Oud 14-08-2004, 12:27
Daaaan
Daaaan is offline
Ga, jij, waar je niet kunt staan,
want het is al laat,
en de wijzers vreten aan je
leven.

Geen tijd, geen wijsheid,
duw je schaduw terug de tijd in,
sta niet stil en denk
vooral niet terug
maar ook niet vooruit.

De golven golven,
en de wijn die vloeit,
jij blijft,
weer meer dan ooit,
duwend
je schaduw terug in de tijd..

een uitprobeersel.. dus zeg me, zit ik op de goede weg.. ?

Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 13:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2004, 14:40
Sjoerd
Sjoerd is offline
Het doet me niks, 't is gewoon wel Okéé..

Citaat:
Ga, jij, waar je niet kunt staan,
want het is al laat,
en de wijzers vreten aan je
leven.
Dit vind ik raar, doordat je leven apart van die andere zin hebt gedaan zegmaar, dit makat het gedicht minder mooi vind ik..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 19:40
Daaaan
Daaaan is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 14-08-2004 @ 15:40 :
Het doet me niks, 't is gewoon wel Okéé..

Dit vind ik raar, doordat je leven apart van die andere zin hebt gedaan zegmaar, dit makat het gedicht minder mooi vind ik..
thanx voor 't commentaar..jammer dat je 't niets doet en 'leven' op een andere regel benadrukt juist de voorgaande zin.. dacht dat t wel mooi was?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:37
Verwijderd
Vind m juist wel heel goed! En leven benadrukt het inderdaad imo.. Vind de 3e strofe het minst sterk..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:41
xineof
xineof is offline
Ik vind het eigenlijk dramatisch maar dan nét niet, zegmaar. Ik mis een klein beetje de feeling achter het gedicht; ik vind het op zich erg goed geschreven, maar door het dramagehalte van de tekst (waar ik enorm veel van houd, begrijp me niet verkeerd) vind ik net wat aan kracht missen. De regels stoppen voor mij soms wat te abrupt, waardoor het niet zo krachtig in elkaar overvloeit. Dat mis ik een beetje in dit gedicht.

Verder vind ik de beeldspraak erg mooi, en de verwoording is heel erg in orde . Evenals de opmaak van het gedicht; ziet er netjes uit.
Oud 17-08-2004, 01:33
Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Je woordkeus en je verwoording van zinnen is echt fabuleus... Verbazend sterk....

Maar wat ik mis, is enige symetrie in je stijl... Dat is meer persoonlijk, denk ik. Het lijkt nu zo 'willekeurig', al voel je ook dat dat weer niet zo is *you confuse me girl*

Knap uitprobeersel, maar net niet af is mijn conclusie, tevreden mee?
Oud 17-08-2004, 12:32
Daaaan
Daaaan is offline
bedankt voor het commentaar.. dus het is beter als ik er een stuk bijschrijf? of moet ik iets met de zinslengte doen?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 15:01
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Mooie beeldspraak. Je hebt een leuke stijl vind ik. De 1e strofe is heel sterk. Alleen in de laatste strofe klopt er naar mijn gevoel iets niet, maar kan het niet duiden. Probeer die wat te veranderen, maar verder is het echt wel een mooi gedicht
Oud 17-08-2004, 17:06
Reynaert
Reynaert is offline
Geweldig gedicht. Doet me een beetje denken aan een eigen gedicht wat ik een tijdje geleden hier heb geplaatst (hier). Het gebiedende toontje vind ik normaal gesproken niet zo geweldig omdat het dan meestal meteen een soort legende/fantasy stijltje krijgt, maar je hebt het hier heel goed toegepast. Mijn complimenten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 04:50
Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Citaat:
Daaaan schreef op 17-08-2004 @ 05:32 :
bedankt voor het commentaar.. dus het is beter als ik er een stuk bijschrijf? of moet ik iets met de zinslengte doen?
Nee, ik bedoelde het meer in de zin van. Het is een goed gedicht, maar er mist net 'iets' om het uit te roepen tot iets supers.
Je kent vast het idee wel. (je vind een man zeker leuk,`maar je mist net dat laatste stukje om er iets mee te doen) Dat idee geeft je gedicht me.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten