Oud 28-07-2004, 20:35
Eend
Eend is offline
Mijn jongste cavia Muis heeft du snu alweer een longontsteking. Nu vraag ik me af of ze niet gewoon een chronische long aandoening heeft.

Kunnen cavia's die krijgen/hebben?
Oud 28-07-2004, 21:08
Belle
Belle is offline
simpelweg, ja dat kan. Vaak zie je dit bij dieren die al op jonge leeftijd last hebben van de luchtwegen, dan keert dit in (ik dacht) 80% van de gevallen altijd terug.
Oud 29-07-2004, 00:15
Eend
Eend is offline
Citaat:
Belle schreef op 28-07-2004 @ 22:08 :
simpelweg, ja dat kan. Vaak zie je dit bij dieren die al op jonge leeftijd last hebben van de luchtwegen, dan keert dit in (ik dacht) 80% van de gevallen altijd terug.
grom

Dat heeft Muis nu...wss...
Het lullige is, dat ze nu lijdt, maar dadelijk weer vrolijk is, maar daarna is er weer een risico dat ze zal lijden en en en...wat is dan het eerlijkste voor zo'n dier eh?
Oud 29-07-2004, 01:41
Belle
Belle is offline
Citaat:
Eend schreef op 29-07-2004 @ 01:15 :
grom

Dat heeft Muis nu...wss...
Het lullige is, dat ze nu lijdt, maar dadelijk weer vrolijk is, maar daarna is er weer een risico dat ze zal lijden en en en...wat is dan het eerlijkste voor zo'n dier eh?
Ik heb hier ratten met hetzelfde, ik blijf ze behandelen, maar zie op een leeftijd van 1,5 dat ze het vaak toch niet meer redden en dan laat ik ze inslapen...
Oud 29-07-2004, 09:39
Eend
Eend is offline
Citaat:
Belle schreef op 29-07-2004 @ 02:41 :
Ik heb hier ratten met hetzelfde, ik blijf ze behandelen, maar zie op een leeftijd van 1,5 dat ze het vaak toch niet meer redden en dan laat ik ze inslapen...
Ja, ik ga straks naar de dierenarts. Ik word door de dierenambulance opgehaald, want ik heb geen vervoer zelf.

Muis moest gister ook overgeven en zo. Niet dat cavia's dat kunnen, maar er kwam allemaal vuil uit haar mond als ik haar water gaf. Ze spuuwde het water gewoon weer uit MET het vuil. Dus ik denk dat ze telkens verstopt zat. Als ik haar mond gespoeld had, dan ademde ze ook weer wat beter.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten