Oud 27-09-2004, 13:12
TIEN
TIEN is offline
de stelling dat leerlingen na hun middelbare school verplicht een jaar de zorg in moeten??

meningen graag met argumenten!!
thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2004, 14:01
fib
fib is offline
Daar zitten ze in de zorg op te wachten: ongemotiveerde pubers...
Oud 27-09-2004, 14:36
Verwijderd
sluit me aan bij fib, mensen zullen echt niet gemotiveerd zijn om daar te gaan werken. Daar hebben die mensen die die zorg krijgen ook niets aan.
Dan kan je beter zegen, een algemene dienstplicht die je in verschillende sectoren kan invullen dus bijvoorbeeld het leger, de zorg, onderwijs etc.
Maar ik ben hier tegen omdat je toch geen gemotiveerde mensen hebt en je er helemaal niets mee oplost.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:10
Verwijderd
echt , ten eerste zou je mensen NOOIT tot zo iets kunnen verplichten en voor de rest sluit ik me aan bij mijn voorgangers
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:14
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik vind dat mensen in staat moeten zijn om af te ronden waar zij mee bezig zijn (vervolgopleiding.) Bovendien denk ik niet dat men in de zorg blij zal zijn met mensen die daar niks mee hebben/ongemotiveerd zijn.
Oud 27-09-2004, 17:11
Nyawa
Citaat:
anniemoppie schreef op 27-09-2004 @ 15:36 :
sluit me aan bij fib, mensen zullen echt niet gemotiveerd zijn om daar te gaan werken. Daar hebben die mensen die die zorg krijgen ook niets aan.
Dan kan je beter zegen, een algemene dienstplicht die je in verschillende sectoren kan invullen dus bijvoorbeeld het leger, de zorg, onderwijs etc.
Maar ik ben hier tegen omdat je toch geen gemotiveerde mensen hebt en je er helemaal niets mee oplost.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:21
bignielz
bignielz is offline
niet mee eens
in de zorg heb je op dit moment al geneog minder gemotiveerde mensen
als je nog meer mensen verplichtde zorg er alleen maar op achteruit en daar zit niemand op te wachten.
ik zelf zou er niet aan moeten denken het verplicht te moeten doen. Als ik de zorg in zou gaan kies ik daar zelf voor en ook op welk moment
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:44
Bo
Bo is offline
Oneens.

Want ten eerste hoe zie je dat voor je? Werk in de zorg is zwaar. Je moet sterk in je schoenen staan. Ik denk dat die mensen veel te jong zijn om dat werk te verrichten.

Dan kom ik direct op punt 2. Zoals al gezegt werd, hoe wil je een stel ongemotiveerde pubers verplichten een jaar lang in de zorg te werken! Draagt niet echt bij aan de kwaliteit van de zorg lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 27-09-2004 @ 17:14 :
Ik vind dat mensen in staat moeten zijn om af te ronden waar zij mee bezig zijn (vervolgopleiding.) Bovendien denk ik niet dat men in de zorg blij zal zijn met mensen die daar niks mee hebben/ongemotiveerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:57
alpha
alpha is offline
Slecht, je moet doen wat je wilt doen en niet verplicht worden tot zoiets. Dan is het helemaal stom dat het de zorg is, want ik wil niet op die manier met mensen werken. Ook zijn er natuurlijk mensen die al als bijbaan oid in de zorg werken of juist een opleiding in die richting willen doen.
Ook nog iets is dat er hierdoor mensen het hierbij zullen laten e dus niet verder gaan studeren terwijl jongeren onze toekomst zijn en we ze dus juist een goede opleiding willen geven.

Maak er als er al zoiets moet komen iets geheel verplichts van (zoals de legerplicht vroeger). Anders krijg je dat mensen eerder hun middelbare school stoppen om zoiets.
Oud 27-09-2004, 22:11
Verwijderd
Belachelijk. Ik ga mijn waardevolle tijd niet verspillen aan iets dat een MBO'er ook kan (en zelfs veel beter, die oudjes zitten niet op zo'n contactgestoorde te wachten).
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:35
Briseïs
Briseïs is offline
Wat een onzin.
Oud 27-09-2004, 22:36
annetjuh
annetjuh is offline
tjah...
is misschien wel goed.
maar waar wil je ze allemaal plaatsen.
zoveel plek is er niet eens.
Oud 28-09-2004, 08:55
Graph
Graph is offline
Citaat:
fib schreef op 27-09-2004 @ 15:01 :
Daar zitten ze in de zorg op te wachten: ongemotiveerde pubers...
daar ben ik het mee eens
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:25
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ben het niet eens met je stelling.

Zoals anderen al hebben gezegd, het werk is zwaar het is iets wat je zelf moet willen wil je je werk goed doen. Bovendien vind ik het net zoiets als de stelling "vrijwilligerswerk moet verplicht worden gesteld". Dat las ik laatst ergens. Waarom heet het dan vrijwilligers-werk?!
Oud 28-09-2004, 13:03
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-09-2004 @ 23:11 :
Belachelijk. Ik ga mijn waardevolle tijd niet verspillen aan iets dat een MBO'er ook kan (en zelfs veel beter, die oudjes zitten niet op zo'n contactgestoorde te wachten).
Ben ik het helemaal mee eens. Ikwil niet met mensen werken, laat staan met van die demente bejaarden.
Oud 28-09-2004, 13:25
Andrea
Andrea is offline
Afegzien van het feit dat ik het oneens ben met je stelling: Denk je niet dat het genoeg zegt voor de hedendaagse pubers dat ze zo ongemotiveerd zijn. Sorry hoor, maar het is voor mij een beetje een minder prettig vooruitzicht als ik lees wat voor gemakzuchtige puberale galbakken de toekomst van dit land bepalen. Als ik zover ben dat ik in een bejaardenhuis zit zou ik nog niet eens verzorgd willen worden door een stelletje van die etterbakken zoals jullie. Ik ben het dus oneens met je stelling uit respect voor de bejaarden en zieken. Die moeten hun laatste dagen kunnen slijten omgeven door mensen die hun met liefde, geduld en respect behandelen. Heb respect voor de mensen die een stuk meer over de wereld kunnen vertellen dan jij. Okee, ik snap best dat je op deze leeftijd denkt dat je het helemaal gemaakt hebt, maar daar draai je nog wel van bij....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:53
Breg
Breg is offline
Citaat:
Andrea schreef op 28-09-2004 @ 14:25 :
Denk je niet dat het genoeg zegt voor de hedendaagse pubers dat ze zo ongemotiveerd zijn. Sorry hoor, maar het is voor mij een beetje een minder prettig vooruitzicht als ik lees wat voor gemakzuchtige puberale galbakken de toekomst van dit land bepalen.
Ohja, want de pubers van 10, 20, 30 jaar geleden konden natuurlijk niet wachten tot ze verplicht oude mensen konden gaan verzorgen.

Citaat:

Als ik zover ben dat ik in een bejaardenhuis zit zou ik nog niet eens verzorgd willen worden door een stelletje van die etterbakken zoals jullie. Ik ben het dus oneens met je stelling uit respect voor de bejaarden en zieken. Die moeten hun laatste dagen kunnen slijten omgeven door mensen die hun met liefde, geduld en respect behandelen.
Ehm, volgens mij zeggen de meesten dat hier, dat ze tegen zijn omdat je anders toch alleen maar een stel ongemotiveerde pubers in de zorg krijgt.

Citaat:
Heb respect voor de mensen die een stuk meer over de wereld kunnen vertellen dan jij. Okee, ik snap best dat je op deze leeftijd denkt dat je het helemaal gemaakt hebt, maar daar draai je nog wel van bij....
ik heb meer dan genoeg respect voor die mensen, maar dat wil niet zitten dat ik erop zit te wachten ze een jaar lang te moeten verzorgen. En die laatste zin slaat gewoon helemaal nergens op.
Oud 28-09-2004, 15:43
TIEN
TIEN is offline
ik weet t ben erzelf ook tegen, maar met debat op school ben ik voor snik...
maarja ik wilde duss proberen uit te vinden wat men er van vond.. ministerie van onderwijs wilde het eerst invoeren, maar dat komt re natuurlijk nooit door!

tog bedankt voor de meningen!!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:23
Verwijderd
Slecht idee. De kwaliteit van de zorg lijdt eronder. Een vriend van mijn broer is Duitser en heeft er net een jaar opzitten in de 'sociale dienstplicht'. Als je hoort hoe sommige mensen daar bejaarden behandelen weet je niet wat je hoort. Zorg hoort gewoon door gekwalificeerd personeel te gebeuren, of op zijn minst door gemotiveerd personeel.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:17
Verwijderd
Slecht idee. Ik moet niks hebben van de zorg. Heb op school zelfs een ander profiel gekozen om biologie mis te lopen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 20:02
rubenrtv
rubenrtv is offline
Er zijn genoeg mensen die de zorg in willen, waarom hun banen afpakken om een stel ongemotiveerde pubers daar voor in de plaats te zetten?
Oud 01-10-2004, 04:08
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
TIEN schreef op 27-09-2004 @ 14:12 :
de stelling dat leerlingen na hun middelbare school verplicht een jaar de zorg in moeten??
Ik moet er van poepen.
Ik ben het wel eens met een aantal anderen hier. Misschien.
Oud 01-10-2004, 19:36
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
argumenten zat, denk ik.

wat hebben die mensen idd aan pubertjes die het werk haten? daar worden ze heus niet beter van. ik zou het zelf ook niet fijn vinden als ik bejaard was en er komt zo'n jochie van 16 binnenlopen die ontzaggelijk baalt van dat werk. wordt je lekker blij mee.

en een jaar nog wel. dat gaat ooit goed komen? ik denk het niet!!!

wat wel zou kunnen is stimuleren natuurlijk. dat kan altijd.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 18:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Die jongeren zullen niet gemotiveerd zijn om in de zorg te werken. Ze zullen daardoor slecht werk leveren, of gewoon niet komen opdagen, daar heb je dus helemaal niks aan.

Jongeren moeten zelf gemotiveerd worden voor het werk, dit zou bijvoorbeeld wel kunnen door een snuffelstage in de zorg (van een week of langer) deze stage zou je wel kunnen verplichten, maar een jaar verplicht in de zorg is te lang.
door zo'n stage zou hun interesse gewekt kunnen worden, maar waarom dit invoeren als er toch genoeg gemotiveerden zijn?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2004, 17:57
muts8848
muts8848 is offline
Ik vind het opzich geen slecht idee om werken in de zorg te beschouwen als een soort dienstplicht. Maar dan moet daar wel een motivering aan verbonden staan. Laat de jongeren bijvoorbeeld eerst hun studie afmaken, en dat met het werken in de zorg bijvoorbeeld ook hun studieschuld kunnen inlossen of zo. Als je je studie hebt afgerond zijn de meesten onder ons ook niet meer van die irritante pubers. Staat me trouwens iets van bij dat ze dit systeem ook in zweden of zo kennen of hebben gekend
In prinsipe wel een goed idee dus!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:59
I-alone
I-alone is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 30-09-2004 @ 21:02 :
Er zijn genoeg mensen die de zorg in willen, waarom hun banen afpakken om een stel ongemotiveerde pubers daar voor in de plaats te zetten?
Exactely!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten