Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2009, 16:24
K-Swoosh
Avatar van K-Swoosh
K-Swoosh is offline
hallo,
ik zit op kamers in breda, en dat bevalt me goed, maar we hebben in ons huis een klein probleempje:
Als er bij ons wordt aangebeld is de deurbel maar te horen bij 2 personen.

Dit komt doordat zij dicht bij de bel zitten, en wij er ver vanaf.
Zo is de opbouw van ons huis namelijk:
Je komt de deur binnen, dan loop je de trap op en kom je bij de 1e 2 kamers.
Boven de deur van 1 kamer hangt de deurbel.

Dan loop je verder, door een klein tussenstukje [waarschijnlijk een stuk dat oorspronkelijk een kamer was, maar niet meer omdat 2 gebouwen zijn samengevoegd], dan kom je op de overloop tussen de keuken [links] en de 3e kamer in ons huis [rechts].
Hier is de bel al niet meer te horen.

Naast de deur van de 3e kamer gaat een trap omhoog, waarna je bij de 4e kamer komt.
Als je je dan omdraait en 3 meter loopt kom je bij de 5e kamer, mijn kamer. Ik zit dus op de 2e verdieping, in het gebouw naast de deurbel. Hier kan ik de bel dus al helemaal niet meer horen...

Het probleem is dus dat ik de bel niet kan horen.
Nu zat ik te denken hoe ik nou kon zorgen dat ik de bel wel kon horen:
Ik kan een nieuwe ouderwetse bel kopen, een draad trekken naar de oude bel, maar dat is heel erg veel werk [gezien ik dan een hele lange draad meot trekken]

Maar toen dacht ik ineens: Is er ook iets als een draadloze deurbel?
Wat ik dan zou willen doen, is die aansluiten op de ouderwetse deurbel op een of andere manier, en dan de draadloze deurbel op mijn kamer hangen, zodat ik de bel wel hoor.
Maar: KAN dat wel?
[dat = draadloze bel aansluiten op ouderwetse bel]

Btw: dit is een belangrijk probleem, omdat ik zo laatst ook al de monteur voor onze wasmachine was misgelopen .

Alle hulp is welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2009, 16:58
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Het kan zeker wel, maar dat is waarschijnlijk meer werk dan een tweede vaste bel te installeren.
Je zou gewoon een tweede deurbelknopje (van een draadloze bel) naast het bestaande knopje kunnen schroeven, en de mededeling erbij dat beide knopjes moeten worden ingedrukt.

Of twee dezelfde typen draadloze deurbellen kopen. Is iets duurder, maar zo hoeft er wel maar 1 knop te worden ingedrukt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 17:09
ganralph
ganralph is offline
wij hebben sinds kort iig een draadloze deurbel. is niet duur (praxis) en die van ons heeft vijf standaardfrequenties. je kunt er dus 5 kopen en die allemaal op dezelfde frequentie zetten.

je kunt de draadloze knop natuurlijk open schroeven en het "zendertje" aansluiten op de draad van de vaste bel. maar ja, als je toch iets aan gaat sluiten, waarom dan niet gewoon een draadje naar boven.

of idd je eigen knopje beneden erbij schroeven/plakken (draadloos of vast). lijkt me sowieso irritant als iedereen de deurbel voor iedereen hoort.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 18:13
K-Swoosh
Avatar van K-Swoosh
K-Swoosh is offline
ok, dus dan zou ik in elke kamer in het huis een bel moeten hangen?
of zou ik er ook 2 kunnen kopen die genoeg geluid maken zodat we ze door een deur heen kunnen horen?

en zou ik de schakelaar makkelijk kunnen vervangen? [zou ik zegmaaar de oude stroomdraad kunnen gebruiken voor de nieuwe bel?]
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 09:15
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
ok, dus dan zou ik in elke kamer in het huis een bel moeten hangen?
of zou ik er ook 2 kunnen kopen die genoeg geluid maken zodat we ze door een deur heen kunnen horen?
dat ligt een beetje aan je huis hè? hang er genoeg op, zodat iedereen het hoort.

Citaat:
en zou ik de schakelaar makkelijk kunnen vervangen? [zou ik zegmaaar de oude stroomdraad kunnen gebruiken voor de nieuwe bel?]
volgens mij kun je alle deurbellen die je tegenwoordig in de winkel koopt wel onderling met elkaar gebruiken, verbinden en verwisselen. anders kijk je even of er hetzelfde op staat qua stroomvoorzieningseisen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 09:31
K-Swoosh
Avatar van K-Swoosh
K-Swoosh is offline
Citaat:
dat ligt een beetje aan je huis hè? hang er genoeg op, zodat iedereen het hoort.
ja dat klopt, maar als ik er maar twee HOEF te kopen, schilt mij dat weer geld.
Hoeveel denken jullie eigenlijk dat dit gaat kosten, als ik er twee zou kopen?

Citaat:
volgens mij kun je alle deurbellen die je tegenwoordig in de winkel koopt wel onderling met elkaar gebruiken, verbinden en verwisselen. anders kijk je even of er hetzelfde op staat qua stroomvoorzieningseisen.
ik heb gekeken naar onze bestaande deurbel, maar daar staat niks op, dat is trouwes een hele oude deurbel, en volledig analoog

nog iets wat ik me afvroeg was: hoe "draadloos" zijn deze deurbellen eigenlijk? want hebben ze nog steeds stroomdraad nodig? of hebben ze een batterij?
als ze een batterij hebben zou dat ideaal zijn...

En weet iemand eigenlijk waar ik ze kan kopen?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 09:47
ganralph
ganralph is offline
bij iedere bouwmarkt (Praxis, Gamma, etc.) zullen ze ze wel hebben. wij hebben de onze van de Praxis. was volgens mij niet veel duurder dan 10, 15 euro.

dingen werken inderdaad op batterijen (zowel knopje als de bel zelf) en het bereik is 50 meter.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 21:17
K-Swoosh
Avatar van K-Swoosh
K-Swoosh is offline
Citaat:
bij iedere bouwmarkt (Praxis, Gamma, etc.) zullen ze ze wel hebben. wij hebben de onze van de Praxis. was volgens mij niet veel duurder dan 10, 15 euro.

dingen werken inderdaad op batterijen (zowel knopje als de bel zelf) en het bereik is 50 meter.
bedankt voor de info
ik zal binnenkort eens gaan kijken wat ze te bieden hebben!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 22:13
Verwijderd
Bij de kijkshop worden ze ook verkocht, al vanaf 6 euro.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ze stonden deze week in ik dacht de Gamma folder (kan ook Formido zijn), daar waren ze 12,50. Wij hadden er in ons vorige huis een, werkt ideaal. Enige waar je op moet letten is dat je de batterijen op tijd vervangt (als de bel ook maar een beetje ander geluid gaat maken, niet wachten tot ze helemaal leeg zijn want dan loop je dus idd mensen mis) en dat je hem instelt op een andere frequentie dan de buren. Wij hebben een tijd gehad dat heel de tijd de bel ging en er niemand voor de deur stond en dat bleek te komen doordat er dan bij de buren aangebeld werd. Heel irritant en lastig achter te komen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Vertel het nu maar aan Herm! Wat heb je nieuw?
Verwijderd
499 14-06-2004 23:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.