Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat de voeding het niet meer aankan kan ook gebeuren, maar daarvor zit er niet genoeg aan lijkt mij.. Ik had dit nl ook al aan mijn Celeron 400 met 250W voeding... |
![]() |
||
http://forum.scholieren.com/showthre...5#post11848135
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() maar dan nog, met een 250W voeding heeft eht altijd zoner problemen gewerkt.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(als het wel aan de voeding ligt..) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo ja, dan ligt het vermoedelijk wel aan je voeding.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En films streamen vanaf netwerk kan wel, maar is niet prettig.. Wilde het al een tijdje geleden doen met mijn oude Celeron 400.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(En vind er net een van Codegen) |
![]() |
||
Citaat:
Naja ik zou niet bezuinigen op een voeding, wie weet ga je over een jaar upgraden en heb je weer een te lage voeding ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb in mijn gewone PCs slechts 40GB hardeschijven. Op de lokale hardeschijven staan niet mijn bestanden. Al mijn databestanden staan op de fileserver. Daarin bevinden zich 7 hardeschijven, die door middel van RAID 0 (Striping) worden aangedreven. Ik heb toegang tot m'n gegevens via SMB, ofwel Windows Filesharing. Door simpelweg een extra schijf aan te maken zoals X: heb je dan een soort netwerkschijf, met 840GB data erop. Maar RAID0 is niet erg veilig. Als één schijf uitvalt ben ik alles kwijt. Daarvoor heb ik een tweede fileserver die elke nacht een soort kopie (mirror) maakt van de eerste. Dat betekent helaas wel dat je dus dubbel zoveel ruimte/hardeschijven nodig hebt. Maar je kunt ook prima een fileserver maken met RAID5 of RAID1, waardoor je aan één fileserver al genoeg hebt om een veilige backup te maken. Door middel van Gigabit ethernet haal ik rond de 71,2MB/s, ruim meer dan een lokale hardeschijf zonder RAID. De latency is wel iets hoger, maar aangezien het niet bedoeld is voor swap maakt dat weinig uit.
||
Citaat:
![]() Wel een gehannes als je geen dremel oid hebt ... want een extra gat in je kast is wel zo handig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het allerbelangrijkste - als je gaat troubleshooten, kun je meteen uitsluiten dat het aan je voeding ligt. Nu blijf je dus maar zoeken en klooien en proberen. Maar goed, als jij die onzekerheid spannend vindt en graag veel aan je PC rotzooit, wees mijn gast ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zeker voor een simpel systeem kun je prima een no-name 300W voeding gebruiken, dat is echt niet altijd rotzooi. Soms wel ja. Maar als je een wat zwaarder systeem wilt, zoals Trilox. dan kun je beter maar een goede voeding kopen. Een voordele keus kan zijn een 450/550W QTec, die zijn nog vrij aardig geloof ik. Rond de 40 euro zoiets? Antec/Enermax kun je idd heel lang plezier van hebben, maar een garantie is het zeker niet.
|
![]() |
||
Citaat:
De binnenkant ziet er belabberd uit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alle hdd's hebben een eigen molex vanaf de voeding en 1 cd-rom speler deelt z'n stroom met 2 fans + cpu fan ![]() cd-rom speler nog niet getest ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() off topic: klote dat die nog steeds op zijn gezicht gaat... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gamen doe ik echt zelden.. Over 2 weken heb ik een LAN-party en misschien game ik daar weleens, als hij het dan niet trekt koop ik een neiuwe, probleem opgelost.. Ik wil nl een nieuwe videokaart (de videokaart staat absoluut niet in verhouding van de rest van de PC ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wel vind ik het enigszins raar dat trilox. wel 4 of 5 budget coolers heeft, maar geen één goede.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Er staat op dit moment maar 1 (no-name) fan aangesloten. En een radeon 8500 was 1 jaar geleden 75,- ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maarja voeding schijnt heilig te zijn voor je, en elke andere onderbouwde mening sla je in de wind. Misschien is het beter daar een aparte discussie thread voor te gebruiken? Mits je op een leuke toon wilt discussiëren, tenminste. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Ik zou jouw systeem omschrijven als mainstream, waarbij je er een enigszins verouderde videokaart in hebt zitten. In elk geval, die videokaart trekt niet zoveel stroom, maar al die hardeschijven van je mogelijk wel. En dan nog een slecht merk PSU kan er inderdaad voor zorgen dat je stroomdistributie problemen ondervindt. Misschien is het het beste om een keer een goede voeding te kopen. Dat hoeft echt geen 550W te zijn, 365W enermax zou kunnen, alhoewel een 400W Antec al veel beter is. In jouw geval is een dergelijke investering misschien wel verstandig, mits je daar ook het geld voor hebt. Ik begrijp in elk geval niet echt waarom je 5 budget voedinkjes hebt, en geen een goede. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je doet toch al die shite met webhosting, kasten verkopen en dergelijke? En nog kunnen er niet die paar tientjes af? Sommige mensen zijn écht verkeerd bezig. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen geld uitgeven aan voedingen heb ik nooit zin in. En dat ik een eigen bedrijf heb wil niet zeggen dat ik in het geld zwem, op dit moment heb ik alleen maar schuld. Je moet eerst ergens geld instoppen en dan pas terugverdienen. Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 11:22. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|