Oud 30-09-2004, 22:17
Luna
Luna is offline
Tja, ik voel me de laatste tijd als ik geblowd heb nogal para. Als ik door de stad loop of mensen om me heen heb voel ik me echt niet relaxed. Heb constant het idee dat ze aan me zien dat ik stoned ben en durf bijv niet meer in de snackbar een patatje te bestellen (ik wil ook altijd een muts of capuchon op dan)
Ik heb het niet bij de mensen waar ik mee geblowd heb.(opzich logisch)
Ik vraag me af hoe dit komt want ik heb het pas sinds een maand of 2, 3 misschien. Ik heb de afgelopen tijd wel iets meer geblowd dan daardvoor dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Maar ik vroeg me af of er meer mensen zij die dit hebben en of iemand misschien weet hoe dit precies komt. En of het nog over gaat?
Of kan ik maar beter een tijdje helemaal stoppen?
Oud 30-09-2004, 22:21
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
jah kheb het wel eens.,.. ook wel een tijdje erg gehad.. nja kben nooit geminderd of gestopt.. maarjah het is beter van wel heh
Oud 30-09-2004, 22:25
Verwijderd
wat ik wel es had was dat als ik met een gast zat te blowen en die gaf me dan een koptelefoon met gewoon muziek, wel chill, maar ik krijg dan meteen het gevoel dat er allemaal bekenden ineens langs komen, wil gewoon een beetje kunnen opletten en daarna chill muziek luisteren, maar voor de rest zelf geen last van.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 07:50
Dennis27
Dennis27 is offline
Waarom raak je eigenlijk paranoia? Ik heb in mijn (jongere) jeugd ook veel geblowd. En op het laatst werd ik ook best vaak angstig e.d. Bij mij kwam dat door het gevoel van de cannabidiol (denk ik). Cannabidiol (CBD) is net als THC een werkzame stof in hasj en wiet. Het zware gevoel in je armen en benen wordt veroorzaakt door CBD. Als dat gevoel te sterk werd, werd ik angstig. Althans dat was de reden lijkt me. Als dit bij jou ook zo is, dan is dat vrij simpel te verhelpen.

1. Tijdje stoppen met blowen
2. Iets roken met weinig CBD en rook het puur in een pijpje

Een wiet als 'power plant' heeft een hoog THC gehalte, en een laag CBD gehalte. Als je dit in een pijpje rookt word je meer high i.p.v. stoned. Als je een joint rookt dan werken de bestanddelen in tabak de werking van THC tegen en zal relatief de werking van CBD sterker worden en je dus een meer stoned gevoel geven. Dus mijn idee is: rook eens een wiet met hoog THC en laag CBD in een pijpje en kijk hoe dat valt

PS zie ook
(Ondanks dat een wiet met veel THC en weinig CBD een 'paranoia' wiet genoemd wordt, heb ik nooit gemerkt dat dat zo is...just give it a try )

Laatst gewijzigd op 01-10-2004 om 07:54.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 10:02
Luna
Luna is offline
tnx
Ik rook trouwens sowieso al geen wiet omdat ik dat niet chill vind, altijd alleen maar hasj.
Verder, waarom ik paranoia word? Geeeen idee, ik voel me gewoon heel ongemakkelijk bij mensen dan en ga het liefst in een donker hoekje zitten waar niemand kan zien dat ik stoned ben. Ik heb ook constant het gevoel dat mensen op me letten enzo, heel raar
Ik dacht dat het vanzelf wel over zou gaan maar het is nu al een paar maanden(waarin ik meer blowde dan daarvoor) en ik heb de afgelopen weken weer heel weinig geblowd en dinsdag rookte ik weer een jointje en werd ik weeer gek. (gelukkig ging ik naar de bios )

Laatst gewijzigd op 01-10-2004 om 10:04.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 14:49
Faery
Faery is offline
We hebben een keer een uur lang in 't park gezeten, moed verzamelend. We durfden de snackbar niet in.
Oud 01-10-2004, 15:08
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dennis27 schreef op 01-10-2004 @ 08:50 :
Waarom raak je eigenlijk paranoia? Ik heb in mijn (jongere) jeugd ook veel geblowd. En op het laatst werd ik ook best vaak angstig e.d. Bij mij kwam dat door het gevoel van de cannabidiol (denk ik). Cannabidiol (CBD) is net als THC een werkzame stof in hasj en wiet. Het zware gevoel in je armen en benen wordt veroorzaakt door CBD. Als dat gevoel te sterk werd, werd ik angstig. Althans dat was de reden lijkt me. Als dit bij jou ook zo is, dan is dat vrij simpel te verhelpen.

1. Tijdje stoppen met blowen
2. Iets roken met weinig CBD en rook het puur in een pijpje

Een wiet als 'power plant' heeft een hoog THC gehalte, en een laag CBD gehalte. Als je dit in een pijpje rookt word je meer high i.p.v. stoned. Als je een joint rookt dan werken de bestanddelen in tabak de werking van THC tegen en zal relatief de werking van CBD sterker worden en je dus een meer stoned gevoel geven. Dus mijn idee is: rook eens een wiet met hoog THC en laag CBD in een pijpje en kijk hoe dat valt
sativa's bevatten van nature minder cannabidiol. het is echter niet zo dat dit de enige stof is die werkzaam is naast de thc. zowel wiet als hasj bevatten honderden verschillende cannabinoiden waarbij de inhoud altijd verschilt kwa verhouding. je kunt wel heel simpel zeggen; rook 'power plant' en je hebt geen last van dat zware gevoel. maar ik denk niet dat je zo echt een oplossing bied, de soort zegt vaak niks over de kwaliteit van de wiet en vooral de verhouding van de cannabinoiden erin zitten

die paranoia/angst zit sowieso in je hoofd, ik denk dat het het beste gewoon eens wat kunt minderen of zelfs even stoppen met roken
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 16:52
Outlaw
Outlaw is offline
ik had dat vroeger altijd met mijn ouders. Toen ze het nog niet wisten was ik altijd bang dat ze het zouden zien, ook als ik amper stoned was, of als het al uren geleden was. onzin natuurlijk, maar toch was ik bang dat ze het dan zagen.

tegenwoordig weten ze het, maar vinden ze het nog steeds niet zo leuk. ik ben dus liever dat ze het niet zien, maar daar ben ik toch nog af en toe bang voor.
Oud 01-10-2004, 17:11
Risce
Risce is offline
Misschien heeft het iets te maken met het feit dat je zelf al aangeeft dat je misschien beter kunt stoppen. Schaam je je dat je uberhaupt blowt?
Oud 01-10-2004, 17:43
mind
mind is offline
Citaat:
Luna schreef op 30-09-2004 @ 23:17 :
Tja, ik voel me de laatste tijd als ik geblowd heb nogal para. Als ik door de stad loop of mensen om me heen heb voel ik me echt niet relaxed. Heb constant het idee dat ze aan me zien dat ik stoned ben en durf bijv niet meer in de snackbar een patatje te bestellen (ik wil ook altijd een muts of capuchon op dan)
Ik heb het niet bij de mensen waar ik mee geblowd heb.(opzich logisch)
Ik vraag me af hoe dit komt want ik heb het pas sinds een maand of 2, 3 misschien. Ik heb de afgelopen tijd wel iets meer geblowd dan daardvoor dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Maar ik vroeg me af of er meer mensen zij die dit hebben en of iemand misschien weet hoe dit precies komt. En of het nog over gaat?
Of kan ik maar beter een tijdje helemaal stoppen?
een vrij common verschijnsel, dat voorkomt bij regelmatig users van marijuana, de een heeft er geen last van de ander wel.
Op elk "drugs" forum staat er wel wat over, als je zoekfunctie gebruikt bij scholieren dan kom je ook wel achter paar topic's denk ik.

http://www.bluelight.nu/vb/showthrea...hreadid=103562
^ hierzo ook een uitgebreid topic met veel mensen die aangeven dat ze er last van hebben.

Als ik jouw was zou ik een tijdje stoppen voordat het erger wordt en dan kan je mischien na een kleine pauze weer beginnen met smoken.
Oud 01-10-2004, 17:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Faery schreef op 01-10-2004 @ 15:49 :
We hebben een keer een uur lang in 't park gezeten, moed verzamelend. We durfden de snackbar niet in.
Klinkt bekend.
Oud 01-10-2004, 18:25
Type
Type is offline
TS: Ik snap je.

Ik zit liever ook niet tussen juichende nuchtere mensen als ik ram-knettertje-stoned ben.
Vooral niet om de kutopmerkingen die je dan krijgt, om het feit dat ik soms uuuuuren naar dingen kan staren (en dat schijnen mensen nogal raar te vinden, als je een uur om je heen staat te kijken) etc...

Mja, mijn keus is dus nu geweest om gewoon niet meer op school/in de stad etc te gaan blowen.
Eerst winkelen, dan knetteren. En zorgen dat als ik knetter ben, dat ik gewoon met mijn vrienden ergens kan hangen zonder storende third-parties
Oud 01-10-2004, 19:13
Verwijderd
Bijna iedere regelmatige blower maakt wel zo'n periode van paranoia mee. Gewoon ff tijdje stoppen.
Ik had het ook, jaar 'gestopt', nu gaat het weer chill.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 19:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
paranoia? wie? wat ? hoezo? wat bedoel je ? ik?
Oud 01-10-2004, 23:23
Luna
Luna is offline
een jaar stoppen?!?!!

Oud 02-10-2004, 00:40
eztah
eztah is offline
Citaat:
Luna schreef op 02-10-2004 @ 00:23 :
een jaar stoppen?!?!!

Eeen jaar.....

Heb er zelf ook last van de laatste tijd. Het beste is om blowen beter te plannen, als je niet meer weg moet of niet de drukte in hoeft.

Of inderdaad, een tijdje stoppen. Bah.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 12:43
Droyd
Droyd is offline
Ik heb identiek hetzelfde, luna. Sinds ik anti-depressiva neem (3 jaar al) is het komen opdagen. Ik heb van het begin tot nu 4 a 5 keer per jaar geblowd ofzo dus aan de hoeveelheid kan het niet liggen. Het is idd ontzettend vervelend, maar ik heb er 2 keer helemaal geen last van gehad (de wiet rook ook ontzettend lekker) en dat was puur genot.

Ik heb net als jij het gevoel dat mensen me constant in het oog houden en zien dat ik stoned ben...Ik ben vaak ook erg "gehaast" en liever met rust gelaten etc.

Wanneer ik alleen ben, of slechts 1 iemand bij me is heb ik er bijna geen last van. Probeer anders eentje te roken voor je slapengaat...dat heb ik éénmaal gedaan. Aangezien er maar één persoon bij me was, die gelukkig ook zijn mond hield was het een ervaring appart...Ik werd toen niet paranoia.
Oud 02-10-2004, 13:04
Luna
Luna is offline
Citaat:
eztah schreef op 02-10-2004 @ 01:40 :
Eeen jaar.....
een jaar niet samen jointjes roken , en met jou is dat juist zo leuk

misschien moet ik idd gewoon niet meer blowen als ik door de stad moet lopen ofzo. Maar thuis bij mn ouders wil ik ook niet blowen dus dan moest het altijd ergesn anders en moest ik toch ook weer naar huis op de een of andere manier
Maar vanaf morgen heb ik mn eigen huis als het goed is dus dan kan het daar gewoon, maar ik ga sowieso minderen want ik ben ook chaotisch geworden en dat is ook lastig als je examen moet doen enzo
Oud 02-10-2004, 13:07
Luna
Luna is offline
Citaat:
Droyd schreef op 02-10-2004 @ 13:43 :
Wanneer ik alleen ben, of slechts 1 iemand bij me is heb ik er bijna geen last van. Probeer anders eentje te roken voor je slapengaat...dat heb ik éénmaal gedaan. Aangezien er maar één persoon bij me was, die gelukkig ook zijn mond hield was het een ervaring appart...Ik werd toen niet paranoia.
ja, precies, met vrienden heb ik het ook niet zo, maar vooral mn ouders en gewoon, mensen in de stad.
Maar ik mezelf niet aanleren voor het slapengaan te gaan blowen want straks kan ik niet meer zonder jointje in slaap vallen en dat wil ik niet.
Ik slik trouwens geen antidepressiva, dus misschien heeft het bij jou daar ook iets mee te maken
Oud 02-10-2004, 13:25
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Luna schreef op 02-10-2004 @ 14:07 :
ja, precies, met vrienden heb ik het ook niet zo, maar vooral mn ouders en gewoon, mensen in de stad.
Maar ik mezelf niet aanleren voor het slapengaan te gaan blowen want straks kan ik niet meer zonder jointje in slaap vallen en dat wil ik niet.
Ik slik trouwens geen antidepressiva, dus misschien heeft het bij jou daar ook iets mee te maken
Dat laatste, ja waarschijnlijk, maar misschien ook niet,aangezien ik er bij normale omstandigheden er soms ook helemaal geen last van heb. Maar alsnog hebben we hetzelfde probleem met misschien onrechtreeks dezelfde oorzaak, zelfs al komt het in mijn geval waarschijnlijk door de AD. Ik weet zelfs niet zeker of het toen is begonnen, 3 jaar geleden, het is allemaal zo vaag.
Misschien ben ik net zoals jij gewoon sowieso gevoelig om paranoia te worden en versterkt AD het gewoon. Mogelijkheden genoeg.

edit: ik herinner me plots ook nog een tijd toen ik al AD nam en absoluut niet paranoia werd, dus ik weet het echt niet.
Oud 02-10-2004, 19:15
hasj
hasj is offline
tis nie heel gek. Ik had het laatst ook toen ik midden in de drukte op den haag cs stond. Het is gewoon veel relaxter om ergens rustig met vrienden te gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 02-10-2004 @ 00:23 :
een jaar stoppen?!?!!

Noh ik heb het in dat jaar nog wel regelmatig geprobeert, sowieso iedere maand wel, maar het was toch nooit relaxed. Na een jaar was het pas echt relaxed. Al is het noooit meer zo chill als vroegah helaas..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 00:57
igfy
igfy is offline
ik had een tijdje geleden iets heel naars...

ik had geblowd en ik zat ergens, maar ik durfde niet meer te gaan staan omdat ik bang was dat ik flauw zou vallen oid.. Maar eigenlijk was ik wel moe en wou ik graag naar huis... toen heb ik daar dus gewoon nog een paar uur gezeten omdat ik niet durfde te staan

ik denk dat je gewoon moet minderen, en misschien alleen maar blowen als je je ook echt goed voelt en in een fijne omgeving bent..
Oud 03-10-2004, 01:31
Prudentulo
Prudentulo is offline
Misschien heeft het iets te maken met hoe je in je vel zit? Bang zijn voor wat andere mensen over je denken, 'chaotisch' enzo..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:09
Verwijderd
k wor van al dat blowen ook wel een beetje para. alleen vind k et niet zo erg om door een grote groep mensen te lopen, maar heb wel dan het idee dat echt iedereen de hele tijd naar me kijkt. in dat opzicht voel k me dan minder op m'n gemak. ga dan naar mezelf kijken of er een reden is dat iedereen naar me kijkt, al kijkt in werkelijkheid niemand naar me. en als ik stoont ben vind k het geweldig om mensen te kijken, grote groepen mensen checken...

en van één joint word je niet para nee, maar van dag in dag uit smoken wordt je (of het voor iedereen geldt weet ik niet, maar voor mij en velen om me heen) best wel para en daarbij ook een beetje onzeker..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2004, 14:34
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
nee nooit gehad

wel een soort van paranoia dat ik de deur vergeten ben op slot te doen

soort van vergeet paranoia

maar nee nooit eigenlijk

en wtf kan het je schelen of de pata boer ziet dat ej stoned bent>
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 04-10-2004 @ 15:34 :
de pata boer
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:40
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
nee geen schoenverkoper

maar een frietenverkopen

Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:04
Verwijderd
Je kan beter zo snel mogelijk stoppen met blowen, voordat het alleen maar erger gaat worden en het ook standaard blijft. Er heeft een tijdje een Engelse gast bij ons in huis gezeten toen ik op reis was en die jongen is ook helemaal para geworden. Dacht ook dat er mensen achter hem aan zaten en dat ie elke keer dacht dat mensen kwaad over hem spraken

beter vandaag stoppen dan morgen dus !
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
dubbelfris schreef op 04-10-2004 @ 16:04 :
Je kan beter zo snel mogelijk stoppen met blowen, voordat het alleen maar erger gaat worden en het ook standaard blijft. Er heeft een tijdje een Engelse gast bij ons in huis gezeten toen ik op reis was en die jongen is ook helemaal para geworden. Dacht ook dat er mensen achter hem aan zaten en dat ie elke keer dacht dat mensen kwaad over hem spraken

beter vandaag stoppen dan morgen dus !
was die niet para van de pep?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 19:12
Tofke's_Ma
Tofke's_Ma is offline
Ik blow nog niet zo heel lang, maar ik herken het wel een beetje. Zaterdag kreeg ik, terwijl ik (met een plastuit) tegen een bosje stond te plassen, het gevoel dat er een man in het bosje zat. Gelukkig had ik wel in m'n achterhoofd dat het door het blowen kwam.
Oud 05-10-2004, 20:22
shifty
shifty is offline
uhm... mensen kijken meestal ook echt naar je... tenmiste als jij ziet de mesnen die naar je kijken toch ook?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:16
Luna
Luna is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 04-10-2004 @ 15:34 :
en wtf kan het je schelen of de pata boer ziet dat ej stoned bent>
ja, weetikveel. eigenlijk niets, maar op dat moment voel ik me er niet chill bij, dat is nou juist het probleem heh.

maar ik heb nu mn eigen huisje waar ik rustig kan zitten.
Oud 09-10-2004, 20:26
metallica
metallica is offline
ja, dat ken ik, heel erg vervelend
al heb ik het niet al ik stoned thuis kom, ik weet toch dat mn ouders dat niet zien...
maar idd als je door de stad loopt ofzo is het erg vervelend
Oud 12-10-2004, 13:06
Luna
Luna is offline
oke, ik ga denk ik maar echt proberen te stoppen, het wordt echt steeds erger.
2 dagen geleden lag ik in mn nieuwe huisje in bed en dacht ik dat ik het gas vergeten was uit te zetten ne werd ik daar echt para door. Ik dacht dat het huis zo ontploffen en shit. Maar ik wíst dat ik het wel had uitgezet maar het bleef toch in mn hoofd rondzwerven:/ Later zag ik door het glas in de schuifduren tussen mn slaap en huiskamer een jongetje staan oid. Dacht ik.
Dit is eigenlijk niet echt nromaal meer en niet om te lachen maar achteraf vind ik het zo raar dat ik het alleen maar hilarisch vind.
maargoed, ik ga maar echt even minderen
Oud 12-10-2004, 15:01
Gordijn
Gordijn is offline
Ja, kherken je verhaaltje wel en beetje; ik was laatst met school naar het strand, waar we dan een aparte les kregen, en ik dacht heel de tijd; 'shit, ik heb geen hersenen.'

'Shitshit, wtf doe ik hier? Ik heb geen hersenen, ik ben mislukt voor het leven, kutkutKUT!'

Zwaar debiele gedachte natuurlijk, maar ik werd helemaal gek, ik dacht ook dat mensen aan me konden zien dat ik geen hersenen had.

Ik weet niet wat er aan te doen is, behalve misschien minder blowen? Daar ben ik ook maar ens mee begonnen, want ik word toch niet zomaar, HOPSA, uitmezelf para, hmm?!
Oud 16-10-2004, 17:18
zeehond23
zeehond23 is offline
I said it before and Ill say it again...

Use The Fuckin ZoekfunKtie!!!
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten