Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
huiswerk verdelen ? kan je 1 onderdeel van 1 opdracht in nog kleinere opdrachten verdelen ? ![]()
||
Citaat:
Overigens vind ik dit ergens niet passen op psychologie, aangezien bijna iedereen zich hier wel in kan herkennen of kon herkennen... Discipline en een paar trucjes gebruiken zoals globaal lezen, goed opletten in de les, het verdelen, etc. Of huiswerkbegeleiding aanvragen, dan word je praktisch gedwongen om het te maken... |
![]() |
||
Citaat:
En denk niet dat het bij iedereen zo makkelijk gaat. We hebben allemaal wat jij hebt: geen zin om huiswerk te maken, liever even computeren of tv-kijken. Maar je moet jezelf er toch echt toe dwingen. Beloon jezelf als je iets hebt gemaakt of straf jezelf als je het niet hebt gedaan. En kan je dit niet opbrengen, vraag dan je ouders om het te doen. Dat je bijvoorbeeld pas tv mag kijken (of iets lekkers, of computeren, of op de bank hangen, of naar buiten, enz.) als ze hebben gezien dat je je huiswerk af hebt.
||
![]() |
Citaat:
En zoals al eerder werd gezegd, opletten in de les (als dat wel lukt) scheelt al een heel groot deel van je huiswerk, en daarbij wil ook huiswerkbegeleiding wel eens helpen.
||
Citaat:
En klein konijntje: Je kunt hier allemaal tips gaan vragen, maar uiteindelijk ben jij het zelf die je weer aan je huiswerk moet krijgen. Dat is helemaal niet hard bedoeld, gewoon een constatering. Probeer gewoon de concentratie en de discipline ervoor op te brengen. De ene keer lukt dat waarschijnlijk beter dan de andere keer, maar gewoon zeggen: het lukt niet en dan nog meer achterstand oplopen werkt nou eenmaal helemaal niet! Probeer jezelf er dus gewoon minimaal een uurtje per dag te krijgen tot het maken van huiswerk, en plan vaste tijden voor jezelf zodat je het niet voor je uit blijft schuiven en er om half 11 te moe voor bent...
||
Citaat:
Hoe zat het met je studeren, taken maken, concentreren, opnemen van de leerstof... voor die twee weken? Verder kan ik er goed inkomen dat het moeilijk is na twee weken terug de draad op te pikken, maar alle begin is moeilijk, het gaat erom even door te bijten en jezelf niet te troosten met nep-studeren/voor school bezig zijn (bv. nutteloze schema's maken e.d.) |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Weet even niet meer wat te doen.. snippersz1 | 11 | 25-10-2010 16:50 | |
Psychologie |