Oud 21-10-2004, 11:16
aim
aim is offline
heeft iemand boeken van deze schrijver gelezen? zoja, wat vond je er van? geloof je zijn theorieen? (de 12de planeet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 12:13
Verwijderd
Kun je dat wat verder uitdiepen?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:53
Verwijderd
Ja, ik heb er 1tje gelezen "aan Genesis voorbij". Ik heb niet genoeg verstand van sterrenkunde om alles wat er in het boek staat na te gaan, ik wil nog altijd heel graag dat iemand die er meer van weet het boek eens leest.
Ik vind het een interessante theorie, ik denk dat er zeker wel iets van waar kan zijn. Wat ik te vergezocht vind is dat hij zegt dat de annunaki hier op aarde kwamen om goud uit mijnen te halen om hun atmosfeer ermee te bekleden zeg maar.. ik vind dat niet aannemelijk. (En zo zijn er wel meer dingen die ik vergezocht vind).

En verder kun je de teksten van de Soemeriërs op meerdere manieren interpreteren.. om een goed beeld van zijn conclusies te vormen zou je je eigenlijk zelf een beetje in zulke teksten moeten verdiepen. Want misschien hadden ze het eigenlijk helemaal niet over aliens en denkt meneer Sitchin dat maar. Ook daar kan ik niet over oordelen.

Wat ik jammer vind is als er te bizarre conclusies worden getrokken door hem of door aanhangers van hem of anderen, waardoor ze het hele verhaal in feite belachelijk maken.. dan denken mensen meteen dat er niets meer van waar is. Wel logisch, maar toch jammer.. ik denk nl dat er iig een kern van waarheid in zit.

Maar wat is je eigen visie erop? Welke boeken heb je zelf gelezen?

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:25
aim
aim is offline
Ik ben nu bezig met de 12de planeet (das de voorganger van "Aan Genisis Voorbij")
Dat gaat dus over dat er nog een planeet in ons zonnestelsel is, bij pluto geloof ik (ik heb niet zo heel veel verstand van sterrekunde ) en dat de mensheid een soort kolonie is van die planeet.

Ik ben nog niet ver genoeg om een mening te vormen, maar ik vind wat ik tot nu heb gelezen in elk geval erg aannemelijk.... ik zal het over 2/3 dagen uit hebben en dan zal ik wel wat uitgebreider posten

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:32
aim
aim is offline
Owja ik ben deze boeken gaan lezen, omdat ik een artiest ken (rapper) die lyrics schrijft over zaken zoals deze... zijn muziek inspireerde mij en ik vroeg hem op msn welke boeken hij heeft gelezen, en hij zei dus een aantal titels waaronder deze.. Hij heeft er gruwelijk veel verstand van dus ik vraag wel is het een en ander aan hem.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 00:38
T_ID
T_ID is offline
ik vraag me af of de zwaartekracht van de zon het zou trekken om een planeet die nog verder staat dan Sedna in dit zonnestelsel te houden.

om eerlijk te zijn denk ik het niet.
Oud 24-10-2004, 20:35
Tio
Tio is offline
Jawel, mits de "planeet" dan gewoon vrij klein is. Er bevinden zich nog wel objecten in ons zonnestelsel die veel verder liggen dan Pluto (Kuipergordel, Van Oortswolk?), maar die kwalificeren natuurlijk niet als planeten.

Echter, de eigenschappen van een dergelijk veraf gelegen planeet zullen nauwelijks bewoonbaar zijn. Weinig licht, geen warmte van de zon, dus ook nauwelijks mogelijkheid tot chemische processen. Het lijkt me dus vrij onwaarschijnlijk dat er vandaaraf leven naar de aarde zou zijn gekomen.

Groet,
Tio
Oud 24-10-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-10-2004 @ 01:38 :
ik vraag me af of de zwaartekracht van de zon het zou trekken om een planeet die nog verder staat dan Sedna in dit zonnestelsel te houden.

om eerlijk te zijn denk ik het niet.
Er zijn kometen die verder staan.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 10:30
Joostje
Joostje is offline
Het schijnt dat die kerel geeneens sumerisch kan .
Oud 26-10-2004, 08:08
aim
aim is offline
bron?!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:04
Joostje
Joostje is offline
http://www.geocities.com/Area51/Corr.../hafernik.html

In the final version quoted in The 12th Planet, I have compared the available translations against each other and against Hebrew source and the parallel Sumerian and Akkadian texts/tales, to come up with what I believe is the most accurate rendering. (Sitchin, Authors Note)
As we will see, this is a telling statement. Instead of quoting standard translations for Biblical verses, Sitchin makes up his own translations, based on his interpretation of "the parallel Sumerian and Akkadian texts/tales". Unfortunately, he is using those verses to support his interpretation of those texts.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten