzen gehaald, sinds ik linkerlenzen uit het nieuwe pakket gebruik heb ik last van m'n linkeroog. De eerste deed echt zeer, zat ook al meteen een scheur in, en de tweede voel ik vaak echt zitten. Zal ik teruggaan naar de opticien?
Als er een scheur in een zachte lens zit, moet je meteen teruggaan, toch zeker als je ook pijn hebt in je oog. Je zegt dat je de tweede lens voelt zitten: kijk eerst goed of je hem niet verkeerd om in je oog hebt zitten (dit kun je zien door de lens op je vingertop te leggen: als hij dan hoekig lijkt heb je hem verkeerd om; als hij vloeiend doorloopt heb je hem goed). Maar als je hem dus wel goed hebt zitten, heeft je opticiën je gewoon verkeerde lenzen gegeven, of je hebt een oogontsteking oid.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 09:51
telluriet
telluriet is offline
Denk dat m'n oog ontstoken is. Lens verkeerd erin doen heb ik nauwelijks last van, dat voel je meteen ja. Moet even 1 of 2 dagen geen lenzen dragen misschien.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:06
Noddy
Noddy is offline
ik heb ook heel vaak dat mijn lens dubbel zit onder mn ooglid. Dan wrijf ik maar in mn ogen zodat ie weer goed zit, of gewoon uit mn oog valt, misschien niet goed,weet ik niet eigenlijk, maar anders krijg ik em er ook niet uit.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:10
Verwijderd
Zou kunnen...maar ik heb harde lensen, en daar heb ik dus geen last van dat ie dubbel zit..!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 04-05-2004 @ 09:54 :
(dit kun je zien door de lens op je vingertop te leggen: als hij dan hoekig lijkt heb je hem verkeerd om; als hij vloeiend doorloopt heb je hem goed).
Ik heb het volgende 'geleerd': Is de lens bolvormig, dan is ie goed, en zijn de lensranden naar buiten gericht, is ie verkeerd om (in dat geval zal ie bij aandrukken omslaan naar de goede kant).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als je te weinig traanvocht hebt, krijg je ook rode ogen. Je lens kan onder je ooglid komen te zitten doordat je een rare draaiing maakte met je ogen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten