Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() --> voer bij y= nprmalcdf( ondergrens,bovengrens, x (of waarde), x(of waarde) ) kijk dan bij table en neem dan de x-waarde die een y geeft die het dichtst bij de gegeven kans ligt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Peace. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
wat -0,40/s is. Stel -0,40/s=p, met p de berekende uitkomst, dan geldt: p*s=-0,40, dus s=-0,40/p.
||
Citaat:
=1-fi((110-96)/5)=1-fi(14/5)=1-fi(2,8)=1-0,9974=0,0026, dus in 0,26% van de gevallen treedt vertraging op. Om P(X kleiner of gelijk 110) te berekenen neem je voor de ondergrens bijvoorbeeld -100, dus je moet de 0 in Normalcdf (0,110,96,5) vervangen door -100. Je vindt dan iets in de buurt van 0,9974 als het goed is, dus als je hiervan het tegengestelde neemt en er 1 bij optelt vind je de gevraagde kans.
Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 19:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() EN, vroeger had ik als ik naar Solver ging en dan doe je de eqn=Normalcdf (.....,...,...,..) en dan druk op je op OK, kom je in een ander scherm waar je de X gok moet invullen, maar ineens is dat weg bij mij... ![]() Hoe krijg ik die Xgok terug? ![]() Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 20:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je was er bijna... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of was dat een andere verdeling? edit: weet 't alweer, dit moet als je een binominale verdeling met de normale verdeling benadert... Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 23:16. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
volgens mij zijn die grenzen nooit exact, dus je kan geen onderscheid maken of 110 wel/ niet mee doet dacht ik. Bij 1 - normalcdf (-E99, 110 , 96 , 5) is het dus vanaf min oneindig tot en met 110. Bij normalcdf (110,E99,96,5) is het vanaf (dus inclusief) 110 tot en met oneindig. De 2 stukken (normalcdf (-E99, 110 , 96 , 5) en normalcdf (110,E99,96,5)) sluiten dus precies op elkaar aan en de genoemde kansen zijn gelijk. Dat is wat ik me ervan kan herinneren.. Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 21:59. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
0,1%= 0,001 |
![]() |
||
Citaat:
P(X groter of gelijk k-0,5), en de "binomiale kans" P(X=k) vervang je door de "normale kans" P(k-0,5 kleiner of gelijk X kleiner of gelijk k+0,5). Voor het gemiddelde m en de standaardafwijking s van de normale verdeling geldt: m=n*p en s=sqrt(m(1-p)), waarbij n en p de parameters van de binomiale verdeling voorstellen met n groter of gelijk aan 20 en n*p en n(1-p) groter of gelijk aan 5. @Frank_YY: Kijk maar eens op http://www.wiswijzer.nl/frame.htm?ur...asp?nummer=233
Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 18:56. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|