Oud 14-10-2004, 11:38
gulioz
gulioz is offline
Hey,

Het is alweer een hele lange tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, maar ik heb zo'n groot probleem dat ik er niet uit kom, en mijn vrienden weten het ook niet, dus probeer ik het maar hier.

Een hele tijd geleden, ik denk anderhalf jaar, begon mijn pc al met opnieuw opstarten. eerst 10 x per week, dan 10 x per dag, dan 100 x per dag. Hij starte gewoon opnieuw op, ook al had je nog niets geladen. Ook kreeg ik altijd het berichtje: windows is herstelt van een ernstige fout, maar dan sloot je de pc voor een bepaalde tijd af, en dan starte ie weer opnieuw op, en kreeg ik weer dat bericht. Meestal gebeurde het nog voor het gebruikersinterface was geladen. Ik had hem al een paar keer geformateerd, maar elke keer nadat ik hem had geformateerd, na ongeveer 3 maanden begon alles weer opnieuw. En nu is het zelfs zo erg, dat ik helemaal niets kan. Maandag wou ik hem opstarten, maar er miste allemaal bestanden om op te starten(dll bestanden). Ook het gebruikersinterface laadt niet, en zelfs veilige modus doet het niet. Ik was van plan om hem WEER te formateren, maar nu zegt ie dat het bestandje RETTEN.EXE mist, en ik kan hem dus ook niet formateren. Formateren moet ik hem toch wel, want dit kan niet meer gemaakt worden(denk ik).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik kom er niet meer uit.

Groeten,

Julius
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 12:05
iamcj
iamcj is offline
Virus want je denk na het formateren toch weer installeert op 1 of andere manier.
Oud 14-10-2004, 12:11
flamez
flamez is offline
Citaat:
iamcj schreef op 14-10-2004 @ 13:05 :
Virus want je denk na het formateren toch weer installeert op 1 of andere manier.
waarschijnlijk wel,

gewoon ff adaware everover heen, spybot s&d [of andere goede anti-spyware programma's], daarna full systemscan met een of andere virusscanner.

greetz

Flamez
Oud 14-10-2004, 12:20
gulioz
gulioz is offline
Citaat:
flamez schreef op 14-10-2004 @ 13:11 :
waarschijnlijk wel,

gewoon ff adaware everover heen, spybot s&d [of andere goede anti-spyware programma's], daarna full systemscan met een of andere virusscanner.

greetz

Flamez
Ja, maar ik kan helemaal NIETS doen. Ik moet hem formateren, maar RETTEN.EXE mist
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:49
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Je hebt winXP?

Heb je toevallig ook een bootable cd? Probeer anders is met de cd op te starten (zorg dat in je BIOS first boot device op cdrom staat).

Hiermee kan je ook proberen windows te herstellen, of helemaal opnieuw te installeren. Dan vraagt het zelf tijdens de installatie wel of het moet formateren of niet.
Oud 14-10-2004, 12:56
Energie
Energie is offline
opnieuw je chipset drivers installeren en mogelijk je moederboard ff flashen met nieuwe firmware
Oud 14-10-2004, 13:04
gulioz
gulioz is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 14-10-2004 @ 13:49 :
Je hebt winXP?

Heb je toevallig ook een bootable cd? Probeer anders is met de cd op te starten (zorg dat in je BIOS first boot device op cdrom staat).

Hiermee kan je ook proberen windows te herstellen, of helemaal opnieuw te installeren. Dan vraagt het zelf tijdens de installatie wel of het moet formateren of niet.
Ja ik probeer het ook met een bootable cd, maar dan zegt ie dat ie RETTEN.EXE mist.

Hey ik heb wel een cd van XP, dan kan ik XP installeren, zou ik dat dan moeten doen?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 14-10-2004 @ 13:56 :
opnieuw je chipset drivers installeren en mogelijk je moederboard ff flashen met nieuwe firmware
Alsjeblieft, als je niet weet waar je over praat zeg dan niets
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:08
gulioz
gulioz is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2004 @ 14:07 :
idd ik heb ook geen idee waar ie het over heeft
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:13
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2004 @ 14:07 :
Zou in geval van Bootsector virus toch niet zo'n rare optie zijn? Ik weet het niet, heb er nog nooit last van gehad... *fingers crossed*

Citaat:
gulioz schreef op 14-10-2004 @ 14:04 :
Ja ik probeer het ook met een bootable cd, maar dan zegt ie dat ie RETTEN.EXE mist.

Hey ik heb wel een cd van XP, dan kan ik XP installeren, zou ik dat dan moeten doen?
Eeehm wat voor bootable cd had jij het over? RETTEN.EXE ken ik trouwens helemaal niet, wat is dat voor bestandje?
*gaat zoeken*
Oud 14-10-2004, 13:32
gulioz
gulioz is offline
Hey ik heb die cd van xp, ook met recovery enzo. Je kan kiezen tussen xp installeren en herstellen of reparen. Ik doe dan R(herstellen/ repareren) en ik krijg zo'n prompt gebeuren(je kan alleen maar tekst typen en daarvoor staat dan C:\Windows>, sorry weet niet precies hoe dit heet) Maar hier kan ik kiezen voor FIXBOOT en daar staat bij:

een nieuwe opstartsector op de systeempartitie schrijven.

FIXBOOT [Station:]

[Station:]
het station waar een opstart sector naartoe zal worden geschreven, waarbij de standaardkeuze van de systeemopstartpartitie wordt opgeheven.

FIXBOOT wordt alleen ondersteund door op x86 gebaseerde computers.

is dit hetgene wat ik zou moeten doen?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:48
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Nouja Zolang je geen IA-64, PowerPC of AMD hebt, wordt fixboot dus wel ondersteund (ofwe: als je een pentium hebt)
Maarehm, geen id of dit het beste is wat je kan doen, sorry kan ik je niet mee helpen.

Ps. Ik kan dat RETTEN.EXE niet vinden op mijn computer. Ik heb even gezocht op google, en ik krijg dan voornamelijk Duitse sites. Heb je toevallig een ALDI of LIDL-pc?

Lees deze link is, misschien staat er nog wat nuttigs voor je tussen:
http://forum.faqman.nl/messages/12/6...tml?1096397960
Oud 14-10-2004, 13:59
gulioz
gulioz is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 14-10-2004 @ 14:48 :
Heb je toevallig een ALDI of LIDL-pc?
Het is een medion van de Aldi
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 17:20
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 14-10-2004 @ 14:13 :
Zou in geval van Bootsector virus toch niet zo'n rare optie zijn? Ik weet het niet, heb er nog nooit last van gehad... *fingers crossed*

Eeehm wat voor bootable cd had jij het over? RETTEN.EXE ken ik trouwens helemaal niet, wat is dat voor bestandje?
*gaat zoeken*
De bootsector zit wel een heel eind verwijderd van je BIOS, hoor. BIOS-virussen zijn heel zeldzaam, vooral omdat er zo veel BIOS-versies zijn (één per model moederbord ongeveer). Dat het zoiets is, lijkt me nogal raar.

RETTEN is inderdaad een tooltje van Medion, om images terug te zetten. Hieruit valt af te leiden dat de pc al meer dan een jaar oud is (Medion gebruikt Retten sindsdien niet meer).

Wat je volgens mij kan doen: echt formateren, en dan manueel alles opnieuw installeren, maar als je echt frequent problemen hebt, kun je beter de hardware eens allemaal nakijken. Als dat niet werkt, zou ik proberen het service center te bereiken. In België is dat www.gsc.be die zijn net uit een verhuis/nog in de verhuis maar volgens de berichtgeving hebben ze geen achterstand meer. Hun forum is wel nog steeds down. In Nederland weet ik niet waar je terecht kan. Post ook eens welk model je hebt (+specs., klokfrequentie + maand en jaar van aankoop moet volstaan, ik ken de meeste modellen sinds de PIV 1800 MHz van Aldi wel een beetje).
Oud 14-10-2004, 19:25
gulioz
gulioz is offline
nou, ik heb hem laten formateren maar hij gaat gewoon door met opnieuw opstarten. Op dit moment is er iemand hier thuis en kijkt naar de pc. Ik zal later zeggen wat het probleem was, als we het probleem kunnen vinden en wat we er aan gedaan hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten