Oud 12-06-2004, 14:57
Verwijderd
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een PC Magazine tijdschrift gekocht waarbij Mandrake 10 geleverd werd. Ik heb echter een lastig probleempje: als ik wil rebooten blijft ie hangen. Het afsluitscript wordt wel uitgevoerd, maar nadat /sbin/reboot gestart is knippert het monitorlampje (alsof de computer uit staat) en staat de power nog ingeschakeld. Ik kan de computer dan ook niet meer uitschakelen met de powerknop... Ik heb een IBM GL met een Celeron (Mendocino) 333 MHz processor. 'k Heb een SCSI hardeschijf, waarop Linux staat, en een IDE hardeschijf met Windows 2000. Windows 2000 kan overigens zonder problemen herstarten.

Het ligt niet aan KDE of X, want ook in console mode start ie niet overnieuw. Met "halt" of "shutdown -h now" heb ik geen problemen.

Waar zou dat aan kunnen liggen en heeft iemand er misschien een oplossing voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 15:07
LB06
LB06 is offline
Heeft waarschijnlijk iets met ACPI(powermanagement) te maken ofzo. Probeer dat eens uit te schakelen in de BIOS.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:51
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
effe offtopic een andere vraag. Is de tijdschrift nog te koop? en zo ja tot wanneer en waar heb je m gehaald
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:00
Manuzhai
Manuzhai is offline
Je kan Mandrake ook gewoon downloaden, hoor. Online is sowieso genoeg hulp te vinden om er mee te beginnen...

Offtopic: Al zou ik zelf uiteraard Gentoo adviseren.
Oud 12-06-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 12-06-2004 @ 16:07 :
Heeft waarschijnlijk iets met ACPI(powermanagement) te maken ofzo. Probeer dat eens uit te schakelen in de BIOS.
Ik had al geprobeerd om ACPI en APM uit te schakelen. En heb met LOADLIN ook de opties apm=off noapic en acpi=off (ofzo) meegegeven.

Ik heb ook reboot= opties geprobeerd.

Helaas werkte dat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 12-06-2004 @ 17:51 :
effe offtopic een andere vraag. Is de tijdschrift nog te koop? en zo ja tot wanneer en waar heb je m gehaald
Moet nog wel te koop zijn, het is de PC Magazine van deze maand (juni 2004) en kost € 4,99. Dus als je geen zin hebt om alles te downloaden is het wel handig; heb zelf ook geen breedband, maar krijg binnenkort gelukkig ADSL. Op de DVD staan drie ISO's die je kunt branden. Er zit geloof ik geen sourcecode bij en het is de community versie. Nog niet de officiële. Dit is natuurlijk handig voor Mandrake om bugs gerapporteerd te krijgen. OpenOffice zit er ook bij, maar die heb ik nog niet geprobeerd want ik heb een oud bakkie met zeer weinig ruimte. Bovendien is snelheid en intern geheugen ook wel een vereiste om plezierig te werken onder KDE en met een pakket als OpenOffice.

Ik heb hem gehaald bij de Bruna in Heerenveen maar je kunt hem ook ergens anders krijgen

Laatst gewijzigd op 12-06-2004 om 18:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten