Oud 29-09-2004, 17:13
Mara
Mara is offline
Onze hond heeft altijd jeuk, maar geen vlooien. Nu heeft ze een droge huid en daardoor heeft ze waarschijnlijk die jeuk.

Dat ze een droge huid heeft kan ik zien doordat ze gewoonweg roos heeft. Je ziet de huidschilfers als je er op let.

Nu heb ik hiernaar op 't internet gezocht en er stond dat je de hond dan wat slaolie moet geven door bijv. de brokken. Dit doen wij al, maar heeft iemand hier misschien nog meer tips? Gewoon natuurlijke dus, dat je niet naar de dierenarts moet?

We wassen haar niet vaak.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2004, 17:50
duifeltje
duifeltje is offline
Vraag eens bij de dierenwinkel of zij je over voer kunnen adviseren. Vaak helpt het wel om goed voer te kopen wat op jouw hond is afgestemd zegmaar.
Oud 29-09-2004, 18:15
11568
11568 is offline
Dat over het voer kan je beter aan de dierenarts vragen, die hebben ook merken die niet in gewone winkels worden verkocht.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 19:24
duifeltje
duifeltje is offline
Ligt ook een beetje aan de winkel natuurlijk. Bij de dierenwinkel waar wij altijd heen gaan hebben ze echt heel veel merken. Volgensmij ook voer dat bij de da verkocht wordt.
Oud 29-09-2004, 19:45
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
11568 schreef op 29-09-2004 @ 19:15 :
Dat over het voer kan je beter aan de dierenarts vragen, die hebben ook merken die niet in gewone winkels worden verkocht.
Het enige verschil dat daar vaak tussen zit, is de prijs.
Bij een uitgebreide dierenwinkel hebben ze heel veel hele goede soorten.
Oud 29-09-2004, 20:56
AngelLena
AngelLena is offline
Heel simpels: berkenteer olie. Kan je krijgen bij de meeste dierenspeciaalzaken. Als je de droge plekken daarmee 2 keer per dag insmeert heeft ie er geen last meer van. Als het over de hele huid gaat, 1 keer per week wassen met vetinbrengende shampoo, ook verkrijgbaar bij meeste dierenspeciaalzaken.

Succes.
Oud 30-09-2004, 09:10
Verwijderd
Die olie door het eten doen wij ook als hij weer eens flink last van roos krijgt (hij heeft tijden dat het heel erg is). En wat we ook gebruiken is de olie van een blikje tonijn ofzo.

En dan zullen er voor de extreme gevallen best smeersels en olieën bestaan . Alleen hebben wij die nooit nodig gehad.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:08
Mara
Mara is offline
Voornamelijk smeerseltjes dus
Blijven wel bij de olie, eerst maar 's kijken of dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:06
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik heb van een hondenfokker weleens gehoord, dat die zijn honden een soort hamburgers van schapenvlees gaf. (speciaal voor honden dan wel)
Daarin zou een speciaal soort vet zitten, die ervoor zorgt dat huid en haar er goed uit komen te zien.
Oud 17-10-2004, 13:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 13-10-2004 @ 22:06 :
Ik heb van een hondenfokker weleens gehoord, dat die zijn honden een soort hamburgers van schapenvlees gaf. (speciaal voor honden dan wel)
Daarin zou een speciaal soort vet zitten, die ervoor zorgt dat huid en haar er goed uit komen te zien.
Mja... maar da's eigenlijk beter geschikt voor honden die al een normale huid hebben, dan gaat de vacht wat extra glanzen (al zijn daar veel goedkopere middelen voor maar goed). Bij honden met een huidprobleem als droge huid, schilferige huid etc, werkt dat al niet meer. Dat zou je dan kunnen doen om het effect van de olie zo lang mogelijk vast te houden.

Kan ook gewoon schapenvet krijgen trouwens, sommige honden hebben een hekel aan die burgers maar het vet eten ze wel op door het voer heen Maar beetje slaolie door het voer is een wat goedkoper middel met hetzelfde effect als schapenvet. Helpt ook nog goed bij de rui, gaat sneller over dan
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten