Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nee. Het zou dan niet zoveel verschillen van 'normaal' gewicht op dit punt dwz het anti-gewicht neemt toe naarmate de snelheid oploopt, maar c kan nooit bereikt worden. Die limiet ligt niet aan de massa, maar aan (1-(v/c)^2)^0,5 . Dat komt in de formule voor, en hierdoor kunnen deeltjes met massa (en anti-massa als dat bestaat) niet sneller als c.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het zou bijvoorbeeld best mogelijk zijn dat er zogenaamde tachyonen bestaan die sneller dan het licht gaan. Omdat deze deeltjes dan sneller dan het licht zouden gaan reizen ze volgens de relativiteitstheorie terug in de tijd. Daarom zouden ze nooit interactie met 'gewone' deeltjes mogen aangaan. Dan krijg je namelijk het bekende ik-vermoorde-mijn-oma-met-een-tijdmachine-probleem.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Het blijft natuurlijk een model, net als de gehele natuurkunde. Een model is niet 100% natuurgetrouw...
|
![]() |
Heej Thomas, zoals Martijn zei bij van Weert in de les. Als je antigewicht hebt, dan heb je wind mee als de wind van voren komt!
Maare, wil dat nou zeggen dat iets met antigewicht altijd sneller dan het licht beweegt? En dat hoe meer energie je in een deeltje met antigewicht steekt hoe lichter dat het wordt? Stoot een voorwerp met antigewicht normale massa af? Wat gebeurt er als je een deeltje antigewicht bij normale massa voegt? U'r the expert Ditz, laterzz Dit wilde ik nog even toevoegen na het lezen van de reacties van de verschillende mensen, waarin het bestaan van deeltjes met antigewicht van de hand wordt gewezen op basis van de relativiteitstheorie van Einstein die geen verklaring kan geven voor het bestaan van deeltjes met antigewicht. De huidige relativiteitstheorie kan geen verklaring geven voor 'het bestaan' van deeltjes met antigewicht, is dat een reden om aan te nemen dat de relativiteitstheorie onvolledig (of incorrect) is, of is dat bewijs dat zoiets als een deeltje met antigewicht niet bestaat? Hierbij pleit ik echter niet voor het bestaan van deeltjes met antigewicht, maar wijs ik er op dat het aanvoeren van een theorie geen bewijs biedt voor het uitsluiten van het bestaan van deeltjes met antigewicht. [Dit bericht is aangepast door Nemisis (07-12-2001).]
|
er zijn wel meer wetten niet helemaal juist gebleken doordat er nu meer over natuurkunde bekend is (bekijk de atoombouw is, atoom is niet meer zo onbreekbaar als ie was)
dus wie zegt dat we er niet ooit nog eens achter komen dat die therieën van einstein ook niet helemaal goed blijken te zijn.... een negatieve massa klinkt misschien raar, maar we hebben ook negatieve ladingen, duzzz wie weet
|
![]() |
De relativiteitstheorie staat zeker niet vast, en dat geldt binnen de natuurkunde voor bijna alle theorieeen.
De wetenschappers zijn nog altijd op zoek naar de geünificeerde (allesverklarende) theorie. K'geloof dat zwaartekracht en relativiteitstheorie nog altijd niet samen gaan! ![]() Groetjes Ben(die zelf natuurkunde graag wil studeren ;o)
|
![]() |
||
Citaat:
![]() de relativiteitstheorie en de quantumveldentheorie gaan nog niet samen... en laten we het inderdaad een heel klein beetje ontopic houden ![]() ![]()
|
ok, ik heb laatst weer een helder moment gehad (LOL) en hier nog een keer over nagedacht...
licht bestaat uit deeltjes (wordt aangenomen, licht is glof EN deeltje) dit deeltje beweegt met de snelheid van het licht (anders is het geen licht) het is (volgens mij) onmogelijk dat iets geen massa heeft toch beweegt dit deeltje met de snelheid van het licht, dus heeft het geen massa daarom is het volgens mij opgebouwd uit deeltje met een +massa(langsamer dan licht) en deeltjes met een -massa(sneller dan licht)
||
![]() |
Citaat:
Ik weet het 65 % zeker hehe ![]() Groetjes Ben(die het allemaal wel te weten zal komen als hij natuurkunde gaat studeren ![]()
|
![]() |
Licht is opgebouwd uit fotonen die GEEN massa bezitten. De energie van één foton wordt bepaald door de betrekking constante van Placnk * frequentie licht.
Verder kan aan elk vrij deeltje (met of zonder massa) een golfpakket worden toegekent. Dat golf pakket is dan de golf geassocieerd met dat deeltje. Let op : deeltjesaspect en golfaspect kunnen nooit gelijktijdig naar voor treden in een experiment.(complementariteitsprincipe van Bohr). Dus als je licht bekijkt als deeltje verlies je de eigenschappen die gepaard gaan met het golfeffect en omgekeerd. |
![]() |
||
Citaat:
(ik moet ook nog 2 jaar wachten op algemne RT ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar ik geloof dat er toch wel een duidelijk verschil bestaat tussen algemene en speciale relativiteitstheorie (dat ze mekaar niet helemaal aanvullen zeg maar)...of zie ik dat verkeerd! ![]() Groetjes Ben(die nu erg benieuwd is ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Stellingen suzana | 2 | 11-05-2008 15:39 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
stellingen gothicje | 1 | 25-06-2007 10:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun Relief | 115 | 19-02-2007 10:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Liefde & Relatie |
hoe stel je je op Verwijderd | 22 | 16-08-2002 00:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :( Joyce-b | 7 | 07-01-2002 21:46 |