Gerard van Maasakkers
Sinds kort heb ik de liedjes van Gerard van Maasakkers ontdekt; de geniale Brabantse liedjeszanger. Verrassend afwisselend en vakkundig, zowel tekstueel als muzikaal.
En 't zijn vooral zijn teksten. Ze doen me altijd wat, daarom zijn zijn liedjes zo goed. Hij weet als geen ander kleine dingen uit 't leven op een integere manier in z'n liedjes te verwerken. Hij doet dat heel intuitief, maar ook vakkundig. De simpele emotie, die moet je ontdekken in de liedjes, en als je er voor open staat, is het prachtig. Als 't je niks interesseert, zijn 't gewoon leuke liedjes.
De pers over van Maasakkers:
- Brabants Dagblad (11-01-2004) "Zijn rauwe, uit het hart gesneden liederen grijpen je meteen bij de lurven."
- Brabant Pers (25 september 2003) "Grand cru onder de liedzangers"
- FRET (november 2002): "Van Maasakkers is een filosoof van het Kleine. Daar waar andere Nederlandstalige bands zich nogal eens vergrijpen aan bombastische teksten, zoekt hij het in verstilling, vaak gelardeerd met een komische noot of troostrijke relativering."
- Trouw: "Vakmanschap en klasse"
- Leidsch Dagblad (4 december 2003) "Liedjes die dieper gaan dan ze lang zijn"
Aanraders:
- Cis Verdonk
- Achter de schuur
- Couscous Appelmoes
- Janus Dekkers
- De Fanfare van honger en dorst
Begrijp me niet verkeerd, ik ben 20, fervent metal-liefhebber en concertganger, maar ik bewonder deze kerel en z'n liedjes zo erg, dat ik er een topic voor heb geopend.