Oud 25-02-2002, 18:52
Verwijderd
Ik ben bang dat ik iets verkeerd doe. Ik heb nou al een paar keer iets met een jongen voor een langere tijd gehad, maar na verloop van tijd, vind ik die jongen niet meer 'leuk'. Ik ben altijd heel erg verliefd in het begin, of voordat ik iets met hem heb, maar zodra we het een tijdje hebben (gemiddeld ongeveer 2 weken denk ik), zijn ineens mijn verliefde gevoelens weg. Bindingsangst, zoiets denk ik. Maar dit is gewoon echt klote, want dan heb je ook geen goede reden om het uit te maken, en laat je die jongens gekwetst achter.
Iemand misschien tips, of ervaring hiermee?
Thanxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2002, 19:00
moenbase
moenbase is offline
Wel, misschien leer je de jongens nooit genoeg kennen, dit weet ik natuurlijk niet, maar ik gok het een beetje.
Het is belangrijk om hem eerst te leren kennen, zodat je z'n goede punten en zen slechte punten tegen elkaar kan afwegen.
Misschien doordat je te snel iets met em neemt is het leuke er ook snel vanaf.

Én ik geloof ook niet dat je voor altijd verliefd blijft op hem. Misschien hou je nog wel van hem [of is dit gevoel ook helemaal verdwenen na loop van tijd?]
maar ben je niet verliefd. Maar is dat zo heel erg?
Ik bedoel, je ouders zijn ook vast niet meer verliefd op elkaar, maar daarom houden ze (hopelijk) wel heel veel van elkaar.
Oud 25-02-2002, 19:05
Verwijderd
Ja misschien ben ik na verloop van tijd er idd niet meer verliefd op (na jaren bedoel ik) maar of dat nou na 2 weken al de bedoeling is?
Ik bedoel.. als ik op 'de ware' (als deze al bestaat) al na 2 weken ben uitgekeken? Dan heb ik zoiets van, ik wil nog wel even verder kijken wat er te doen is, zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:09
moenbase
moenbase is offline
dan is het niet echte bindingsangst, maar ben je gewoon nog niet bereid om je te binden.

De Ware zal wel bestaan, maar weer niet voor iedereen. En de ware is niet 1 iemand, maar dat kunnen er wel 100 zijn.

[ok hier schiet je ook niet veel mee op he ]
Oud 25-02-2002, 19:27
Verwijderd
(nee zo heelveel schiet ik erniet mee op nee )
ja dat is misschien wel zo..
want op den duur wordt je eigenlijk geacht om een relatie te hebben.. vind ik.
Zo van, iedereen 'heeft al iemand' en ook op familiefeesten is het zo van: goh waar blijft die vriend van jou?
En al m'n vrienden om me heen gaan in het weekend naar hun vriend/vriendin. Maar goed niet dat ik me daar door laat beinvloeden.. nou, misschien toch wel, indirect.
Maar wel al bedankt voor je adviesen, tof!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:44
snoopy
snoopy is offline
ik hoor dit wel vaker. Volgens mij komt het vrij vaak voor, en het gaat ook wel over. Op een gegeven moment wordt je gewoon écht heeeel erg verliefd, en dan blijft het ook wel langer. Nog een beetje geduld. Nou ja, succes.
Oud 25-02-2002, 21:08
moenbase
moenbase is offline
maar het is natuurlijk wel een behoorlijk foute instelling: "iedereen heeft een vriend dus moet ik er ook een hebben"

Je hebt toch geen relatie met iemand omdat iedereen er één heeft. En ik denk ook niet dat een relatie voor iedereen is weggelegd. Voor mij zou het belangrijk zijn om eerst een eigen basis te leggen, zorgen dat je het in je eentje redt, daarna pas gaan kijken, wat je eventueel mist in je leven. Mis je niets, dan is er niets aan de hand, mis je wel wat dan zoek je een geschikte relatiepartner. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik het niet leuk vind om te daten op het moment. Met daten en eventueel vriendjes [of in mijn geval vriendinnetjes] krijgen kijk je ook positiever naar jezelf, en misschien wel het belangrijkste je doet ervaring op.
Oud 25-02-2002, 21:12
Verwijderd
Ja dat van die ervaring opdoen is wel waar.. maar ik wil niet ontmaagd worden door iemand waar ik niet eens meer verliefd op ben! En om iemand nou aan het lijntje te houden.. dat vind ik wel iets te ver gaan (zou ik ook niet kunnen).
Het is wel leuk voor de ervaring maar ik vind dat seks draait om liefde en die is er nu niet meer aanwezig
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 08:54
Verwijderd
Ja ik heb er ervaring mee, alleen niet 2 weken... dat is nu over (had ik eerst wel) nu is het na ong. 3 maanden dat de kriebels weg zijn erg jammer
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 09:07
oneMen
oneMen is offline
Ja.. ik heb dus precies hetzelfde...
Mn langste relatie is twee maanden, en die daarvoor was 1 maand. Op een gegeven moment dan is de spanning er wel af, en dan vind ik haar misschien nog wel leuk eruitzien, maar dan wegen de nadelen van diegene die je bent tegengekomen toch steeds zwaarder. Daarom ben ik al wat voorzichtiger geworden, en zal ik niet van het een op het andere moment een relatie beginnen zeg maar. Er zal toch iets moeten komen van 'houden van', en dat je daarnaast dus eigenlijk ook de beste vrienden bent... naja suc6
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten