Oud 23-04-2005, 17:33
kalinho
kalinho is offline
zag 'm gisteren op sportjournaal,. een braziliaans voetballertje, die gewooon ff de bal op ze hoofd legt en 't hele veld over holt
Oud 23-04-2005, 17:36
PV
PV is offline
Kerlon
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 17:48
TopDrop
TopDrop is offline
vet

inderdaad, zou het mogen of niet? ik denk dat het wel mag, er is denk ik geen regel die het verbiedt, ik vind het wel leuk bedacht
Oud 23-04-2005, 18:02
one.
one. is offline
Leuk bedacht, slim gedaan, maar ik vind het wel spelbederf.
Oud 23-04-2005, 18:03
kalinho
kalinho is offline
ohja, kerlon
geweldig
Oud 23-04-2005, 18:06
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 23-04-2005 @ 19:02 :
Leuk bedacht, slim gedaan, maar ik vind het wel spelbederf.
nou ja, het is gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die je hebt. iedereen mag het, alleen niemand doet het..
Oud 23-04-2005, 18:33
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Hmh, als die gast een paar keer een type-Materazzi tegenkomt zal ie wel weer snel ophouden met dat geintje, ik zag hem net op tv al een enorme rotschop in zijn maag krijgen van een verdediger.
Oud 23-04-2005, 19:05
Tom Poes
Tom Poes is offline
Ik heb het gezien op tv, maar wil graag het filmpje nog een keer zien. Heeft iemand een linkje ofzo?
Oud 24-04-2005, 08:28
GDAer
GDAer is offline
Van NON-HT forum NL gehaald

Braziliaan introduceert 'zeehondendribbel'

Brazilië heeft er een attractie bij. Het land zegt al de uitvinder van onder meer de bicicleta (omhaal) en de folha seca (vrije trap die daalt als een vallend blad) te hebben geleverd. Nu komt daar de zeehondendribbel bij.

De bijzondere actie viel meerdere malen te zien tijdens het Zuid-Amerikaans kampioenschap voor spelers onder zeventien jaar in Venezuela. Kerlon verraste vriend en vijand door het met de bal op zijn hoofd op een rennen te zetten en daarmee diverse verbijsterde tegenstanders te passeren.

'Ik was een keer met mijn vader aan het dollen en toen bleef de bal op mijn voorhoofd liggen. Hij zei toen dat het een mooie manier zou zijn om verdedigers mee uit te spelen. Zo is het dus begonnen', legde de zeventienjarige spelmaker uit op de website van de Braziliaanse voetbalbond.

'In de jeugd van Cruzeiro ben ik het gaan gebruiken. Tijdens een toernooi in Rio Pomba maakte ik zelfs een doelpunt ermee. Ik vertrok midden op het veld met de bal op mijn hoofd en passeerde alles en iedereen', vertelde hij vol trots.

In Venezuela rende hij tegen Ecuador voor de eerste keer als volleerd jonglerend zeehondje over het veld. De spectaculaire actie eindigde in een overtreding van de tegenstander. 'Ze weten niet wat ze moeten doen en claimen dan dat het niet mag wat ik doe.'

Ook de scheidsrechters zijn in dubio. De een laat het toe omdat hij er geen kwaad in ziet, de ander waarschuwt hem vooraf al dat hij een gele kaart zou krijgen als het kunststukje tentoon zou spreiden. 'Dat moeten ze niet doen, want daarmee zouden ze iets moois uit het voetbal verbannen', meent Kerlon.

Het publiek weet de dribbels waarmee hij zijn opponenten voor schut zet wel te waarderen. 'Maar ik wil benadrukken dat ik niemand wil vernederen. Het is gewoon een nuttige manier om het strafschopgebied binnen te komen als er kort gedekt wordt.'

Kerlon is niet alleen een circusnummer. Met acht doelpunten werd hij topscorer van het toernooi. Bovendien pakte hij met Brazilië de titel en werd hij verkozen tot beste speler van het Sudamericano - Sub 17.

(www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws19uur_Do.asx)

normaal krijg je dan het VTM-nieuws te zien in media player.

gratis en zonder registratie

SPOEL DOOR NAAR MINUUT 33 en dan kun je het ook es zien zonder registratie

PS: met uitleg op de regels ;o)

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 10:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten