Oud 01-09-2004, 22:47
bracelance
bracelance is offline
Ik zat laatst te discussieren over de vooroordelen over vrouwen...

a) waarom zijn vrouwen altijd te laat
b) waarom heeft een vrouw geen zelfkennis
c) waarom hebben vrouwen op tv geen humor
d) waarom gaan vrouwen altijd met hun 2en naar de wc
e) waarom kunnen vrouwen geen kaartlezen

Nu gaat het gedeelte erom of de vooroordelen waar zijn en zo ja, wat voor effect dat heeft op de relatie..

bv. irritaties over dat de vrouw WEER eens te laat is.
Oud 01-09-2004, 23:28
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
bracelance schreef op 01-09-2004 @ 23:47 :

Nu gaat het gedeelte erom of de vooroordelen waar zijn en zo ja, wat voor effect dat heeft op de relatie..

a) waarom zijn mannen altijd laat?

b) zelfkennis heb ik naar mijn idee zat

c) de verkeerde vrouwen op tv?

d) omdat dat gezelliger is

e) ik kan iig beter kaart lezen dan de meeste mannen waar ik mee omga (lees: beste vriend, vader etc.)

oftewel jij gaat om met de verkeerde vrouwen
Oud 01-09-2004, 23:32
GRRR
GRRR is offline
vrouwen zijn hoeren die met je hart spelen!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:43
Verwijderd
Citaat:

waarom kunnen mannen geen schrijven

Ik geloof dat ik niet eens meer zin heb om op dit in te gaan. Natuurlijk zijn die vooroordelen niet waar (hoewel, er zijn idd niet zoveel echt grappige vrouwen op t.v. Misschien hebben vrouwen toch meer het idee dat ze serieus genomen moeten worden en vooral niet te gek moeten doen?). En mocht mijn vriendje (...*scheve grijns*) zulke dingen serieus denken, dan kan hij een stomp in z'n zij krijgen en kijk ik hem waarschijnlijk niet meer aan tot hij z'n mening heeft bijgesteld.
Waarom generaliseren mannen toch altijd zo
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2004 @ 00:43 :
waarom kunnen mannen geen schrijven
wtf? Waarom zouden wij geen "geen" moeten kunnen schrijven?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-09-2004 @ 00:50 :
wtf? Waarom zouden wij geen "geen" moeten kunnen schrijven?
Waarom kunnen mannen geen lezen *huil*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:53
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2004 @ 00:50 :
Waarom kunnen vrouwen zich niet duidelijk uitdrukken?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2004 @ 00:50 :
Oh nou zie ik het pas Muts
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-09-2004 @ 00:55 :
Oh nou zie ik het pas Muts
*grijns* Word een beetje flauw van een chronisch slaaptekort.. *rent gauw naar bed*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:

Vrouwen (niet alleen op tv) hebben minder humor. Of iig humor die mij minder aanspreekt. Een vrouw die echt humor heeft is echt zeldzaam, en is gelijk een stuk leuker.

Meestal nemen vrouwen (meisjes) zichzelf ook veel te serieus. Erg jammer want het maakt een vrouw echt zoveel leuker
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 00:05
probeer
probeer is offline
w8 even, mannen generaliseren altijd maar zo over vrouwen? lees l&r er eens op na .. al die topics waarin een meisje gedumpt is oid, en waarin ze afgeeft op de hele mannelijkheid, omdat het allemaal maar egoistische klootzakken zijn.

mss bedoelde de topicstarter meer iets als, ik geef wat vooroordelen, vrouwen kijken EERLIJK! (want geef toe, grappige vrouwen op tv? (ok 1tje, ellen op net5)) of dit klopt, en geven mss ook wat vooroordelen over mannen.

edit:

dan heb ik dr ook nog eentje: "vrouwen zijn nooit gelukkig met hun lichaam, zelfs niet het grootste deel ervan."

en nog een:

"mannen laten altijd het dopje van de tandpasta zomaar liggen, en verwisselen nooit de toiletrol als deze op is."
Oud 02-09-2004, 00:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

Waarom generaliseren mannen toch altijd zo [/B]
Oud 02-09-2004, 00:18
Luna
Luna is offline
omg, waar slaat dit topic op.
dit leidt nergens heen
Oud 02-09-2004, 00:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2004 @ 00:56 :
*grijns* Word een beetje flauw van een chronisch slaaptekort.. *rent gauw naar bed*
Ren maar ja, anders helpt een voet je.... (a)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 00:29
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:

Waarom generaliseren mannen toch altijd zo
Dan is het toch waar?

Als het enkel een generalisatie is dan is het vooroordeel toch correct?
Oud 02-09-2004, 00:29
Verwijderd
Citaat:
scrolllock schreef op 02-09-2004 @ 01:05 :
(...)
mss bedoelde de topicstarter meer iets als, ik geef wat vooroordelen, vrouwen kijken EERLIJK! (want geef toe, grappige vrouwen op tv? (ok 1tje, ellen op net5)) of dit klopt, en geven mss ook wat vooroordelen over mannen.
Ik moet je gelijk geven, vrouwen op tv vind ik ook meestal heel stom, dat komt misschien doordat vrouwen vaak op tv komen omdat ze mooi zijn, ouderwetse rolpatronen...
Citaat:

(...)
dan heb ik dr ook nog eentje: "vrouwen zijn nooit gelukkig met hun lichaam, zelfs niet het grootste deel ervan."
Dat is een goeie.
Citaat:

"mannen laten altijd het dopje van de tandpasta zomaar liggen, en verwisselen nooit de toiletrol als deze op is."
Het eerste gedeelte kende ik eigenlijk nog niet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 08:31
bracelance
bracelance is offline
de hoofddraad is wat deze vooroordelen in de relatie betekenen... zijn hierdoor wrijvingen, miscommunicaties.

en btw, het is gezellig om samen naar de wc te gaan Onder het genot van het geluid van een vallende drol in het water converseren over de avond dit soort vrouwengedoe snap ik echt niet
Oud 02-09-2004, 08:47
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Het is wetenschappelijk bewezen dat vrouwen geen kaart kunnen lezen, tenzij het 3D kaarten zijn
Oud 02-09-2004, 08:52
Jules
Jules is offline
Citaat:
bracelance schreef op 02-09-2004 @ 09:31 :
de hoofddraad is wat deze vooroordelen in de relatie betekenen... zijn hierdoor wrijvingen, miscommunicaties.
Ja, ik kreeg regelmatig ruzie met mijn vriend omdat ik 'samen' met een vriendin naar de wc ging, of omdat een vrouw op tv geen humor had, of omdat ik de kaart niet kon lezen.
Oud 02-09-2004, 08:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:

en nog een:

idd, maar wat boeit zo'n dopje nou..

en waarom ze met z'n 2en naar de wc gaan snap ik idd ook echt niet
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 09:31
miro
miro is offline
Ja dat zijn vooroordelen. En als mijn vriend deze uit zou spreken (serieus, tuurlijk maar je daar wel eens een grapje over) zou het niet lang duren tussen ons denk ik. Als ik ergens niet tegen kan is het als mannen vrouwen generaliseren met zulke opmerkingen....
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 02-09-2004 @ 00:57 :
Vrouwen (niet alleen op tv) hebben minder humor. Of iig humor die mij minder aanspreekt. Een vrouw die echt humor heeft is echt zeldzaam, en is gelijk een stuk leuker.

Meestal nemen vrouwen (meisjes) zichzelf ook veel te serieus. Erg jammer want het maakt een vrouw echt zoveel leuker
Jij bedoelt 'vrouwen hebben geen MANNENhumor' dat is heel wat anders.
En daarbij is humor toch iets dat niet erg universeel is, dus eigenlijk is daarover discussieren al onzin.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 09:45
filia dei
filia dei is offline
Citaat:
bracelance schreef op 02-09-2004 @ 09:31 :
en btw, het is gezellig om samen naar de wc te gaan Onder het genot van het geluid van een vallende drol in het water converseren over de avond dit soort vrouwengedoe snap ik echt niet
Nou ik weet natuurlijk niet of ik namens alle meisjes praat. Maar samen naar de wc gaan is leuk omdat je dan effe kan roddelen zonder dat iedereen het meteen doorlult. Bovendien denk ik ook niet dat iedereen naar de wc gaat om de plassen of te poepen. Maar ook om bijvoorbeeld je make-up bij te werken. En hierbij zijn vriendinnen erg nodig. Of om waterflesjes te vullen, handen te wassen, haren te kammen. Nou jah van alles. Enneh... in een relatie heb ik er geen problemen mee. Er wordt welleens een grapje over gemaakt.

Waar ik dan wel weer problemen mee heb is dat jongens heel bot zijn (of doen) en dan denken dat ze leuk zijn. Tjah... als dát humor is heb ik inderdaad als vrouw geen humor. En dat vind ik wel vervelend omdat ik toch liever een vriendje hebt dat lief is
Oud 02-09-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 02-09-2004 @ 00:53 :
Waarom kunnen vrouwen zich niet duidelijk uitdrukken?
Ik ben zelf ook een man, maar als er iets op de wereld is dat zich niet kan uitdrukken dan zijn wij mannen het wel..

Maar vooroordelen zeggen het al, ze zijn vaak niet waar.
Maar helaas zie ik veel te weinig grappige vrouwen op de tv, behalve brigitte kaandorp.

Vrouwen gaan vaak naar de wc met ze tweeën om te praten over de mensen met wie ze zijn. Dat hebben er aardig wat tegen mij verteld.

Kaartlezen is een cliché maar over het algemeen waar, maar er zijn er genoeg die het wel kunnen.

Maar je kan net zo goed beginnen met een lijst over mannen.

Waarom;
Kijken ze allemaal sport?
Krabben ze aan hun zak?
Snappen ze de stille hint van een vrouw niet?
Kunnen ze zich niet goed uiten behalve als ze boos zijn?
Ga zo maar door... Het nut hiervan? Weinig behalve dat je misschien leert waarom iemand het doet of niet en dat is wel leuk/belangrijk om te weten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:27
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
filia dei schreef op 02-09-2004 @ 10:45 :
om bijvoorbeeld je make-up bij te werken. En hierbij zijn vriendinnen erg nodig. Of om waterflesjes te vullen, handen te wassen, haren te kammen.
je hebt je vriendinnen nodig om je handen te wassen????
ik begin steeds minder van vrouwen te snappen
Oud 02-09-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 02-09-2004 @ 11:27 :
je hebt je vriendinnen nodig om je handen te wassen????
ik begin steeds minder van vrouwen te snappen
Nee... als wij met meerdere meiden naar het toilet gaan, is/was dat om iets langer te kunnen praten (in de les moet je immers meteen stil zijn) en om iets meer onder vier ogen te kunnen praten (ook de weg naar het toilet is van belang! Hoe langer de weg, hoe eerder er iemand meegaat). Kortom, het is gewoon gezelliger dan alleen. Dusch.

En het is bedroevend dat mannen een grap niet herkennen als het hen op de neus slaat
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 11:26
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:

a)ik ben vaak niet te laat, maar wacht vaak op de mannen
b)ik kreeg laatst het compliment dat ik zoveel zelfkennis had
c)hebben mannen dat wel dan? dat ligt vast aan de regie ofzo.
d)ehm, ik ga altijd alleen... maar anders vast om even iets te kunnen bespreken buiten de groep om ofzo? ik heb geen idee.
e)ik kon kaartlezen toen ik 15 was, dus nu vast ook nog wel. (kaart was vrij handig om de weg naar Utrecht en de Uithof te vinden trouwens)

ach, soms zullen ze best wel waar zijn, maar je moet gewoon niet iedereen over 1 kam scheren
Oud 02-09-2004, 11:27
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2004 @ 11:49 :

En het is bedroevend dat mannen een grap niet herkennen als het hen op de neus slaat
idem bij vrouwen....
Oud 02-09-2004, 11:54
Lente
Lente is offline
omdat vrouwen nou eenmaal zwakker zijn dan mannen, duh
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:35
Verwijderd
bij alle vragen, behalve vraag d, kun je net zo goed vrouw vervangen door man. want het slaat dus écht nergens op. er zijn waarschijnlijk net zo veel vooroordelen over mannen als over vrouwen. alleen vinden mannen het leuk om het er altijd over te hebben, zodat ze elke keer weer de conclusie kunnen trekken dat zij perfect zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:48
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

a & b is crap, mensen zijn gewoon vaak te laat en mensen hebben geen zelfkennis, dit is niet iets voor vrouwen. c is omdat vrouwen op teevee vooral op hun uiterlijk uitgekozen worden, meer dan mannen. d omdat dat gezelliger is en omdat er bij de meisjeswc vaak een rij staat, dan kan je tijdens t wachten met iemand praten en e omdat vrouwen nou eenmaal minder ruimtelijk inzicht hebben dan mannen (ook al zijn er natuurlijk uitzonderingen).

klaar.
Oud 02-09-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 02-09-2004 @ 12:27 :
idem bij vrouwen....
Die opmerking gold eigenlijk meer voor de anderen die mij quootten, maar ok
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:25
Verwijderd
Onzinnig. Net als dat er net zoveel, of zelfs meer, vooroordelen zijn over mannen. Ik kan als 'vrouw' al jouw punten wegcijferen, en als we moeilijk gaan doen kunnen mensen die mij kennen dat ook over/voor mij.
Generaliseren is het woord. Zelfs hier...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2004 @ 11:49 :
Grap? Was die verbetering een grap?!

Of ik snap het weeeeeer niet mwuahahah...morgan, ik pleur je op ignore, ik snap jouw berichten toch nooit
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:45
melkpakje
melkpakje is offline
ik kan heel goed kaartlezen
en dat vrouwen samen naar de wc gaan heeft ook te maken dat vrouwen elkaar wel knuffelen, kussen en mannen dat ook niet met elkaar doen (hetero) En het is gewoon gezellig
Oud 02-09-2004, 15:47
Optima
Optima is offline

Ik snap heel goed waar dit vooroordeel uit voortkomt. Ik heb namelijk genoeg vriendinnen die treuzelen. En dan niet 15 min. nee wel 1! uur, voordat we weggaan. helaas val ik zelf niet binnen dit stereotype. Ik ben erg geordend, leg altijd kleren klaar, heb snel mak-up en shit opgedaan etc. Te laat komen heb ik een hekel aan, en aan tutten ook. maar genoeg dames die het tegenovergestelde zijn

ehm, waar dit uit voortkomt..?Misschien lezen vrouwen vaak magazines en zijn ze JUIST op zoek naar zichzelf waar mannen zoiets hebben als als we in de spigele kijken dan heb je jezelf toch al gevonden.... Meisjes/ vrouwen zijn eenmaal onzeker, en stellen zich liever bescheiden op dan assertief. Zelf ben ik een assertieve vrouw die PRECIES weet wat ze wil, en hoe ze het wil. Maarja, daar kunnen ,mannen weer niet tegen.

omdat TV programma's door mannen worden gemaakt?

voor het geval je geen geld bij je hebt
voor het geval het een enge kroeg is en je door het smalle gangetje vieze mannen tegen kan komen
voor als jij geen tampons bij je hebt en de ander wel
tzelfde met make-up
om ff te kletsen over die ene leuke jongen daar links op de dansvloer/ strategie overleggen.

omdat als ze het wel zouden kunnen, mannen overbodig zouden zijn
Oud 02-09-2004, 15:53
bracelance
bracelance is offline
ik had op kaartlezen wel een reactie verwacht omdat vrouwen het fijn vinden dat de man denkt dat ie eens een keer iets beter weet.
Oud 02-09-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 02-09-2004 @ 16:53 :
ik had op kaartlezen wel een reactie verwacht omdat vrouwen het fijn vinden dat de man denkt dat ie eens een keer iets beter weet.
Ik geloof het kaartleesgebeuren gewoon niet... Of het moet alleen voor domme mensen gelden, want in mijn omgeving kunnen de vrouwen net zo goed kaartlezen als de mannen, en ook bij iedereen bij wie ik er naar vraag.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:05
Optima
Optima is offline
als ik een aanvulling mag doen:

*) vrouwen kunnen niet auto rijden

ook al heel vaak gehoord. En het maakt niet uit, al kom je met statistische gegevens over ongelukken die jonge knullen maken, je komt er toch altijd slecht vanaf. Zelf heb ik een deuk in mijn achterbumper, veroorzaakt door een aanrijding DOOR EEN MAN, maar iedereen denkt dat ik tegen een paaltje ben gereden met inparkeren..omdat ik een vrouw ben. That pisses me off
Oud 02-09-2004, 16:06
Verwijderd
Dat met zijn 2-en naar de wc gaan is enkel en alleen om te bespreken wat er eerder gebeurt is.

voor de rest heb ik verklaring, aangezien ik daar niet aan doe
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 02-09-2004 @ 17:05 :
als ik een aanvulling mag doen:

*) vrouwen kunnen niet auto rijden

ook al heel vaak gehoord. En het maakt niet uit, al kom je met statistische gegevens over ongelukken die jonge knullen maken, je komt er toch altijd slecht vanaf. Zelf heb ik een deuk in mijn achterbumper, veroorzaakt door een aanrijding DOOR EEN MAN, maar iedereen denkt dat ik tegen een paaltje ben gereden met inparkeren..omdat ik een vrouw ben. That pisses me off
Ach ja, het zijn wel vaak oudere vrouwen die slecht rijden, maar dat doen de oudere mannen ook. Dat ligt niet aan inzicht of wat dan ook, maar aan hoe vaak mensen rijden en hoeveel ervaring ze hebben.
De meeste mannen rijden graag en de meeste vrouwen kan het niet zoveel schelen, dus in veel huwelijken rijdt de man meer en dus idd beter dan de vrouw. En jongens zijn idd degenen die de meeste ongelukken veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik denk dat mannen meer rijden (in een auto ) waardoor ze meer ervaring hebben, waardoor ze inderdaad beter rijden. Maar de laatste <zoveel> jaar is dat verschil wel aan het bijtrekken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:12
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
edit:

Ik ken ook maar weinig mannen die helemaal tevreden zijn met hun lichaam/uiterlijk. Alleen mogen mannen er niet over praten.

Met zijn 2en naar de wc gaan is gewoon gezelliger, je hebt iemand om mee in de rij te staan (wat vaak het geval is voor vrouwen), en je kan gewoon verder praten.

Verder ga ik er niet op in, want het is natuurlijk allemaal onzin .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 02-09-2004 @ 17:12 :
Alleen mogen mannen er niet over praten.
Ik begrijp hieruit dat je doelt op het feit dat wij mannen, "stoer" moeten zijn. Wel dan ben ik geen man want ik knuffel ook gewoon met jongens en met meisjes. En ja ik ben ook niet helemaal tevreden over mijn lichaam, maar voor het grootste deel wel.

Maar het is wel zo dat 60% of meer van de vrouwen geen 3 positieve dingen kunne opnoemen qua uiterlijk en qua innerlijk.

Maar dat is trouwens geen offence..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:

a) Euhm.. ik ben nog nooit te laat geweest.. meestal een kwartier te vroeg..
b)Ik ken mezelf goed.. inclusief alle slechte eigenschappen... en tsja.. das de basis van zelfkennis
c)Euhm.. Even denken.. Bedoel je geschreven of zelfbedachte humor? Die zelfbedachte humor zie je wel bij Wendy van Dijk.. En geschreven humor.. nouja.. neem Friends bijvoorbeeld..
d)Dat is om te roddelen over de mannen.. anders luisteren ze stiekem mee
e)Ik heb aardrijkskunde en afgelopen jaren moest ik kaartlezen.. dwars door spanje en portugal.. (tsja mn mams kan dat niet )

Vooroordelen zijn dus niet altijd waar en waarom in hemelsnaam zou dat effect hebben op je relatie?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:52
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:

omfg
Oud 02-09-2004, 17:14
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
vrouwen op TV krijgen vaak een rolletje voorgelegd,ze worden niet betaald om grappig te zijn,en sommige mannen wel.Als je sommige toneelstukken gaat kijken of binnenstapt in een toneelschool merk je direct op dat vrouwen evenveel humor hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:

a) haha dat ben ik altijd ik ben gewoon te lui
b)ik heb best goede zelfkennis, geloof me
c)omdat ze stom zijn
d)daar doe ik niet aan, de plee is geen hangplek, daar ga je heen om een behoefte te doen
e)ik wel maar de meesten niet nee
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:38
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline

a) Het is juist altijd mijn vriendje die te laat is.
b) Ik heb genoeg zelfkennis om te weten dat ik wel zelfkennis heb.
c) Omdat vrouwen met humor niet op tv komen?
d) Dat is gezelliger.
e) Ik heb geen richtingsgevoel.

Oftewel voor mij kloppen alleen d en e enigszins
Oud 02-09-2004, 19:25
Fleurop
Fleurop is offline
a) Ik ben zelf altijd ruim op tijd, heb er een hekel aan als mensen te laat komen.
Het valt me juist op ( in mijn omgeving tenminste) dat het de mannen zijn die vaak te laat zijn.
Ik denk dus een vooroordeel dat niet waar is.
b) Omdat ze graag wil dat een ander die (positieve) eigenschappen verteld? Een andere manier voor complimentjes vissen? Dus ik denk dan dat ze vooral 'alsof' doen, of gewoon jong en naïef?
c) Waarom vinden mannen zichzelf altijd zo grappig op tv?
d) Om even snel tegen elkaar te vertellen wat niet in het bijzijn van anderen kan. Mannen moeten dat maar accepteren
e) Sorry Ik denk dat het wel (vaak) waar is, dat vooroordeel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten