Oud 19-05-2004, 20:54
Koning
Koning is offline
He hallo,

Op veel medicijnen staan waarschuwingen dat autorijden i.c.m. deze medicijnen gevaarlijk is, ik neem paroxetine, kan dat i.c.m. autorijden of is dat te gevaarlijk..?

Groet, Frans.
Oud 19-05-2004, 20:55
Verwijderd
Zit er geen bijsluiter bij waar dan in staat?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Beïnvloeding van de rijvaardigheid en het vermogen om machines te gebruiken
Uit klinische studies is gebleken dat er geen verband bestaat tussen behandeling met Seroxat en een vermindering van de cognitieve of de psychomotorische functies. Toch dienen patiënten, zoals bij iedere behandeling met psychofarmaca, gewezen te worden op het gevaar van een verminderde rijvaardigheid of een verminderd vermogen om machines te bedienen. Hoewel Seroxat de dempende werking van alcohol op de psychische en motorische vaardigheden niet versterkt, wordt gelijktijdig gebruik van Seroxat en alcohol bij depressieve patiënten afgeraden.
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/me...paroxetine.htm

Had je zelf ook zo kunnen vinden met behulp van google.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:46
Koning
Koning is offline
ja ik weet dat het wordt afgeraden, maar ik weet dus niet of het (in mijn geval) kan/mag,
Oud 19-05-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 19-05-2004 @ 22:46 :
ja ik weet dat het wordt afgeraden, maar ik weet dus niet of het (in mijn geval) kan/mag,
Als het wordt afgeraden, kun je het beter niet doen. Waarom zou het in jouw geval anders zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 06:04
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 19-05-2004 @ 22:48 :
Als het wordt afgeraden, kun je het beter niet doen. Waarom zou het in jouw geval anders zijn?
idd
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 19-05-2004 @ 22:46 :
Ik slik die troep ook, naja, ben nu gelukkig aan het afbouwen.

En ik wilde beginnen met rijlessen, ik heb aan de dokter gevraagd of het kwaad kon, rijden met die medicijnen, hij dacht ook dat ik er wel een poos aan vast zou zitten, dus zou mijn rijbewijs hebben als ik nog slikte. Volgens mijn huisarts kan het niet veel kwaad, omdat er ook mensen zijn die paroxetine hun leven lang moeten slikken, en die rijden ook gewoon auto. Ik heb zelf ook gewoon gedronken tijden het medicijngebruik, en ik had nergens last van, niet eerder aangeschoten of iets in die richting.

Ze raden het af, en volgens mij zijn ze verplicht zo'n gele sticker op je doosje te plakken, en het in de bijsluiter te zetten, omdat er een bepaalde werkzame stof in zit ofzo.

Vraag het anders eens aan je huisarts als je er weer bent!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 11:39
Verwijderd
Je bent 16... dan mag je hoe dan ook niet autorijden, wat voor medicatie je ook gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-05-2004 @ 12:39 :
Je bent 16... dan mag je hoe dan ook niet autorijden, wat voor medicatie je ook gebruikt.
Wilde precies hetzelfde zeggen toen ik dit topic na mijn post nog eens doorlas...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:51
Boozle
Boozle is offline
Als er een geel of oranje stikkertje op het doosje staat beinvloed dat het rijgedrag. Dat heb ik net geleerd met theorieles
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 13:04
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Boozle schreef op 20-05-2004 @ 20:51 :
Als er een geel of oranje stikkertje op het doosje staat beinvloed dat het rijgedrag. Dat heb ik net geleerd met theorieles
Ik heb hetzelfde net geleerd, bovendien heb ik het vorige week aan mijn rijinstructeur gevraagt, maar rijden met een gele sticker op de medicatie mag dus in feite gewoon niet!!!!
Het is zelf snog erger; als jij bijv. spruitjes eet, en je weet dat je hier eens een allergische reactie of iets op hebt gehad, dan ben je ook al fout bezig. Krijg je in deze situaties een ongeluk, controleren ze alles, en krijg je het allemaal niet vergoed.

Wat het rijden zelf betreft, dat voel je zelf het beste aan. In feite mag het niet, omdat je het 'gevaarlijk' is. Het risico dat je loopt als je geen last hebt van de bijwerkingen, toch gaat rijden, en een ongeval veroorzaakt; dat je niets vergoed krijgt....

Dus ach....het mag wel, maar vestandig? Ik weet het niet...het blijft een gok. Anderzijds; hoeveel mensen stappen er niet in de auto zonder ooit te beseffen dat het niet mocht?

GRTJS

En ehm..ik ga dus wel gewoon nog lessen vanmiddag; er zit toch wel iemand naast die ingrijpt. Was dit niet het geval, zou ik me wel ff tien keer bedenken....
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten