Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 18:23
vivelafete!
vivelafete! is offline
ik wil van de zomer met vrienden naar slovenie
kan iemand mij misschien wat tips geven over leuke gebieden enzo..
en wat de prijzen zijn voor avondeten, bier, sigaretten, ontbijt enzo.. taxis..

danku
Advertentie
Oud 04-02-2004, 18:56
Briseïs
Briseïs is offline
Hmmm mijn vriendin is daar geboren, en haar vader woont er nog steeds.. Zou je eigenlijk haar moeten vragen, maar aan mij heb je niet zoveel..
Oud 04-02-2004, 20:36
Miracle
Miracle is offline
Ik ben naar Koper geweest. Dat ligt aan de Adriatische zee in Slovenie. De zee was wel een beetje smerig... tenminste dat vond ik toen, misschien viel het wel reuze mee!

Was leuke camping enzo, compleet met discotheek.

Voor de rest heb ik geen idee, ik was toen 10 en niet echt op zoek naar uitgaans dingen en sigaretten.
Oud 04-02-2004, 21:40
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Je moet echt naar het meer van Bohinje (weet niet of je het zo ook schrijft) gaan...dat ligt heel mooi tussen de bergen in, is heel diep en dus ook heel koud...maar heel helder water. Het ligt in het noorden van Slovenië.

Verder doe ik niet aan bier en sigaretten dus daar weet ik niks van...toen ik er heen ging was ik 13 ofzo maar het was toen nog best wel onderontwikkeld en dus (voor onze begrippen) niet heel duur.
Oud 05-02-2004, 11:24
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Ik ben er twee jaar geleden geweest met een groepsreis. Prijzen voor levensmiddelen en uit eten gaan liggen iets lager dan in Nederland, maar de campingprijzen zijn de afgelopen jaren enorm gestegen. Vooral de wat populairdere plekken (het meer van Bled bijvoorbeeld) zijn best duur geworden. Wat mij opviel is dat er zoveel Nederlanders en Belgen komen in Bled, volgens mij hèt toeristenoord daar, met discotheek, pier enz.
De hoofdstad Ljublijana is wel mooi, maar niet groot, en buiten het weekend om kun je er niet uitgaan. Alles is te belopen.
Verder weinig echte steden, heel mooi land maar als je voor het uitgaan gaat moet je het niet doen!
Oud 06-02-2004, 11:14
Hrvatska
Hrvatska is offline
slovenie is een geweldig mooi land, maar niet zo goedkoop als dat mensen vaak zeggen. Mooi om te gaan bekijken zijn de grotten van postonja.
Oud 06-02-2004, 22:42
scala
scala is offline
ha, daar ben ik afgelopen zomer geweest met wat vrienden Mooi land met veel bossen, redelijk goedkoop (denk: iets duurder dan Tsjechie) en niet zo toeristisch

Het meer van Bled Bled is idd leuk om heen te gaan Tip: roeien naar het eilandje midden van 't meer En de grotten van Postonja ben ik ook heen gweest, echt mooi! Ljubjana is een leuke stad, aantal goede musea, leuke winkels en vanaf het kasteel heb je een geweldig uitzicht! Koper is echt een aanrader want de Adriatische Zee is heerlijk! Leuke binnenstad ook

Er is een boekje over Slovenie vd ANWB, was handig! Die zou ik zeker aanschaffen. Sowieso iets van een gids meenemen, want de taal is onbegrijpelijk en soms is het er wel dorps want veel grote steden zijn er niet..Hm en nog een tip; vanaf Koper gaat er een boot naar Venetie wij zijn zelf op een andere creatieve manier er heen geweest, maar tis echt leuk om even naar Italie te gaan.
Oud 07-02-2004, 17:35
Verwijderd
Bled en Ljubljana zijn wel leuk. Het was er trouwens een paar jaar terug erg goedkoop.
Oud 07-02-2004, 19:36
Remqo
Remqo is offline
Prachtig land

Het meer van Bled is leuk om heen te gaan.
Mooie omgeving om te wandelen of fietsen
Oud 07-02-2004, 19:40
Cinamon
Cinamon is offline
Hmm, wij gaan er met school ski-en aankomende krokusvakantie. Schijnt inderdaad erg mooi te zijn en ook goedkoop!
Oud 08-02-2004, 09:58
vivelafete!
vivelafete! is offline
iedereen alvast bedankt voor de info ik weet nu waar ik naar toe moet!
Oud 26-02-2004, 15:48
#BitCh182
#BitCh182 is offline
jeej, het is daar heejl mooi! ga er elk jaar weer heen echt mooi daar,
meren, bergen, en wat natuurlijk ook belangrijk is is dat de mensen er erg gastvrij zijn ..
mhm..
zinnen zoals ;

Dobar dan - goeden dag ..
Kolko kosta - hoeveel kost dat ?
gdje je wc/toilet - waar is de wc ( ook wel handig )
Imali ovde hotel - Is er hier een hotel ?
Hvala - Dankje wel
Koklo je sati - Hoe laat is het ?
; kunnen wel handig zijn...

- nah.... dat zijn paar zinnetjes... Het is niet de taal die daar gesproken word, het is namelijk Yugoslavisch .. maar weet wel zeker dat als je beetje met die zinnen oefent dat ze je daar wel verstaan..
* Want Slovenie heeft JARENLANG (lees 100de jren ofso?) ook tot Yugoslavie behoort
Oud 07-03-2004, 17:31
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
#BitCh182 schreef op 26-02-2004 @ 16:48:
heeft JARENLANG (lees 100de jren ofso?) ook tot Yugoslavie behoort
sinds het einde van de Eerste Wereldoorlog toch ?
Oud 09-03-2004, 11:51
hippie jesse
hippie jesse is offline
Als je in Ljobjana het centraal station uit loopt en dan ga je gelijk rechts, en dan loop je rechtdoor tot je aan je rechter hand de ingang ziet van een grote gekraakte legerkazerne. als je dan de eerste gebouwen langs loopt (dat is een homo ontmoetings plek) dan krijg je aan je linker hand een keivet kraak cafetje

Groete jesse
Oud 28-05-2004, 18:37
Primadona
Primadona is offline
Citaat:
Dvalin schreef op 07-03-2004 @ 18:31 :
sinds het einde van de Eerste Wereldoorlog toch ?

ongeveer ja toen Josip Tito Broz aan de macht kwam [geweldige man!]

maar voor Yugoslavie toen waren slovenie, bosnie, kroatie, servie & montenegro en macedonie
ookal verbonden met elkaar (qua cultuur taal enzo) en de nationalistische gevoelens > haha vandaar dat k zo dol ben op mYn land damnz is egt een Yugo temperament die nationalisme man sorry kan dr niets aan doen

J'adore de Balkan
Oud 28-05-2004, 18:40
Primadona
Primadona is offline
Citaat:
#BitCh182 schreef op 26-02-2004 @ 16:48 :
jeej, het is daar heejl mooi! ga er elk jaar weer heen echt mooi daar,
meren, bergen, en wat natuurlijk ook belangrijk is is dat de mensen er erg gastvrij zijn ..
mhm..
zinnen zoals ;

Dobar dan - goeden dag ..
Kolko kosta - hoeveel kost dat ?
gdje je wc/toilet - waar is de wc ( ook wel handig )
Imali ovde hotel - Is er hier een hotel ?
Hvala - Dankje wel
Koklo je sati - Hoe laat is het ?
; kunnen wel handig zijn...

- nah.... dat zijn paar zinnetjes... Het is niet de taal die daar gesproken word, het is namelijk Yugoslavisch .. maar weet wel zeker dat als je beetje met die zinnen oefent dat ze je daar wel verstaan..
* Want Slovenie heeft JARENLANG (lees 100de jren ofso?) ook tot Yugoslavie behoort

gdje je wc/toilet
ben je Bosnisch of Kroatisch ?

want als je Servier was dan had je t0g "gde je wc"

en trouwens we gebruiken t0g geen "toilet" alleen vc/wc haha of ben k nou zo slecht achteruit gegaan met mijn bosnisch :$:$

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten