Oud 28-05-2002, 16:55
vixen
vixen is offline
hell, als ik in alle berichtjes kijk die hier staan en dan vooral de berichten met een: ik wil niet meer boodschap dan vinnik dat in de eerste plaats natuurlijk ontzettend kut, ik weet hoe jullie je voelen want ik ben zelf ook op die plaats geweest.
Maar dr is ook een voor mij heel nieuwe tweede plaats gekomen als ik dat soort berichten lees en die komt er voor het grootste deel op neer dat je geen flauw idee hebt wat je de mensen rondom je aandoet als je het serieus in overweging neemt om een eind aan je leven te maken.

Het is namelijk zo ontzettend ziek om tegen iemand te moeten zeggen dat ze WEL een reden om te leven heeft het is zo ontzettend beangstigend om de deur dicht te moeten houden omdat die persoon anders naar buiten loopt en nooit meer trug komt. Ik wens het niemand toe om dat ooit te hoeven doen maar ik hoop dat alle suicidale personen er bij proberen stil te staan dat zij niet alleen degenen zijn die kapot worden gemaakt, je maakt er ook je vrienden mee kapot, de mensen die zoveel om je geven geef je met dit soort gedachtes het idee dat je geen flikker om ze geeft. En ik begrijp zelf ook wel dat je GEEN zin hebt om je ook nog zorgen te gaan maken om je vrienden en dat je ze geen pijn wil doen en niet tot last wil zijn... maar de enige manier om dat te laten zien is hulp zoeken en ze niet zo ontzettend bang maken

sorry dat dit zo'n zeik verhaal is geworden maar het is hoe ik het op dit moment voel en ik hoop dat jullie misschien hierdoor een invalshoek zien waar jullie eiglijk nog niet echt bij na hadden gedacht
Oud 28-05-2002, 17:08
PiNoW
PiNoW is offline
ik snap het wel denk ik.. maar ik weet niet wat je ermee wilt bereiken eigelijk..

Citaat:
Het is namelijk zo ontzettend ziek om tegen iemand te moeten zeggen dat ze WEL een reden om te leven heeft het is zo ontzettend beangstigend om de deur dicht te moeten houden omdat die persoon anders naar buiten loopt en nooit meer trug komt.
wat zou je dan moeten zeggen?
iedereen heeft een reden om te leven, je kan het beste van dag tot dag leven en proberen blij te zijn met kleine dingen, dat hefet bij mij ook geholpen.. doe dingen waar je van houd, ga desnoods buiten lopen in de regen als je van regen houd, (stom voorbeeld maarjah)

suicidale mensen hebben denk ik wel altijd in hun achterhoofd het idee zitten dat ze mensen om zich heen kapot maken
( I've been there) maar het kan je niet zoveel meer schelen denk ik.. ofzow

ik denk dat het niet helemaal klopt wat ik net zei.. misschien heb ik je stukje niet zow goed begrepen ofzow..
*voelt zich dom*
Oud 28-05-2002, 18:25
light fighter
light fighter is offline
ik ben het met je eens het klinkt raar maar het is de enigste reden waarom ik geen zelfmoord pleeg!!!!!
ik weet namelijk zeker dat mijn ouders broers en zus vriendin en iedereen die ik ken er aan kapot gaan
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 18:53
Verwijderd
Zelfmoord is voor JEZELF en niet om mensen pijn te doen, als ik zelfmoord pleeg is dat omdat IK geen zin meer heb en niet andere. Ik vind dat de mensen maar moeten accepteren dat IK ergens anders heen ga omdat ik het niet meer zie zitten of leuk vind. Ik ga niet NIET zelfmoord plegen omdat dat me ouders ofzo pijn zou doen, ze moeten het maar zien als een verlossing voor mij en niet als een gemis voor hun.....
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:13
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
De gedachte dat ik nog mensen om me heen heb die om me geven houdt me levend.
Zonder die mensen zou ik er nu allang niet meer zijn
Vandaar dat ik een bloedhekel heb aan mensen die beweren dat ik niet aan mijn vrienden zou denken vanwege mijn suicidaal gedrag. Ik schijn egoistisch te zijn volgens die mensen..

Nou, als k 1 ding niet doe, is het aan mezelf denken... ik ben altijd met anderen bezig in mijn hoofd.. bijna nooit met mezelf. K gun mezelf geen moment rust als ik weet dat er iets nie klopt bij 1 van mn vrienden.

Tuurlijk snap ik dat het moeilijk is voor de mensen om me heen, die voortdurend het onderste uit de kan halen als het weer eens fout gaat bij mij. Maar ik heb die intussen allang duidelijk gemaakt, dat ze het me moeten zeggen als het ze teveel word, omdat ik ze dan met rust laat. Dat heb ik beloofd. Want ik kan het nu eenmaal niet aanzien als andere mensen lijden onder mijn problemen.... dat wil ik niet.....

Ik vind het een beetje ego om te zeggen dat ik er geen flauw benul van zou hebben wat ik de mensen om mij heen aandoe... dat weet ik wel degelijk..!!

Laura
Oud 28-05-2002, 19:19
Verwijderd
ik ben ut volledig met lau eens.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:41
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik heb het gevoel dat ik al deze mensen toch alleen maar tot last ben met mijn problemen. Ze zijn beter af zonder me. Ik zou voor ze door het vuur gaan maar tegelijkertijd wil ik ze nergens mee lastig vallen. Het liefste zou ik gewoon helemaal niemand tot last zijn.
Oud 29-05-2002, 18:54
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
Ik heb het gevoel dat ik al deze mensen toch alleen maar tot last ben met mijn problemen. Ze zijn beter af zonder me. Ik zou voor ze door het vuur gaan maar tegelijkertijd wil ik ze nergens mee lastig vallen. Het liefste zou ik gewoon helemaal niemand tot last zijn.
I agree.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten