Wij hadden een nest jonge merels (nu weer, ook nog koolmeesjes) die vorig jaar letterlijk uit elkaar gevallen is. Onze kat heeft een jong opgegeten, er is een in de sloot achter ons huis getuimeld en waar de derde is weet ik niet. De vierde zat onder onze heg, en de ouders deden er nog alles aan om 'm in leven te houden. Ik deed mijn best om onze kat erbij weg te houden... Dat beestje kon nog helemaal niet vliegen, de vleugelpennen, daar zaten nog niet eens veertjes op. Ik heb 'm ook veel eten gegeven. Hij liep later telkens achter me aan, dacht dat ik z'n moeder was! Misschien niet zo goed, maar dan kreeg ie meer eten zodat ie snel kon vliegen. Op een dag was ie ineens weg, ik heb 'm nooit meer gezien... en die ouders van 'm maar naar elkaar roepen... arm beestje, ik denk dat ie in de sloot gevallen is, of een kat...
Over eksters gesproken, een jonge merel uit het vogelnestje van mijn buurmeisje probeerde te vliegen, viel en toen kwamen er een heleboel eksters die dat beestje levend opaten: ze hakten er gewoon in! Op het grasveldje bij mij in de buurt later ook weer! En die ouders stonden er maar omheen te schreeuwen! Eksters zijn nog erger dan kraaien!
Laatst gewijzigd op 23-05-2002 om 11:41.
|