Oud 12-09-2004, 13:46
gekke
gekke is offline
ik had een tijdje terug programma's (illustrator, photoshop) op cd staan. maar die ben ik dus kwijt. en het icoontje waarmee je alles uit kunt pakken, en vervolgens kan instaleren heb ik ook allang verwijdert.

maar ik vind het wel zo slim om mn programma's op cd te hebben voor het geval mijn pc ooit eens crasht. dus daarom de vraag: is er een mogelijkheid dat je het hele programma op een 1 of andere manier kunt inpakken en op cd kunt zetten?? en dat als je het later wilt instaleren dat het uiteraard ook werkt
Oud 12-09-2004, 13:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ja dat kan, maar naar mijn weten een te lastig werkje voor een n00b als jij (no offence), aangezien er vaak meuk ook in registry worden gezet en/of er bestanden in de windows dir worden gepropt enzo.

Althans dit herriner ik nog uit mijn 1337 warez verleden, nu ben ik braaf
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 14:26
Manuzhai
Manuzhai is offline
Als ik jou was zou ik de installatie-files bewaren en die branden.
Oud 12-09-2004, 14:32
Verwijderd
Nee, begin daar niet aan. Dat is ontiegelijk kut. Wat je dan moet doen is handmatig de toegevoegde registrykeys opsporen, zelf in een apart .REG-bestand ploffen -- en dan maar hopen dat je d'r niet èèn vergeet of verkeerd overneemt. Vervolgens heb je dat programma naderhand nodig; kopieër je het naar je schijf (want vanaf CD zal 9 van de 10 keer niet werken), moet je handmatig de attributen weer wijzigen (een bestand dat van CD komt heeft +R-flag, m.a.w. READ ONLY) en bidden dat je registry-fix werkt.

Met andere woorden; hou het bij de setup alleen en installeer de software dan maar geheel opnieuw zoals het hoort.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 12-09-2004 @ 15:32 :

Met andere woorden; hou het bij de setup alleen en installeer de software dan maar geheel opnieuw zoals het hoort.
Inderdaad. Wat misschien wel mogelijk is, is het maken van een 'answer file', zodat je niks meer hoeft in te stellen.
Of je kunt misschien een 'silent install' doen; het programma installeerd dan zonder gebruikers interactie.

Meer informatie hierover is uiteraard te vinden op Google
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:33
ILUsion
ILUsion is offline
Gewoon de installatiebestanden bijhouden (eventueel zippen/rarren en die zelfuitpakkend maken en instellen om de installatie automatisch te starten). Dat is wat ik doe. De mogelijkheden bestaan om alles automatisch te doen: veel installers bieden de mogelijkheid om een answer file te maken zodat je het maar hoeft te starten en alles automatisch geïnstalleerd wordt. Er bestaan ook programma's die bijhouden wat er gewijzigd wordt (zowel register als bestanden). Waar er nog info staat hierover, is op http://unattended.msfn.org maar dat gaat niet enkel daarover. In ieder geval: de eerste werkwijze is voor iedereen mogelijk, de anderen zijn niet voor doetjes
Oud 14-09-2004, 09:32
SubbehQ
SubbehQ is offline
Ik kan de map MOHAA (medal of honor) gewoon kopieren naar me externe. C: formatteren en mohaa terug zetten. werkt maar zal ook maar de installatie bestanden bewaren ja
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten