Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Niets zo fijn als een goed ingestelde floyd rose. Tremolo-heaven, en nooit uit stemming. Maar ik moet akkoord gaan met de rest, blijf hiervan weg, het is rommel. Als je dan toch 7-string moet hebben (maar vraag jezelf eerst maar eens af of je dat ook echt nodig hebt), is ibanez de naam. |
![]() |
||
Citaat:
Floyd Rose Licenced = Immitatie vaak van mindere (VEEL MINDERE) kwaliteit. Van die krengen die om de haverklap je stemming verneuken en slijten als de ziekte ![]() (verder ben ik het wel eens dat een Floyd Rose met Tremsetter volledig goed ingesteld een de beste tremolo is die je kunt hebben)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Pantera's dimebag gebruikt washburn 6-strings, geen 7-strings.
Citaat:
De Ibanez RG-1527 komt rond de 650 €, de RG-7321 +-400 € |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Feit is gewoon dat er een verschil is in "feeling" navenant de tunings die je niet allemaal kan bereiken in standaard E. Zo klinkt en voelt drop C bijvoorbeeld anders aan dan standaard C owv van andere string-guages, resonantie, etc. Gitaristen kiezen niet voor B omdat "E niet laag genoeg is" (de amateurtjes misschein), maar omdat dit daadwerkelijk beter ligt in hun muziek. Ik hou van standaard E, zonder twijfel, maar voor de muziek die ik speel voelt en klinkt drop C stukken beter. Stel je Machine Head maar eens in E voor...*huiver* |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die dunnere snaren klinken een pak helderder vind ik. Als ik er clips van had zou ik ze posten, verschil was echt opvallend. |
![]() |
||
Citaat:
(en dat heb ik gelezen in een interview ![]()
||
Citaat:
Daar pakt ie toch echt een 7 string uit de kast hoor... Ik heb dus es op harmony-central gekeken en daar krijgt harley benton toch wel redelijke revieuws. Ibanez wordt wel helemaal de sky in geprezen voor hun 7 string, maar volgens mij lijkt deze gitaar er behoorlijk veel op Natuurlijk zullen de pick-ups onmeunig bagger zijn maar wat wil je voor 160,-. Ik ga t denk ik toch maar proberen...
||
Citaat:
Misschien dat hij dan live 'omdat het moet' een 7 snaar uit het rek sleept. En dan kunnen ze Ibanez wel de hemel in prijzen. Petrucci speelt op MusicMan ![]() En voor 160 euro verwacht ik behalve bagger pickups dat die tremolo ook niet hoogstaand zal zijn. Maar dat zal dan waarschijnlijk 'voor het geld geweldig' zijn ![]() Overigens kun je op dat plaatje niet goed zien of er gewoon een topkam of dat er een toplock op zit. (toplock is een zegen bij een zwevende trem) Nou jah, voor dat geld kun je jezelf er in ieder geval geen enorme buil aan vallen en zal er zelfs als je een hoop van de dingen vervangt nog altijd goedkoper uit zijn dan een Ibanez 7-string
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
C-string olliegirl | 102 | 01-12-2009 12:55 | |
Muziek |
Ableton Live 7, Ableton Instruments en Ableton Suite aangekondig Verwijderd | 6 | 08-11-2007 22:15 | |
Muziek |
top beste gitaristen melancholy | 155 | 13-03-2005 13:02 | |
Lifestyle |
vakantie Verwijderd | 86 | 24-03-2004 17:12 | |
Lifestyle |
5 opbjecten + 10 kledingstukken Mustang_Sally | 44 | 30-05-2003 14:53 | |
Muziek |
laat je instrument zien melancholy | 71 | 17-01-2003 20:00 |