Oud 16-04-2004, 22:23
Verwijderd
Ik heb een vraagje:
Ik reed een tijdje geleden met de trein, maar het was 's avond en ik moest rennen om de trein te halen. Vervolgens zie ik geen conducteur dus ga ik bij het hokje van de conducteur w88. Als ik hem zie vraag ik of ik bij hem een kaartje kon kopen. Dat kon alleen tegen trein tarief ondanks dat het apparaat stuk was... Want er zou een conducteur buiten hebben gestaan (ik heb 15 sec langer gew8 met instappen en nix gezien
Aangezien in maar 5e bij me had, kon ik het kaartje niet meer betalen (normaal 4e), dus moet het met admin kosten enzo en zou het worden opgestuurd. Ik heb echter nix gehad. Nu kreeg ik gister een incasso-brief voor 27,70. Voor dat kaartje. Dus ik bellen omdat ik geen eerdere rekening of herinnering had gehad. Zegt die vrouw dat ik dat heb gehad, en dat omdat het apparaat stuk was, dat het kaartje tegen reductie voor 2,70 was!!! Dus ik zeg maar ik heb die brief niet gehad. Zegt die vrouw: Ja dan had jij moeten bellen, het is jouw verantwoordelijkheid.
Nu vroeg ik bij af of dit zo was. En het klopt toch ook niet dat ik dan niet het kaartje voor 2,70 in de trein mocht kopen, of desnoods voor 4e. Wat kan ik nu het beste doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2004, 02:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Onzin, als zij iets sturen, kun je daarop rekenen. Dat is niet jouw verantwoordelijkheid, dat is die van hun...

Netjes uitleggen dat je het goed bedoelt en best die 2,70 wil betalen, maar weigert dat enorme bedrag van 27 euro te betalen. Zeker niet doordat je dit door hun nalatigheid zou moeten betalen...
Oud 17-04-2004, 08:13
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-04-2004 @ 03:15 :
Onzin, als zij iets sturen, kun je daarop rekenen. Dat is niet jouw verantwoordelijkheid, dat is die van hun...

Netjes uitleggen dat je het goed bedoelt en best die 2,70 wil betalen, maar weigert dat enorme bedrag van 27 euro te betalen. Zeker niet doordat je dit door hun nalatigheid zou moeten betalen...
Mjah...lijkt mij ook. Jij kunt er tenslotte niets aan doen dat brieven neit bezorgd worden. Maar eens n klachtenbrief schrijven ofzo? (en hopen dat ie wel aankomt )
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-04-2004 @ 03:15 :

Mjah ik heb dus al betaald, anders zouden ze het bedrag nog een keer met zoiets gaan verhogen als ik niet binnen 10 dagen betaalde.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 08:22
Verwijderd
Heb nu deze brief opgesteld:

********* **

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

17 april 2004

Betreft: Bezwaar boete-inning door incassobureau

Geachte heer/mevrouw,

Op 6 maart 2004 kreeg ik in de trein tussen Almere Parkwijk en Weesp een boete (297329) omdat ik geen geldig vervoersbewijs bij me had. De reden hiervoor was dat de kaartjesautomaat op Parkwijk verstopt was, zodat ik geen geld in kon werpen. Bij de trein ben ik toen vijftien seconden buiten blijven staan, om te kijken of er een conducteur uitstapte, maar ik zag niemand uitstappen. Daarom ben ik in de trein bij het kamertje van de hoofdconducteur blijven wachten tot ik er een tegen kwam. Deze wilde mij alleen een kaartje tegen treintarief verkopen. Ik had maar vijf euro bij me, dus kon ik het kaartje van tien euro niet kopen. Er zou een acceptgiro worden opgestuurd.
Gisteren kwam opeens een rekening van een incassobureau dat ik niet op de rekening en de herinnering had gereageerd. Daardoor werd het bedrag met 25 euro verhoogd, tot 27,70. Ik besloot te bellen. Hier werd mij verteld dat het mijn verantwoording is dat ik die rekening betaal en dat ik had moeten bellen omdat ik geen rekening binnen heb gekregen. Hier ben ik het echter niet mee eens, omdat ik het nalatigheid van uw kant vind dat ik mijn post niet heb gehad. Ik kan per slot van rekening niet weten wanneer u uw post verstuurd.
Iets anders is dat de boete oorspronkelijk maar 2,70 bedroeg. Dit had ik dus makkelijk in de trein kunnen voldoen. Ik heb het geld inmiddels overgemaakt. Maar ik verzoek u toch om de incassokosten zo snel mogelijk aan mij terug te storten op rekeningnr. 569547***.

In afwachting op uw antwoord,

Christiaan R.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 09:10
Chaucus
Chaucus is offline
Ziet er dacht ik wel netjes uit....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:26
Gimme more beer
Erg dom dat je het geld hebt overgemaakt. Op die manier geef jij eigenlijk toe dat ze gelijk hebben... Ik snap dat je bang bent dat je meer moet betalen, maar je staat in je gelijk en dus hoef je maar 2,70 te betalen. Dat had je opzich wel kunnen doen.

Even een heel klein beetje geperfectioneerd:

Dit stukje:

Hier ben ik het echter niet mee eens, omdat ik het nalatigheid van uw kant vind dat ik mijn post niet heb gehad. Ik kan per slot van rekening niet weten wanneer u uw post verstuurd.
Iets anders is dat de boete oorspronkelijk maar 2,70 bedroeg. Dit had ik dus makkelijk in de trein kunnen voldoen. Ik heb het geld inmiddels overgemaakt. Maar ik verzoek u toch om de incassokosten zo snel mogelijk aan mij terug te storten op rekeningnr. 569547***.

Wordt:

---
Daar klopt natuurlijk helemaal niets van. Ik verwacht van jullie een rekening en zolang ik die niet krijg, hoef ik er ook niet achteraan. Het is per slot van rekening toch niet mijn verantwoordelijkheid dat die brieven gestuurd en ontvangen worden. Ik kan u verzekeren dat ik die brieven niet heb gehad.

Het bedrag van 2,70 euro had ik overigens makkelijk in de trein kunnen voldoen en dit had ik ook weldegelijk gedaan. De 27,70 heb ik inmiddels wel overgemaakt, om nog verdere ophoging van het bedrag te voorkomen, maar mijn eis is simpel. De aan mij verschuldigde 25 euro zou ik graag zo spoedig mogelijk op mijn rekening met nummer ******* ontvangen.
---

Dat is een wat agressievere benadering, zodat zij weten waar ze aan toe zijn en ze je waarschijnlijk heel graag willen helpen met je probleem.
Oud 17-04-2004, 12:45
Go
Go is offline
Citaat:
darkshooter schreef op 17-04-2004 @ 09:22 :
Heb nu deze brief opgesteld:

********* **

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

17 april 2004

Geachte heer/mevrouw,

Op 6 maart 2004 kreeg ik in de trein tussen Almere Parkwijk en Weesp een boete (297329) omdat ik geen geldig vervoersbewijs bij me had. De reden hiervoor was dat de kaartjesautomaat op Parkwijk verstopt was, zodat ik er geen geld in kon werpen. Bij de trein ben ik toen vijftien seconden buiten blijven staan, om te kijken of er een conducteur uitstapte, maar ik zag niemand uitstappen. Daarom ben ik in de trein bij het kamertje van de hoofdconducteur blijven wachten tot ik er een tegen kwam. Deze wilde mij alleen een kaartje tegen treintarief verkopen. Ik had maar vijf euro bij me, dus kon ik het kaartje van tien euro niet kopen. Er zou een acceptgiro worden opgestuurd.
Gisteren kwam opeens een rekening van een incassobureau dat ik niet op de rekening en de herinnering had gereageerd. Daardoor werd het bedrag met 25 euro verhoogd, tot 27,70. Ik besloot te bellen. Hier werd mij verteld dat het mijn verantwoording is dat ik die rekening betaal en dat ik had moeten bellen omdat ik geen rekening binnen heb gekregen. Hier ben ik het echter niet mee eens, omdat ik het nalatigheid van uw kant vind dat ik mijn post niet heb gehad. Ik kan per slot van rekening niet weten wanneer u uw post verstuurt .

Christiaan R.
Goede brief, ik heb twee kleine foutje gevonden waar ik een streep onder heb gezet.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:48
Verwijderd
Allemaal bedankt,
Ik heb de brief zojuist op de post gedaan.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:26
Verwijderd
Hoe lang moet ik die gasten eigenlijk de tijd geven om te reageren?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:22
Gimme more beer
Citaat:
darkshooter schreef op 29-04-2004 @ 21:26 :
Hoe lang moet ik die gasten eigenlijk de tijd geven om te reageren?
Doe 3 weken en ga ze dan enorm vaak opbellen...
Oud 29-05-2004, 13:00
Verwijderd
Ja ik heb dus gister reactie gehad.

Ze gaan niet akkoord. Ik had geen treinkaartje en conform met de nsreisvoorwaarden, hoeven ze mij dus niet terug te betalen.

Maar er staat ook in de reisvoorwaarden, dat indien het kaartjesapparaat stuk is, je naar een conducteur in de trein moet gaan. Dat heb ik gedaan. Dus wat moet ik nu doen. Nog een brief schrijven dat ik me aan de reisvoorwaarden heb gedaan en dat ik het geld terugvorder. Of moet ik al andere maatregelen nemen?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 13:36
Femic
Femic is offline
Citaat:
gerwin schreef op 17-04-2004 @ 13:45 :
Goede brief, ik heb twee kleine foutje gevonden waar ik een streep onder heb gezet.
jij zet een streepje onder de 't' van verstuurt, maar dat was gewoon goed, want verstuurt was hier een persoonsvorm in de tegenwoordige tijd.

On-topic:
Ik zou het er zeker niet bij laten, want 25 euro is niet niks! Ik zou nog een brief schrijven, waarin je de reisvoorwaarden er bij haalt, nogmaals duidelijk uitlegt waarom je geen kaartje had, nogmaals vertelt dat je het geld hebt overgemaakt, omdat je bang bent voor een hogere boete, maar je het geld wel terug wilt. (doe voor de zekerheid kopieen van jouw eerste brief en hun antwoord erbij en verstuur de brief aangetekend).
Als dat niet werkt, zou ik overgaan op andere maatregelen, maar ik weet niet welke tot je mogelijkheden behoren.
Oud 29-05-2004, 17:54
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
FMathers schreef op 29-05-2004 @ 14:36 :
jij zet een streepje onder de 't' van verstuurt, maar dat was gewoon goed, want verstuurt was hier een persoonsvorm in de tegenwoordige tijd.
het is toch zeker u verstuurt , net zoals het u loopt is..? of ben ik nou stom
Oud 30-05-2004, 12:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 29-05-2004 @ 18:54 :
het is toch zeker u verstuurt , net zoals het u loopt is..? of ben ik nou stom
Je zegt precies hetzelfde als FMathers..

En ik heb ook wel eens een kaartje willen kopen bij een automaat dat kapot was. Ik gooide er 7 euro in, maar er kwam geen kaartje uit. De trein kwam er aan, dus ik moest me haasten. Heb toen de conducteur opgezocht en verteld dat ik geen kaartje had omdat de automaat stuk was. Bovendien had ik er 7 euro ingegooid, dus ik had nou ook geen geld meer om nog een treinkaartje in de trein te kopen. Hij heeft toen doorgebeld naar een of andere service dat de automaat kapot was en dat ik er 7 euro in had gegooid. Hij vroeg ook om m'n bankrekeningnummer en telefoonnummer.
Ik mocht m'n rit gratis vervolgen van hem; moest alleen ervoor zorgen dat ik op de terugweg een kaartje kocht (kijken of ik bij iemand kon lenen), omdat er dan andere conducteurs kunnen zijn die het verhaal niet kennen.
Gedaan wat ie zei en een week erna kreeg ik een telefoontje dat alles geregeld was en dat m'n 7 euro teruggestort werd op m'n rekening. En dat is uiteindelijk dus ook gebeurd.

Ik vind het verhaal van TS dan ook schandalig. Jij kan d'r niks aan doen dat die automaat kapot is! En ik zou idd nog een reactie terugsturen na de brief die je pas van hen ontving dat het toch echt jouw verantwoordelijkheid was.
Oud 03-06-2004, 09:44
Verwijderd
*
*

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

3 juni 2004

Geachte heer/mevrouw,

In uw reactie (5072735/5024766) op mijn brief, waarin ik u uitleg dat door een defect kaartjeautomaat ik geen vervoersbewijs kon kopen, bent u van mening dat ik niet conform met de NS productvoorwaarden heb gehandeld. In deze voorwaarden staat echter dat indien het ticketapparaat defect is dit vooraf aan de conducteur gemeldt dient te worden.. Aangezien ik geen conducteur uit heb zien stappen. Ben ik in de trein gestapt en naar het kamertje van de hoofdconducteur gelopen. Toen er bij de volgende halte een conducteur aan kwam lopen, heb ik hem gelijk gemeldt geen kaartje in mijn bezit te hebben en er een bij hem te willen kopen. Ik heb hierbij ook de oorzaak genoemd. Desalnietemin vond hij dat ik een kaartje met verhoging moest kopen. Ik heb dus zo goed mogelijk naar de NS reisvoorwaarden gehandeld. Ook de accpetgiro en herinnering heb ik niet ontvangen. Naar de hand bleek echter dat de boete was gereduceerd tot 2,70 euro. Hierbij geeft u impliciet toe dat het dus wel degelijk een fout van uwer zijde was.
Het bedrag van 2,70 euro had ik overigens makkelijk in de trein kunnen voldoen en dit had ik ook weldegelijk gedaan. De 27,70 heb ik inmiddels wel overgemaakt, om nog verdere ophoging van het bedrag te voorkomen. Ik verzoek u daarom de aan mij verschuldigde 25 euro zou ik graag zo spoedig mogelijk op mijn rekening met nummer 569547*** ontvangen.

Christiaan R.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 09:56
Blenderhead
Blenderhead is offline
Als het niet lukt rechtswinkel/consumentenbond inschakelen.
Oud 03-06-2004, 10:50
Sovereign
Sovereign is offline
Eigenlijk hoef je die incasso-kosten helemaal niet te betalen, die zouden niet eens worden toegekend in een gerechtelijke procedure. Verkapte administratiekosten die absurd hoog zijn, dat is van de gekke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten