Oud 04-08-2004, 20:25
meandmyself
meandmyself is offline
k Heb een vreselijk groot probleem! k Zal het hele verhaal vertellen:

Mijn ouders zijn gescheiden, mijn moeder heeft een nieuwe man, en die man heeft een zus, en zijn zus heeft kinderen. Een soort aangetrouwde neven en nichten dus.

Nu die nicht is een beetje jonger als mij, maar we kwamen van in het begin goed overeen. Maar we zagen elkaar maar héél weinig. Maar doordat we elkaar heel weinig zagen, had ik steeds weer een goed gevoel wanneer ik ze zag. k Werd verliefd op haar.

Nu ben k nog steeds verliefd op haar, en zei is ook verliefd op mij. Ze zegt dat als we geen familie waren, we al lang een koppel zouden geweest zijn en van die dingen.

Nu, wat vinden jullie daarvan? Zijn wij familie of niet? kunnen we een koppel zijN?

Greets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 20:29
Balance
Balance is offline
Al was je wel een gewone neef en nicht, dan hadden jullie nog een koppel kunnen zijn. Maar als het aangetrouwd is dan zie ik al helemaal geen probleem. Het enige waar jullie je beiden van bewust moeten zijn is dat, mocht het ooit uit gaan, jullie elkaar blijven zien bij familiegelegenheden. Hoewel dat bij neef en nicht ook nog wel mee kan vallen...
Oud 04-08-2004, 20:30
meandmyself
meandmyself is offline
Daar heb ik ook schrik voor, voor de (waarschijnlijke) ruzie die er achteraf zeker zal aankomen!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:32
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
meandmyself schreef op 04-08-2004 @ 21:25 :
k Heb een vreselijk groot probleem! k Zal het hele verhaal vertellen:

Mijn ouders zijn gescheiden, mijn moeder heeft een nieuwe man, en die man heeft een zus, en zijn zus heeft kinderen. Een soort aangetrouwde neven en nichten dus.

Nu die nicht is een beetje jonger als mij, maar we kwamen van in het begin goed overeen. Maar we zagen elkaar maar héél weinig. Maar doordat we elkaar heel weinig zagen, had ik steeds weer een goed gevoel wanneer ik ze zag. k Werd verliefd op haar.

Nu ben k nog steeds verliefd op haar, en zei is ook verliefd op mij. Ze zegt dat als we geen familie waren, we al lang een koppel zouden geweest zijn en van die dingen.

Nu, wat vinden jullie daarvan? Zijn wij familie of niet? kunnen we een koppel zijN?

Greets
zolang je 'nicht' niet met 'leuk' gaat associeren...
Oud 04-08-2004, 20:33
meandmyself
meandmyself is offline
Wat wil je daarmee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:43
Verwijderd
Er is geen genetische verwantschap dus ik zie het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:44
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
meandmyself schreef op 04-08-2004 @ 21:33 :
Wat wil je daarmee zeggen?
dat je niet ook op de rest van je nichtjes moet vallen
Oud 04-08-2004, 20:45
meandmyself
meandmyself is offline
nee, alleen die hoor :lol:
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:47
No Quiero
No Quiero is offline
Ik weet niet hoelang jij haar al kent enzo en hoelang jullie al "familie" zijn maar ik vind dat je je gevoel moet volgen. Wil je haar? Doen! Anqer die smittie-sma
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:16
Sade
Sade is offline
Citaat:
meandmyself schreef op 04-08-2004 @ 21:30 :
Daar heb ik ook schrik voor, voor de (waarschijnlijke) ruzie die er achteraf zeker zal aankomen!
In principe moet het kunnen en zeker aangezien jullie alleen aangetrouwde familie van elkaar zijn... maar je instelling is niet erg goed denk ik.
Oud 04-08-2004, 21:24
meandmyself
meandmyself is offline
mijn instelling is oke! k heb alleen schrik voor de reactie van: mijn moeder, haar moeder en nog een neef van haar (geen neef van mij) die bij mij in de klas zit

en voor de ruzie die mss kan volgen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:26
-Melody-
-Melody- is offline
Als je ervan uitgaat dat er misschien ruzie komt is je instelling dus niet goed..
Oud 04-08-2004, 21:31
Aurora
Aurora is offline
Tja, er is een kans dat je ruzie krijgt. Net zoals er een kans is dat dat niet gebeurt.

Gewoon ervoor gaan als jullie elkaar leukvinden en je niet drukmaken om van die kleine dingen die er eigenlijk niet zo veel toe doen.
Oud 04-08-2004, 21:38
Sade
Sade is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 04-08-2004 @ 22:26 :
Als je ervan uitgaat dat er misschien ruzie komt is je instelling dus niet goed..
Idd, dat bedoelde ik dus ook
Oud 04-08-2004, 21:44
Shitonya
Shitonya is offline
Het is niet je echte nicht, zelfs geen halfnicht, helemaal niets. Dus leef je uit
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 23:27
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 04-08-2004 @ 22:26 :
Ik vind zijn instelling juist wel goed. Hij denkt tenminste realistisch na, denkt aan de eventuele gevolgen etc... Relaties met toekomst zijn zeldzaam op zijn leeftijd, ook op de mijne. (betekent natuurlijk niet dat je geen relaties mag aangaan, en dat élke relatie gedoemd is om te falen )
Oud 05-08-2004, 00:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou het gewoon doen! Jij bent verliefd, zij is verliefd... nou, mooi toch? Ze is toch niet "écht" je nicht? Ze is een aangetrouwde nicht van je. Mijn advies: gewoon ervoor gaan!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 01:36
Verwijderd
Newsflash: je mag in Nederland zelfs met je nicht trouwen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 02:58
troep
troep is offline
inderdaad .. in onze maatschappij is het als iets raars bestempeld (net als iets als grote leeftijd verschillen.) en daardoor zijn mensen het als normen en waarden gaan zien en op den duur echt als iets vies wat je *niet doet.* terwijl t eigenlijk nergens opslaat.
nou moet ik zeggen dat ik net zo hard vreemd sta te kijken als mn broertje met een van mn nichtjes wat krijgt ofzo maarrr het moet kunen.
Oud 05-08-2004, 08:32
meandmyself
meandmyself is offline
Ja bij ons kan het dus niet he! En ik ben vooral bang van de reacties van onze ouders. Maar ik denk ook dat zij meer schrik daarvoor heeft als ik, want voor mij zouden we al een koppel zijn, maar zij vind dat dat absoluut niet gaat.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 10:19
Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-08-2004 @ 21:43 :
Er is geen genetische verwantschap dus ik zie het probleem niet.
Behalve dan dat de familie misschien bekrompen gaat doen..maarja.

Go for it boy!!
Oud 05-08-2004, 13:26
Gammaray
Gammaray is offline
Dat is niet erg omdat het eigenlijk geen rechtstreekse familie van je is.
Oud 05-08-2004, 13:59
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Anathema schreef op 05-08-2004 @ 00:27 :
Ik vind zijn instelling juist wel goed. Hij denkt tenminste realistisch na, denkt aan de eventuele gevolgen etc... Relaties met toekomst zijn zeldzaam op zijn leeftijd, ook op de mijne. (betekent natuurlijk niet dat je geen relaties mag aangaan, en dat élke relatie gedoemd is om te falen )
Hij denkt er niet overna, hij gaat ervan uit dat het uitgaat, en ook nog eens met een ruzie. Als je een relatie met iemand begint dan begin je die niet met het idee "ik ben benieuwd wanneer het uitgaat". Doe je dat wel dan is het een verkerinkje, wat verder helemal niets voorstelt.

@TS: het is geen bloedverwantschap dus wat dat betreft is het geen probleem lijkt me, dus alles kan.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 17:32
meandmyself
meandmyself is offline
oké, ik ben overtruigd, maar hoe overtuig ik haar? Zij vind dat we beter even uit elkaars buurt blijven
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 18:13
dani-daniel
dani-daniel is offline
ik zie egt geen probleem het is wel een rare situatie maar ik zou me niet inhouden, maarre niet je oma ofzo, houd het bij je 'nicht'.
Oud 05-08-2004, 18:17
Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
meandmyself schreef op 05-08-2004 @ 18:32 :
oké, ik ben overtruigd, maar hoe overtuig ik haar? Zij vind dat we beter even uit elkaars buurt blijven
laa haar dit topic lezen
Oud 05-08-2004, 18:44
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
meandmyself schreef op 05-08-2004 @ 17:32 :
draai het om. Zeg gewoon dat wanneer jullie eerst wat hadden gehad en daarna pas jullie ouders, dat het dan toch ook niet uit hoefde te gaan.
Oud 05-08-2004, 22:57
saartjeh
saartjeh is offline
wat is dat nou weer voor onzin, ik kreeg egt helemaal van die persverse ideeen bij deze titel en lees ik em, nou sorry hoor, maar dat is je nicht niet. Dat is de nicht van je moeders vriend (of eigenlijk de nicht van de kids van je moeders vriend, als die kinderen heeft/zou hebben, maar dan ist dus ook zijn nicht). Maar nee, das geen familie, maar ik zou zoiezo nix met haar nemen, want volgensmij is ze ook behoorlijk blond dan naja, tis maar wat je leuk vind.

Maar ik erger me daar wel vaker aan, dan hoor je van mensen dat moeder met nieuwe vent is getrouwd en dan noemen ze die kinderen van die vent half-zusjes. Nee, dat is als die van die vent én jouw moeder zijn. Dan zijn ze namelijk voor de HELFT van jouw moeder en jullie ook en dus zijn het dan HALF-zusjes of broertjes, maar als je geen bloedbanden hebt is het geen familie en noemen we die mensen STIEFzusjes, broertjes, vader, moeder, whatever. Oh ik kan me daar zooow aan ergeren, sorry hoor, is behoorlijk off-topic maar ok.
Oud 06-08-2004, 00:06
proof of life
proof of life is offline
geen familie... moet prima kunnen
Oud 06-08-2004, 09:32
Verwijderd
@saartjuh: Al eens gedacht dat het makkelijker is om het zo te noemen ipv te zeggen elke keer: de dochter van de vriend van mijn moeder. en dan heb je het over haar vriend en dan zeg je: de vriend van de dochter van de vriend van mijn moeder. Dan kun je beter zeggen: de vriend van mijn halfzusje. Dat is toch iets makkelijker en iedereen weet wat je bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 10:44
Verwijderd
Er is helemaal niks pervers of wat dan ook aan, zelfs niet als jullie wél bloedverwanten waren
Want van de wet mogen neven en nichten gewoon met elkaar trouwen, hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:58
proof of life
proof of life is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 04-08-2004 @ 22:44 :
Het is niet je echte nicht, zelfs geen halfnicht, helemaal niets. Dus leef je uit
Stiefnicht... in principe, toch?

niet dat dat wat uit maakt, ik vind dat het moet kunnen... je ouders hebben geen reden om boos te worden...
Oud 06-08-2004, 14:47
meandmyself
meandmyself is offline
Gistere was er een feestje, en we hebben er nog eens over gepraat, en beslist dat he tnie langer zo kon voortgaan. We waren gewoon té verliefd om zo nog verder te gaan. Daarom zijn we nu een koppel, maar we hebben besloten om tegen niemand iets te zeggen. Maar ze zullen het wel merken (bijvoorbeeld haar zusje had het al gemerkt)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 15:06
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
thumbs up en het gaat jullie goed!!
Oud 06-08-2004, 15:10
proof of life
proof of life is offline
Citaat:
meandmyself schreef op 06-08-2004 @ 15:47 :
Gistere was er een feestje, en we hebben er nog eens over gepraat, en beslist dat he tnie langer zo kon voortgaan. We waren gewoon té verliefd om zo nog verder te gaan. Daarom zijn we nu een koppel, maar we hebben besloten om tegen niemand iets te zeggen. Maar ze zullen het wel merken (bijvoorbeeld haar zusje had het al gemerkt)
dat kun je in het begin doen, heb ik ook gedaan, ook in zoiets zon situatie, maar vroeg of laat zal je het wel moeten vertellen, dat is beter dan dat ze er per toeval achterkomen... daar kunnen ze moeilijker om gaan doen dan om de situatie waarin jullie zitten
Oud 06-08-2004, 15:10
proof of life
proof of life is offline
trouwens, gefeliciteerd, goede keuze
Oud 06-08-2004, 15:23
JantjePietje
JantjePietje is offline
Niks mis mee met jullie relatie. Je bent niet zo'n sick fuck die het met zijn broer of zus doet.
Oud 06-08-2004, 16:28
Droyd
Droyd is offline
Goed zo Tuurlijk mag jij samen met die stiefnicht gaan. Al vinden je ouders het mogelijk niet zo leuk, jij hebt je nieuwe pa zelf ook niet mogen kiezen dus zij hebben sowieso al minst recht van spreken mocht het uitlopen op een conflict vind ik personelijk

Misschien een ietwat vreemde visie, maar mij lijkt het heel logisch op een of andere manier.
Oud 06-08-2004, 16:36
Maarten
Maarten is offline
Jullie zijn niet genetisch verwant en dus boeit het niet...

Anders wordt je gestraft voor met wie je moder trouwt..

Als je geneitsch verwant zou zijn zou het wel fout izjn vind ik..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 17:44
Verwijderd
Goed om te horen!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 19:02
annetjuh
annetjuh is offline
jullie zijn alleen op papier familie
verder hebben jullie geen enige familieband met elkaar.
dus ik zie het probleem niet.
Oud 06-08-2004, 22:33
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Stel dat jij nu eerder dat meisje leerde kennen dan je moeder dat meisje haar vader...
Zat je met dezelfde situatie...
Moet je dan es jezelf de vraag stellen of je moeder zich zou laten weerhouden omdat jij een relatie hebt met zijn dochter

(wou ik toch nog even kwijt...)

Citaat:
Droyd schreef op 06-08-2004 @ 17:28 :
Goed zo Tuurlijk mag jij samen met die stiefnicht gaan. Al vinden je ouders het mogelijk niet zo leuk, jij hebt je nieuwe pa zelf ook niet mogen kiezen dus zij hebben sowieso al minst recht van spreken mocht het uitlopen op een conflict vind ik personelijk

Misschien een ietwat vreemde visie, maar mij lijkt het heel logisch op een of andere manier.
ik deel je visie volledig
Oud 09-08-2004, 02:59
Verwijderd
tot zover ik weet mogen zelfs echte neven en nichten met elkaar trouwen. (heeeeeel ienie-mini-detail is wel dat je toestemming van de koningin moet hebben...)

Maar goed, dat is niet het geval. dus geen probleem lijkt me. Wat me wel lastig lijkt is als de relatie over gaat, kom je d'r toch iedere keer weer tegen met de familiefeesten.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 07:14
meandmyself
meandmyself is offline
Dat vond ik ook een probleem, maar het is niet de bedoeling dat de relatie snel zal overgaan, en als het toch gebeurd, zullen we zeker geenruzie gaan maken
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 09:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 09-08-2004 @ 03:59 :
tot zover ik weet mogen zelfs echte neven en nichten met elkaar trouwen. (heeeeeel ienie-mini-detail is wel dat je toestemming van de koningin moet hebben...)
Wat heeft Trix met hun eventuele huwelijk te maken?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:12
meandmyself
meandmyself is offline
Bij ons in België is het ook zo denk ik, maar of er ooit een huwelijk zal komen lijkt mij zeeer onwaarschijnlijk, maar je weet nooit!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:13
-Melody-
-Melody- is offline
Hoe gaat het dan nu verder?
Wel btje op de hoogte houden hea!!
Oud 09-08-2004, 19:14
Tahvall
Tahvall is offline
gewoon gaan met die banaan
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 21:20
meandmyself
meandmyself is offline
Hoe het voortgaat? Goed denk ik, alleen spijtig da ge tege iedereen die iets vermoed moet zwijgen. En da valt wel ergens tegen. En ook afspreken is ongeloofelijk moeilijk, want wij kennen altijd wel iemand die daar ook zal zijn waar wij naar toe gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 22:01
Xabzof
Xabzof is offline
ik zie geen probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten