Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 23:11
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Ben jij echt jezelf en heb je alleen geld nodig voor bier en wiet? Of ben je een beetje een consumerend kapitalistisch sletje die zomaar 150 euro voor speciale dunks uitgeeft?

Werk je bij appie om iets extra's te kunnen kopen, of telemarketed je je suf om een nieuwe scooter te halen?

Nou?!
!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 23:14
Verwijderd
Ik geef al mijn werk uit aan kleding en uitgaan, meer doe ik ook niet. Ohja, ik hou heel erg veel van samen zijn, dus ik geef graag BBQ's of dat vrienden bij mij eten, dat kost ook redelijk veel geld.

Een echte baan heb ik niet, ik verf, of geef les, of doe gekke internetjobs waarmee ik doekoe verdien.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:15
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Ik werk alleen in vakanties en geef mijn grootste deel van mijn zakgeld + andere inkomsten uit aan eten/drinken en kleding.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:20
Verwijderd
ik zal wel moeten werken om mijn huur te kunnen betalen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:34
sorry
sorry is offline
het geld dat ik krijg voor mijn werk dat gaat meestal op aan bier kleding, cd's en uitgaan verder doe ik eigenlijk ook niet echt veel.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:40
Verwijderd
Ik heb een vrij grote schuld dus die ga ik maar eerst eens proberen af te betalen voordat ik leuke dingen met mn geld ga doen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 00:09
GRRR
GRRR is offline
ik werk om te leven. nuff said.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 00:09
CharismaticBass
Citaat:
GRRR schreef op 24-06-2004 @ 01:09 :
ik werk om te leven. nuff said.

Grrrr!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 00:12
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 24-06-2004 @ 01:09 :
Grrrr!
zucht. ok voor jou dan dikbil. ik werk momenteel 40+ uur in de week om het komende schooljaar door te komen en om een waslijst aan spullen te kopen voor dit huisje wat ik binnenkort ga overnemen. aangezien ik geen kapitaalkrachtige ouders heb moet ik het zelf zien te doen en dat is helemaal niet erg.

oh ik werk als kelner in een betere hotel restaurant. erg bevredigend werk
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 00:14
CharismaticBass
Citaat:
GRRR schreef op 24-06-2004 @ 01:12 :
zucht. ok voor jou dan dikbil. ik werk momenteel 40+ uur in de week om het komende schooljaar door te komen en om een waslijst aan spullen te kopen voor dit huisje wat ik binnenkort ga overnemen. aangezien ik geen kapitaalkrachtige ouders heb moet ik het zelf zien te doen en dat is helemaal niet erg.

oh ik werk als kelner in een betere hotel restaurant. erg bevredigend werk
dikbil?

pardon?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 00:22
AngelLena
AngelLena is offline
Ik werk bij de videotheek voor wat extra centjes. Je woont op jezelf of niet, dan wil je ook eens een keertje uitgebreid kunnen tafelen of met vrienden uit eten gaan. Zonder werk gaat me dat echt niet lukken. Studiefinanciering is daar toch echt te laag voor. En ach, het is ook wel een mooie bezigheidstherapie voor in het weekend overdag.
Oud 24-06-2004, 00:25
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 24-06-2004 @ 01:14 :
dikbil?

pardon?
hihi
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 00:26
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 24-06-2004 @ 01:22 :
Ik werk bij de videotheek voor wat extra centjes. Je woont op jezelf of niet, dan wil je ook eens een keertje uitgebreid kunnen tafelen of met vrienden uit eten gaan. Zonder werk gaat me dat echt niet lukken. Studiefinanciering is daar toch echt te laag voor. En ach, het is ook wel een mooie bezigheidstherapie voor in het weekend overdag.
OMG OMG OMG welke videotheek,
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 01:36
Stevill
Stevill is offline
Mijn cash gaat echt uit aan: Vriendin muziek sport en uitgaan.
Oud 24-06-2004, 03:52
I <3 cock
I <3 cock is offline
Citaat:
Ridder schreef op 24-06-2004 @ 01:26 :
OMG OMG OMG welke videotheek,
JSA DAT WIL IOK OOK WEL WETEN
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 07:28
Hagel
Hagel is offline
Ik werk om huur, eten en kleding etc te betalen, om schoolgeld te betalen en omdat ik het leuk vind. Op dit moment maak ik schoon bij het plaatselijke debielenhuis maar ben rond aan het solliciteren. K zat in mei plotseling zonder werk ivm faillisement dus ik moest alles aanpakken wat ik kon krijgen
Oud 24-06-2004, 09:42
Susanne
Susanne is offline
Ik werk omdat het moet van m'n vader. Zelf heb ik er echt geen behoefte aan want het geld dat ik verdien komt toch niet op > gaat gewoon op mn bankrekening. Hmm aan de ene kant vind ik het trouwens wel eens handig, ik hou ervan om met vriendinnetjes uit eten te gaan en dat gaat m'n vader niet dokken dus dan is het opzich wel chill om je eigen geld te hebben
Oud 24-06-2004, 09:44
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Ik moest nog even aan mijn antwoord toevoegen: uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:53
Jules
Jules is offline
Ik werk bij Super de Boer.

Omdat ik toch veel naar concerten wil en vooral gewoon hou van met geld smijten ik weet gewoon niet waar het blijft soms.
Oud 24-06-2004, 09:54
Verwijderd
Ik werk nu 4 jaar bij de Appie. Ben er destijds gaan werken omdat ik mijn kleedgeld niet toerijkend vond (nog steeds niet, trouwens). Ik spaar sowieso €60,- per maand (soms meer als ik geld over heb). Dat geld is dan voor de vakantie, of voor andere eventuele grote uitgaven. Het overige wat ik krijg/verdien gaat op aan kleding, lichamelijke verzorgings-artikelen, uitgaan, sport-abonnement, etc.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:57
Verwijderd
Ik werk niet.
Hier zijn enkele verklaringen voor; ik ben lui, ik heb het idee dat ik er te weinig tijd voor heb (Reis elke dag op en neer tussen Utrecht & Rotterdam, loop 3 dagen in de week stage en 2 dagen school en mijn vriendje woont ver weg dus daar moet ik ook naartoe reizen) en ik krijg genoeg geld van mijn ouders om mee rond te komen. Natuurlijk kan ik meer gebruiken, dus ik ben ook van plan om als ik eenmaal op kamers woon in Utrecht er ook zeker een bijbaantje bij te nemen. Maar nu bevalt dit leventje me eigenlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:06
Otis
Otis is offline
officieel werk ik bij een callcenter maar dat is echt op oproepbasis , op dit moment heb ik al n hele week niet gewerkt terwijl ik toch echt heb opgegeven dat ik tijd heb en geld wil
En dan kom ik er vandaag achter dat ik 4 voicemail berichten van de concurrent-callcenter heb gemist en die sukkels betalen het dubbele

Nouja veel nut heeft werken nu niet meer denk ik want ik zit nu nog een weekje in nl, daarna 2 weken mexico , dan 2 weken weer terug, dan een weekje verhuizen naar den haag en dan een week in Italie...
Maar ik heb wel geld nodig
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:18
Fog
Fog is offline
ik heb bij talamini [ijssalon] gewerkt en bij de appie maar ik ben niet zo aardig dus bijde keren ontslagen

nu ben ik wanhopig op zoek naar nieuw werk, ik probeer het nu bij de videotheken. al mijn werk geld gaat op aan treinkaartjes, concerten, platen/cd's en teken/verf spullen. het geld dat ik van mn ouders krijg gaat op aan kleding.
Oud 24-06-2004, 10:22
Verwijderd
Ik werk, en het geld wat ik krijg sto ik zo ongeveer weer direct in mijn eigen bedrijf...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:27
Verwijderd
ik werk in de horeca,voornamelijk bediening,ik doe dit natuurlijk voor het geld (wat ik ech veel te vlug weer uitgeef aan kleding,uitgaan,eten en drinken etc.etc) maa rook omat ik het ewoon gezellig heb daar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 10:47
Dicenquesoy
Dicenquesoy is offline
Ik werk bij de H&M als weekendhulp, maar in vakanties werk ik meestal parttime/fulltime (t verschilt en hangt ervanaf als ik zin heb). In het dagelijkse leven ga ik doordeweeks naar school en in het weekend werk ik. Ik geef m'n geld uit aan kleding, m'n studiootje, uitgaan...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:48
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik werk bij een consulentenbureau, daarnaast doe ik af en toe wat horecawerk (bediening) en werk nu in een bakkerij. Dit geeft mij een mooie extra cent, die ik daarna uitgeef aan kleding, uitgaan, eten, sport.
Oud 24-06-2004, 11:59
Nuck
Nuck is offline
Ik heb door het jaar heen niet gewerkt, kon het wel redden met mijn stufi en bijdragen van m'n ouders, maar nu het weer bijna vakantie is, heb ik weer een baantje (eigenlijk 2 ). Een bij een vrij chique restaurant waar ik vorig jaar ook heb gewerkt, supergezellig altijd daar, en bij de thuiszorg omdat dat zo relaxed verdient. Ik werk gewoon om meer te kunnen sparen en uitgeven en bovendien vind ik het niet erg om te werken.
Oud 24-06-2004, 12:01
rodina
rodina is offline
Horeca, 3 avondjes in de week bedienen. Als het ook ooit nog eens mooi weer gaat worden straks ook buiten.
Kut, stom, en vervelend werk. Maar verder is er ook bijna niets.
Gaat op aan; kleding, sigaretten, benzine, concerten/festivals/uitgaan.
Oud 24-06-2004, 12:10
merels
merels is offline
IK werk bij een grandcafe van kasteel groeneveld. Simpel werk maar de collega's zijn opzich wel ok. Maar ben wel op zoek naar iets anders. Daarnaast werk ik bij een tennisver., dat is saai maar niet hard werken en dat doe ik voor het geld. Want de vakanties zijn duur en ik wil wel leuke kleding dragen en cadeutjes etc.
En een vriendin heeft me geloof ik opgegeven voor zon callcenter
Oud 24-06-2004, 12:23
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik ben consulent/intercedent bij Vedior, momenteel als vakantiekracht voor 32 uur per week. Gelukkig kan m'n kantooroutfit s'avonds vervangen worden door baggy broeken.

Het meeste geld gaat inderdaad op aan uitgaan/bier en eten. Verder moet ik m'n huur en wat rekeningen betalen. Kleding doet met niet zo ontzettend veel, zolang ik er maar niet als een zwerver uit zie. Dus ik koop niet vaak nieuwe kleren.

Ohja, ik zit het grootste gedeelte van m'n werktijd te forummen .

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 12:27.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:30
schimmel
schimmel is offline
ik ga graga uit en naar concerten etc. dat kost geld, verder koop ik idd bier en wiet ervan. en meer hbe ik niet te besteden, heel af en toe kleding, als het goedkoop is.
Oud 24-06-2004, 14:29
Verwijderd
Ik werk niet echt veel (12 uur per week) maar verdien gelukkig vrij veel. Het geld gaat op: kleding (schoenen!), eten, gadgets en uitgaan.

Heb verder ook niet echte vaste kosten (alleen telefoonrekening) dus ik kan alles lekker uitgeven.

Vooral eten kost veel geld, ik ga ongeveer 2 of 3x per week uit eten en dat kost behoorlijk wat geld. Uitgaan kost ook vrij veel geld, maar dat valt nog wel mee.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:32
BustedEngine
BustedEngine is offline
housepartytjes worden alsmaar duurder dus ik moet alsmaar meer werken drugs is ook niet meer zo goedkoop, en alchohol is bah
Oud 24-06-2004, 15:07
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik werk niet. Ik geef het geld van m'n ouders vooral uit aan kleding.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:08
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 24-06-2004 @ 15:32 :
housepartytjes worden alsmaar duurder dus ik moet alsmaar meer werken drugs is ook niet meer zo goedkoop, en alchohol is bah
OMG, BE, we gaan stappen binnenkort
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:15
Pan Am
Pan Am is offline
Ontopic;

Ik werk om mijn rekeningen te kunnen betalen, en om mezelf van luxe te kunnen voorzien. Zoals iedereen eigenlijk. Gelukkig heb ik een baan die al in een hoop luxebehoeften voorziet, en die door mijn werkgever betaald worden (5 sterren hotels, altijd uit eten, cocktails bij het eten, etc.). Ook de andere bijkomstigheden van het werk zijn leuk (ik noem; tax-free parfum, kleding en sigaretten ) en ik kan me deze dingen daarom een stuk vaker veroorloven dan iemand met een 9-5 baan in Nederland met hetzelfde salaris.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:16
frozenfountain
Citaat:
Pan Am schreef op 24-06-2004 @ 16:15 :
Ontopic;

Ik werk om mijn rekeningen te kunnen betalen, en om mezelf van luxe te kunnen voorzien. Zoals iedereen eigenlijk. Gelukkig heb ik een baan die al in een hoop luxebehoeften voorziet, en die door mijn werkgever betaald worden (5 sterren hotels, altijd uit eten, cocktails bij het eten, etc.). Ook de andere bijkomstigheden van het werk zijn leuk (ik noem; tax-free parfum, kleding en sigaretten ) en ik kan me deze dingen daarom een stuk vaker veroorloven dan iemand met een 9-5 baan in Nederland met hetzelfde salaris.
Ja omg ik ga ook stewardess worden
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:21
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-06-2004 @ 16:16 :
Ja omg ik ga ook stewardess worden

Het is heel leuk om te doen, en echt heel gezellig (altijd stappen met collega's op tropische bestemmingen enzo) maar niet voor langere tijd! En je moet niet bij Martinarigheid gaan werken, want dat zijn bijna allemaal kapsoneswijven die denken dat ze Jezus zijn omdat ze stewardess bij Martinair zijn Transvagina schijnt wel leuk te zijn, maar daar heb je geen stopjes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:24
frozenfountain
Citaat:
Pan Am schreef op 24-06-2004 @ 16:21 :

Het is heel leuk om te doen, en echt heel gezellig (altijd stappen met collega's op tropische bestemmingen enzo) maar niet voor langere tijd! En je moet niet bij Martinarigheid gaan werken, want dat zijn bijna allemaal kapsoneswijven die denken dat ze Jezus zijn omdat ze stewardess bij Martinair zijn Transvagina schijnt wel leuk te zijn, maar daar heb je geen stopjes
M'n nicht is pas stewardess geworden bij de KLM. Echt cool al die bestemmingen en dure hotels én zakgeld Ze vond de training wel zwaar.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:28
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-06-2004 @ 16:24 :
M'n nicht is pas stewardess geworden bij de KLM. Echt cool al die bestemmingen en dure hotels én zakgeld Ze vond de training wel zwaar.
Ja, die training is best pittig, niet omdat het moeilijk is, maar omdat je iedere dag zo teringvroeg je bed uitmoet, en dan voor dag en dauw op Schiphol moet zijn. Iedere dag examens Cabin Safety, en als je er eentje niet haalt kun je meteen je spullen pakken En ook omdat je je dan pas serieus begint te realiseren dat er eigenlijk wel heel veel mis kan gaan aan boord. Ja, dat weet iedereen natuurlijk wel, maar pas tijdens zo'n cursus en tijdens het vliegen dringt dat echt tot je door.
Als ik klaar ben met studeren wil ik misschien nog een jaartje gaan vliegen, maar dan bij Emirates in Dubai, dat lijkt me echt super!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:35
frozenfountain
Citaat:
Pan Am schreef op 24-06-2004 @ 16:28 :
Ja, die training is best pittig, niet omdat het moeilijk is, maar omdat je iedere dag zo teringvroeg je bed uitmoet, en dan voor dag en dauw op Schiphol moet zijn. Iedere dag examens Cabin Safety, en als je er eentje niet haalt kun je meteen je spullen pakken En ook omdat je je dan pas serieus begint te realiseren dat er eigenlijk wel heel veel mis kan gaan aan boord. Ja, dat weet iedereen natuurlijk wel, maar pas tijdens zo'n cursus en tijdens het vliegen dringt dat echt tot je door.
Als ik klaar ben met studeren wil ik misschien nog een jaartje gaan vliegen, maar dan bij Emirates in Dubai, dat lijkt me echt super!
Maar het is ook best zwaar werk of niet. Je slaapt onregelmatig enzo. Gelukkig krijg je daar ook veel voor terug.
Dubai <3
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:40
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-06-2004 @ 16:35 :
Maar het is ook best zwaar werk of niet. Je slaapt onregelmatig enzo. Gelukkig krijg je daar ook veel voor terug.
Dubai <3
Ja, soms vlieg je echt belachelijke stretches. Ik noem een Amsterdam - Cancun - Havana - Varadero - Puerto Vallarta - Varadero - Cancun - Brussel - Amsterdam (5 dagen uit en thuis). Of, zoals laatst; dan ga je op een nachtvlucht via Goa, India naar Colombo, Sri Lanka, en als je dan terug bent in Nederland drie dagen vrij, en dan linea recta naar de andere kant van de aarde, Puerto Vallarta, Mexico, via Montreal, Canada. Dan zit je aan een tijdsverschil van zo'n 12 a 13 uur. Dan wil je echt alleen nog maar slapen en kan dat hele stomme tropische strand je echt aan je reet roesten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:43
frozenfountain
Citaat:
Pan Am schreef op 24-06-2004 @ 16:40 :
Ja, soms vlieg je echt belachelijke stretches. Ik noem een Amsterdam - Cancun - Havana - Varadero - Puerto Vallarta - Varadero - Cancun - Brussel - Amsterdam (5 dagen uit en thuis). Of, zoals laatst; dan ga je op een nachtvlucht via Goa, India naar Colombo, Sri Lanka, en als je dan terug bent in Nederland drie dagen vrij, en dan linea recta naar de andere kant van de aarde, Puerto Vallarta, Mexico, via Montreal, Canada. Dan zit je aan een tijdsverschil van zo'n 12 a 13 uur. Dan wil je echt alleen nog maar slapen en kan dat hele stomme tropische strand je echt aan je reet roesten.
En dan ook nog vriendelijk zijn tegen passagiers

Heb je nu al de hele wereld gezien of zijn er nog plekken waar je naartoe wilt?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:22
Verwijderd
Eerst werkte ik 'voor mijn toekomst' bij een filmproduktiebureau, omdat ik mogelijk die industrie wel in wou. Toen wou ik die industrie niet meer in en had het fulltime werken er dus niet meer voor over en ben gestopt.

Toen werkte ik om mijn huur te kunnen betalen, ik was 3 maandjes uit huis.

Toen werkte ik om al mijn schulden af te kunnen betalen en nu werk ik om mijn vakanties te kunnen betalen.

Nee, spaar dus niet echt ergens voor en heb op het moment alleen maar kutbaantjes puur voor het geld wat ik gewoon echt broodnodig heb. Het is elke maand weer afwachten hoe ik rond ga komen.

Ik zou wel weer eens met 200 euro op zak willen gaan shoppen, maar ja. Het is d'r niet.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:24
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-06-2004 @ 16:43 :
En dan ook nog vriendelijk zijn tegen passagiers

Heb je nu al de hele wereld gezien of zijn er nog plekken waar je naartoe wilt?
Ja, ik wil mijn eindstage van mijn studie bij Qantas (de nationale maatschappij van Australië) in Sydney gaan doen Dan heb ik namelijk alle continenten gehad! En dan wil ik nog op vakantie naar Zuid Afrika, Hong Kong of Tokio, en Indonesië, om familie te bezoeken, en om te zien waar mijn opa opgegroeid is. Dan kan ik gelukkig sterven Oja, en natuurlijk een roadtrip van de east- naar de westcoast van de States, maar aangezien ik na en tijdens mijn studie weer naar Amerika zal moeten, zal dat er zeer binnenkort nog wel van komen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:26
Verwijderd
Zo af en toe werk ik wel eens, maar nou al heel lang geen werk. Er is meestal geen relaxed werk en dan ben ik lui en doe ik liever met weinig geld dan dat ik kut werk doe.
Het geld wat ik heb gaat op aan feesten (bier/peuken etc.). Maar nou mot ik toch maar eens werken, want ik heb schulden niet te kort en in de zomer is zoveel leuks te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:09
Glory
Glory is offline
Ik werk momenteel heel veel bij de TPG en de aankomende weken ook. Dat is vervelend, maar werk = geld. Helaas heb ik ook geen tijd meer om mijn geld uit te geven
Oud 24-06-2004, 17:21
Verwijderd
Ik heb dit hele jaar niet gewerkt maar daarvoor heb ik 2 jaar telemarketing gedaan en dat inkomen zou ik wel graag terug willen. 300 tot 350 in de maand om van te kunnen feesten is altijd mooi meegenomen. Ik zit nu niet meer op school dus heb wel weer een baan nodig. Vandaar dat ik van de week dus weer ff naar dat callcentre gebeld heb of ik er weer kan komen werken. Dat hoor ik vast binnen een weekie wel. Als dat dan kan ga ik wel een uur of 15 tot 20 per week werken zodat ik echt ff lekker kan gaan rollen in de doekoes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:22
Synonym
Synonym is offline
Hmm ik werk op dit moment niet, maar ga in de vakantie 4,5 week werken in de thuiszorg (schoonmaken). Ik geef namelijk te veel geld uit. Maar ik zoek ook een baantje voor de weekenden. Ik denk zelf aan een baantje bij een platenzaak of bij een bioscoop of filmhuis.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten