Oud 26-06-2004, 22:17
Verwijderd
Als toekomstig kleinbehuisde student kan ik niet meer volstaan met mijn te grote kast en beeldbuismonitor. Een mini-pc en lcd dus.

Ik zou graag commentaar willen hebben op deze computer. Denk je dat het een goede keuze is? Of toch beterzo'n ding zonder radio?
Het diskettestation-loos zijn van de eerstgenoemde is geen probleem. Gebruik ik toch niet meer, en voor nood koop ik een externe drive (die is wordt weggemoffeld in een lade)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2004, 22:58
]{ing
]{ing is offline
zou voor een Shuttle gaan, zie http://eu.shuttle.com/
en anders een leuke m-atx behuizing of misschien wel een 1u rackmount (4.4cm hoog)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 23:02
ILUsion
ILUsion is offline
Die tweede reeks is goedkoper en sterker: in de eerste zit maar 256 MB RAM in en dat is vaak te weinig tenzij je enkel af en toe een beetje op internet zit of een beetje Works (in zo'n geval ben je vaak al krachtig bezig als je Word gebruikt ) .

Er bestaan ook computers met ingebouwd scherm (of omgekeerd?) die nog iets kleiner zijn. Ik ken maar twee merken die zo'n computers hebben: Nerio en ... (naam ben ik eventjes kwijt, maar als je eens een computerblad openslaat, kom je hiervan vast een advertenie tegen [de meest voorkomende is van een notebook met gratis XBox, printer, mp3-speler) en hun logo is een rechthoek met een rood bolletje in en hun naam naast).

Daarnaast zou je ook kunnen kiezen voor een notebook, want die zou je kunnen meenemen en die steek je gemakkelijk bij je diskettestaion in de lade Het hangt natuurlijk helemaal af van je budget en je eisen (voor gewoon een beetje Office zou ik je eigen 2e voorstel kiezen)
Oud 26-06-2004, 23:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
koop een laptop
Oud 26-06-2004, 23:08
]{ing
]{ing is offline
Koop geen laptop, veel te duur. Je kan het ding nauwelijks uitbreiden/keuze van hardware zoals de monitor is beperkt en er is altijd meer slijtage.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 23:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
die mini-pcs zijn ook te duur, en op kamers is een laptop wel zo handig. oke, ze zijn duur, maar als-tie die mini-pc van 900 en een leuk schermpje van 350 koopt, kost dat ook altijd nog 1250 euri. en die mini-pcs zijn ook niet zo heel erg op uitbreiden berekend, gezien de ruimte.

meer slijtage ja, als je dr mee gaat voetballen, ja...
Oud 27-06-2004, 00:53
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-06-2004 @ 00:15 :
die mini-pcs zijn ook te duur, en op kamers is een laptop wel zo handig. oke, ze zijn duur, maar als-tie die mini-pc van 900 en een leuk schermpje van 350 koopt, kost dat ook altijd nog 1250 euri. en die mini-pcs zijn ook niet zo heel erg op uitbreiden berekend, gezien de ruimte.

meer slijtage ja, als je dr mee gaat voetballen, ja...
Nee. zo'n 'mini' pc kost evenveel als een normale computer. Die mini pc's zijn wel degelijk beter uit te breiden dan een notebook. je vergeet dat je bij je notebook niet zomaar even de cpu, videokaart of harddisk verwisselt/bijplaatst wat bij een pc wel het geval is. daarbij komt nog de hoge prijs van laptop componenten, en de korte levensduur van de hardware. Niet alleen als je ermee gaat voetballen krijgt een laptop het zwaarder te verduren dan een conventionele pc. Accu's gaan bij regelmatig gebruik van je laptop verslijten waardoor je na zo'n anderhalf jaar een nieuwe moet aanschaffen. Bij een pc heb je voor hetzelfde geld een complete upgrade (mobo/geheugen/cpu)!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 27-06-2004 @ 00:02 :
Er bestaan ook computers met ingebouwd scherm (of omgekeerd?) die nog iets kleiner zijn. (...)

Daarnaast zou je ook kunnen kiezen voor een notebook, want die zou je kunnen meenemen en die steek je gemakkelijk bij je diskettestaion in de lade Het hangt natuurlijk helemaal af van je budget en je eisen (voor gewoon een beetje Office zou ik je eigen 2e voorstel kiezen)
geen optie, ik wil een los tft-scherm. niets geïntergreerd.

notebooks zijn veel duurder. een ander nadeel is de toch wel korte levensduur i.v.m. de accu heb ik begrepen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 10:00
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 27-06-2004 @ 00:08 :
Koop geen laptop, veel te duur. Je kan het ding nauwelijks uitbreiden/keuze van hardware zoals de monitor is beperkt en er is altijd meer slijtage.
idd, te duur.
En het is TE lastig om componenten bij te plaatsen of te vervangen. Voor een mini-pc is dit ook wel een beetje, maar daar is het tenminste nog MOGELIJK.

dus laptop en mini-pc met ingebouwd scherm (of andersom) nis geen optie.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 10:02
Verwijderd
valt er in mijn 2e-keuze geen radio te intergreren denken jullie? Die kasten zijn immers groter dan die dingen met radio erin.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 18:40
unpopular
unpopular is offline
Het ligt er natuurlijk aan wat je wil uitgeven en welke hardware.

Voor een barebone betaal je ongeveer 150 euro meer dan een "normale" kast.

Ik heb zelf een Soltek met een amd 64 er in.
Leuk klein dingentje.

Klein en toch niet al te duur en uitbreidbaar met bijna alles.
Incl 2 cdrom/branders/dvd spelers en floppy/zipdrive en harddeschijf. al kan er wel maximaal 1 pci en 1 agp kaart in.
Maar sinds dat er bijna alles onboard zit is dat niet zo'n probleem.

Vervolgens koop je er een leuke tft-monitor bij en je hebt een top systeem die weinig plaats in neemt.

Overigens kun je in iedere pc een radio in bouwen.
Er zijn omgebouwde auto radio's die in een 5 1/4""kast kunt plaatsen. Al zijn die dingen niet goed koop , zag ze op de beurs voor een 199 euro incl mooi equlizer frontje en afstandsbediening.
Als je internet hebt kun je daar ook een radio zender van krijgen.

succes

ps wil je ruimte besparen zet een tv kaart in je pc en je hoeft geen losse tv neer te zetten (koop een externe kaart en je pc hoeft ook niet aan)

[edit]
ICM je andere topic dus.
voorbeelden:
http://www.hardware.info/reviews.php?id=427
en
http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/4948
[/edit]

[edit 2]
de eerste link wordt volgens de site niet meer geleverd.
[/edit 2]

Laatst gewijzigd op 27-06-2004 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 27-06-2004 @ 19:40 :
wil je ruimte besparen zet een tv kaart in je pc en je hoeft geen losse tv neer te zetten (koop een externe kaart en je pc hoeft ook niet aan)

[edit 2]
de eerste link wordt volgens de site niet meer geleverd.
[/edit 2]
Die externe kaart is idd een goed idee (misschien wordt het dan een 19" )

Als je bij PC systemen kijkt, en dan bij Barebone PC's (ipv MSI Mega PC) kan je ze nog wel bestellen.

ik ga even over het een en ander nadenken. Waarschijnlijk borrelen er wel weer nieuwe vragen in me op
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:56
Verwijderd
allemaal iig bedankt alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten