Hai
Ik ben een halfjaar geleden aan mn hart geopereerd en nu voor het eerst van mn leven in staat echt te sporten. omdat k heel ziek ben geweest voor mn operatie en omdat ik daarvoor nooit kon sporten had ik een vreselijke conditie. Eerst heb ik een tijdje op een hometrainer gefietst, tot het lekker ging. Daarna werd mij aangeraden of te gaan zwemmen of te gaan joggen. Mijn moeder wou wat afvallen en dus gaan joggen, daarom heb ik ook voor joggen gekozen. Ik ben zo'n acht weken geleden begonnen en kon 3 keer 12 minuten joggen met daartussen 1 minuut wandelen. Ik was echt reuze trots op mezelf, want het heeft zeker wat gekost, enorme belasting voor spieren die nooit wat gedaan hebben, ik moest door alle pijn heen rennen, en ik zag gewoon dat ik over een week of 3 mn einddoel wel zou bereiken (30 minuten aan 1 stuk door). Nu ben ikziek geworden vorige week en kon daardoor een week niet lopen.. ging het gister weer proberen, maar kon nu maar met heel erg veel moeite en in een veel lager tempo dan normaal 7 keer 3 minuten met 1 minuut ertussen volhouden. Is het normaal dat je conditie zo snel verslechterd en bouw je dat dan weer snel op? En als je een goede conditie hebt is dat dan ook zo?
Ik ga in de herfstvakantie ook een week op vakantie en denk niet dat ik dan aan hardlopen toe kom.. ga ik dan nog verder achteruit?