Oud 01-05-2002, 16:26
Shock
Shock is offline
Naar aanleiding van de computer idee van vorige maand, waarin beschreven werd hoe je door een aantal drukknoppen aan je gameport-connector te solderen een webpagina in beeld kon krijgen na een druk op de knop, vraag ik me af of dat ook kan met een parallelle poort.
Nu vraag ik me dus af
1. Tussen welke pinnen moet ik de schakelaars zetten
2. Welk progje gebruik ik om een schakelactie uit te laten voeren?
Oud 11-05-2002, 15:32
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
ik denk dat gewoon je browser openen en een adres intypen sneller is dan een drukknop op je parallelle poort... snap de logica niet om dit te doen... of koop een multimedia toetsenbord (als je dat nog niet hebt) kan je ook op 1 knop rossen..
Oud 11-05-2002, 18:18
Orion84
Orion84 is offline
idd, al da gesoldeer is vrij nutteloos. als je dat nou doet om schakelaars voor ventilatoren en lampjes etc de maken ok, maar alleen om internet te openen??
Oud 11-05-2002, 19:14
Talon
Talon is offline
wat maakt het uit waarom hij dat wil?
misschien heeft hij dat wel als hobby ofzo..
aan deze antwoorden heeft ie ook niks

on topic:
ik zou ook niet weten hoe het moest..
misschien dat je zelf dat prog moet programmeren ofzo?

ik wil wel nogeens weten hoe ik in C kan communiceren met mijn rs232 poort, maar dat is weer off topic
Oud 14-05-2002, 21:31
Shock
Shock is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
idd, al da gesoldeer is vrij nutteloos. als je dat nou doet om schakelaars voor ventilatoren en lampjes etc de maken ok, maar alleen om internet te openen??
Ik nam die zichzelf openende webpagina's maar als voorbeeld omdat ik dat toevallig gelezen had, maar waar ik eigenlijk naartoe wil is een klein bordje maken met wat drukknoppen waarmee ik wat lampen (en uiteindelijk alle 230V apparatuur die ik maar wil) aan kan sturen. 't Is dat ik alleen nog niet genoeg over het aansturen van die poorten weet, dus ik wilde het om te beginnen niet te ingewikkeld gaan maken.
Denk btw dat ik een moeilijke vraag stel voor dit forum aan de antwoorden te zien...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten