Oud 07-06-2004, 19:53
Q
Q is offline

Ik ben dat plaatje na aan het maken van hout, met een gat erin zodat het een vogelhuis wordt. Alles lukt om van hout te maken alleen nu het dak nog. Omdat het huis in de tuin komt te staan is deze kwetsbaar voor regen. Nu moet er dus een dak op dat tegen regen kan, eigenlijk meer dakpanelen want het is nu gewoon een vierkanthuisje met een plank erop en daarop nog een vierkanthuisje met een kleiner plankje. Daar tegen aan moet dus nog een dak. Ik heb het met hout geprobeerd om er uit te vijlen maar dat duurt een jaar of 8 voordat het de juiste vorm heeft, is er nog iets anders wat ik kan gebruiken om het dak die vorm te geven die ik wil?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 19:58
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
probeer een dikke plaat/balk op maat te schuren en in de juiste vorm..... of als je echt hip wil zijn polyester je er eentje!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 19:59
Q
Q is offline
Citaat:
TerrorTwin#1 schreef op 07-06-2004 @ 20:58 :
probeer een dikke plaat/balk op maat te schuren en in de juiste vorm..... of als je echt hip wil zijn polyester je er eentje!
uh dat had ik dus al gedaan en duurt 8 jaar Polyester, is dat makkelijk?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:07
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
makkelijk is anders: je maak van karton oid een mal... smeert er een laag polyester op.... met een schuurmachien grofschuren, en daarna met een fijn schuurpapiertje het puntje op de i zetten..

hoe groot word t btw?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:17
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik heb een keer gezien hoe ze een chinese tempel gingen bouwen waarin ook zo'n dak zat. Het heeft iets met een speciale techniek voor de balkconstructie te maken maar ik weet niet precies meer hoe die zat. Maar als je die op internet opzoekt kan je gewoon kleine triplex plankjes gebruiken.
Oud 07-06-2004, 20:24
Verwijderd
4 balkjes maken.. in de goede vorm.. moet te doen zijn.. en dan afdekken met allemaal kleine latjes.. die kan je eventueel nog afdekken met bitumen (die rubberzooi die ze op schuurtjes plakken) of je lakt ze af met buitenbeits.. wel opletten dat je die latjes aflopend dekt he? anders krijg je problemen met het regenwater
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:28
Q
Q is offline
Dat polyester ga ik nie proberen (toch bedankt hoor!) maar zoals ze het in het echt doen kan ik wel eens bekijken. Thanks.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:21
Q
Q is offline
Citaat:
TerrorTwin#1 schreef op 07-06-2004 @ 21:07 :
makkelijk is anders: je maak van karton oid een mal... smeert er een laag polyester op.... met een schuurmachien grofschuren, en daarna met een fijn schuurpapiertje het puntje op de i zetten..

hoe groot word t btw?
Nu al zo'n 70 CM hoog Aangezien ik toch besloten heb om de onderste verdieping er ook bij te maken.

In plaats van Polyester kan het ook met gips natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:22
Q
Q is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 07-06-2004 @ 21:24 :
4 balkjes maken.. in de goede vorm.. moet te doen zijn.. en dan afdekken met allemaal kleine latjes.. die kan je eventueel nog afdekken met bitumen (die rubberzooi die ze op schuurtjes plakken) of je lakt ze af met buitenbeits.. wel opletten dat je die latjes aflopend dekt he? anders krijg je problemen met het regenwater
Ik weet trouwens niet hoe ik aan die kleine latjes kom...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 06:32
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 07-06-2004 @ 22:22 :
Ik weet trouwens niet hoe ik aan die kleine latjes kom...
Nou bij de Praxis of de Karwei oid kan je van die lange plint-achtige latjes kopen... moet je dan wel zelf op maat zagen he? die zijn een paar meter lang en een centimeter of 3 a 5 (verschillende maten) breed.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:18
Sannetje
Sannetje is offline
kun je niet met een grote, scherpe guts eerst de grote vorm uit hout snijden, en het dan bijvijlen?
Oud 08-06-2004, 12:32
duifeltje
duifeltje is offline
misshcien kan je iets doen met supersterk ijzerdraad en dakleer.
Oud 08-06-2004, 13:57
p-chez
p-chez is offline
Gewoon met beitel en guts uit een blok de ruwe vorm kappen. Zo gebeurd. En daarna bijveijlen en schuren. Dan kost het geen 8 jaar, hoor. Gewoon erg zacht hout gebruiken.
Oud 08-06-2004, 14:29
Q
Q is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 08-06-2004 @ 07:32 :
Nou bij de Praxis of de Karwei oid kan je van die lange plint-achtige latjes kopen... moet je dan wel zelf op maat zagen he? die zijn een paar meter lang en een centimeter of 3 a 5 (verschillende maten) breed.
Citaat:
p-chez schreef op 08-06-2004 @ 14:57 :
Gewoon met beitel en guts uit een blok de ruwe vorm kappen. Zo gebeurd. En daarna bijveijlen en schuren. Dan kost het geen 8 jaar, hoor. Gewoon erg zacht hout gebruiken.
ik heb zowaar een bijtelset gekocht vandaag maar kwam erachter dat het hout te hard is idd...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 12:34
Ninnoc
Ninnoc is offline
misschien kan je er lood op doen, dan maak je eerst t dakje van hout en dan doe je er een plaatje lood omheen, lood is erg makkelijk te vormen en kan goed tegen water enzo. zo maakte mijn opa altijd vogelhuisjes.
maar tja tis wel lood, ik weet niet of je dat wel wil ipv hout en lood is volgens mij vrij duur

wat een schattig plan trouwens
Oud 11-06-2004, 17:11
Q
Q is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 10-06-2004 @ 13:34 :
misschien kan je er lood op doen, dan maak je eerst t dakje van hout en dan doe je er een plaatje lood omheen, lood is erg makkelijk te vormen en kan goed tegen water enzo. zo maakte mijn opa altijd vogelhuisjes.
maar tja tis wel lood, ik weet niet of je dat wel wil ipv hout en lood is volgens mij vrij duur

wat een schattig plan trouwens
Lood is eenvoudig te bewerken dat kun je zelfs knippen... maar dat zal prijzig zijn en het idee is toch om meer met hout te werken Toch wel een idee waar ik nog niet eerder over had nagedacht.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten