Oud 18-05-2004, 11:36
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-158823.html

wat denken jullie, koopje of dikke rommel ?
Oud 18-05-2004, 11:51
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Mh, niet duur, en 7 strings zijn wel true.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:51
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
rommel...als je een 7snaar wilt koop dan een ibanez...

weet zowieso niet waarom je nou zo'n ding wilt hebben..speelt hartstikke kut....als je lage noten wilt...stem je gitaar dan lager
Oud 18-05-2004, 12:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
metallicpatrick schreef op 18-05-2004 @ 12:51 :
rommel...als je een 7snaar wilt koop dan een ibanez...

weet zowieso niet waarom je nou zo'n ding wilt hebben..speelt hartstikke kut....als je lage noten wilt...stem je gitaar dan lager
Idd, daarvoor moet je gewoon een Ibanez hebben...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:51
Q
Q is offline
Kan je beter voor de Ibanez gaan MET vaste brug.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
DE reden om met een ENORME boog om die gitaar te gaan....
Floyd Rose Licensed Tremolo System
Oud 18-05-2004, 13:25
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 18-05-2004 @ 14:17 :
Hoezo? Als je 'm gewoon in de standaard sleutel laat staan, zie ik er alleen maar voordeel in.
Oud 18-05-2004, 13:29
Snuitermans
Snuitermans is offline
OT;

Nou zijn 7 snarige gitaren niet echt mijn straatje, maar als je er een koopt, koop dan een Ibanez. Weet je tenminste zeker dat je geen troep te pakken hebt.
Oud 18-05-2004, 13:33
Escapism
Escapism is offline
ik vind ibanez ook kut spelen, persoonlijk
Oud 18-05-2004, 14:45
Verwijderd
ik vind ibanez qua gitaars bagger.. tis gewoon niet mijn smaak, en 7-string kan leuk zijn mits je er goed op kan spelen, wat mij niet lukt

dus ik vind ze klote
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 14:47
Rhinus
Rhinus is offline
Je moet je afvragen of je die extra snaar gebruikt. Persoonlijk vind ik bands die gebruik maken van zo'n ding normaal niet echt goed. Maar dat ligt er denk ik aan dat bij mij een gitaar moet piepen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 14:56
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 18-05-2004 @ 15:47 :
Je moet je afvragen of je die extra snaar gebruikt. Persoonlijk vind ik bands die gebruik maken van zo'n ding normaal niet echt goed. Maar dat ligt er denk ik aan dat bij mij een gitaar moet piepen.
pantera
Oud 18-05-2004, 15:00
Rhinus
Rhinus is offline
Wat is er met die kut band?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 18-05-2004 @ 14:17 :
Tje, je moet natuurlijk wel met die dingen om kunnen gaan natuurlijk.

Niets zo fijn als een goed ingestelde floyd rose. Tremolo-heaven, en nooit uit stemming.

Maar ik moet akkoord gaan met de rest, blijf hiervan weg, het is rommel. Als je dan toch 7-string moet hebben (maar vraag jezelf eerst maar eens af of je dat ook echt nodig hebt), is ibanez de naam.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 18-05-2004 @ 16:54 :
Tje, je moet natuurlijk wel met die dingen om kunnen gaan natuurlijk.

Niets zo fijn als een goed ingestelde floyd rose. Tremolo-heaven, en nooit uit stemming.

Maar ik moet akkoord gaan met de rest, blijf hiervan weg, het is rommel. Als je dan toch 7-string moet hebben (maar vraag jezelf eerst maar eens af of je dat ook echt nodig hebt), is ibanez de naam.
Floyd Rose = Prima ding
Floyd Rose Licenced = Immitatie vaak van mindere (VEEL MINDERE) kwaliteit.

Van die krengen die om de haverklap je stemming verneuken en slijten als de ziekte

(verder ben ik het wel eens dat een Floyd Rose met Tremsetter volledig goed ingesteld een de beste tremolo is die je kunt hebben)
Oud 18-05-2004, 17:52
xgijsx
xgijsx is offline
Gewoon een esp halen de hals laten omtunen en ragge!

keep the music up!

www.birthmark.to
Oud 18-05-2004, 18:15
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik vin Ibanez ook kut..maar ze maken wel de beste 7string gitaren....raakt minder snel ontstemd e.d.

verder heb ik er ook nix mee
Oud 18-05-2004, 18:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
birthmark schreef op 18-05-2004 @ 15:56 :
pantera
Volgens mijn zijn de gitaartjes van Ome Dimebag allemaal 6-strings.
Oud 18-05-2004, 18:33
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Een Ibanez
Zeker een eurootje of 1000?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:20
Verwijderd
Pantera's dimebag gebruikt washburn 6-strings, geen 7-strings.

Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 18-05-2004 @ 19:33 :
Een Ibanez
Zeker een eurootje of 1000?
hell no.
De Ibanez RG-1527 komt rond de 650 €, de RG-7321 +-400 €
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:32
SanderThomas
SanderThomas is offline
k Vind 7-snaren doorgaans een beetje jammer.

Veel gitaristen baseren al hun riffs standaard op E. Dat vinden ze dan niet laag genoeg en dan gaan ze naar B. Vervolgens worden alle riffs op B gebaseerd, met als gevolg dat na 10 minuten spelen daar ook het zware wel vanaf is. Een echte gitarist kan ook laag spelen op een E. Waarom? Omdat vrijwel niemand een absoluut gehoor heeft. Iedereen hoort relatief, oftewel: deze noot is lager dan de vorige. Baseer eens je spel op de A snaar en je zult zien dat de E ineens laag klinkt.
Dit soort gitaristen dwingen bassisten om een F# onder hun B te smijten

(Overigens doen ook veel bassisten het zelfde )
Oud 18-05-2004, 21:35
Ragnar
Ragnar is offline
Ik heb eens op een ibanez 7-string gespeeld, ik moest weliswaar wennen aan de breedte van de hals maar voor de rest vond ik dat ding echt heerlijk spelen. Qua speelbaarheid vind ik Ibanez sowieso prima, mocht ik ooit nog een gitaar kopen wordt het zeker een Ibanez
Oud 18-05-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
SanderThomas schreef op 18-05-2004 @ 22:32 :
k Vind 7-snaren doorgaans een beetje jammer.

Veel gitaristen baseren al hun riffs standaard op E. Dat vinden ze dan niet laag genoeg en dan gaan ze naar B. Vervolgens worden alle riffs op B gebaseerd, met als gevolg dat na 10 minuten spelen daar ook het zware wel vanaf is. Een echte gitarist kan ook laag spelen op een E. Waarom? Omdat vrijwel niemand een absoluut gehoor heeft. Iedereen hoort relatief, oftewel: deze noot is lager dan de vorige. Baseer eens je spel op de A snaar en je zult zien dat de E ineens laag klinkt.
Dit soort gitaristen dwingen bassisten om een F# onder hun B te smijten

(Overigens doen ook veel bassisten het zelfde )
hmmja, maar baseer alle riffs op E, en dan heb je toch hetzelfde probleem?
Feit is gewoon dat er een verschil is in "feeling" navenant de tunings die je niet allemaal kan bereiken in standaard E.
Zo klinkt en voelt drop C bijvoorbeeld anders aan dan standaard C owv van andere string-guages, resonantie, etc.
Gitaristen kiezen niet voor B omdat "E niet laag genoeg is" (de amateurtjes misschein), maar omdat dit daadwerkelijk beter ligt in hun muziek.
Ik hou van standaard E, zonder twijfel, maar voor de muziek die ik speel voelt en klinkt drop C stukken beter.

Stel je Machine Head maar eens in E voor...*huiver*
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 07:25
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 18-05-2004 @ 23:00 :
Gitaristen kiezen niet voor B omdat "E niet laag genoeg is" (de amateurtjes misschein),
Vergeet niet dat het grootste gedeelte van de muziekwereld wel bestaat uit die amateurtjes Zoals jij het uitlegt zou het inderdaad terecht zijn een 7 snaar te nemen, maar ik vrees dat veel 7-snarigen gewoon een 7-snaar hebben omdat ze laag willen.

Citaat:
Stel je Machine Head maar eens in E voor
niet zeggen
Oud 19-05-2004, 08:14
Hieronimus
Hieronimus is offline
Klinkt als rommel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
SanderThomas schreef op 19-05-2004 @ 08:25 :
Vergeet niet dat het grootste gedeelte van de muziekwereld wel bestaat uit die amateurtjes Zoals jij het uitlegt zou het inderdaad terecht zijn een 7 snaar te nemen, maar ik vrees dat veel 7-snarigen gewoon een 7-snaar hebben omdat ze laag willen.
of omdat een smalle hals voor mietjes is of zo. Als er dan toch laag gestemd moet worden, klinkt er in mijn ogen niets beter dan een goeie baritoon-gitaar. Ik heb het nooit op 7-strings gehad.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:16
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 19-05-2004 @ 15:09 :
of omdat een smalle hals voor mietjes is of zo. Als er dan toch laag gestemd moet worden, klinkt er in mijn ogen niets beter dan een goeie baritoon-gitaar. Ik heb het nooit op 7-strings gehad.
Och, als Marcel Coenen er een pakt, vind ik het geen probleem en zo zijn er meer (ik dacht dat Haji's Kitchen ook 7-snarig speelt).
Oud 19-05-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
SanderThomas schreef op 19-05-2004 @ 15:16 :
Och, als Marcel Coenen er een pakt, vind ik het geen probleem en zo zijn er meer (ik dacht dat Haji's Kitchen ook 7-snarig speelt).
uitzonderingen moeten er zijn
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 15:35
Hieronimus
Hieronimus is offline
John Petrucci van Dream Theater, gitaristen van Nevermore, Arjen A. Lucassen op 't laatste album van Ayreon etc etc
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Linchpin schreef op 18-05-2004 @ 23:00 :
Zo klinkt en voelt drop C bijvoorbeeld anders aan dan standaard C owv van andere string-guages, resonantie, etc.
Voelt en speelt uiteraard anders, maar qua klank is dat verschil miniem (als je je gitaar goed hebt afgesteld uiteraard). Je mist natuurlijk wel wat bereik op de hogere frets als je 'gewoon' in C stemt.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 19-05-2004 @ 16:46 :
Voelt en speelt uiteraard anders, maar qua klank is dat verschil miniem (als je je gitaar goed hebt afgesteld uiteraard). Je mist natuurlijk wel wat bereik op de hogere frets als je 'gewoon' in C stemt.
Ik weet niet, ik hoor toch een vrij groot verschil hoor. Mijn Jackson stond eerst in standaard-C, met snarendikte 13-56. Sta nu in Drop C met snarendikte 10-56.
Die dunnere snaren klinken een pak helderder vind ik. Als ik er clips van had zou ik ze posten, verschil was echt opvallend.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Hieronimus schreef op 19-05-2004 @ 16:35 :
John Petrucci van Dream Theater, gitaristen van Nevermore, Arjen A. Lucassen op 't laatste album van Ayreon etc etc
Petrucci speelt gewoon op een 6 snaar gestemd in B
(en dat heb ik gelezen in een interview )
Oud 25-05-2004, 12:34
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 19-05-2004 @ 17:40 :
Petrucci speelt gewoon op een 6 snaar gestemd in B
(en dat heb ik gelezen in een interview )
Ja das dus dikke stront he, kijk maar es naar metropolis live...
Daar pakt ie toch echt een 7 string uit de kast hoor...

Ik heb dus es op harmony-central gekeken en daar krijgt harley benton toch wel redelijke revieuws. Ibanez wordt wel helemaal de sky in geprezen voor hun 7 string, maar volgens mij lijkt deze gitaar er behoorlijk veel op

Natuurlijk zullen de pick-ups onmeunig bagger zijn maar wat wil je voor 160,-. Ik ga t denk ik toch maar proberen...
Oud 25-05-2004, 12:45
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Ibanez320fa schreef op 25-05-2004 @ 13:34 :
Ja das dus dikke stront he, kijk maar es naar metropolis live...
Daar pakt ie toch echt een 7 string uit de kast hoor...

Ik heb dus es op harmony-central gekeken en daar krijgt harley benton toch wel redelijke revieuws. Ibanez wordt wel helemaal de sky in geprezen voor hun 7 string, maar volgens mij lijkt deze gitaar er behoorlijk veel op

Natuurlijk zullen de pick-ups onmeunig bagger zijn maar wat wil je voor 160,-. Ik ga t denk ik toch maar proberen...
Stond in een van de gitaarbladen die ik altijd even uit het rek sjees als ik met de trein weg moet dat hij op het laatste album gewoon een 6 snaar in B heeft gebruikt.
Misschien dat hij dan live 'omdat het moet' een 7 snaar uit het rek sleept.
En dan kunnen ze Ibanez wel de hemel in prijzen. Petrucci speelt op MusicMan

En voor 160 euro verwacht ik behalve bagger pickups dat die tremolo ook niet hoogstaand zal zijn. Maar dat zal dan waarschijnlijk 'voor het geld geweldig' zijn .
Overigens kun je op dat plaatje niet goed zien of er gewoon een topkam of dat er een toplock op zit. (toplock is een zegen bij een zwevende trem)

Nou jah, voor dat geld kun je jezelf er in ieder geval geen enorme buil aan vallen en zal er zelfs als je een hoop van de dingen vervangt nog altijd goedkoper uit zijn dan een Ibanez 7-string
Oud 25-05-2004, 14:12
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
ja dat dacht ik dus ook, btw niet kwaad bedoeld ofzow hoor van die petrucci dude, maar hoe wil hij anders z'n solo's gaan bouwen en tegelijk vette riffs spelen..... En als ik toch geld had he... dan ging me echt wel die 7 string van petrucci halen, die is echt goed.... gelukkig zit er op die harley benton gitaar 30 dagen 'money-back' garantie........dus......
Oud 25-05-2004, 14:36
horsepills
horsepills is offline
koop een Universe
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:41
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
Ga jij die voor mij betalen....
Oud 25-05-2004, 14:44
horsepills
horsepills is offline