Oud 26-10-2004, 16:04
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
als ik thuis aan me huiswerk ga beginnen (wat opzich al een wonder opzich is) omdat ik die achterstand van 2 weken bij natuurkunde en wiskunde en al die andere dingen moet maken lukt het gewoon niet !! na 3 seconden dwaal ik weg, heb ik er totaal geen zin meer in, word ik somber, heb ik zin om iemand compleet in elkaar te rammen enz. enz.
en op m'n kamer is het netjes (voor mijn doen) en ik haal eerst alle rotzooi van m'n bureau af.... maar het lukt gewoon niet !
en daardaar ga ik me weer cutter voelen en kan ik nog minder goed werken enzovoort

wat kan ik doen (of moet ik niet doen) ? ik heb al geprobeerd om van tevoren ff helemaal tot rust te komen maar het helpt allemaal niet
Advertentie
Oud 26-10-2004, 16:20
RanC
RanC is offline
huiswerkbegeleiding aanvragen?
Duh...

Of gewoon goed opletten in de les en dan gewoon de te leren teksten globaal lezen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 17:30
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
jezelf dwingen om op een bepaalde tijd klaar te zijn met je huiswerk. als je die zelfdiscipline niet op kunt brengen, tsja..

gelijk uit school huiswerk maken
zorgen dat je op een bepaalde tijd klaar bent, iets leuks gaan doen ofzo?!
huiswerk verdelen, niet te veel in 1 keer
rustige plek leren waar je geen verleidingen ziet

weet ik veel, ik heb ook geen ervaring
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 17:53
Diary of Dreams
Citaat:
GanzenVeer schreef op 26-10-2004 @ 18:30 :
jezelf dwingen om op een bepaalde tijd klaar te zijn met je huiswerk. als je die zelfdiscipline niet op kunt brengen, tsja..

gelijk uit school huiswerk maken
zorgen dat je op een bepaalde tijd klaar bent, iets leuks gaan doen ofzo?!
rustige plek leren waar je geen verleidingen ziet

weet ik veel, ik heb ook geen ervaring
als ik uit school kom ben ik moe en heb ik geen echt zin om iets te doen en dan ga ik 'ff' achter de pc om tot rust te komen, en dan denk ik 'ff uitrusten dan begin ik zo met huiswerk' maar meestal gebeurt dat nooit en als ik begin lukt het niet en dan denk ik 'het lukt tog niet waarom zou ik het dan nog proberen ?!?!?'
huiswerk verdelen ? kan je 1 onderdeel van 1 opdracht in nog kleinere opdrachten verdelen ?
Oud 26-10-2004, 18:21
RanC
RanC is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 26-10-2004 @ 18:53 :
als ik uit school kom ben ik moe en heb ik geen echt zin om iets te doen en dan ga ik 'ff' achter de pc om tot rust te komen, en dan denk ik 'ff uitrusten dan begin ik zo met huiswerk' maar meestal gebeurt dat nooit en als ik begin lukt het niet en dan denk ik 'het lukt tog niet waarom zou ik het dan nog proberen ?!?!?'
huiswerk verdelen ? kan je 1 onderdeel van 1 opdracht in nog kleinere opdrachten verdelen ?
Tja... "discipline" heet dat.

Overigens vind ik dit ergens niet passen op psychologie, aangezien bijna iedereen zich hier wel in kan herkennen of kon herkennen...

Discipline en een paar trucjes gebruiken zoals globaal lezen, goed opletten in de les, het verdelen, etc.

Of huiswerkbegeleiding aanvragen, dan word je praktisch gedwongen om het te maken...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 26-10-2004 @ 18:53 :
Of je nou uit school komt of niet, je hebt sowieso geen zin. Dus wat maakt het nou uit of je je net na school gaat dwingen om je huiswerk te maken of een uur later?
En denk niet dat het bij iedereen zo makkelijk gaat. We hebben allemaal wat jij hebt: geen zin om huiswerk te maken, liever even computeren of tv-kijken. Maar je moet jezelf er toch echt toe dwingen. Beloon jezelf als je iets hebt gemaakt of straf jezelf als je het niet hebt gedaan. En kan je dit niet opbrengen, vraag dan je ouders om het te doen. Dat je bijvoorbeeld pas tv mag kijken (of iets lekkers, of computeren, of op de bank hangen, of naar buiten, enz.) als ze hebben gezien dat je je huiswerk af hebt.
Oud 28-10-2004, 12:00
The0
The0 is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 26-10-2004 @ 18:30 :
TS gaf aan niet langer dan 3 seconden achter elkaar te kunnen concentreren, dat wordt dan verdelen in extreeeem kleine deeltjes he als het maar 3 seconden per keer mag duren.

En zoals al eerder werd gezegd, opletten in de les (als dat wel lukt) scheelt al een heel groot deel van je huiswerk, en daarbij wil ook huiswerkbegeleiding wel eens helpen.
Oud 28-10-2004, 14:51
kevertje84
kevertje84 is offline
barokmuziek zachtjes op de achtergrond schijnt te helpen. Verder kun je om de 45 min ff 10 min pauze houden, zorgen dat je niet afgeleid wordt en gezond eten (heb ik geleerd).
Oud 05-11-2004, 06:00
blanco
blanco is offline
Citaat:
RanC schreef op 26-10-2004 @ 19:21 :

Overigens vind ik dit ergens niet passen op psychologie, aangezien bijna iedereen zich hier wel in kan herkennen of kon herkennen...

Discipline en een paar trucjes gebruiken zoals globaal lezen, goed opletten in de les, het verdelen, etc.

Of huiswerkbegeleiding aanvragen, dan word je praktisch gedwongen om het te maken...
Ik denk dat diegene het juist hier heeft gepost omdat hij denkt dat het hier wel degelijk hoort... Dus zullen zijn gedachten wel niet zomaar afdwalen...

En klein konijntje: Je kunt hier allemaal tips gaan vragen, maar uiteindelijk ben jij het zelf die je weer aan je huiswerk moet krijgen. Dat is helemaal niet hard bedoeld, gewoon een constatering. Probeer gewoon de concentratie en de discipline ervoor op te brengen. De ene keer lukt dat waarschijnlijk beter dan de andere keer, maar gewoon zeggen: het lukt niet en dan nog meer achterstand oplopen werkt nou eenmaal helemaal niet! Probeer jezelf er dus gewoon minimaal een uurtje per dag te krijgen tot het maken van huiswerk, en plan vaste tijden voor jezelf zodat je het niet voor je uit blijft schuiven en er om half 11 te moe voor bent...
Oud 05-11-2004, 10:06
Diary of Dreams
ik probeer het ook maar het lukt bijna nooit, en als het lukt moet ik net gaan eten of naar cat. of is het 10 uur. Ik denk dat ik op school huiswerk begeleiding ga aanvragen, maar dat is ook niet echt leuk want dan ben ik meestal pas rond 6en thuis maarja der zit ondertussen niks anders op...
@de rest: ik let in de les op, maar als ik geen opdrachten kan maken leer ik het niet en vergeet ik het na een week, en globaal lezen lukt me meestal wel... ALS ik eindelijk is geconcentreerd ben wat me niet lukt, das ondertussen nog geen ene shit is verandert

ps: je heb wel een schattig plaatje linn ^^
Oud 05-11-2004, 12:15
Verwijderd
Ja goh, zoals al eerder gezegd; discipline Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het wel. En daarbij, sommige mensen leren het echt gewoon nooit. Maar ja, als je er zelf gewoon geen zin in hebt of het niet wil zal het je ook niet lukken.

Denk je dat je kan veranderen? Wil je veranderen?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 15:29
Shitonya
Shitonya is offline
niets aan te doen. Concentratiestoornis waar ik ook altijd last van heb
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 21:47
Verwijderd
iedereen heeft het over discipline maar ik vraag me af of dit zoveel met discipline te maken heeft. als je je niet kunt concentreren....
om uit te testen of het om concentratie of discipline gaat: neem je voor om bijvoorbeeld een half uur huiswerk te maken. blijf ook dat half uur op je stoel zitten, probeer het een half uur. kun je neit op je stoel blijven zitten omdat je liever computerd, danheeft het waarschijnlijk met discipline te maken; zit je een uur in je boeken te staren maar neem je niks op, dan zit het hem in je concentratie. ik weet niet of het je wel lukt om je op dingen te concentreren die je leuk vindt? kun je films afkijken? een leuk boek in 1 ruk uitlezen?
ikzelf had al een hele tijd niks meer gelezen omdat ik na een paar bladzijdes niet meer wist wat ik aan het lezen was. nu ben ik weer begonnen met makkelijke kinderboeken met kleine hoofdstukken en zo probeer ik mijn concentratie weer te trainen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 12:02
11568
11568 is offline
Ik slik altijd Valeriaan pillen van de kruiidvat [Zenuwen & slapen valeriaan, rustgevend & opbeurend], anders kan ik niet leren
Inmiddels zijn wel meer vrienden van mij eraan en het heeft tot nut oe bij iedereen van ons succes gehad
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 12:40
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 26-10-2004 @ 17:04 :
als ik thuis aan me huiswerk ga beginnen (wat opzich al een wonder opzich is) omdat ik die achterstand van 2 weken bij natuurkunde en wiskunde en al die andere dingen moet maken lukt het gewoon niet !! na 3 seconden dwaal ik weg, heb ik er totaal geen zin meer in, word ik somber, heb ik zin om iemand compleet in elkaar te rammen enz. enz.
en op m'n kamer is het netjes (voor mijn doen) en ik haal eerst alle rotzooi van m'n bureau af.... maar het lukt gewoon niet !
en daardaar ga ik me weer cutter voelen en kan ik nog minder goed werken enzovoort

wat kan ik doen (of moet ik niet doen) ? ik heb al geprobeerd om van tevoren ff helemaal tot rust te komen maar het helpt allemaal niet
Hoe komt het dat je een achterstand hebt van twee weken?
Hoe zat het met je studeren, taken maken, concentreren, opnemen van de leerstof... voor die twee weken?

Verder kan ik er goed inkomen dat het moeilijk is na twee weken terug de draad op te pikken, maar alle begin is moeilijk, het gaat erom even door te bijten en jezelf niet te troosten met nep-studeren/voor school bezig zijn (bv. nutteloze schema's maken e.d.)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:51
Jessicaa_b
Jessicaa_b is offline
ga een dagboek bijhouden... doe dat voordat je aan je huiswerk begint, dan heb je iig geen dingen meer waar je aan moet denken onder het huiswerk doen
dan 10 minuten huiswerk, 10 minuten pauze... dat een uur lang en dan een half uur pauze... als het goed gaat, kan je de 10 minuten hw uitbouwen probeer niet teveel van jezelf te verwachten...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten