Oud 15-07-2004, 03:16
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Hello!

Aangezien het zomervakantie is en ik niet veel te doen heb heb ik besloten om maar eens wat aan de overtollige kilo'tjes te doen en minder te eten en meer te bewegen (hoe cliche )

Ik weeg nu volgens de BMI zo'n 20 kilo te zwaar. Dit kan voor een gedeelte weerlegt worden met dat ik vrij breed gebouwt ben. Om het enigzins reeel te houden ben ik van plan 15 kilo af te vallen (waarvan er al 2 af zijn! ) en hopelijk daarmee ook een aardige sixpack te creeren.

Wat ik nu doe is het volgende:

Ik sport om de 2 dagen. Dit om 1 dag rust te geven aan mijn spieren. Ik verzorg verder ook de spierpijn door tijgerbalsem te gebruiken en onder de douche met warm en koud te spelen zodat de doorstroming van bloed beter is. Ik train zo'n 2 uur waar ik zo'n beetje een half uur fiets, een half uur loop, een half uur mn buikspieren doe en een half uur mn schouders/armen. Als ik klaar ben met mijn 2uur durende fitness sessie fiets ik nog een rondje om het bos hiero, wat zo'n 20-35 minuten duurt.

Daarnaast heb ik een dieet wat ik samenstel via Eetmeter2002 (heel handig programma van het Voedingscentrum) Hieruit blijkt dat ik dagelijks 3000 calorien mag hebben. Ik wil afvallen dus eet ik nu zo'n 1500-2000 calorien op een dag. Mijn vraag is, sluit mijn eetpatroon goed aan op het fitnessen? Ik las namelijk dat veel eten van bruin brood positief werkt als je aan het fitnessen ben.

Mijn maaltijd bestaat uit 2 boterhammen met beleg in de ochtend en middag en een avondeten uit 1 of 2 stukjes vlees/kip met 5 aardappelen ter grote van een ei en de rest groente (dus +3 groente lepels) Daarnaast minimaal 2 liter water op een dag (gotta supress the hunger ) en een chocolade toetje toe om toch nog net voldoende vitamine A binnen te krijgen. Volgens mijn eetmeter eet ik dus perfect gezond maar de eetmeter gaat er dus van uit dat je normale bezigheden doet en niet 2,5 uur intensief sport.

Mijn vraag dus, moet ik mij zorgen maken of mijn eetgewoonte iets aanpassen op de dagen dat ik sport? En zo ja, welke stoffen moet ik meer innemen (Koolhydraten? producten met natuurlijke suikers?)

Alvast bedankt

p.s. aanmerkingen/vragen/opmerkingen zijn altijd welkom voordat ik daalijk gestrek lig wegens een gebrek aan iets
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 07:14
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 15-07-2004 @ 04:16 :
Mijn vraag dus, moet ik mij zorgen maken of mijn eetgewoonte iets aanpassen op de dagen dat ik sport?
Je lijf moet wel iets hebben om van te sporten en het kan niet leven op "verbrand" vet.

Ik denk dat je je eetpatroon wel moet aanpassen, 2,5 uur bewegen kost nou eenmaal een bult energie.

Hoe of wat weet ik niet, ben geen voedingsdeskundige namelijk
Oud 15-07-2004, 13:41
Mara
Mara is offline
Dit kan ook in het Grote Lijntopic .
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:16
Rachel
Rachel is offline
Mijn mening weet je al
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je six pack krijg je niet heel erg hard door je buikspieren te trainen. Je moet zorgen dat 'al' het vet verdwijnt (lokaal gaat ook niet, dus moet je overal je vet verbranden, dat betekent in jouw geval heel wat kilo's).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:23
WillKillForSex
En nu nog graag een antwoord of ik nou meer of minder van een bepaalde stof moet eten als ik intensief sport

bedankt voor de reacties alvast
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:47
Roos
Roos is offline
Kijk, 1500-2000 calorieen is vrij weinig. Zeker als je zoveel sport. Dus het lijkt mij persoonlijk beter om wat meer te eten. Gewoon meer boterhammen bijvoorbeeld. Maar ik ben geen dietiste en heb verder geen ervaring zelf met afvallen.

Overigens vind ik echt erg knap van je, dat je zulke drastische stappen hebt genomen. Vijftien kilo eraf is niet niks, en ik hoopdat je het volhoudt.

Wat je je wel moet realiseren is het volgende: als je je streefgewicht bereikt hebt, is de kans groter dat je weer (veel) meer gaat eten, en (veel) minder gaat bewegen. Dan kom je dus weer snel gewicht aan. Pas dus op voor dit jojo-effect!

Ik denk dat het beter is, om nu wat meer te eten. Dan val je ook af (misschien ietje minder snel), maar je verkleint het risico op gewichtstoename als je klaar bent met je dieet.

Succes.
Oud 15-07-2004, 20:14
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ghehe overbodig te zeggen dat je doorslaat bro

Doe het kalm aan dat werkt beter, je moet er echt op letten niet door te slaan met weinig eten en veel trainen.
Oud 15-07-2004, 22:22
Verwijderd
Ik denk dat je meer moet roken, alcohol drinken en fastfood eten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:25
WillKillForSex
Citaat:
Roos schreef op 15-07-2004 @ 20:47 :

Wat je je wel moet realiseren is het volgende: als je je streefgewicht bereikt hebt, is de kans groter dat je weer (veel) meer gaat eten, en (veel) minder gaat bewegen. Dan kom je dus weer snel gewicht aan. Pas dus op voor dit jojo-effect!

Ik denk dat het beter is, om nu wat meer te eten. Dan val je ook af (misschien ietje minder snel), maar je verkleint het risico op gewichtstoename als je klaar bent met je dieet.

Succes.
Ja precies, dat zij mijn dietiste *vroeger* ook. Ik wil jullie niet de indruk geven dat ik het onverantwoord doe ofzo want das echt niet zo Ik let er altijd op dat ik genoeg vitaminen en mineralen binnen krijg per dag, en toch zo min mogelijk vet. (Dankzij dat programma'tje waarmee je het uit kan rekenen van het Voedingscentrum )

In principe valt 1500-2000 calorien wel mee. Het is met mate toch genoeg eten. Je hebt ook 1000 calorien dieten, en ja, die zijn wel idioot moeilijk vol te houden.

Maar iets meer eten (brood) na het sporten is denk ik geen slecht plan. Bedankt iedergeval
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 17:25
Kirk22
Kirk22 is offline
1: als je 'om de dag' gaat sporten om de reden dat je spiertjes rust nodig hebben, als dat de reden is, ga dan gewoon 5x per week sporten.

2: je lijkt wel een wijf met je calorieen. Je weet heus wel wat gezond is en wat niet.
EET het gezonde,
EET NIET het ongezonde.

Calorieen tellen is voor vrouwen.
Oud 16-07-2004, 17:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 16-07-2004 @ 18:25 :
1: als je 'om de dag' gaat sporten om de reden dat je spiertjes rust nodig hebben, als dat de reden is, ga dan gewoon 5x per week sporten.

2: je lijkt wel een wijf met je calorieen. Je weet heus wel wat gezond is en wat niet.
EET het gezonde,
EET NIET het ongezonde.

Calorieen tellen is voor vrouwen.
1) bla?

2) bla?

1) dat zei ik, omdat je tegen spreekt wat veel informatiebronnen zeggen.

2) ook hier wordt genoeg op gelet....

Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:45
Verwijderd
Ha, dat was mijn oom gaan doen. Alleen gezonde dingen eten. Maar niet op hoeveelheden letten, want dat was niet nodig. Mijn tante zich uitsloven om een magere maaltijd te maken enzo... en hij daar dan vier borden van leeg eten
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:53
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-07-2004 @ 19:45 :
Ha, dat was mijn oom gaan doen. Alleen gezonde dingen eten. Maar niet op hoeveelheden letten, want dat was niet nodig. Mijn tante zich uitsloven om een magere maaltijd te maken enzo... en hij daar dan vier borden van leeg eten
dan is je probleem je domheid, en niet je dikte.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten