Oud 25-08-2004, 18:21
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hey mensen,

ik heb voor de zomervakantie mijn vmbo-tl diploma gehaald, en ik heb mij toen ingeschreven voor de opleiding SPW niveau 4.
voordat ik vmbo ging doen heb ik eerst 2 jaar havo gedaan, maar omdat ik niks deed ben ik een niveau afgezakt.

nu moet ik maandag weer naar school, alleen wil ik eigenlijk toch wel havo doen nog, een beetje vaag allemaal. dus heb ik zopas meteen een leraar van mijn school gebeld en die heeft gezegd dat ik morgen naar mijn oude school moest gaan om met de directeur te praten.

nu wil ik mezelf niet voor niets blij maken, is het mogelijk om op het laatste moment nog je keuze te veranderen?

please reageer a.u.b. b.v.d.
Oud 25-08-2004, 18:29
iamcj
iamcj is offline
(= Leonoor)

Je uit laten schrijven is meestal geen probleem. En als ze je op de havo willen en kunnen hebben dat ook niet (duh ), lijkt me. 'k zou gewoon morgen ff afwachten, dat duurt nog maar heel even en dan weet je het.
Oud 25-08-2004, 19:20
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ja nou ik hoop dat je gelijk hebt...zal vast ook wel...maar ja , t is wel kort dag natuurlijk, typisch ik om dr zo laat mee aan te komen, maandag moeten we weer naar school en ik moet dat nu nog even regelen

ik hoop dat het lukt
Oud 25-08-2004, 19:50
Verwijderd
Wat voor cijfers had je voor je vmbo-tl diploma?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 20:08
Liss
Liss is offline
Dat kan wel denk ik, vooral omdat je school pas maandag begint. De meeste scholen zijn juist blij met meer leerlingen en doen dus wel wat moeite.
Ze kunnen je trouwens nog gewoon toelaten als je voor 1 oktober komt en er is nog plek (vriendin van mij had na de mavo ook de verkeerde keus gemaakt en wilde halverwege september toch havo doen want dr studie beviel niet)
Wel moet je voldoen aan de toelatingseisen, zoals iemand hierboven ook al zei: wat zijn je cijfers waarmee je geslaagd bent? Meestal moet je gemiddeld een 7 hebben en vakken die aansluiten op het profiel dat je kiest op de havo. Bij ons op school waren ze daar wel wat soepeler in soms als het weinig scheelt en ze weten dat je het wel kan ofzo.
Oud 25-08-2004, 20:16
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik heb:

3x een 7
2x een 6
1x een 5

(afgerond) volgens mij wel goede cijfers...

ja wat voor profiel enz. ik dan wil doen weet ik nog niet, ik neem aan dat dat morgen overlegd word.

alleen ik moet ook van school veranderen he

k zat op school A, besloot om naar school B te gaan, daar moet ik me dan laten uitschrijven en dan moet ik naar school C

om het zo maar even uit te leggen.
Oud 25-08-2004, 20:23
Verwijderd
Welke vakken heb je gedaan? Heb je bv. Nederlands, Engels en een vreemde taal en wiskunde gehad? Zo iets was 'vroeger' verplicht...'k weet niet hoe het nu zit?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 20:59
Liss
Liss is offline
Met je cijfers zou het misschien wel kunnen ja.
Maar als je naar een hele anders school moet dan weet ik niet of ze je toelaten aangezien ze niet weten hoe je bent en wat je kan + je staat geen 7 gemiddeld (misschien is die school soepel, maar dat weet je niet)
Ik dacht dat je dan naar de school terrug ging waar je je VMBO diploma gehaald hebt, dan zouden ze je denk ik wel toelaten. Maar hoezo ga je dan naar je oude school terug om met de directeur te praten morgen? Over of je het aankan ofzo?
Als ik jou was zou ik dan ook vast de school bellen waar je heen wilt gaan, het uitleggen en een afspraak maken met degene die erover gaat.
Als je dan niet toegelaten wordt heb je nog een mogelijkheid, namelijk naar het plaatselijk ROC gaan om daar je havo diploma te halen. Ze zijn daar wettelijk verplicht je tot 1 oktober aan te nemen of het moet echt helemaal vol zitten..
Wel hebben ze ook de toelatingseis een 7 gemiddeld maar meestal zijn ze bij een ROC erg soepel in dat soort dingen.
Oud 25-08-2004, 21:00
Liss
Liss is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-08-2004 @ 21:23 :
Welke vakken heb je gedaan? Heb je bv. Nederlands, Engels en een vreemde taal en wiskunde gehad? Zo iets was 'vroeger' verplicht...'k weet niet hoe het nu zit?
Dat is volgens mij nog steeds verplicht, bij mij op school iig wel maar op het ROC maakt het weer niets uit.
Verschilt dus wel een beetje per school volgens mij.
Oud 26-08-2004, 09:56
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
nou ik ben op mijn oude school geweest, de directeur was niet aanwezig maar ik heb met de decaan gepraat. niet over of ik het aankan, want dat kan ik wel, maar of het mogelijk is.

straks moet ik die school waar ik dan havo wil gaan doen bellen, en dan zien we wel verder.
maar volgens mijn decaan kon het wel, al wou hij me niks beloven.

en hoezo teruggaan naar de school waar je je vmbo diploma hebt gehaald? bij die school kan je geen havo diploma halen.

anyway, straks horen jullie meer!
Oud 26-08-2004, 17:02
Liss
Liss is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 26-08-2004 @ 10:56 :
..
en hoezo teruggaan naar de school waar je je vmbo diploma hebt gehaald? bij die school kan je geen havo diploma halen.

anyway, straks horen jullie meer!
Ik dacht dat je dat bedoelde dat het op dezelfde school was zeg maar, mavo en havo.
Maar goed, mooi dat het waarschijnlijk toch gelukt is
Oud 26-08-2004, 18:05
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
het is gelukt

thanx voor jullie reacties nog he!
Oud 26-08-2004, 21:46
Liss
Liss is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 26-08-2004 @ 19:05 :
het is gelukt