Oud 10-07-2004, 20:00
multifunc
multifunc is offline
Is het betrouwbaar om een bestelling via de site: bestekeus.nl te doen? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2004, 20:28
Verwijderd
www.tweakers.net/shopsurvey

And lose the rolleyes..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:04
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
multifunc schreef op 10-07-2004 @ 21:00 :
Is het betrouwbaar om een bestelling via de site: bestekeus.nl te doen? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik heb ook voor een goede 450 euro online besteld aan apparatuur, bij betrouwbare winkels. Ik geef je alvast 1 tip, zoek eerst goed het bedrijf na, ga op internet zoeken naar hoe andere mensen over het bedrijf denken, wat hun ervaringen zijn. En het is beter om achteraf te betalen, voor die paar euro meer..

//Edit: hier was al een onderwerp over, lees dit topic maar eens door, zal je waarschijnlijk wel wat aan hebben.

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:11
Orion16
Orion16 is offline
Prima hoor, ik heb inmiddels al erg veel onderdelen besteld. Tot nu toe de beste ervaringen met Gistron Alternate raad ik je trouwens af (bagger service, spullen soms slecht verpakt, dure verzendkosten, niet goedkoop)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:23
Verwijderd
Zolang je bestelt onder rembours of als je de mogelijkheid hebt om het zelf af te halen kan er bijna niks mis gaan. Tenzij ze je een geshilderde baksteen als een hard disk proberen te verkopen en die opsturen maar zo kun je wel wat bij elke winkel bedenken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:28
Verwijderd
Je zult via internet echt niet snel 'besodemieterd' worden als je gewoon bij een winkel koopt met een KvK-nummer, een adres of postbusnummer en dergelijke. De verschillen zitten hem voornamelijk in de kwaliteit van de service, de levertijden, de bereikbaarheid en dergelijke.

Een internetstore zal echt niet jouw geld incasseren en dan nooit meer iets van zich laten horen. Mensen die andere mensen bedonderen via internet, doen dat met éénmalige aanbiedingen van grote 'restpartijen' voor een spotprijs. Wel moet je uitkijken voor minderjarige knulletjes met een eigen 'bedrijfje' en in zijn algemeenheid voor stores die alleen een mobiel telefoonnummer openbaar maken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:37
dystopia
dystopia is offline
Mbt tweedehands kopen: wat je vooral NIET moet doen is op een advertentie (bijv Marktplaats) website kopen. In plaats daar van is een veiling website beter en wel om de volgende redenen:

* Je ziet wat anderen voor het artikel bieden en andere kopers bekijken.
* Onderhands verkopen is dus lastiger.
* Je hebt vrijwel de garantie dat je het artikel koopt OF dat een ander meer biedt.
* Je kunt kijken wat anderen van de verkoper of koper vinden.
* Het bedrijf erachter heeft een groter belang dat alles eerlijk verloopt.

Overigens is men VERPLICHT om een goede, accurate omschrijving te geven en zonder notitie heb je standaard een jaar garantie. Bedrijven die verkopen via Internet geven deze garantie vrijwel altijd (en vaak betaal je dan ook iets meer) bovendien krijg je dan ook vaak een 7 dagen niet-goed-geld-terug garantie. Die vreselijke vent die hierboven post kan dit waarschijnlijk tot in het detail uitleggen.

Ik heb een aantal zeer goede ervaringen met Ebay.de (hardware, software en kleding). Ebay.nl en be hebben te weinig userbase om een fatsoenlijke veilig te bieden. Wat volgt is een verkoper die OF te weinig krijgt voor z'n product waardoor ie iets van mindere kwaliteit levert, minder gemotiveerd is, verkoop terug trekt OF te weinig / geen artikelen beschikbaar. Vooral een probleem wanneer je iets exotisch zoekt.

Een minder goede ervaring heb ik met het onderhands verkopen (koop terugtrekken van Ebay voor een onderhandse ruil). Uiteindelijk is dat ook goedgekomen omdat ik het weer heb verkocht (uiteraard met notitie van de status van het spul).

Het hangt er natuurlijk ook van af wat je zoekt, en tweedehands versus nieuw.
Oud 11-07-2004, 19:57
DJ Hazard
DJ Hazard is offline
Het is wel veilig ja, als je het maar bij een betrouwbaar bedrijf doet
Oud 11-07-2004, 22:22
Orion16
Orion16 is offline
Ben ik het niet mee eens. Ik heb zeer goede ervaringen met Marktplaats en dat ligt ook voornamelijk aan jezelf. Gewoon om een telefoonnummer, adres etc vragen als je iets gaat kopen en bij iemand langsgaat (opsturen vind ik idd ook te risicovol en dit werkt bij eBay anders ook nog niet 100% waterdicht) Heb je een beetje goed mailcontact en ben je nagegaan of de gegevens kloppen dan zit het meestal wel goed.

Kost het bij eBay geld om een advertentie te plaatsen trouwens?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:53
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 11-07-2004 @ 23:22 :
Ben ik het niet mee eens. Ik heb zeer goede ervaringen met Marktplaats en dat ligt ook voornamelijk aan jezelf. Gewoon om een telefoonnummer, adres etc vragen als je iets gaat kopen en bij iemand langsgaat (opsturen vind ik idd ook te risicovol en dit werkt bij eBay anders ook nog niet 100% waterdicht) Heb je een beetje goed mailcontact en ben je nagegaan of de gegevens kloppen dan zit het meestal wel goed.
Ik heb met Marktplaats ook goede ervaringen gehad. Heb er veel gekocht maar ook verkocht en dat is altijd goed verlopen.

Citaat:
Orion16 schreef op 11-07-2004 @ 23:22 :
Kost het bij eBay geld om een advertentie te plaatsen trouwens?
Ja, toen was dat geloof ik 25 gulden-cent. Heb me nooit zo met e-bay bezig gehouden dus daar kan ik het je niet precies over vertellen.
Oud 12-07-2004, 09:23
dystopia
dystopia is offline
Opsturen met 7 dagen niet-goed-geld-terug is vrijwel geen risico bovendien kun je verzekerd laten verzenden. Zo kun je hardware versturen in een kartonnen doos met daarin luchtkussentjes. Werkt perfect.

Advertentie plaatsen kost idd een beetje geld. Da's ook meteen een drempel voor neppers. Wanneer je je op tijd terugtrekt hoef je niets te betalen. Op Marktplaats moet je voor artikelen van 200+ EUR ook een provisie dokken.
Oud 12-07-2004, 09:41
multifunc
multifunc is offline
Bedankt mensen voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 11-07-2004 @ 20:37 :
Mbt tweedehands kopen: wat je vooral NIET moet doen is op een advertentie (bijv Marktplaats) website kopen. In plaats daar van is een veiling website beter en wel om de volgende redenen

(...)

Ik heb in de loop der jaren veel spullen gekocht via marktplaats.nl en nooit slechte ervaringen gehad - niet alleen met computerapparatuur maar ook andere dingen. Spullen werden altijd keurig verpakt verzonden, ik heb nooit ergens achteraan hoeven bellen of mailen. Zelf ook meermaals geadverteerd en spul verkocht, altijd keurig geld ontvangen, nooit gezeik mee gehad. Vrienden hebben dezelfde ervaringen als ik.

Ik snap dus niet waar jij vandaan haalt dat je dat 'vooral niet' moet doen. Zelf misschien ooit bedonderd en nu nogal panisch om het opnieuw te proberen? Met een beetje mensenkennis en aanvoelen hoe iemand reageert voorkom je al heel veel ellende. De gelegenheid maakt de dief, remember?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten