Oud 07-05-2002, 13:27
Daika
Daika is offline
Volgens mij wordt dit linke soep met al die aanhangers van fortuyn. Ze hebben een gebrek aan inhoud (heb het over personen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 13:40
Joostje
Joostje is offline
Ligt aan de verkiezingen he . Ik hoop dat CDA ervoor kiest om met GL en PVDA te gaan regeren. Als daar genoeg stemmen voor zijn.
Oud 07-05-2002, 13:42
Daika
Daika is offline
LPF is toch fortuyn de rest is toch aanhangsels? Ongeacht de ideeen ik ben bang voor de bestuurlijke niveau.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 13:43
ŽObserver
ŽObserver is offline
Ik ook.
Oud 07-05-2002, 13:52
Joostje
Joostje is offline
ow dat was ik al langer
Oud 07-05-2002, 14:02
Floef
Floef is offline
Fortuyn----

Ja kijk, die gast had nog best goed filosofisch en emotioneel beargumenteerde inhoud. Ik ben het niet eens met zijn conclusies, maar het is logisch in een democratie, dat je het niet met iedereen eens bent. Veelzijdigheid is nodig. Jammer voor hem dat er voornamelijk oppervlakkige mensen op hem wilde stemmen -de voldenkers. Wat ik dus wil zeggen is dat het zonder hem een lege, vlakke en nu misschien wel extreem*rechtse partij zal worden.

Hmmm wat ik mij nu afvraag en het is natuurlijk niet voor iedereen het geval. Maar je stemt toch wel een beetje op de partij bij wie jij je het meest thuis voelt qua aanhangers. Of speelt dit voor jullie helemaal geen rol?
Oud 07-05-2002, 14:03
Koen
Koen is offline
Dat is niet te voorspellen. Er zijn grofweg 3 mogelijkheden:

- Mensen gaan 'uit medeleven' of uit wraak juist op LPF stemmen.
- Mensen stemmen juist niet meer op LPF omdat de grondlegger ervan niet meer bij de partij hoort.
- Mensen stemmen op de partij die ze altijd al in gedachten gehad hebben.

Persoonlijk hoop ik op dat laatste, en dat tweede lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het eerste vind ik wel beangstigend, als je ziet hoeveel mensen denken 'ja maar nu zullen we juist wel even LPF stemmen om te laten zien hoe populair ie was', dat is gewoon schrikbarend.

Tis afwachten, het duurt nog een week, al is het jammer dat er in die tijd geen campagne meer gevoerd mag worden.

Ik had liever gezien dat de verkiezingen een stuk opgeschoven waren, want ik vermoed dat dat de stemmers veel objectiever had laten stemmen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:05
Verwijderd
Vreemd hoe idereen sinds gisteren ineens bang is voor de inhoud... Niet dat ik het leuk vind dat hij dood is, maar het ging toch al niet heel erg om de inhoud volgens mij. In ieder geval hebben jullie wel gelijk als jullie zeggen dat de partij nu nogal stuurloos is.

Het hangt van ons allemaal af (18+ers iig) of we een goede regering krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:07
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Ligt aan de verkiezingen he . Ik hoop dat CDA ervoor kiest om met GL en PVDA te gaan regeren. Als daar genoeg stemmen voor zijn.
ik weet niet of 30+30+15 gehaald wordt hoor...
ik ben er ook wel voor, doe D66 er ook maar bij.
Oud 07-05-2002, 14:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

Volgens de laatste peilingen lukt dat wel. De peilingen die sinds gister niks meer waard zijn.
Oud 07-05-2002, 14:09
Daika
Daika is offline
ik vrees een stuk of 40 zetels
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:11
twiety
twiety is offline
Citaat:
Koen schreef:

- Mensen stemmen juist niet meer op LPF omdat de grondlegger ervan niet meer bij de partij hoort.

Persoonlijk hoop ik op dat laatste, en dat tweede lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het eerste vind ik wel beangstigend, als je ziet hoeveel mensen denken 'ja maar nu zullen we juist wel even LPF stemmen om te laten zien hoe populair ie was', dat is gewoon schrikbarend.
....
Ik ben het in principe eens met nummer 3. Al juich ik iedere stem voor het gedachtengoed van Pim van harte toe. Ik weet niet precies wat je met wraak bedoelt, maar als je daarmee bedoelt dat mensen (gaan) vinden dat dit niet kan in dit land en dat Pim wat betreft onveiligheid gelijk had, vind ik dat niet zo'n slechte reden. Medeleven wel, al kan ik daar nog inkomen als je toch al 50/50 aan het twijfelen was tussen de VVD en LPF. Wat betreft optie 2, vind ik dit ook onwaarschijnlijk. Integendeel: Ik denk eerder dat LPF extra stemmen moet krijgen om het nu onmogelijke premierschap van Pim op te compenseren.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ik ben het in principe eens met nummer 3. Al juich ik iedere stem voor het gedachtengoed van Pim van harte toe. Ik weet niet precies wat je met wraak bedoelt, maar als je daarmee bedoelt dat mensen (gaan) vinden dat dit niet kan in dit land en dat Pim wat betreft onveiligheid gelijk had, vind ik dat niet zo'n slechte reden. Medeleven wel, al kan ik daar nog inkomen als je toch al 50/50 aan het twijfelen was tussen de VVD en LPF. Wat betreft optie 2, vind ik dit ook onwaarschijnlijk. Integendeel: Ik denk eerder dat LPF extra stemmen moet krijgen om het nu onmogelijke premierschap van Pim op te compenseren.
Ik zou het extreem slecht vinden als mensen hun hele idee van veiligheid omgooien aan de hand van een voorval (hoe ingrijpend dan ook). Dit is niet de onveiligheid waar fortuyn op doelde. Daarnaast vind ik dat een kiezer slects op rationele gronden moet kiezen en niet omdat t zo sneu is voor zn broer ofzo. Daarnaast stond het premierschap van Fortuyn totaal niet vast. Als je nu kijkt naar de rest van zijn partij kun je onmogelijk vaststellen dat het een hechte politieke beweging is.
Oud 07-05-2002, 14:33
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Citaat:
Koen schreef:

Tis afwachten, het duurt nog een week, al is het jammer dat er in die tijd geen campagne meer gevoerd mag worden.

Ik had liever gezien dat de verkiezingen een stuk opgeschoven waren, want ik vermoed dat dat de stemmers veel objectiever had laten stemmen.
Ik ben het hier wel mee eens, het is nou bepaald niet echt een leuk vooruitzicht als je ervanuit zou gaan dat veel mensen uit medeleven, dan wel wraak op LPF zouden stemmen.
Dat de verkiezingen opschoven zouden worden had ik ook het liefst gezien. Maar ja, dat zal nu wel niet meer veranderd worden.
Oud 07-05-2002, 14:55
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Ik zou het extreem slecht vinden als mensen hun hele idee van veiligheid omgooien aan de hand van een voorval (hoe ingrijpend dan ook). Dit is niet de onveiligheid waar fortuyn op doelde.

Welles. Al was het geen allochtoon, maar een milieu-freak. Het gaat hier niet alleen om intergratieproblemen maar ook om de herstructurering van de politie. Al moet ik toegeven dat voorkomen vrijwel onmogelijk is in dit geval, blijkt toch waar Nederland staat qua onveiligheid/misdaden...op 't niveau van de VS waar politici worden vermoord om hun ideeën

Daarnaast vind ik dat een kiezer slects op rationele gronden moet kiezen en niet omdat t zo sneu is voor zn broer ofzo.
Z'n broer ofzo???????????

Daarnaast stond het premierschap van Fortuyn totaal niet vast.
Ik wist dat je dat ging zeggen. Uiteraard, het staat niet vast tot het zover is. Wel staat vast dat veel onderzoeken hier vanuit gingen. De peilingen bleken wat betreft LPF nog veel te laag ingeschat.

Als je nu kijkt naar de rest van zijn partij kun je onmogelijk vaststellen dat het een hechte politieke beweging is.
Als dat inderdaad zo is, is Harry Mensch z'n oplossing misschien niet eens zo gek.

Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:55
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ik hoop echt dat het eerste niet gebeurt! Vind dat een beetje 'eng' hoor.. Ik denk dat het tweede misschien best zal kunnen gebeuren. Niet door veel mensen, maar ik sluit het niet uit. Maar ik hoop echt op het laatste!! Dat is simpelweg het beste/verstandigste vind ik!

Ik had ook liever gezien dat de verkiezingen uitgesteld waren, want ik vermoed ook dat dat de stemmers veel objectiever had laten stemmen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
Welles. Al was het geen allochtoon, maar een milieu-freak. Het gaat hier niet alleen om intergratieproblemen maar ook om de herstructurering van de politie. Al moet ik toegeven dat voorkomen vrijwel onmogelijk is in dit geval, blijkt toch waar Nederland staat qua onveiligheid/misdaden...op 't niveau van de VS waar politici worden vermoord om hun ideeën

Maja, wat betreft dit soort onveiligheid zouje ook kunnen stemmen op VVD/ LN

Z'n broer ofzo???????????

Tja het is maar een (oneerbiedwaardig) voorbeeld.

Ik wist dat je dat ging zeggen. Uiteraard, het staat niet vast tot het zover is. Wel staat vast dat veel onderzoeken hier vanuit gingen. De peilingen bleken wat betreft LPF nog veel te laag ingeschat.

Volgens de peilingen stond LPF op 19 tot 25 zetels, CDA, PVDA, VVD hoger. Premierschap word niet alleen van het aantal stemmen uitgedeeld. Coalitie met VVD/CDA waar fortuyn op uit was, zou eerder een premier van VVD willen hebben.
[/B]
Oud 07-05-2002, 18:49
MH
MH is offline
Als LPF, conform de wens van Harry Mens en wijlen Pim Fortuyn, wordt opgeheven, dan zou een kabinet van VVD en CDA nog een mooie optie zijn, eventueel met steun van D66 (dwz dat zij geen ministers leveren, maar wel meeschrijft aan het regeerakkoord).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:51
MH
MH is offline
Zou het trouwens niet een idee zijn om een respect-stem uit te kunnen brengen tegelijk met de echte stem?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:26
Verwijderd
Herben, woordvoerder lpf:"Pim was in hart en nieren een democraat. Dus ga stemmen! De partij maakt niet uit! Stem alleen op Pim als u het eens bent met zijn gedachtengoed. Stem op de partij die u voor de moord in uw gedachten had."

Zullen mensen hier echt wat van aantrekken? Ik vind het in ieder geval erg sportief van de partij.

Maar ik denk dat we niet een goed kabinet krijgen na 15 mei. Vooral niet als LPF in de coalitie komt. Het rommelt in die partij.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:28
Outsider
Outsider is offline
Is een goed idee, maar dan krijg je een Respect stem voor Pim Fortuyn en een stem die waarschijnlijk ook voor Lijst Fortuyn zal zijn.
Het moet er verlopig niet om gaan welke partij de meeste stemmen krijgt maar om de ORDE in het land. Liever geen verkiezingen verlopig.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:03
ESCO
ESCO is offline
Nou wees maar niet bang ik was van plan om groenlinks te stemmen, maar toen ik zag die pim fan figuren in den haag en mensen in Rotterdam[veel domme personen], maar er liepen ook mensen die ik wel mocht die zachtaardige skinhead in Rotterdam props voor die gast, er zouden meer pim fans als deze moeten zijn.
Maar ik ga dus PVDA stemmen dus alles komt goed die domme figuren[partijleider en die advocaat] van Pim moet ik al helemaal niet hebben.
Komt die partijleider mee in een intervieuw dat t allemaal de schuld is van Melkert, maar sorry jongens en meisjes dan ben je dus echt dom.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:05
Joostje
Joostje is offline
tis nu kritiekloos gejubel.
Naja niets dan goeds over de doden.
Oud 07-05-2002, 20:13
Tox
Tox is offline
Citaat:
Smurref schreef:

Het hangt van ons allemaal af (18+ers iig) of we een goede regering krijgen.
Ben het hier jhelemaal mee eens, en ik denk ook dat een democratisch gekozen regering eigenlijk altijd goed is omdat het het wil van het volk is.

Maar in mijn ogen denk ik dat we een beetje rechtse regering krijgen maar zal wel coalitie worden tussen vvd, cda en nog een partij

IK had zelf graag d66 er gezien maarja
Oud 11-05-2002, 16:58
Sommetje
Sommetje is offline
het zijn roerige tijden. Het is heel moeilijk om een voorspelling te doen. Het kan alle kanten uit. Ik weet ook niet wat ik precies nu moet gaan verwachten. Ik denk wel dat de verkiezingsuitslag voor moeilijke formatiebesprekingen zullen zorgen. Of het gevormde kabinet lang stand zal houden? Ik denk het zelf niet.
Oud 11-05-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:

Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 20:04
McCaine
McCaine is offline
CDA-PvdA-GL-SP zou bijvoorbeed heel mooi zijn. Maar over een week zullen we kunnen zien hoeveel gewicht de mortuis nil nisi bonum onder de mensen heeft. Hoe dan ook, ik hoop op forse klappen voor de VVD en de PvdA, wie er verder ook voordeel gaat hebben.
Oud 11-05-2002, 20:05
disaster
disaster is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
het zijn roerige tijden. Het is heel moeilijk om een voorspelling te doen. Het kan alle kanten uit. Ik weet ook niet wat ik precies nu moet gaan verwachten. Ik denk wel dat de verkiezingsuitslag voor moeilijke formatiebesprekingen zullen zorgen. Of het gevormde kabinet lang stand zal houden? Ik denk het zelf niet.
dus zonder ook maar te weten wie het kabinet zullen vormen denk je al dat het niet lang stand houdt????? beetje vaag, kan je tog helemaal niks over zeggen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 20:27
disaster
disaster is offline
Citaat:
McCaine schreef:
CDA-PvdA-GL-SP zou bijvoorbeed heel mooi zijn. Maar over een week zullen we kunnen zien hoeveel gewicht de mortuis nil nisi bonum onder de mensen heeft. Hoe dan ook, ik hoop op forse klappen voor de VVD en de PvdA, wie er verder ook voordeel gaat hebben.
ik vrees dat dat niet heel erg zou werken, ik denk dat met name de SP en CDA wel met elkaar zullen clashen en PVDA en SP ook wel grote kans van

tja het liest zou ik hebben GL - SP - PvdA mahja dat zit er niet egt in ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 22:56
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Ik hoop dat her CDA-LPF-VVD wordt ,ik ga echt janken als het PVDA-CDA-GROEN LINKS wordt!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 23:08
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Ik hoop dat her CDA-LPF-VVD wordt ,ik ga echt janken als het PVDA-CDA-GROEN LINKS wordt!!!
IDEM

cda+vvd

door de dood van Pim Fortuyn profiteert het VVD het meest
PvdA verliest zelfs zetels hierdoor..

btw.. zag een stukkie in de krant dat je ook gewoon een minderheidskabinet oid kan formeren?
dus cda+vvd only
schijnt heel normaal te ze zijn in het buitenland

maarja.. cda+vvd+xx en ik ben tevreden
Oud 12-05-2002, 00:08
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Lyx schreef:
btw.. zag een stukkie in de krant dat je ook gewoon een minderheidskabinet oid kan formeren?
dus cda+vvd only
schijnt heel normaal te ze zijn in het buitenland
In Noorwegen hebben ze zelfs twee kabinetsperiodes lang een minderheidskabinet gehad. Dat vereist goede politici, en een tactische premier die de meerderheidspartijen tegen elkaar kan uitspelen. Maar het kán wel.
Oud 12-05-2002, 00:20
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
McCaine schreef:
In Noorwegen hebben ze zelfs twee kabinetsperiodes lang een minderheidskabinet gehad. Dat vereist goede politici, en een tactische premier die de meerderheidspartijen tegen elkaar kan uitspelen. Maar het kán wel.

cda+vvd dus ( LPF zonder Pimmetje is nix)
Oud 12-05-2002, 10:49
Verwijderd
Denk het niet... veel mensen gaan uit eerbetoon op LPF stemmen! Mensen... doet dat alsjeblieft niet uit eerbetoon! Stem alleen op LPF als je het eens bent met de ideeen en opvattingen van die partij!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Dat lijkt mij idd de beste voorlopige mogelijkheid. Duimen!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 20:59
AMDFreak
AMDFreak is offline
Nope.. Als pim nog leefde was het veel beter geweest! Nu is voor mij politiek nog steeds SAAI!
Oud 12-05-2002, 21:14
Hannibal
Hannibal is offline
Zoiets als CDA/PvdA/Groenlinks/D66 hopen we maar
We vrezen een LPF/CDA/VVD coalitie (brr, VVD)
Oud 12-05-2002, 21:42
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AMDFreak schreef:
Nope.. Als pim nog leefde was het veel beter geweest! Nu is voor mij politiek nog steeds SAAI!
ga dan maar scrabbelen ofzo
Oud 12-05-2002, 22:54
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Daika schreef:
Volgens mij wordt dit linke soep met al die aanhangers van fortuyn. Ze hebben een gebrek aan inhoud (heb het over personen)
Nee hoor. De inhoud is prima. Gewoon weer op de ouderwetse manier:
Niet ideologisch en zwaar gelovig leuteren maar simpelweg kijken naar de dagelijkse werkelijkheid.
Geloven in sprookjes is prima maar daarmee kun je geen land besturen zoals we nu toch zouden moeten weten.
En een gebrek aan "inhoud" ? Welke leuterbak die tot nu de dienst uitmaakte heeft dit dan wel ?

Als je met "inhoud" bedoeld het slap , dom, onrealistisch geleuter van b.v. de heer Rosemuller (voorman van de voormalige communisten) dan heb je gelijk.
Helaas voor jou heb ik het niet zo op de "inhoud" van Stalinisten die het als hun ideaal zien de mens te degraderen tot een grijze muis met een nummertje die alleen maar ja en amen mag knikken.

Ik blijf liever mezelf. En mens.
Of heb jij ook zo graag een grijs pakkie aan ŕ la Mao ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten