Oud 22-08-2004, 23:59
Chandis
Chandis is offline
-

Laatst gewijzigd op 24-09-2016 om 23:44.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 00:34
Warsocket
Warsocket is offline
nope
meestal ik het de onwenning en dat mensen gaan snoepen ofzo en daardoor komen ze aan

als je stop en je hebt iets in je mond nodig moet je ook geen snoep pakken ofzo
maar wortletjes ofzo dat help ook (of suikervrije kauwgum)
Oud 23-08-2004, 06:15
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Ik dacht dat roken je stofwisseling versnelde en dat je als je stopt dus een langzamere stofwisseling krijgt en je daardoor aankomt.

Maar ik weet eigenlijk niet meer hoe ik daarbij kom. O ja, uit GTST Toen zei een meisje dat tegen Charlie toen Charlie net in haar anorexia-periode zat
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 08:10
cyntha
cyntha is offline
Mijn vader is een kilo of 5 aangekomen toen hij is gestopt met roken en die ging niet overdreven veel snoepen. Hij nam alleen meer kauwgom. Dus het klinkt wel logisch dat je aankomt als je stopt met roken. Of het echt zo is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 08:58
Vice
Vice is offline
M'n moeder was ook aangekomen wat opzich niet erg was aangezien ze daarvoor toch te dun en te ligt was.
Oud 23-08-2004, 09:08
HoloDoc
HoloDoc is offline
Roken onderdrukt de honger prikkel
dus als je stopt ben je geneigd om meer te gaan eten.

tip: neem een appel of een stuk komkommer op de tijden dat je normaal een sigaret zou nemen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 09:53
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
sensual schreef op 23-08-2004 @ 09:10 :
Mijn vader is een kilo of 5 aangekomen toen hij is gestopt met roken en die ging niet overdreven veel snoepen. Hij nam alleen meer kauwgom. Dus het klinkt wel logisch dat je aankomt als je stopt met roken. Of het echt zo is weet ik niet.
Lijkt me sterk, want die 5 kg extra massa komt echt niet van kauwgom vandaan en ik betwijfel dat je metabolisme dusdanig omlaag gaat dat je lichaam 5 kg minder verbrandt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 10:09
MightyDuck
MightyDuck is offline
Tja nicotine geeft idd het CNS een boost + dat het een van de stoffen is die een positieve invloed heeft op de leptine werking in vetcellen, het hormoon dat vet uit de depots haalt. Plus nog eens dat het idd honger onderdrukt.

Tel uit wat je te wachten staat als je stopt met roken, en door het gemis aan gewoonte, en de niet meer onderdrukte honger begint men te vreten. Dat door de genoemde processen dubbel zo hard gaan aanslaan dan je gewend was.

Dus een beetje discipline mag je wel hebben
Oud 23-08-2004, 11:22
MoonFairy
MoonFairy is offline
Oke lang verhaal ik weet het. Maar dit komt uit het boek van Allen Carr - Stoppen met roken, en het is echt een steengoed boek. Met behulp hiervan ben ik (makkelijk) gestopt. Waarschijnlijk zullen er veel mensen zijn die het er niet mee eens zijn, maar dan is het toch nog de moeite waard om te lezen!

ZAL IK DIKKER WORDEN?

Ook dit is 1 van die wijdverspreide fabeltjes over roken.

De ontwenningsverschijnselen bij nicotine, een soort scheuten in de maagstreek, lijken erg op hongergevoelens; vandaar dat die twee nogal eens met elkaar verward worden. Maar terwijl een gevoel van honger door voedsel wordt bevredigd, worden de ontwenningsverschijnselen door nicotine nooit volledig bevredigd.

Zoals met iedere drug wordt na een tijdje het lichaam ongevoelig en is de drug niet meer in staat de ontwenningsverschijnselen volledig op te heffen. Zodra we de sigaret uitmaken verdwijnt de nicotine in snel tempo uit ons lichaam, zodat de nicotineverslaafde een voortdurende honger heeft. De natuurlijke neiging is om ten slotte te gaan kettingroken. De meeste rokers worden daarvan weerhouden om 1 van de volgende twee redenen, of misschien wel beide.

1. Geld - ze kunnen het zich niet veroorloven om meer te roken.
2. Gezondheid - teneinde de ontwenningsverschijnselen op te heffen, moeten we een vergif innemen. Het vergif werkt als een automatische afremmer van het aantal sigaretten dat iemand kan roken.

De roker zit daardoor opgezadeld met een permanente honger die hij nooit kan stillen. Daarom gaan veel rokers over op te veel eten, stevig drinken of zelfs op zwaardere drugs om de leegte maar te vullen. (De meeste alcoholisten zijn stevige rokers.)

Een roker heeft de neiging om nicotine als vervanging voor voedsel te nemen. Je denkt dat het de behoefte aan voedsel is, maar in werkelijkheid zijn het de ontwenningsverschijnselen van nicotine.

Vervangende middelen zijn onder andere kauwgom, zoetigheid, pepermunt, sigaretten van gedroogde planten en kruiden, pillen, enz. GEBRUIK GEEN VAN ALLE. Het maakt het moeilijker. Niet gemakkelijker. Als u een ontwenningsscheut krijgt en iets vervangends neemt, zal de scheut langer aanhouden en wordt het moeilijker. Wat u namelijk dan eigenlijk zegt is: "Ik moet roken of ik moet de leegte opvullen." Het is net zoiets als toegeven aan de eisen van een kaper of aan de boze bui van een kind. Het heeft tot gevolg dat de ontwenningsscheuten blijven terugkomen en de kwelling langer aanhoudt.

In elk geval zullen de vervangende middelen de ontwenningsverschijnselen niet opheffen. De hunkering is naar nicotine, niet naar voedsel. Het enige dat er gebeurt, is dat u aan roken blijft denken.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 12:33
nepstier
nepstier is offline
ja dus
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Chandis schreef op 23-08-2004 @ 16:18 :
En daar kan ik dus niets aan doen?
Discipline hebben op "afkick momenten" en niet meer eten dan je lichaam nodig heeft. De afkickverschijnselen en metabole processen zijn onvermijdelijk. Rest jou dus alleen om daar mentaal goed mee om te gaan.
Oud 23-08-2004, 18:17
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Mijn stiefmama is 25 kilo verdikt toen ze stopte met roken dus ja
Oud 23-08-2004, 19:25
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
the_only_fieke schreef op 23-08-2004 @ 19:17 :
Mijn stiefmama is 25 kilo verdikt toen ze stopte met roken dus ja
Maar dat kwam doordat ze gewoon meeer vrat. Als ze evenveel at als toen ze rookte zou ze ook 25 kilo dikker geworden zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:29
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Ze is niet meer beginnen eten, zeker niet. Ondertussen zijn er wel al 6 terug af
Oud 23-08-2004, 19:43
Verwijderd
in de regel wel, zoethout als alternatief is een behulpzaam middel
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 21:49
MightyDuck
MightyDuck is offline
Die afkickt verschijnselen zijn het terug brengen van het lichaam in originele staat. AL die tijd dat je rookte heb je profijt gehad van de opwekkende werking van de nicotine.

In welke mate je nu dik gaat worden of nog af wilt gaan vallen hangt af van de aanpak van je dieet. Enne, minder eten is niet beter...

Ga voor die vragen maar naar het lijn-topic
Oud 23-08-2004, 21:49
Warsocket
Warsocket is offline
als je stofwisseling langzamer is heb je ook minder hong omdat je lichaam wat minder voedsel nodig heeft
magoed je kan wel iets minder voor de lekker eten

maar het aankomen zal vooral aan het ontwenningssnoepen liggen dus houd dat in de hand
maare afvallen

stop met roken
en ga wat meer joggen

Offtopic: hoor mij wijs zijn hier, terwijl ik zelf met een peuk in me mond zit
Oud 23-08-2004, 22:33
phensicske
phensicske is offline
Nu je toch gestopt bent met roken, kan je het evengoed blijven, 't zou zonde zijn moest je opnieuw beginnen voor je lijn.
Nu je toch gaat joggen zal dat wel compenserend werken, niet enkel voor de kilootje in te tomen, maar ook de frustratie van het stoppen.

Wat betreft het afkicken, lichamelijke nicotine-afkick duurt slechts drie dagen, dus dat zal ff doorbijten worden.

Veel succes.

Btw, mijn moeder verdikte tien kilo toen ze stopte met roken en dat was gewoon omdat ze heel grote vreetbuien kreeg.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:42
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Chandis schreef op 23-08-2004 @ 23:39 :
dat stelt me tenminste gerust. Dat ik niet ongecontroleerd aankom en er niks aan ga doen.

Maar het joggen is inderdaad motiverend. Alleen hoop ik dus dat ik echt niet aankom. Ik ben op zich tevreden met mijn gewicht. Ik wil alleen een betere conditie en iets dunner zijn. Dus als ik echt zwaarder word, vind ik dat niet zo leuk.

Maar ik sta wel vaak voor de koelkast om te kijken wat er is, maar dan neem ik expres niets, omdat ik echt bang ben dat een paar chipjes meteen in een kilo omgezet worden zeg maar.

Maar goed... ik kan het dus wel controleren.
Controle is goed, maar mate heerst, dus op die paar chipkes of zo zal het nu ook weer niet aankomen, hoor!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:49
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Chandis schreef op 23-08-2004 @ 23:47 :
ja ok, maar heel eerlijk gezegd heb ik vandaag al chocola gehad, dus ik eet straks wel wat komkommer of een kiwi mocht ik het heel benauwd krijgen. Ik zit ook de hele tijd te knarsetanden (als dat een woord is)
Ah, dan zit het wel goed.

Tandenstokers kunnen ook een hulp zijn, of zoals hier al gezegd, zoethoutstokjes.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten