Oud 10-10-2004, 18:20
Omi0
Omi0 is offline
Zijn er hier ook mensen die 2 voltijd HBO studies doen? Is het überhaupt mogelijk? Waar en welke combineer je? Kom je ook in de knoei met stages en dergelijke?
En betaal je ook meer collegegeld?

hoop op reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 18:28
Fantôme
Fantôme is offline
ik doe er gewoon eentje maar het lijkt me onwijs zwaar!! Wil je het gaan doen? Heb je er goed over nagedacht? wat deed je hiervoor?
Oud 10-10-2004, 18:32
Verwijderd
Je hoeft maar 1 keer collegegeld te betalen.
Maar 2x voltijd HBO lijkt me niet te doen. Ik doe het 1x en moet al bijna elke dag aanwezig zijn... Bij 2x zal je enorm veel overlap hebben, en aangezien er in HBO opleidingen veel aanwezigheids- en deelnameplicht geldt, krijg je daar problemen mee denk ik...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:40
Lilything
Lilything is offline
Ik doe hbo opleiding met bijna geen les op zich (denk ongeveer 10 uur in de week)
Je moet veel in samenwerkingsverbanden doen en ook veel heel heel heel veel lezen en bestuderen. En dat is echt geen doen om op t laatste moment te gaan doen.

Heel ambitieus om dat te doen hoor, maar dat gaat je niet lukken. Je mag blij zijn als je bij 1(!) hbo studie je propedeuse in 1 jaar haalt. Als je niet kunt kiezen tussen 2 studies zijn ze t allebei niet tenzij je lichte voorkeur hebt voor 1 van de twee
Oud 10-10-2004, 19:07
Omi0
Omi0 is offline
Heb idd wel een voorkeur maar doe nu vwo en verveel me.. dus ja..wat moet ik dan op et HBO.. nahja er is gewoon geen universitaire opleiding die goed bij me past&die ik leuk vind..

dus eigenlijk zoek ik nu naar een, -jawel- uitdaging, ik kan ook een studie in 3 jaar doen maarja dan studeer je 3 jaar en kun je 40 jaar aan het werk..of ik kan er veel bij gaan werken maar veel meer als kassa miepen of mensen telefonisch lastig vallen kun je toch niet op die leeftijd en met zo'n minimale opleiding..
Nah ja optie 3 is dus 2 hbo studies doen, ik kan zo wel 4 mensen opnoemen die 2 uni studies combineren, blijkbaar wordt dat meer gedaan?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:10
Verwijderd
Op de uni is de aanwezigheidsplicht veel minder dan op het hbo. Ik snap niet dat je geen wo studie gaat doen hoor, ook al zeg je dat je niks leuk vindt. Je zoekt uitdaging wegens de verveling op het vwo. Dan moet je denk ik niet bij het hbo zijn...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 10-10-2004 @ 20:10 :
Op de uni is de aanwezigheidsplicht veel minder dan op het hbo. Ik snap niet dat je geen wo studie gaat doen hoor, ook al zeg je dat je niks leuk vindt. Je zoekt uitdaging wegens de verveling op het vwo. Dan moet je denk ik niet bij het hbo zijn...
Dat lijkt me inderdaad ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:38
Verwijderd
Maak dan je VWO af en ga 2 universitaire studies doen, dat valt vaak makkelijker te combineren dan 2 HBO-studies...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:42
I love stars
I love stars is offline
Wat voor studie wil je dan gaan doen? (welke richting)
Oud 10-10-2004, 22:03
Omi0
Omi0 is offline
ik zit op het moment te denken aan Trade Management Azië kort gezegd bedrijfskunde gericht op Azië waar je dus ook een aziatische taal leert en een jaar in Azië stage loopt/colleges volgt.
Tegelijk vind ik Logistiek&Economie heel interessant omdat ik nogal een regelneef ben en nah ja, vind et wel fascinerend

Beide studies hebben dus niet iets vergelijkbaars aan de Uni, ja je kunt japanse talen en culturen gaan doen in Leiden maar dat is me teveel taal en ik wil wel wat de bedrijvenkant op, zeg maar.

Op dit moment staat TMA op 1 en ik heb Logistiek nog nooit echt super uitgezocht maar het leek me opzich niet een rare combinatie.

Het is trouwens niet zo dat ik persé 2 studies wil doen, ik heb heel veel zin om aan een HBO opleiding te beginnen maar ik voer nu al niks uit en dat gaat me een beetje tegen zitten..Van veel mensen hoor ik dat het HBO vrij simpel is voor mensen met een vwo-diploma..

Nah ja ik zal binnenkort eens informeren op een open dag..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 00:04
Verwijderd
Pak er anders een universitaire studie bij (als je denkt dat aan te kunnen). Dat is stuk makkelijker te combineren met hbo aangezien je er amper aanwezig hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 00:15
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-10-2004 @ 01:04 :
Pak er anders een universitaire studie bij (als je denkt dat aan te kunnen). Dat is stuk makkelijker te combineren met hbo aangezien je er amper aanwezig hoeft te zijn.
dat ben ik misshcien van plan in februari (als ik me P heb...)
ik doe btw ook TMA (jaartje 2 alweer )
Oud 11-10-2004, 07:55
Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-10-2004 @ 01:04 :

dan moet je toch 2 keer collegegeld betalen? TMA is aan de hogeschool rotterdam/HES A'dam en nah ja..uni studies niet

Citaat:
ik doe btw ook TMA (jaartje 2 alweer )
leuk, bevalt wel dus?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:03
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 11-10-2004 @ 08:55 :
dan moet je toch 2 keer collegegeld betalen? TMA is aan de hogeschool rotterdam/HES A'dam en nah ja..uni studies niet

leuk, bevalt wel dus?
Hoe kom je daarbij? Je hoeft maar 1x het collegegeld te betalen, je stuurt naar de andere instelling een bewijs betaald collegegeld op. Zo heb ik het vorig jaar gedaan, toen ik ook ingeschreven stond bij een universiteit en een hogeschool
Oud 11-10-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 10-10-2004 @ 20:10 :
Idd!! Ik doe een hbo opleiding in 3 jaar (wat dus niet iets voor jou is, zoals je zegt), maar zelfs daar zit erg weinig uitdaging in hoor!! Het is allemaal erg makkelijk...

Dus is er geen universitaire studie die je ook erg aanspreekt, of die erg lijkt op de hbo studies die je leuk lijken? (om welke hbo-opleiding gaat het eigenlijk?).

Misschien kan je decaan op school je er mee helpen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:15
Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 11-10-2004 @ 09:03 :
Hoe kom je daarbij? Je hoeft maar 1x het collegegeld te betalen, je stuurt naar de andere instelling een bewijs betaald collegegeld op. Zo heb ik het vorig jaar gedaan, toen ik ook ingeschreven stond bij een universiteit en een hogeschool
oh kijk dat is goed nieuws. Ik zal idd eens met m'n decaan er over praten..
Wat ik dan niet snap hè..als je nou aan de hogeschool collegegeld betaal en ik doe ook een studie aan de Uni, dan loopt de Universiteit toch geld mis? Het is voor hen misschien niet veel op de 10.000 euro die ik kost per jaar maar dan nog..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 23:54
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 11-10-2004 @ 08:55 :

leuk, bevalt wel dus?
doe het pas een week of 2
(deed vorig jaar iets anders)
dus kan er nog niet echt iets over zeggen
Oud 12-10-2004, 15:35
Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 12-10-2004 @ 00:54 :
doe het pas een week of 2
(deed vorig jaar iets anders)
dus kan er nog niet echt iets over zeggen
maar je deed toch 'jaartje 2 alweer' ? kon je in het 2e jaar instromen?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 00:43
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 12-10-2004 @ 16:35 :
maar je deed toch 'jaartje 2 alweer' ? kon je in het 2e jaar instromen?
deed vorig jaar 2andere economische studies (beiden half jaar ).
kzou eigenlijk in 1e jaar beginnen, maar dan had ik té veel vrijstellingen. blijkbaar lijken sommige economische studies een beetje op elkaar. dus mocht ik in jaar 2 instromen en alleen de vreemde taal moet ik bij 1e jaars doen
Oud 13-10-2004, 12:23
annetjuh
annetjuh is offline
ik vind het een beetje gezeur.
ik ken een meisje die eerst uni heeft gedaan bewegingswetenschappen en nu doet ze fysiotherapie kun je tweede jaar instromen en ze vind hbo "moeilijker" dan de uni, omdat dit veel schoolser is bij ons op school moet je 100% aanwezig zijn "behalve colleges dan" en zij wou eerst ook gaan combineren maar toen zij dat dus later zag, was ze al afgehaakt.
Je kunt ook HBO gaan doen en je daarnaast actief in het studentenleven storten.

En als je denkt dat je het aan kan. moet je dat vooral doen, je komt je vanzelf wel tegen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten