Oud 24-08-2004, 22:10
fcb-er
fcb-er is offline
Geachte medeforummers !!!

Graag wil ik eens jullie mening vragen over een liefdesprobleem(pje),jullie zouden me daar een enorme dienst mee kunnen bewijzen.
Welnu: twee jaar geleden had ik een relatie van 5 maanden met een meisje die ik reeds een paar jaar kende,dus van vriendschap --> liefde . Maar tot mijn grootste spijt is daar dus een einde aangekomen. Mijn liefdesgevoel was toen nog even vurig als bij het begin,maar soit zij wou toen met onze relatie stoppen omdat ze haar nog te jong voelde (15) om haar vrijheid een beetje in te leveren,alhoewel ik haar zeker heel losjes liet. Maar in het algemeen waren er al spanningen rondom ons omdat we echt niet wisten wat we met elkaar moesten aanvangen (wat betreft een tongkus,een knuffel etc),niet omdat we elkaar niet graag zagen of zo,maar die klik om intiemer te gaan was er niet. Ondertussen hebben we de afgelopen 2 jaar terug als heel goeie vrienden doorgebracht,en is dat wederzijds liefdesgevoel nooit weggegaan. Het probleem was dat geen van ons beiden daarover durfde praten en er dus geen bevestiging kwam van dat gevoel ,maar op een warme rustige avond bij haar thuis (onze ouders waren gaan eten,dus ze zijn goeie vrienden van elkaar,en zij had mij bij haar thuis uitgenodigd) verzeilden we in een intiem gesprek,wat eigenlijk bijna nooit gebeurde, en liet ik mijn gevoelens de vrije loop. Ik zei dat ik haar nooit enigszins totaal uit mijn hoofd kon zetten,en dat ik het niet langer meer aankon om mijn liefde voor haar te verzwijgen,ik zei gewoonweg "ik hou van u en ik wil niemand anders dan u". Haar antwoord was positief,maar ze zag het nog niet zitten om een relatie te beginnen,nog steeds om dezelfde reden,ze wou profiteren van haar jeugd door uit te gaan met haar vriendinnen etc...Ik zei daarop dat het niet zo is dat je uw vrijheid kwijt bent wanneer je een relatie begint,maar dat je gewoonweg een paar afspraken kunt maken waardoor we beiden tevreden zijn. ja het baatte niet,MAAR nu komt het: ze zei "als ik dromen heb,dan zie ik jou met mij samen ,en kinderen,met andere woorden als ik iemand in mijn leven wil dan ben jij dat ,en als ik u niet meer kan hebben dan word ik nog liever een non !! maar het is gewoon nog te vroeg. " Mooie woorden zijn dat natuurlijk,maar ik denk dat iedere verliefde mens wel weet hoe moeilijk het is om zijn liefdesgevoel die zijn hoogtepunt bereikt heeft terug weg te steken en het bij wijze van spreken moet uitstellen. Ah ik weet het niet meer,wachten valt zo moeilijk,maar is het de moeite waard om het nog langer vol te houden en mijzelf de nagels te zitten afbijten??????????
bedankt om mijn verhaal te lezen!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 22:22
Verwijderd
Na het lezen en wat denken. Denk ik dat je zeker moet wachten.

Jullie kunnen het goed met elkaar vinden, dat is belangrijk in een relatie. Jullie vinden elkaar leuk.

Alleen ben ik wel benieuwd wanneer zij klaar is voor een relatie. Maar dat weet jij ook niet en zij misschien ook wel niet.

Maar ik zou zeker wachten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:26
Verwijderd
niet wachten is mijn advies, kom op man, je bent 18, je hebt nog een leven lang om te wachten en dat zou ik dus niet doen op een meisje die duidelijk haar gevoelens niet concreet durft te maken. Als jullie echt voor elkaar zijn voorbestemd, dan komen jullie heus wel weer bij elkaar, maar ondertussen kan je best je eigen leven leiden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:38
fcb-er
fcb-er is offline
dankjewel mannen !!!
jullie meningen verschillen wel van elkaar,maar juist daaruit kan ik opmaken wat het beste voor me is,langs de ene zijde wil ik wachten op haar omdat ik ze enorm graag zie,maar anderzijds kan ik toch onmogelijk de rest van mijn jeugd vergooien door geen betrekking meer aan te gaan met een ander meisje. Ah ja ik moet maar mijn plan trekken hé .
ik dank jullie ten zeerste!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:40
Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm
als jij wacht zul jij je wel aan een hoop 'regels' moeten houden. je bent dan als het ware al gereserveerd.
Ik denk dat je of nu een relatie met haar zou moeten hebben, evt. met allerlei afspraken of elkaar totaal de vrije loop laten zodat ook jij gewoon een andere relatie zou kunnen beginnen.
Dan kun je altijd nog wel zien of je elkaar op liefdesgebied over een paar jaar nog tegenkomt of niet, maar ben je in elk geval niet afhankelijk...
Oud 25-08-2004, 03:38
Verwijderd
Nou je kunt natuurlijk bepaalde afspraken maken, dat je beiden gewoon doet wat je wilt maar dat je wel vrienden enz blijft. Dat je na twee jaar nog steeds dat gevoel voor elkaar hebt zegt wel wat... maar je kunt moeilijk kluizenaar blijven omdat je op haar wacht, right? Ik zou het zo doen als zij het bekijkt, uitgaan met je vrienden etc. die goede vriendchap met haar onderhouden en gewoon zien hoe het gaat.. als zij er nu niet klaar voor is word je er ook niet gelukkiger door als je dus zeg maar echt op haar gaat wachten.. je weet nooit wat de toekomst brengt.

(Ik zei net dus eigenlijk hetzelfde als de bovenstaande post zie ik net)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 14:31
fcb-er
fcb-er is offline
bedankt sweetsterretje !!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 14:48
Verwijderd
Als je het aan mij vraagt houdt ze je aan het lijntje.

Niet wachten dus, veel bier drinken en een nieuw mokkel zoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:42
waves
waves is offline
Als ze er niet klaar voor is en je echt zeker weet dat je haar wil (niet op een seksuele manier in eerste instantie) dan zou ik wachten. Maar wordt idd geen 'kluizenaar'
Oud 25-08-2004, 20:10
filia dei
filia dei is offline
Tjah... t'is moeilijk. Maar ik zou niet 'wachten'. Ga gewoon andere meisjes ontmoeten. Als ze dan over 10 jaar inneens wel een relatie wil en jij bent nog steeds op haar kan je 't er altijd nog op wagen. Maar zij zit ook niet stil tussendoor dus ik zie niet in waarom jij dat wel zou doen
Oud 25-08-2004, 21:24
Shitonya
Shitonya is offline
nooit wachten. Anders loop je de kans mis om in die tijd nog veel leukere meiden tegen te komen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou niet wachten. Het is nu al 2 jaar hetzelfde en ja ook al zien jullie elkaar als "het ware koppel", het kan in de toekomst altijd nog verkeerd uitpakken. Daarnaast wil zij de stap nog niet nemen omdat ze om een of andere reden niet kan "leven" met die afspraken of regels of wat dan ook in de relatie... mja als je je in 2 jaar daarin niet kan veranderen wordt dat in de toekomst wel moeilijk. Maar goed, jullie lijken al lang met elkaar bevriend en de band lijkt vriendschappelijk ook sterk, dan zal het voor jullie beiden ook wel moeilijk worden om naar iemand anders te zoeken als jullie nog met elkaar in jullie koppies rondlopen. Maar ja, toch in dit soort situaties zou ik denken: "Dit duurt te lang" en zou niet wachten. Maja, daar is iedereen anders in...
Oud 26-08-2004, 22:13
fcb-er
fcb-er is offline
echt bedankt allen!!
jullie meningen zijn natuurlijk verdeeld,en het is juist dit wat ik wilde,ik heb nu hierop een betere kijk,maar alleen mijn eigen gevoel zal ik volgen. thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten