Oud 19-05-2004, 21:24
bacardi
bacardi is offline
hallo
zit met een serieus probleem, ik krijg mijn computer (windows 98) niet meer opgestart. ik zie wel het opstartlogo en blauwe scherm maar dan doet hij niets. Als ik probeer met mijn opstartdiskette dan geeft hij "Invalid VxD dynamic link call from .........."

ik heb dan op de site van microsoft gekeken, maar niet echt de oplossing gevonden.

ik denk er dus aan van mijn windows opnieuw te installeren, maar ja, ik zit wel met een groot aantal gegevens dat ik zou willen bijhouden. Nu ik heb hier een netwerk, met router, maar (en ja dat is waar ook, veilige modus gaat wel) in veilige modus heb ik geen netwerk. Ik heb ook een externe cd-writer die is aangesloten op parallelle poort, kan ik die misschien aan de gang krijgen?

Ook heb ik al zitten denken van in veilige modus een programma te installeren als partition magic, en dan mijn gegevens over te plaatsen op een door partition magic aangemaakt partitie, of is dit niet mogelijk.

Indien iemand mij kan helpen, please help me

(indien iemand mij een oplossing kan geven die werkt, wil ik die wel belonen met 2 hp inktpatronen 56,57 , want heb die eens gehad van iemand, maar die passen niet in mijn printer)

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2004, 21:29
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Niks gevonden?

http://www.google.nl/search?q=%22Inv...gle+zoeken&lr=
Oud 19-05-2004, 22:05
Marcus
Marcus is offline
Blij dat 't 98 is, kan ik je tenminste proberen te helpen

VxD zijn stuurprogramma's, zo maakt je netwerk gebruik van driver1.vxd, en bijvoorbeeld je cd-rom van driver2.vxd, en ga zo door. (Dit zijn voorbeelden)

Die melding wat je krijgt houd in dat er iets fout is met een driver van iets in je pc (kan alles zijn)
MAAR: als je pc in veilige modus wel start, is het probleem weg. Je krijgt geen blauw scherm.
Wat ik dus bedoel: in veilige modus start de foutieve driver niet mee, en in normale modus wel. Ik weet dat bij veilige modus geluidskaart/netwerkkaart uitgeschakeld zijn (Misschien nog wel meer, maar die 2 sowiezo)
Dus de fout zit in een driver die meestart in normale modus.

Verhelpen kan ik het niet, maar dit kan je wel proberen:
zorg dat je pc in normale modus opstart, en houd vanaf het eerste moment dat je een windows logo ziet, de <SHIFT> toets ingedrukt. Waarschijnlijk kom je nu WEL in windows, en met een beetje geluk kun je nu je files back-uppen, om vervolgens te formatteren.
Oud 19-05-2004, 22:19
bacardi
bacardi is offline
bedankt voor de snelle respons , maar helaas, je manier van shift toets ingedrukt houden werkt niet, had dit al gepobeerd.

denken jullie dat het kwaad kan van een partitie aan te maken in veilige modus, opdat die partitie dan de volgende keer gedetecteerd zou worden, en om daar dan mijn gegevens in op te slagen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 22:25
bacardi
bacardi is offline
VERDORIE

zo'n partition maker werkt blijkbaar niet in veilige modus
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 22:43
bacardi
bacardi is offline
by the way, zo is het probleem ontstaan denk ik :

ik werkte met internet explorer 5.5 en heb internet explorer 6 geinstalleerd, omdat dit tergend traag werkte, had ik besloten om opnieuw naar 5.5 te gaan, ok, ik deed dat, en op het einde vraagt hij dan om te rebooten, en wat blijkt, mijn windows start niet meer op

ik heb ondertussen al aan iets anders zitten denken, kent er iemand onder jullie lindows? een besturingssysteem dat kan draaien vanaf een cd-rom, en waarmee je ook de files van windows kan bekijken, misschien kan ik dan met lindows mijn usb kaartjes lezer wel gebruiken (in tegenstelling tot veilige modus van windows) en zou mijn back-up probleem ook opgelost zijn, kan iemand mij hier misschien iets over vertellen, of andere alternatieven geven?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 23:39
Marcus
Marcus is offline
In het ergste geval ga je met een serieel kabeltje files overgooien naar een 2e pc vanuit dos. Maar dat is dan wel het allerlaatste wat je wil doen

Shift werkt niet? Hmm appart
Je kan ook kiezen voor opstarten en alles in bootlog.txt te laten zetten, misschien kunnen wij daar wat mee?
Oud 20-05-2004, 01:00
Marcus
Marcus is offline
Volgens dit artikel op de support pagina's van microsoft, komt het erop neer dat je een foutieve driver hebt geinstalleerd. Sinds jij zegt dat je IE6 geinstalleerd hebt, ik dus vermoed dat het iets met de netwerkkaart te maken heeft. Dus wat je kan doen is ff de netwerkkaart uit je systeem halen en booten zonder netwerkkaart. Kijken wat ie dan doet.
Oud 20-05-2004, 09:26
Manuzhai
Manuzhai is offline
De link tussen IE 6 en de driver van de netwerkkaart is natuurlijk onzin. IE bemoeit zich helemaal niet met de drivers.
Oud 20-05-2004, 11:48
freyk
freyk is offline
Citaat:
bacardi schreef op 19-05-2004 @ 23:43 :
by the way, zo is het probleem ontstaan denk ik :

ik werkte met internet explorer 5.5 en heb internet explorer 6 geinstalleerd, omdat dit tergend traag werkte, had ik besloten om opnieuw naar 5.5 te gaan, ok, ik deed dat, en op het einde vraagt hij dan om te rebooten, en wat blijkt, mijn windows start niet meer op
Als je vind dat i.e traag werkt, lijkt me eerder verstandig om eerst je pc te controleren op spyware/adware (zie ook centrale topic)
En i.e updaten zul je niet veel verschil merken (in iedergeval ik merkte niks)
Totdat ik Mozilla Firefox ondekte

Citaat:
ik heb ondertussen al aan iets anders zitten denken, kent er iemand onder jullie lindows? een besturingssysteem dat kan draaien vanaf een cd-rom, en waarmee je ook de files van windows kan bekijken, misschien kan ik dan met lindows mijn usb kaartjes lezer wel gebruiken (in tegenstelling tot veilige modus van windows) en zou mijn back-up probleem ook opgelost zijn, kan iemand mij hier misschien iets over vertellen, of andere alternatieven geven?
Lindows op live-cd???
Gebruik dan aub Knoppix
(ennuh volgends mij kan je met een linux live-cd géén bestanden bekijken op een windows partitie).

Citaat:
alvast bedankt
Graag gedaan
Oud 20-05-2004, 13:27
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
freyk schreef op 20-05-2004 @ 12:48 :
(ennuh volgends mij kan je met een linux live-cd géén bestanden bekijken op een windows partitie).
Zeker wel. Enige probleem is dat je niet naar NTFS-partities kan schrijven, maar FAT en FAT32 zijn zowel leesbaar als schrijfbaar onder Linux (mits de support daarvoor in de kernel gecompileerd is; op een fatsoenlijke LiveCD zoals Knoppix of eentje van Gentoo is dat altijd het geval).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten