Oud 08-06-2004, 19:42
cottonmouth
cottonmouth is offline
Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand me hier helpen.

Ik speel de laatste tijd vaak Black & White op de PC (eerste deel... ja, ik loop hopeloos achter) en tijdens het spelen loopt alles prima, maar zodra ik ga saven of laden duurt het 'uren' voordat ie klaar is. Dit is zeer irritant, vooral als ik 'm op autosave heb staan, waardoor je om de tien minuten 5 minuten kan wachten tot je weer door kunt spelen.

Nu zei m'n vader dat saven en laden sneller gaat als ik de files van de cd-rom naar m'n pc kopieer en dus zonder cd-rom speel. Klopt dat?
En zo ja, hoe moet ik dat doen?! Ik heb de files van de cd-rom al gekopieëerd naar m'n pc, maar als ik het spel wil opstarten vraagt ie alsnog naar de cd-rom.

Mja, ik heb er niet zoveel verstand van... Help!
Oud 08-06-2004, 19:49
freyk
freyk is offline
Je vader heeft gelijk, je kan beter eerst alles op je harde schijf gooien voordat je het gaat spelen.

Wanneer je pc de gevens laad vanaf een cd dan gaat ook alles langzaam. Ik raad je aan om voor b&w een nocd crack ervoor te vinden.

Ennuh die autosave kan je uitzetten

Laatst gewijzigd op 08-06-2004 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:52
roBin.teunm
roBin.teunm is offline
Ik heb er owk niej so bijster veel verstand van maar k denk self dat het saven erdoor niet sneller gaat. Dit komt omdat je niet saved op de cd-rom. het laden kan mss wel iets sneller gaan, ma je moet dan wel schijfruimte opofferen ervoor. Het kopieren naar je computer deed je volges mij gwoon door al de bestanden die op de cd-rom staan naar deselfde map te setten als dat je de andere bestanden al ingezet hebt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:54
cottonmouth
cottonmouth is offline
Citaat:
Je vader heeft gelijk, je kan beter eerst alles op je harde schijf gooien voordat je het gaat spelen.
Maar hoe doe ik dat zonder dat ik de cd-rom daarna nog nodig heb?

Citaat:
Ennuh die autosave kan je uitzetten
Hehe, ja dat weet ik, maar m'n pc heeft nogal eens de neiging om vast te lopen en als ik dan een tijdje niet gesaved heb ben ik flink genaaid.
Oud 08-06-2004, 19:58
cottonmouth
cottonmouth is offline
Citaat:
roBin.teunm schreef op 08-06-2004 @ 20:52 :
Ik heb er owk niej so bijster veel verstand van maar k denk self dat het saven erdoor niet sneller gaat. Dit komt omdat je niet saved op de cd-rom. het laden kan mss wel iets sneller gaan, ma je moet dan wel schijfruimte opofferen ervoor. Het kopieren naar je computer deed je volges mij gwoon door al de bestanden die op de cd-rom staan naar deselfde map te setten als dat je de andere bestanden al ingezet hebt
Mja dat zei daarnet iemand ook al tegen me, vond ik wel logisch klinken eigenlijk.

Maar bedankt, ik kan het altijd proberen.
Oud 08-06-2004, 20:08
xie
xie is offline
het lijkt mij dat, zoals je vertelt, je pc niet erg snel is. Dat kan ook een oorzaak zijn voor het langzame laden van een spel. Het is natuurlijk een beetje overdreven om gelijk een nieuwe pc te gaan kopen maar als ie echt zo oud is kan je dat altijd nog overwegen. Sowieso zou ik het spel idd op de harde schjf zetten en de autosave uit...

Suc6
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 21:30
freyk
freyk is offline
en vergeet niet een no-cd crack voor je spel te vinden.
Want het scheelt veel als je niet hoeft te laden vanaf je cd-rom.
Oud 08-06-2004, 22:20
Jolt
Jolt is offline
Fantom cd ...

Image maken dus..leest ie met de snelheid van je HDD
Oud 08-06-2004, 22:23
cottonmouth
cottonmouth is offline
Ja pffff.. fantom cd, no-cd crack..

waar zien jullie me voor aan??!
Oud 09-06-2004, 07:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
cottonmouth schreef op 08-06-2004 @ 23:23 :
Ja pffff.. fantom cd, no-cd crack..

waar zien jullie me voor aan??!
Offtopic: Ik zag je eerst aan voor een jongen,
omdat hier voor het meeste gedeelte jongens posten.
De vrouwelijke gedeelte die hier post, geen benul hebben waarover we lullen.
(gelukkig hebben we hier een paar vrouwelijke forumbazen )
Ik keek dus te iets snel
Dus...

*Freyk sckakelt op n00b-uitleg-mode*

Beste cottonmouth,

Om het spel te kunnen spelen, kan je beter het op de normale manier instaleren en er dan een no-crack erop gooien.

nocd-crack=
een programma dat ervoor zorgt dat er geen data meer afgelezen word vanaf de spelcd

Mike zegt dat je een image van je spelcd moet maken en daarna de image afspeelt via een softwarematige cd-romspeler -> Fantom cd.

image=
Een "foto" van je cd

Helaas kunnen we je niet helpen aan een nocd-crack, want dat mag hier niet..
En als je verder vragen hebt over een images en virtuele cd-speler, gebruik eerst de zoekfunctie en post dan verder op software & multimedia.

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:55
cottonmouth
cottonmouth is offline
Hehe, ja misschien had ik erbij moeten vermelden dat ik slechts een onwetende vrouw ben.

Bedankt voor de heldere uitleg in ieder geval, en ik heb al een pm ontvangen...
Oud 09-06-2004, 15:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 09-06-2004 @ 08:57 :
Om het spel te kunnen spelen, kan je beter het op de normale manier instaleren en er dan een no-crack erop gooien.
Dat doet dus helemaal niks voor haar save-tijden, Black & White staat erom bekend daar een groot probleem mee te hebben. Het enige wat je kunt doen is de laatste update installeren als je deze nog niet hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten