Advertentie | |
|
19-10-2003, 12:46 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
19-10-2003, 13:31 | |
Je schrijft het zelf; het heeft met common sense te maken.
En als je nou gewoon toegeeft dat dankzij de common sense steeds meer publiek zich van AH afkeert omdat men in navolging van de suprmarktketen "op de kleintjes gaat passen" , is de cirkel rond. Volgens welke criteria de prijzen worden berekend en marktsegmentatie, differentieatie of marketing-mix, daar heeft de consument geen boodschap aan. |
19-10-2003, 13:32 | |
Ja, denk wel dat t werkt, vooral vanwege die structurele verlaging van min.7 en max.35 procent, en dan niet alleen de AH-merken.
Stel dat iets 99 cent kostte ofzo dan zal dat nu minimaal wel gedaald zijn tot 92 cent ofzo, en als dat met 1000 producten gebeurd denk ik niet dat je straks vaak bij de AH noemenswaardig duurder uit bent dan bij de een andere supermarkt, behalve de Aldi en LidL zal wel goedkoper blijven, maar dat is toch vaak wel lagere kwaliteit. Je moet natuurlijk wel op de prijs/kwaliteitverhouding letten en niet alleen op de prijs |
19-10-2003, 15:30 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie niet in waarom ik iets zou moeten toegeven nu jij op niet één punt inhoudelijk ingaat op mijn stukje. Je doet alsof je voor het leven gebonden bent aan Albert Hein en niks kunt doen tegen prijsverhogingen. Onzin dus, want als het jou niet bevalt kun je met je common sense mooi naar een andere supermarkt zodat uiteindelijk Ahold failliet zal gaan. Dat heet marktwerking, de mooiste uitvinding sinds ritsen en gesneden brood. |
19-10-2003, 15:42 | |
Voor wat betref de marktwerking heb je volkomen gelijk.
Besef wel dat niet iedereen in de grote steden woont, en als er geen concurrerende supermarkt in de buurt is, is er altijd wèl een filiaaltje van AH gevestigd. De mensen die in zo,n gat wonen hebben dus de keuze: Albert Heyn of tientallen kilometers rijden naar een andere zaak zodat de besparing tot nul wordt gereduceerd. En rethoriek of niet; ik vind dit misbruik maken van een monopolie-positie. |
19-10-2003, 17:41 | ||
Citaat:
|
19-10-2003, 17:50 | |
Ik zag op tv een vergelijking:
een volle boodschappenkar bij de AH nu 35 euro een volle etc. bij de edah (?) nu 33 euro een volle etc. bij de ah maandag 31 euro er rekening mee houdend dat de edah dan ook maar weer een stukje lager zakt, maakt het voor de ah geen reet uit en blijven de klanten weg omdat het ergens anders goedkoper is (maar dat rustique broodje hebben ze nergens anders dus die kom ik wel trouw halen hoor) De konmar heeft trouwens ook al diverse artikelen lager geprijsd. En een prijzenoorlog is wel op komst (zo werd er verteld) Buiten het feit dat ik hier eigenlijk nul komma nul verstand van heb en gewoon elke week mijn boodschappen moet doen hoop ik dat de prijzen in de horeca nu eens goed naar beneden gaan.
19-10-2003, 18:05 | |
Lekker hoor, om met de Edah te gaan vergelijken... Die is ook veel te duur... Ik bedoel, als ik een keer niet te duur uit wil zijn, vermijd ik zowel de Edah als de Albert Heijn. Het is slechts in enkele producten dat de Edah goedkoper is (oa brood). Dus waarschijnlijk wordt de AH nu wel een heel stuk goedkoper dan de Edah met merkproducten.
19-10-2003, 20:09 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze verkopen veel producten die uitdezelfde fabrieken komen zoals de producten met de merknaam dr oetker bijvoorbeeld, alleen dat die producten voorzien worden van een andere naam en verpakking. Verder dingen ze heel erg hard af en als je niet verkoopt dan halen ze het gewoon bij iemand anders met een vergelijkbaar product van een A kwaliteit. Verder worden producten uit de schappen gehaald en net weer verkocht als ze matig uit een consumentenonderzoek komen. De prijs/kwaliteitsverhouding gaat niet overal meer op tegenwoordig, tenminste niet voor de standaard producten. |
19-10-2003, 20:11 | ||
Citaat:
Met slechte positie doel ik op een lage omzet. Zeker vanaf het moment dat Albert Heijn alleen maar slechte publiciteit heeft gekregen vanwege de welbekende man van 10 miljoen, is er een kleine Albert Heijn boycot ontstaan. Dat neemt niet weg dat die al niet langer gaande was, er komt gewoon steeds meer protest tegen Albert Heijn's hoge prijzen. Albert Heijn heeft nu al tijden een lage omzet (de cijfers weet ik natuurlijk ook niet), en wil dat nu dus gaan veranderen door te gaan prijsstunten. Dit heeft als doel om meer klanten met karretjes te krijgen, in plaats van mandjes. Oftewel, meer vaste klanten zien te trekken, in plaats van mensen die sporadisch komen als er een of andere aanbieding is. Dit wordt gedaan door het assortiment te vergroten, veel producten blijvend in prijs te verlagen en de komende tijd ontzettend veel bonuskortingen te heffen op allerhande producten. Natuurlijk zal dit eerst tot een nog grotere daling van de omzet leiden, maar als de formule werkt, en er daadwerkelijk meer mensen naar de Albert Heijn toegetrokken kunnen worden, zal er weer een stabiele omzet ontstaan. Dat is een beetje wat ik van mijn bazen begrepen heb
20-10-2003, 09:05 | |
Hey mensen niet teveel de Appie afkraken he, het personeel is nog steeds top daar
...ik heb zelf 2 uur zitten overwerken om alle pijsbordjes te vervangen Maar het idee erachter is om de klanten weer terug te winnen: veel lagere marges, ze verwachten dat de omzet pas over 6 maanden weer op het huidge niveau zal komen en dat die daarna weer stijgt.. Hoogste prioriteit is vooral marktaandeel terug winnen ten koste van de Laurus groep, die in financiele problemen zit en waarschijnlijk niet in staat is tot prijsverlagingen..... aldus het reclamepraatje van m'n baas.... |
20-10-2003, 13:49 | ||
Citaat:
20-10-2003, 13:57 | ||
Citaat:
20-10-2003, 14:07 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
wat me overigens helaas opviel is dat ze enkel de A-merken in prijs verlagen en niet het huismerk of de mindere merken. dus dat blijft de lidl voor mij |
20-10-2003, 14:47 | ||
Citaat:
20-10-2003, 20:18 | |
Verwijderd
|
ik werk ook bij de AH. ik hoorde zaterdag dat ze dat van plan waren enzow.. naja ook omdat ze in de shit zaten. dus prijzen verlagen. me ma werkt er ook en die ging zondag mee werken, maar ik dacht, ja daaaaaaaaag het is WEEKEND
boeit me verder ook niet, ik bedoel ik hoef er alleen maar te werken, ik vinnut wel best daar achter die kassa |
20-10-2003, 20:28 | |
Om er geen reclametopic van te maken; Super de Boer gaat mee met de prijsverlaging (140 A-merken).
De prijsverlaging van de Albert Heijn (meer dan 1000 producten!) is deels psychologisch. Sommige producten zijn in prijs verhoogd en vervolgens verlaagd, en andere producten zijn blijvend in prijs verhoogd. Way to go.
21-10-2003, 14:10 | |||
Citaat:
en ja...hoe het zit met de free publicity..: dan had edah dat ook wat slimmer moeten aanpakken als zij daadwerkelijk de eerste waren... Ik denk zelf dat de ah niet naar edah heeft gekeken. De prijsverlagingen bij de ah vloeien verloor voort uit de eigen problemen en het verlies van marktaandeel.. Maar goed....ik studeer er natuurlijk niet voor...ik ben maar een simpele bedrijfskunde student oja Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 14:13. |
21-10-2003, 14:35 | ||
Citaat:
Maar de Edah heeft zelf ook minder reclame gemaakt dan de AH, natuurlijk. En gefrustreerd... Mwoh... de omzet van de edah waar ik helaas nog steeds werk is de afgelopen 3 jaar meer dan verdubbeld, terwijl we vlakbij een van de grootste AH's van Nederland zitten. Dus dat zit wel goed
21-10-2003, 15:13 | ||
Citaat:
21-10-2003, 17:23 | ||
Citaat:
21-10-2003, 21:42 | |
AH heeft kwaliteit, en als dat goedkoper wordt lijkt het me beter om er meer van te kopen, ook al hebben andere supermarkten goedkopere, maar kwalitatief inferieure producten. De chips bij de Aldi is gewoon niet lekker, dus zal ik deze prijsverlaging aangrijpen om mijn ouders naar de AH te laten gaan.
22-10-2003, 07:19 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Edah is goedkoper dan de C1000 en wij gaan nu landelijk 1450 producten blijvend in prijs verlagen. Wij zullen naar verhouding toch wel goedkoper blijven dan een C1000, Super de Boer, AH, konmar enz.. |
22-10-2003, 11:24 | ||
Citaat:
22-10-2003, 17:37 | |
Denk niet dat de positie van AH op deze manier zoveel verbeterd. Kreeg gister de AH folder binnen: veel producten worden met minder dan 10 eurocent in prijs verlaagd Denk niet dat je daar veel mee opschiet.
22-10-2003, 17:56 | ||
Citaat:
Overigens is de reden om juist de A-merken in prijs te verlagen simpel: dezelfde A-merken kun je bij supermarkten als C1000 of Dirk van den Broek/Digros/Bas van der Heijden voor aanzienlijk lagere prijzen krijgen. Daar verloor Albert Heijn natuurlijk klanten aan, vandaar de prijsverlaging van A-merken. Ja, ik werk inderdaad bij AH
22-10-2003, 19:53 | ||
Ik hoorde dat omdat de AH altijd relatief duur is geweest ze veel meer mogelijkheid hebben om de prijzen te verlagen (dus meer speling hebben) dan bijvoorbeeld de super de boer en de dirk/bas enz
ik weet niet of dit waar is, iemand enig idee? verder denk ik dat de AH vooral in het begin een erg dalende omzet zal krijgen, maar dat als de prijzen zo blijven het uiteindelijk wel weer omhoog gaat. Maar ik heb zo het idee dat ze andere producten daar de prijzen weer van omhoog (gaan) gooien om zo het verlies te compenseren. Maar dat kan natuurlijk net zo goed niet zo zijn Citaat:
22-10-2003, 20:10 | ||
Citaat:
22-10-2003, 20:11 | |
Maar,
Bij de Albert Heijn lopen de medewerkers wel met je mee wanneer je iets zoekt. Er wordt gekookt in de winkel en laatst heb ik er mijn vetgehaltegetest. Het uiterlijk van de winkels is beter, er worden bekendere merken verkocht, er staat muziek op en alle groenten zijn voorgehakt en dubbel verpakt. In deze discussie sluit ik mij aan bij nare man. Wanneer je vindt dat er een spelletje met je wordt gespeeld, speel dan mee en g naar een andere supermarkt.. Onnozel gewauwel.
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 21:12 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
supermarkt kutprinter | 6 | 29-05-2004 20:50 |