Advertentie | |
|
![]() |
|
ik ben net terug... kcv
![]() ![]() ik raad je aan bij piazza navona in een zijstraat je ijs te kopen, en ook de befaamde "frullati", een naar het schijnt heerlijke milkshake. het ijs is iig 2x goedkoper en je krijgt nog eens dubbel zoveel als bij de trevi. de san giovanni is ook wel mooi (ligt bij een metro halte) toen wij naar het vaticaan gingen, stond er bij het muzeum een rij van meer dan anderhalve kilometer. (ok, de metro staakte wel) zorg dus dat je iig ruimte in je programma probeert te krijgen, voor als je er een keer niet in komt.
|
![]() |
Heej hoi
echt superbedankt voor al jullie reacties, ik krijg er steeds meer zin in! Ze zeggen altijd dat er zo ongelofelijk veel gestolen wordt, hebben jullie daar iets van gemerkt? Onze leraar is de vorige keer, nadat hij iedereen overdreven vaak had gewaarschuwd voor zakkenrollers, zelf bestolen van al het geld dat hij van de school had meegekregen. Beetje vervelend... En wat vonden jullie nu het allerleukste? Moesten jullie trouwens ook zelf een rondleiding geven daar? Ik moet een rondleiding gaan geven in het pantheon... zie het nog niet echt voor me...
|
Verwijderd
|
Er wordt wel veel gejat. Je moet gewoon heel goed op je tas letten, vooral bij drukke plekken. Ik was met mijn klas naar een markt toe waar iedereen heel erg op elkaar liep en daar zijn geloof ik 2 mensen bestolen, toen hun tas was opengesneden. Daarnaast werd in de hal van het hotel de tas van een begeleider gestolen met geld, paspoort ed. Ook zagen we ergens op straat dat iemand werd gerold, maar die merkte het net op tijd. Gewoon goed opletten, meer kan je niet doen.
En het leukste wat ik gedaan heb daar...Lastig, ik denk dat Sint-Pieter. Vond het er erg mooi uitzien, en heb later met wat vrienden hem beklommen als een van de weinigen uit de groep. En we hebben toneelgespeeld in Ostia (oude havenstad buiten Rome) dat was ook wel leuk. Ik heb ook een rondleiding moeten houden, voor de Sint-Pieter. We krijgen allemala iets van 7 mensen mee die je dan wat moest vertellen. |
![]() |
|
Ze zeggen altijd dat er zo ongelofelijk veel gestolen wordt, hebben jullie daar iets van gemerkt?
Niet veel van gemerkt, omdat ik van tevoren ervoor gewaarschuwd was, en dat ik er dus te goed op lette om daadwerkelijk bestolen te worden. ![]() En wat vonden jullie nu het allerleukste? Spaanse Trappen 's avonds, zoals al gezegd. En het mooist vond ik het Forum Romanum, echt heel mooi. Vooral gezien vanaf een nabijgelegen museum. Moesten jullie trouwens ook zelf een rondleiding geven daar? Wij werden zelf rondgeleid. ![]() Wat is het nut daarvan dan?
|
Ik ben vorig jaar naar Rome geweest met KCV en het was hartstikke gaaf. Ik moest met nog iemand wat vertellen over o.a. de engelenburcht. Mijn favorieten zijn: Colosseum en de Trevi fontein, maar ook de st.pieter en de sixtijnse kapel waren heel gaaf om een keer in het echt te zien. Zakkenrollen heb ik niet meegemaakt, maar ik zou vooral in de bus/metro wel goed op je tas letten. Verder raad ik je aan elke dag ijs te eten, want het is nergens zo lekker als in Rome! Have fun...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hoi!
Ik ben vandaag net terug van mijn KCV-reis naar Griekenland, dus vers van de pers, mijn tips: Je loopt je rot (zeker in rome), dus zorg voor goede ingelopen schoenen, neem blaarplijsters mee, veel schoon en dun ondergoed, een stevinge niet al te grote rugzak en zorg voor veel water(flesjes). Neem ook een extra paar schoenen mee. Neem genoeg fotorolletjes / grote geheugenkaarten mee. Neem genoeg medicijnen en shit mee zoals iets tegen hooikoorts/andere allergie, pijnstillers (paracetamol, ascalpoeder), neusdruppels. Een goede zonnebril, eventueel een petje. Kleren voor warm weer, maar zeker ook kleren voor koud en nat weer. Let altijd goed op je spullen, als je iets kwijt raakt ben je de klos. Houd je spullen goed bij je door middel van een hals- of heuptasje, of een ketting aan je portemonnee. Wees niet bang voor jezelf op te komen als mensen je iets proberen aan te smeren en durf nee te zeggen. Durf ook veel af te dingen en dan bedoel ik niet een miezerig eurootje. Zorg dat je goed eet en slaapt, want je hebt het echt nodig. Neem een kaartenspel en een boek mee voor momenten van verveling. En laat je vooral niet tegenhouden door een beetje koppijn of spierpijn o.i.d. Als je je daar overheen weet te zetten heb je echt 1000 keer zoveel plezier, geloof me! Veel plezier! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Rome is echt geweldig, ik ben er vorig jaar met school geweest. mn oom woonde er toen voor een jaar, en hij nodigde me uit, hem nog eens te bezoeken. Echt twee maanden later ben ik met mn vriendin naar m toegegaan. met zn tweeen allemala dingen bekijken!
Ik ben echt verliefd op het Forum Romanum, eigeniljk wel op de hele stad, er hangt zo'n heerlijke sfeer. Warm, open, gezellig, leuk, cultureel. HEt is er heerlijk!! Geniet ervan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en de uitwisselingen naar Amerika werden toen ook gecancelled (weer niet door onze school maar door de amerikaanse..).. maar eerlijk gezegd denk ik dat het wel doorgaat, zo snel cancelled een school een reis niet. |
![]() |
|
![]() |
hej, ik vind dat het wel gewoon door gaat hoor! moet gewoon!
Ik heb me koffer al ingepakt en al dus....! beetje scary misschien met aanslagen enzo, maar daar ga ik me niet zo druk om maken allemaal. hej, ff een vraagje: Wat doen jullie met je geld? Gewoon in je tas of broekzak ofzo? Wan ik moet nog ff iets bedenken daar voor, kweenie of ze het egt uit je tas stelen...? nog maar heeeel even....................
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hey
jah sorry ik was in rome dus ik kon niet antwoorden!!! HET WAS SUPPPPERRRRR GAAF ! ! ! ! heel gezellig heel lekker ijs mooie gebouwen gezellige restaurantjes lekker eten redelijk hotel en meestal goed weer o, en het vliegen was ook leuk alleen me oren dejen nogal pijn bij het landen vergeet vooral je paraplu voldoende droge sokken kauwgum genoeg FOTOROLLETJES en batterijen (min. 3-4) (!!!) niet da wast weer wel geniet er van!!! kuzz |
![]() |
|
![]() |
Heej hoi
het was echt helemaal leuk, ben helemaal fan en wil echt nog keertje terug. Weer was over het algemeen wel redelijk, 4 dagen zon, maar de laatste 2 dagen heeft het echt keihard geregent. beetje jammer, we spoelden bijna weg op het forum romanum halve klas was verliefd op onze erg italiaanse ober idd erg lekker en veel te veel ijs gegeten heb ook nog leren afdingen ow, ben wel benieuwd of we nog mensen hier van het forum hebben ontmoet, de eerste avond, maandagavond, hebben we een klas uit Nijmegen ontmoet, en die zijn we later nog een paar keer tegengekomen, zijn er miss mensen hier die daar bij waren? nou ja, iedereen die nog gaat, tsja, ehm, alle tips die ik kan bedenken zijn wel genoemd, dus gewoon HAVE FUN! Sophie
|
Hehe,
ik ben ook zaterdag terug gekomen. SUPER!!! Echt, ik mis het nog steeds. Als je een leuke groep hebt maakt het niet uit of het nou niet echt topweer is. Ik had 2 dagen regen (de eerste en de laatste) maar ook 4 dagen heel lekker weer. Pantheon ROCKED, net als BOVENOP de St. Pieter staan. Echt sick view over heel Rome. Ik heb ook nog een paar klassen ontmoet. Eén uit Den Haag (vliegtuig), Arnhem en Amstelveen. Op de laatst genoemde was ik heeeeel jaloers, zij mochten gewoon op de kosten van de school naar AS Roma - Lazio. How sick is that! Italiaanse mannetjes blijven irritant. Enne tip voor onze hotelbaas: leer ENGELS! Ik kan spaans, dus dat redt me nog enigzins. Maar kom op, moet toch niet al te veel gevraagd zijn voor een hotelier als je niet eens een andere taal spreekt! |
![]() |
|
Verwijderd
|
He ben 22 april teruggekomen van 2 weken Italie (uitwisseling). Heb 3 dagen Rome gedaan en dat was super. We zijn 1 nlse klas tegengekomen in musea Vaticani.
Iemand op 19-04 begin van de middag daar geweest? het was smorgens superdruk dsu zijn we smiddags gegaan want eerst rij van 3 uur, toen een van half uur! maar goed. Of er dus iemand van forum zijn tegengekomen in Musea Vaticani twas een niet zo grote klas volges mij en mensen denk rond de 16-17jaar . Veeeeel eastpak tassen ik mis Italie ontzettend en de Italianen ook! Als er nog iemand gaat: bereid je voor op veel italiaanse jongens met matjes!!!! VRESELIJK LELIJK!!! marja... mode he... ohja en grote zonnebrillen! liefs |
![]() |
|
![]() |
Wij gaan woensdag 12 mei naar Rome
![]() (ja dat is bijna) Weet iemand ook in welke kerken, behalve de st. Pieter, je een lange rok/lange mouwen aan moet? (ons programma staat op www.wlg.nl/rome2004, daar staan ook alle kerken enzo.. ) Alvast bedankt! ![]() Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 20:52. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Rome Calae | 2 | 04-05-2007 12:55 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |