Oud 28-08-2004, 21:57
Frondish
Frondish is offline
Hoi ik heb een probleempje.. ik ben aan mn examenjaar begonnen.. maar ik wil hierna naar het Grafisch Lyceum.. en daar heb ik wiskunde voor nodig, maar ik ben HEEL erg slecht in wiskunde en ik doe Kader beroeps gericht.. dus dat zou heel moeilijk worden voor mij.. maar voor het grafisch lyceum heb ik wiskunde nodig in mijn pakket, maar in duits ben ik weer heel goed.. dus heb ik van school vrijdag het advies gekregen.. om na te gaan denken wat ik wil.. of ik ga de strijd aan met wiskunde en ik ga naar het grafische lyceum.. maar of ik er zeker van ben dat ik me examen zal halen ... of ik kies duits en ik zoek iets anders wat ik leuk vind.. maar ik vind grafisch lyceum helemaal te gek dat is dus echt wat ik wil.. wat moet ik nou doen..

thnx alvast
Oud 28-08-2004, 21:58
Verwijderd
Wiskunde leren is net als een taal leren. Iedereen kan het, maar de één moet er meer moeite voor doen dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:01
Frondish
Frondish is offline
Dus ik zou wiskunde gewoon moeten nemen en wat meer moeite ervoor doen
Oud 28-08-2004, 22:03
Verwijderd
Als je dat er voor over hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:06
Miracle
Miracle is offline
Desnoods neem je bijles.
Oud 28-08-2004, 22:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ga wel na waarom ze wiskunde als benodigheid vragen bij die studie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:07
Vice
Vice is offline
Ik weet niet naar welke GL je gaat en welk niveau je nu doet. Dit is de toelatingseis van het Glu als je niveau 4 wilt doen.
Citaat:
Vmbo-diploma (alle sectoren): theoretische, gemengde of kaderberoepsgerichte leerweg. Heb je wiskunde in je pakket, prima. Zo niet, dan in het eerste leerjaar extra wiskundelessen.
Oud 28-08-2004, 22:23
Frondish
Frondish is offline
Huh, toen de studiebegeleider naar het GL belde, Grafisch Lyceum Rotterdam trouwens, werd er gezegd dat wiskunde geeis werd..
Oud 28-08-2004, 22:30
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Als jij graag die opleiding wil doen, zou ik proberen om je volledig in te zetten voor wiskunde en bijles nemen of vragen of je een keer met een leraar wiskunde er over kan praten om bijvoorbeeld één keer in de week/twee weken een keer extra te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:32
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
OMG op kaderberoeps niveau is wiskunde echt een makkie...( maar niet persoonlijk bedoelt... als je moeite hebt dan heb je dat nou eenmaal)

maar duits.. krijg je wel uit gezeur op het einde dat je de mondelingen zoow moet doen...

dus ik zou voor wiskunde gaan, en je alles gewoon heeeel goed later uitleggen
gewoon stukje voor stukje
dan lukt het heus wel

want wiskunde is dan wel belangrijker voor de vervolg opleiding..
dus..
Oud 28-08-2004, 23:00
autodropje
autodropje is offline
Als dat echt is wat je wil en je hebt echt wiskunde nodig, wat heb je dan in hemelsnaam aan duits?
Oud 28-08-2004, 23:20
Frondish
Frondish is offline
ja inderdaad ik denk ook maar dat ik gewoon voor wiskunde

iig bedankt allemaal
Oud 28-08-2004, 23:49
Liss
Liss is offline
Kan je ze niet beide kiezen? Als je goed bent in Duits hoef je dan niet bang te zijn je diploma niet te halen doordat je wiskunde hebt gekozen.
Als je er tegenaan gaat slaag je misschien ook wel voor wiskunde en als het niet gaat kan je het alsnog laten vallen, dan heb je het iig geprobeert en kan je er later geen spijt van krijgen.
Oud 29-08-2004, 13:58
Frondish
Frondish is offline
Ja dat had ik dus ook gedaan.. maar ik heb alleen duitse boeken gekregen dus ik moet maandag, morgen dus gaan kiezen.. ik ga gewoon voor wiskunde het moet gewoon lukken
Oud 29-08-2004, 14:00
Frondish
Frondish is offline
Oja, nog een vraagje.. ik vraag het maar gewoon hier want het is misschien wat overbodig om er een nieuw topic over te openen.. ik wil later gaan emigreren naar Canada, Noorwegen of new-zealand, maar er moet natuurlijk wel werk zijn.. stel dat ik nou een grafisch lyceum diploma ga halen.. is daarmee werk te krijgen in het buitenland, en wordt je toegestaan met dit werk? want ik heb al begrepen dat ze wel wat aan je moeten hebben als je wilt gaan emigreren
Oud 31-08-2004, 19:37
anne1234
anne1234 is offline
Citaat:
SynoP schreef op 28-08-2004 @ 22:57 :
Hoi ik heb een probleempje.. ik ben aan mn examenjaar begonnen.. maar ik wil hierna naar het Grafisch Lyceum.. en daar heb ik wiskunde voor nodig, maar ik ben HEEL erg slecht in wiskunde en ik doe Kader beroeps gericht.. dus dat zou heel moeilijk worden voor mij.. maar voor het grafisch lyceum heb ik wiskunde nodig in mijn pakket, maar in duits ben ik weer heel goed.. dus heb ik van school vrijdag het advies gekregen.. om na te gaan denken wat ik wil.. of ik ga de strijd aan met wiskunde en ik ga naar het grafische lyceum.. maar of ik er zeker van ben dat ik me examen zal halen ... of ik kies duits en ik zoek iets anders wat ik leuk vind.. maar ik vind grafisch lyceum helemaal te gek dat is dus echt wat ik wil.. wat moet ik nou doen..

thnx alvast
hey,

weet je wat het is, als je nu al niet goed bent in wiskunde, dan is die opleiding waarschijnlijk ook moeilijk voor je, als je er wiskunde voor nodig hebt. mischien moet je even gaan kijken hoeveel wiskunde je daar krijgt. maaruh, als je het echt graag wilt, gewoon doen hoor
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 21:43
annetjuh
annetjuh is offline
gewoon wiskunde kiezen.
met een beetje hulp en goede inzet moet het toch lukken.
Dan doe je iets wat je graag wilt, het wel iets waar je altijd profijt van hebt
Oud 31-08-2004, 22:13
Verwijderd
Kies wiskunde. Als grafisch lyceum echt is wat je wil dat moet je ervoor gaan. Je moet alleen heel veel tijd aan wiskunde besteden. Iedereen moet een voldoende voor wiskunde kunnen halen. Sommigen hebben een som meteen door en anderen moeten er uren aan besteden maar als je maar genoeg oefent dan moet het gewoon lukken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 22:57
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-08-2004 @ 22:58 :
Wiskunde leren is net als een taal leren. Iedereen kan het, maar de één moet er meer moeite voor doen dan de ander.
Wat een ongelooflijke onzin.
Wiskunde is inzicht.
Taal is leren.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 23:01
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 31-08-2004 @ 23:57 :
Wiskunde is inzicht.
Taal is leren.
Dat is onzin.
tekstverklaring, luto's, gramatica is ook allemaal inzicht.
en inzicht kun je trainen door veel te oefenen. Hoe denk je dat ik aan een voldoende voor duits en engels heb gekregen.
En wiskundeis allemaalstandaard maniertjes je moet ze ff door hebben.
Oud 01-09-2004, 14:09
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 31-08-2004 @ 23:57 :
Wiskunde is inzicht.
Taal is leren.
Daar heb je wel gelijk in, maar als je echt wil, dan kun je toch nog een heel eind komen hoor. Ik was op het VWO ook nooit sterk in wiskunde (A1,2), maar doordat ik me er vol voor heb ingezet had ik een 6 op mijn eindlijst.

Voor de TS: kijk zoals al eerder is gezegd maar goed wat het niveau is van de wiskunde die je kan verwachten. Het is natuurlijk ook niet leuk om je hele opleiding maar te zitten blokken op wiskunde.
Oud 01-09-2004, 16:29
[Het Engeltje]
Ja, als je je best doet lukt alles, maaar het verschil is dat je bij een taal iets leert en onder de knie krijgt, het bij moet houden omdat je het anders vergeet.

Bij wiskunde ONTWIKKEL je je inzicht, naarmate je het vaker doet en het steeds van een andere kant benaderd. Als je het eenmaal doorhebt, vergeet je het niet meer zo snel.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:12
Quincy
Quincy is offline
Weeg voor jezelf af voor welk vak je het bangst bent. Dan kies je de ander!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 21:44
OceanEye
OceanEye is offline
Wiskunde, daar heb je meer aan later denk ik. En als je er moeite mee hebt kan je naar bijles of vrienden/kennissen vragen (of hier op t forum natuurlijk )!
Oud 01-09-2004, 21:48
[Het Engeltje]
Hmmm, en STEL je wilt het allebei, kies dan voor wiskunde.
Je kan later nog cursussen Duits doen.
Een cursus Wiskunde lijkt me lastiger
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-08-2004 @ 22:58 :
Ik ben het hier ook niet mee eens. Ik heb er uren in geïnvesteerd vroeger, maar het hielp nooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten