Oud 11-10-2004, 16:34
Nebel
Nebel is offline
Hai
Ik ben een halfjaar geleden aan mn hart geopereerd en nu voor het eerst van mn leven in staat echt te sporten. omdat k heel ziek ben geweest voor mn operatie en omdat ik daarvoor nooit kon sporten had ik een vreselijke conditie. Eerst heb ik een tijdje op een hometrainer gefietst, tot het lekker ging. Daarna werd mij aangeraden of te gaan zwemmen of te gaan joggen. Mijn moeder wou wat afvallen en dus gaan joggen, daarom heb ik ook voor joggen gekozen. Ik ben zo'n acht weken geleden begonnen en kon 3 keer 12 minuten joggen met daartussen 1 minuut wandelen. Ik was echt reuze trots op mezelf, want het heeft zeker wat gekost, enorme belasting voor spieren die nooit wat gedaan hebben, ik moest door alle pijn heen rennen, en ik zag gewoon dat ik over een week of 3 mn einddoel wel zou bereiken (30 minuten aan 1 stuk door). Nu ben ikziek geworden vorige week en kon daardoor een week niet lopen.. ging het gister weer proberen, maar kon nu maar met heel erg veel moeite en in een veel lager tempo dan normaal 7 keer 3 minuten met 1 minuut ertussen volhouden. Is het normaal dat je conditie zo snel verslechterd en bouw je dat dan weer snel op? En als je een goede conditie hebt is dat dan ook zo?
Ik ga in de herfstvakantie ook een week op vakantie en denk niet dat ik dan aan hardlopen toe kom.. ga ik dan nog verder achteruit?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:02
jojobro
jojobro is offline
Je bent snel weer op je oude niveau terug, gewoon blijven lopen. misschien meer gaan lopen als dat je nu doet. Naar mijn mening kan elke dag hardlopen geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:18
Nebel
Nebel is offline
naar mijn mening ook niet hoor maar ik mag nog niet elke dag... 4 keer per week is het maximum en dat doe ik dan ook
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:14
Verwijderd
Ik heb ongeveer 2 jaar hardgelopen, nog op vrij hoog niveau, ook aan wedstrijden van 15 kilometer ofzo meegedaan, die ik zonder veel problemen ruim binnen 5 kwartier kon lopen.
Het is inderdaad een kwestie van veel en intensief trainen (voor mij was dat tweemaal per week ruim een uur, soms in plaats van een training een wedstrijd). Eigenlijk vond ik het helemaal niet zo'n leuke sport, maar er werd mij verteld dat ik er goed in was en daarom ben ik er best lang mee doorgegaan. Op een gegeven moment kon ik dat niet meer opbregen en ben ik gestopt. En nou is mijn conditie inderdaad behoorlijk achteruit gegaan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:51
Nebel
Nebel is offline
Oke, bedankt! Ben ik weer wat geruster.. vond het een klote idee om zo hard te trainen om weer zo hard terug te vallen...
Leuk vind ik de sport ook niet.. maar het is goed voor je en zo eet ik ook wat beter (hoef nu minder bang te zijn dat ik dik word)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 00:16
Daevrem
Daevrem is offline
Ik weet natuurlijk niet hoeveel spierpijn je gehad hebt maar mij klinkt het als dat je spieren nog moeten herstellen van al dat hardlopen. Je bent te fanatiek begonnen.

Mijn eigen ervaring is dat je conditie die je in twee maand opbouwt weer kunt verliezen in 6 tot 8 maand. Als je een week niet hardloopt heeft dat geen effect op je conditie.

Als je een week ziek bent natuurlijk wel. Dat kan ook een rede zijn waarom je lichaam slechter presteert.

Mij klinkt het alsof je meer gedult moet hebben. Je hebt zeker 15 jaar nooit kunnen sporten, nu kan het wel en je wilt per se in 3 maanden 30 minuten achter elkaar lopen.

Als je gewoon voor de rest van je leven elke week 30 minuten gaat lopen snap ik niet wat het probleem is.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten