![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vrijen vind ik superlief klinken en doet me denken aan alles van knuffelen tot.. tsja, gewoon zachtjes vrijen, liefdevol seks hebben zeg maar. En onder seks versta ik alles waarvan iig 1 van beiden in principe klaar zou kunnen komen. Dus als dat bijv. bij zoenen al kan dan noem ik dat seks. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben voor 't gebruik van de Van Dale hoor.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het neuk/seks/vrij probleem is niet vrij moeilijk, omdat het alledrie vrij ambigu is. Het woordenboek geeft geen uitsluitsel want taal is een proces. Neuken klinkt erg plat, maar het is het enige woord dat duidelijk maakt dat er geslachtsgemeenschap plaatsvindt, ofwel de penetratie door een mannelijk lid van de vagina, of eventueel de anus, maar dan wordt dat er al bij genoemd. Vrijen lijkt veel minder te kunnen zijn, maar wordt als een helder en mooi eufemisme gebruikt voor 'the whole bunch'. 'Seks hebben' is nog problematischer. Als je jezelf opmaakt voor de spiegel, is dat al een seksuele handeling? Als je seks hebt met iemand, impliceert dat penetratie? De meerderheid van de Amerikaanse mannen vindt van wel, maar hier zijn wij de handelingen die het voorspel omvatten ook al als seks, en seks hebben met een persoon.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heej geil wijf, wou je met mij coïteren? ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Jij geeft heel knap aan dat iedereen wat anders kan verstaan onder hetzelfde woord. Daarom acht ik het verstandig om het woordenboek te raadplegen. Deze geeft inderdaad beschrijvingen die moeten aangeven wat er ongeveer met een woord verstaan zou moeten worden. Als ik niet weer wat men bedoeld met een fiets, is het handig om het even op te zoeken: fiets (de ~, ~en) 1 voertuig met twee in elkaars verlengde geplaatste wielen, dat men voortbeweegt door op de pedalen te trappen => een stalen ros, kar, rijwiel, velo Nu kan ik een beeld scheppen bij een fiets Het lijkt me vrij handig als iedereen hetzelfde beeld heeft, ik ben daarom van mening dat een woordenboek een puik middel is om het algemene significatie van een woord weer te geven |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
hoe dronken was je??? ![]() ![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|