Oud 09-05-2002, 13:07
Slaughterer
Slaughterer is offline
In onze achtertuin hadden 2 vogeltjes een nestje gemaakt. er zaten nu al een tijdje jonkies in, maar vandaag bleek dat de ouders niet meer kwamen en dat de kleine vogeltjes dood waren. Best wel zielig.

En nu maar afwachten of de vogeltjes in de voortuin worden opgegeten door een kat, als ze proberen uit te vliegen.

Hebben jullie ook weleens zoiets meegemaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2002, 13:14
Boogie
Boogie is offline
----> flora & fauna
Oud 10-05-2002, 20:43
notbonefish
notbonefish is offline
bij ons zitten er van die vervelende tortelduiven die absoluut geen goede nesten kunnen bouwen

ze waren eerst gaan zitten onder het dak, maar daar hebben we maar gaas voorgedaan. zijn ze er toch binnengekomen, dus lieten we ze maar zitten. vervolgens is een van de jonkies uit het nest gefilikkerd, en in het gaas verstrikt komen te zitten.
zielig, en niet echt smakelijk, zo'n hangend lijkje
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 20:30
mandydw
mandydw is offline
We hebben altijd een heleboel vogels thuis alleen zitten er altijd een paar k*tkatten die ze opvreten, dusse....we hebben wel vogels in de tuin, maarre...die zijn allemaal dood.....de natuur is hard......
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:46
kees17
kees17 is offline
Vrijdag zag ik een nest met twee jonge houtduiven en zaterdag morgen waren die twee al gedood door eksters, het zelfde gebeurd ook met kievitten en andere weidevogels. Maar je kan er niks aan doen want er mag niet meer op kraaiachtigen en vossen gejaagt worden, dus snel weer open de jacht op deze diersoorten.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:06
tacidvs
tacidvs is offline
Pak een luchtbuks en schieten maar die beesten. Kijkt geen hond naar om. Alleen als je hagel gaat schieten, dan wel
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 19:30
kees17
kees17 is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Pak een luchtbuks en schieten maar die beesten. Kijkt geen hond naar om. Alleen als je hagel gaat schieten, dan wel
doe ik ook(ik heb de eksterpopulatie bij ons al flink uitgedundt)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:39
Miss USA
Miss USA is offline
Wij hadden een nest jonge merels (nu weer, ook nog koolmeesjes) die vorig jaar letterlijk uit elkaar gevallen is. Onze kat heeft een jong opgegeten, er is een in de sloot achter ons huis getuimeld en waar de derde is weet ik niet. De vierde zat onder onze heg, en de ouders deden er nog alles aan om 'm in leven te houden. Ik deed mijn best om onze kat erbij weg te houden... Dat beestje kon nog helemaal niet vliegen, de vleugelpennen, daar zaten nog niet eens veertjes op. Ik heb 'm ook veel eten gegeven. Hij liep later telkens achter me aan, dacht dat ik z'n moeder was! Misschien niet zo goed, maar dan kreeg ie meer eten zodat ie snel kon vliegen. Op een dag was ie ineens weg, ik heb 'm nooit meer gezien... en die ouders van 'm maar naar elkaar roepen... arm beestje, ik denk dat ie in de sloot gevallen is, of een kat...
Over eksters gesproken, een jonge merel uit het vogelnestje van mijn buurmeisje probeerde te vliegen, viel en toen kwamen er een heleboel eksters die dat beestje levend opaten: ze hakten er gewoon in! Op het grasveldje bij mij in de buurt later ook weer! En die ouders stonden er maar omheen te schreeuwen! Eksters zijn nog erger dan kraaien!

Laatst gewijzigd op 23-05-2002 om 11:41.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:48
kees17
kees17 is offline
Ekster en kraaien zijn even erg maar vlaamse gaaien(in het fries houtekster)kunnen ook er wat van.
Deze dieren hebben bijna geen natuurlijke vijanden meer en daarom zijn er te veelvan d4eze vogels. En daarom schiet ik ze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten