Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Aan wies kant sta je?
Israel 11 20.75%
Palestina 24 45.28%
Allebei weg 11 20.75%
Bemoei me er niet mee, en ik ga weer verder onzin posten in N&A 7 13.21%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 11:12
Vlaamse
Avatar van Vlaamse
Vlaamse is offline
Als jullie een mening hebben over Israel en de palestijnen, mag ik die dan weten?



aan wiens kant staan jullie en waarom?



ps. onderzoekje voor school...
__________________
A Belgian rose in East Anglia
Advertentie
Oud 04-02-2004, 11:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik wil ze allebei en die optie staat er niet tussen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 11:17
Omnipresence
Omnipresence is offline
Allebei weg.
Oud 04-02-2004, 11:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Omnipresence schreef op 04-02-2004 @ 12:17:
Allebei weg.
wat komt daarvoor in de plaats dan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 11:18
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
wel een beetje rare vraag, doe er mn profielwerkstuk over, en et ligt niet zo simpel als je het nou voorlegt.
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Oud 04-02-2004, 11:18
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:14:
Ik wil ze allebei en die optie staat er niet tussen
__________________
Bier & Tieten
Oud 04-02-2004, 11:22
Zwartwit
Avatar van Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 04-02-2004 @ 12:18:
wel een beetje rare vraag, doe er mn profielwerkstuk over, en et ligt niet zo simpel als je het nou voorlegt.

ik ga voor israel...

palestijnen zijn verslagen en nu gaan ze in opstand komen... en de media staan toch allemaal aan de kant van de palestijnen..
__________________
________________
Oud 04-02-2004, 11:23
Omnipresence
Omnipresence is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:17:
wat komt daarvoor in de plaats dan?
Dat is de ultieme, hoogstwaarschijnlijk niet te verwezenlijke, utopie.

Nee, even heel concreet, ik vind het erg moeilijk, in mijn optiek zitten beide landen fout en valt er niet één aan te wijzen die meer of minder recht heeft op dat gebied. Een al dan niet gedwongen opsplitsing lijkt me nog het meest voor de hand liggend, doch dat zal, zeker op de korte termijn, ook wel niet haalbaar zijn. Hmm.
Oud 04-02-2004, 11:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:22:

palestijnen zijn verslagen en nu gaan ze in opstand komen...
Palestijnen zijn verslagen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 11:25
Zwartwit
Avatar van Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:23:
Palestijnen zijn verslagen?
ja, in 1948..
__________________
________________
Oud 04-02-2004, 11:30
Verwijderd
Persoonlijk sta ik ook aan beide kanten, omdat ze beide fout zijn, door geen vrede te willen, maar ben toch wel geneigd om Israel sneller kritisch aan te zien dan de palestijnen, omdat ik de keuze voor Sharon een slechte vond, deze idioot zag er geen problemen in om ergens in de jaren '80 een dorpje uit te moorden, waar ook onschuldige kinderen waren.

Een voor alle moraalridders hier, als de palestijnen zoiets doen, moet je je er niet toe verlagen om hetzelfde te doen, zeker niet als je in staat bent om een geheime dienst als de mossad te hebben, die blijkbaar zeer slecht functioneert
Oud 04-02-2004, 11:42
Zwartwit
Avatar van Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 12:30:
Persoonlijk sta ik ook aan beide kanten, omdat ze beide fout zijn, door geen vrede te willen, maar ben toch wel geneigd om Israel sneller kritisch aan te zien dan de palestijnen, omdat ik de keuze voor Sharon een slechte vond, deze idioot zag er geen problemen in om ergens in de jaren '80 een dorpje uit te moorden, waar ook onschuldige kinderen waren.

Een voor alle moraalridders hier, als de palestijnen zoiets doen, moet je je er niet toe verlagen om hetzelfde te doen, zeker niet als je in staat bent om een geheime dienst als de mossad te hebben, die blijkbaar zeer slecht functioneert

bij mijn weten is de mossad een van de beste veiligheidsdiensten in de wereld, maar je, iedereen maakt wel eens een foutje.
maar als jij een israeli was, en je elke dag hoorde dat er weer een bus was opgeblazen in Jeruzalem, en daarbij weer zoveel onschuldige mensen zijn omgekomen omdat een of andere palestijn zichzelf heeft opgeblazen, dan zou ik ook gaan vitten op alles wat de palestijnen doen. en dan zou ik ook voor de muur zijn, die de aanslagen zou moeten verminderen. en het gebied dat de palestijnen terug willen is net als de rest van het israelische grondgebied veroverd op de palestijnen. alleen was er van te voren geen gezeur over, pas na 1967 is het begonnen. wat is dan het verschil tussen het gebied rond haifa, en de gaza? er zitten allebei palestijen, en die willen allemaal een eigen staat... zou israel dan maar helemaal op moeten houden te bestaan? ik vind de staat israel een goede compensatie voor de holocoust.

maar aan de andere kant vind ik het wel raar dat mensen het verzet in europa onder de duitse bezetting wel goedkeuren, en dit massale verzet van de palestijnen niet..


maar toch ligt mijn 'hart' aan israelische zijde... die kunnen nergens anders heen, de rest van het midden oosten is ook arabisch, dus daar kunnen de palestijenen evt heen, maar je vind nergens ion de wereld waar joden hun eigen godsdienst kunnen beoefenen zonder meteen gediscrimineerd te worden...
__________________
________________
Oud 04-02-2004, 11:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:25:
ja, in 1948..
als je dat verslagen noemt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 11:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:42:

maar als jij een israeli was, en je elke dag hoorde dat er weer een bus was opgeblazen in Jeruzalem, en daarbij weer zoveel onschuldige mensen zijn omgekomen omdat een of andere palestijn zichzelf heeft opgeblazen, dan zou ik ook gaan vitten op alles wat de palestijnen doen.
Niet noodzakelijk. Er zijn ook vergevingsgezinde mensen op aarde of zelfkritische mensen op aarde.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:42:
bij mijn weten is de mossad een van de beste veiligheidsdiensten in de wereld, maar je, iedereen maakt wel eens een foutje.
maar als jij een israeli was, en je elke dag hoorde dat er weer een bus was opgeblazen in Jeruzalem, en daarbij weer zoveel onschuldige mensen zijn omgekomen omdat een of andere palestijn zichzelf heeft opgeblazen, dan zou ik ook gaan vitten op alles wat de palestijnen doen. en dan zou ik ook voor de muur zijn, die de aanslagen zou moeten verminderen. en het gebied dat de palestijnen terug willen is net als de rest van het israelische grondgebied veroverd op de palestijnen. alleen was er van te voren geen gezeur over, pas na 1967 is het begonnen. wat is dan het verschil tussen het gebied rond haifa, en de gaza? er zitten allebei palestijen, en die willen allemaal een eigen staat... zou israel dan maar helemaal op moeten houden te bestaan? ik vind de staat israel een goede compensatie voor de holocoust.

maar aan de andere kant vind ik het wel raar dat mensen het verzet in europa onder de duitse bezetting wel goedkeuren, en dit massale verzet van de palestijnen niet..


maar toch ligt mijn 'hart' aan israelische zijde... die kunnen nergens anders heen, de rest van het midden oosten is ook arabisch, dus daar kunnen de palestijenen evt heen, maar je vind nergens ion de wereld waar joden hun eigen godsdienst kunnen beoefenen zonder meteen gediscrimineerd te worden...

Ken jij de geschiedenis wel??

Na WO 2, werd er in Engeland en Amerika besloten dat de Palestijnen maar plaats dienden te maken voor een heel nieuw land, en volk, zonder dit te overleggen, ik kan me voorstellen dat ze hier niet zo heel blij mee waren.

De Diaspora was hoe dan ook een feit, en geen enkele palestijn kon daar wat aan doen, ze zijn daar toen op dat land gaan wonen, en ineens moest dat op stel en sprong worden opgegeven voor de Israeliers....
Ik zou ook boos worden
Oud 04-02-2004, 11:50
Zwartwit
Avatar van Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:48:
Niet noodzakelijk. Er zijn ook vergevingsgezinde mensen op aarde of zelfkritische mensen op aarde.
niet al;s je weet dat het elke bus in heel israel kan zijn, en je het elke dag op de tv ziet hoe mensen het land waarin jij leeft willen vernietigen, en alle inwoners, including jou, willen verdelgen...


ik zou dan niet meer vergevings gezind zijn..




Palestijn: Jou wil ik dood

Israeli: ah, maakt niet uit joh, ik vind je toch wel aardig...
__________________
________________
Oud 04-02-2004, 11:52
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik sta noch aan de kant van Israel, noch aan de kant van de Palestijnen. De essentie van het verhaal namelijk is dat er in Israel en Palestina twee volkeren in voortdurende angst leven en beide volkeren eigenlijk niets liever willen dan een einde aan het voortdurende geweld. Er worden echter de verkeerde methodes gekozen om er een einde aan te maken.

Als Rabbin niet vermoord was door een radicale Israeli, dan had de situatie er in het midden-oosten er denk ik een stuk rooskleuriger uitgezien.

Verder wil ik even opmerken tegenover King goth dat ik de indruk heb dat hij de historische feiten niet goed kent.
Oud 04-02-2004, 11:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:50:

*knip*
Maar als je je realiseert dat dat visa versa gevoeld wordt, kan het inderdaad zo zijn dat je vergevingsgezind en begripvol bent.
Maarja, dan wil je ook dat de gehele situatie drastisch veranderd en dat de huidige gang van zaken in de politieke besluitvorming verre van positief is!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 04-02-2004, 11:56
Zwartwit
Avatar van Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 12:49:
Ken jij de geschiedenis wel??

Na WO 2, werd er in Engeland en Amerika besloten dat de Palestijnen maar plaats dienden te maken voor een heel nieuw land, en volk, zonder dit te overleggen, ik kan me voorstellen dat ze hier niet zo heel blij mee waren.

De Diaspora was hoe dan ook een feit, en geen enkele palestijn kon daar wat aan doen, ze zijn daar toen op dat land gaan wonen, en ineens moest dat op stel en sprong worden opgegeven voor de Israeliers....
Ik zou ook boos worden
ik zeg niet dat ze niet boos mogen zijn, maar ik vind dat je de israeli's niet alleen maar zwart moet maken, de fout (het geweld in die regio) ligt net zo goed bij de palestijnen, alleen lees je daar niets over in de krant enzo. ik snap de palestijnen wel, maar de media schildert de joden af als evil...


als er een jood word vermoord, dan is hij geliquideerd, en als er een palestijn is gedood, dan is hij vermoord door israelische soldaten die op onschuldige mensen schoten... lees de krant er maar op na... alle dode palestijnen waren onschuldig...

en wie gooit dan al die stenen??
__________________
________________
Oud 04-02-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:56:
ik zeg niet dat ze niet boos mogen zijn, maar ik vind dat je de israeli's niet alleen maar zwart moet maken, de fout (het geweld in die regio) ligt net zo goed bij de palestijnen, alleen lees je daar niets over in de krant enzo. ik snap de palestijnen wel, maar de media schildert de joden af als evil...


als er een jood word vermoord, dan is hij geliquideerd, en als er een palestijn is gedood, dan is hij vermoord door israelische soldaten die op onschuldige mensen schoten... lees de krant er maar op na... alle dode palestijnen waren onschuldig...

en wie gooit dan al die stenen??
Ik maak ze niet zwart, ik ben kritisch, kom op zeg, dadelijk ga jij me nog van antisemitisme beschuldigen........
Oud 04-02-2004, 12:00
Zwartwit
Avatar van Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 12:58:
Ik maak ze niet zwart, ik ben kritisch, kom op zeg, dadelijk ga jij me nog van antisemitisme beschuldigen........
antisemitist!!
__________________
________________
Oud 04-02-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 13:00:
antisemitist!!
dat was natuurlijk een inkoppertje
Oud 04-02-2004, 12:05
Zwartwit
Avatar van Zwartwit
Zwartwit is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 13:03:
dat was natuurlijk een inkoppertje
*kopt in*
__________________
________________
Oud 04-02-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 13:05:
*kopt in*
* laat hem door*
Oud 04-02-2004, 12:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:22:
ik ga voor israel...

palestijnen zijn verslagen en nu gaan ze in opstand komen... en de media staan toch allemaal aan de kant van de palestijnen..
Dus als je in 1942 in Nederland woonde, was je voor de duitsers en tegen het verzet, omdat Nedelrand verslagen was en de mdia in duitse handen was?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Oud 04-02-2004, 12:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:56:
ik zeg niet dat ze niet boos mogen zijn, maar ik vind dat je de israeli's niet alleen maar zwart moet maken, de fout (het geweld in die regio) ligt net zo goed bij de palestijnen, alleen lees je daar niets over in de krant enzo. ik snap de palestijnen wel, maar de media schildert de joden af als evil...
Mwah. Vind ze allebei overkomen, maar misschien komt dat ook omdat ik heel veel verschillende media lees
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 12:43
Verwijderd
Palestina, simpelweg omdat de palstijnen onderdrukt worden door de staat Israel. Een staat die een bepaalde bevolkingsgroep geheel onderdrukt omdat er terroristen tussen zitten is te gek voor woorden.
Staatsterreur jegens een gehele bevolking omdat er daaruit enkele terroristische organisaties komen is niet goed te keuren.

@king goth
Lees jij überhaupt weleens het nieuws in verschillende media, als jij al het nieuws leest.
Oud 04-02-2004, 12:45
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 13:43:

@king goth
Lees jij überhaupt weleens het nieuws in verschillende media, als jij al het nieuws leest.
@ Gauloises: kijk jij weleens verder dan je neus lang is?
Oud 04-02-2004, 12:47
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
T*ring het lijkt wel een voetbalwedstrijd, ben je voor israel of palestina echt belachelijk gewoon.
Als je het mij vraagt zijn ze alle 2 koppig, willen ze alle 2 geen vrde en wensen ze alle 2 elkaar de dood en zijn ze dus alle 2 even slecht.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 04-02-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 13:45:
@ Gauloises: kijk jij weleens verder dan je neus lang is?
Ja, dat doe ik, deed jij dat ook maar, dan zou jij ook inzien dat ze beide fout zitten. Ik vind het alleen van de ene kant uit erger dan vanuit de andere kant. Een volk onderdrukken omdat een gedeelte van dat volk niet deugd is te gek voor woorden.
Oud 04-02-2004, 13:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik hoop dat eventuele toekomstige hervormingen in Iran de druk op de ketel in Israel ook minder laat worden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 13:16
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:42:
maar als jij een israeli was, en je elke dag hoorde dat er weer een bus was opgeblazen in Jeruzalem, en daarbij weer zoveel onschuldige mensen zijn omgekomen omdat een of andere palestijn zichzelf heeft opgeblazen, dan zou ik ook gaan vitten op alles wat de palestijnen doen. en dan zou ik ook voor de muur zijn, die de aanslagen zou moeten verminderen. en het gebied dat de palestijnen terug willen is net als de rest van het israelische grondgebied veroverd op de palestijnen. alleen was er van te voren geen gezeur over, pas na 1967 is het begonnen. wat is dan het verschil tussen het gebied rond haifa, en de gaza? er zitten allebei palestijen, en die willen allemaal een eigen staat... zou israel dan maar helemaal op moeten houden te bestaan?
Ik heb nog geen regeltje gehoord over de miljoenen Palestijnen die officieel door de Israelische regering, het beleid en het leger (STAATSVORMEN NOTABENE!!!) in het openbaar worden onderdrukt en geterroriseerd! Het is precies hetzelfde, alleen zijn de Israeliers er notabene niet eens te beschaamd voor om er vol voor uit te komen !

Citaat:
ik vind de staat israel een goede compensatie voor de holocoust.
"Doe dat wat een ander jou aan doet, niet aan bij iemand anders"

en dat staat vrij vertaald letterlijk zo in de bijbel, vast ook wel in de Tora.

Volgens mij heb jij nog nooit gehoord van het Concentratiekamp Palestina, waar de Israeliers zo hard mee bezig zijn nu.

Citaat:
maar aan de andere kant vind ik het wel raar dat mensen het verzet in europa onder de duitse bezetting wel goedkeuren, en dit massale verzet van de palestijnen niet..


Nou mensen die wat dieper nadenken als jij hebben daar toch een andere mening over. Ik begrijp terrorisme (wil niet zeggen dat ik het goedkeur) en ik begrijp en sta ook achter de opstandigheid van de Palestijnen (die mensen worden systematisch onderdrukt, dag in dag uit)

Citaat:
maar toch ligt mijn 'hart' aan israelische zijde... die kunnen nergens anders heen, de rest van het midden oosten is ook arabisch, dus daar kunnen de palestijenen evt heen, maar je vind nergens ion de wereld waar joden hun eigen godsdienst kunnen beoefenen zonder meteen gediscrimineerd te worden...
Nou, de Palestijnen kunnen echt niet zo aankloppen bij andere Moslimlanden in dat gebied, zo dik zijn de Palestijnen niet met die andere Moslims, sterker nog: vaak is het "moslim"-zijn de enige link die Palestijnen hebben met andere Moslims daar, oh ja: en natuurlijk dat ze allebei een (verklaarbare) hekel hebben aan de Joden.

Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 12:49:
Ken jij de geschiedenis wel??

Na WO 2, werd er in Engeland en Amerika besloten dat de Palestijnen maar plaats dienden te maken voor een heel nieuw land, en volk, zonder dit te overleggen, ik kan me voorstellen dat ze hier niet zo heel blij mee waren.

De Diaspora was hoe dan ook een feit, en geen enkele palestijn kon daar wat aan doen, ze zijn daar toen op dat land gaan wonen, en ineens moest dat op stel en sprong worden opgegeven voor de Israeliers....
Ik zou ook boos worden
Precies! volgens mij was Palestina een Britse Kolonie en hebben de Britten toen dat land gewoon "weggegeven" aan de Joden, ongeacht of daar nog andere mensen woonden of niet.

Als het land ECHT van de Joden was (en ga nou niet lopen bleren dat dat in een of ander oud boekje staat!!!, wat over de hele wereld al miljarden doden op zijn naam heeft staan!!!) was het een heel ander verhaal geweest.

De Palestijnen hebben net zoveel recht (en misschien wel meer) op dat land als de Israelieten

Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 13:19.
Oud 04-02-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:42:
ik vind de staat israel een goede compensatie voor de holocoust....
Ik ook, we pakken ergens ver weg een mooi stukje land en geven dat weg en negeren daarbij lekker alle omliggende landen en de bevolking die er woond
Oud 04-02-2004, 13:29
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
De oplossing voor het conflict Palestina vs Israel?

Ideaal zou zijn dat Jood en Palestijn deur aan deur naast elkaar zouden kunnen wonen, dat Palestijnen ook weer deel uit mogen gaan maken van "hun" land (en geen bordjes bij het zwembad: "Keine Palesteinen in das Schwimmbad") en zo samen een einde kunnen maken aan het Terrorisme over en weer (de radicale Joden in de regering en het leger en de zelfmoordterroristen uit Palestina). Helaas is ook het overgrote deel 95% van de "welwillende" palestijnen en israelieten inmiddels ook aangetast door het hele "oog-om-oog, tand-om-tand" beleid en gehele gebeuren.
Die weg ligt achter ons, helaas.... Ook schandalig dat Rabbin jaren terug is neergeschoten, als ik Israelische legercommandant was had ik ALSNOG het huis van zijn familie kapotgeschoten, net zoals bij Palestijnse terroristen.

De oplossing nu? Waarschijnlijk WEL een muur, maar dan EERLIJK over de grens, alle Israelische landjepikkers (colonisten) terug naar Israel, of de keuze om zij aan zij in Palestina te wonen onder voorwaarden, en VN-soldaten OP die muur, GEEN Israelieten. (werkt dat niet, mag van mij het Russische leger die taak overnemen: een gezamenlijke vijand creeert broederschap )

Daarnaast zal er een economisch plan moeten komen voor Palestina: Marshallplannen, Amerikaanse en Europese investeringen en geld voor de wederopbouw van Palestina. Zelfs progressieve Israelieten met investeringen zijn welkom, maar alles onder voorwaarden.

Want zeg nou eerlijk: Palestijnen die in plaats van NIETS TE VERLIEZEN plotseling WEL wat hebben te verliezen: een baan, een auto, een gezin, een huis, een veilige plezierige woonplek, geen discriminatie, een eigen land etc. die plegen echt niet zo snel zelfmoordaanslagen meer.
Oud 04-02-2004, 13:34
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 04-02-2004 @ 14:29:
Ideaal zou zijn dat Jood en Palestijn deur aan deur naast elkaar zouden kunnen wonen,
Bij ons in Yafo (Jaffa) wonen ook Palestijnen in de straat en in het appartement hoor.

Citaat:
dat Palestijnen ook weer deel uit mogen gaan maken van "hun" land (en geen bordjes bij het zwembad: "Keine Palesteinen in das Schwimmbad")
In openbare zwembaden komen de desbetreffende palestijnen ook, op het Jaffa-strand vormen ze altijd de meerderheid.

Citaat:
De oplossing nu? Waarschijnlijk WEL een muur,
Wat zeur je dan?

Citaat:
Daarnaast zal er een economisch plan moeten komen voor Palestina: Marshallplannen, Amerikaanse en Europese investeringen en geld voor de wederopbouw van Palestina.
Als je ook maar een beetje oplet merk je dat er enorm veel geld in Palestina wordt gepompt, vanuit de EU, den VN en andere landen? En wat gebeurd er met dat 'ontwikkelingsgeld'??? Niets.

Citaat:
Want zeg nou eerlijk: Palestijnen die in plaats van NIETS TE VERLIEZEN plotseling WEL wat hebben te verliezen: een baan, een auto, een gezin, een huis, een veilige plezierige woonplek, geen discriminatie, een eigen land etc. die plegen echt niet zo snel zelfmoordaanslagen meer.
Nee? let maar eens op dan.
Oud 04-02-2004, 13:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 14:34:

Als je ook maar een beetje oplet merk je dat er enorm veel geld in Palestina wordt gepompt, vanuit de EU, den VN en andere landen? En wat gebeurd er met dat 'ontwikkelingsgeld'??? Niets.
Jawel, hoor! Wordt op de bankrekening van Arafat gezet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 04-02-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 14:34:
.
Als je ook maar een beetje oplet merk je dat er enorm veel geld in Palestina wordt gepompt, vanuit de EU, den VN en andere landen? En wat gebeurd er met dat 'ontwikkelingsgeld'??? Niets.



Wat zouden ze ook met dat geld kunnen, er is niks meer, met dank aan Israel.....
Oud 04-02-2004, 13:41
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 14:40:
Wat zouden ze ook met dat geld kunnen, er is niks meer, met dank aan Israel.....
Dat geld staat allemaal op rekening van Arafat en gedeeltelijk hamas e.d.
Oud 04-02-2004, 13:43
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 14:41:
Dat geld staat allemaal op rekening van Arafat en gedeeltelijk hamas e.d.
...want dat weet jij, als rechtse jood zijnde
__________________
ignorance is bliss
Oud 04-02-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 14:41:
Dat geld staat allemaal op rekening van Arafat en gedeeltelijk hamas e.d.
Zal best, erg veel andere dingen zijn er ook niet meer, als Israel zo blijft doorgaan
Oud 04-02-2004, 13:45
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
little nemo schreef op 04-02-2004 @ 14:43:
...want dat weet jij, als rechtse jood zijnde
Dat is algemeen bekend hoor lieve schat.
Vraag een Palestijn maar eens over financiele steun.
Oud 04-02-2004, 13:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
little nemo schreef op 04-02-2004 @ 14:43:
...want dat weet jij, als rechtse jood zijnde
Nee, dat is domweg bekend en ontdekt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 14:41:
Dat geld staat allemaal op rekening van Arafat en gedeeltelijk hamas e.d.
Bewijs dat maar

ik zou trouwens ook geen geld investeren, dan komen die maffe zionisten met wat helicopters en meppen de boel plat, inclusief 33 onschuldigen en 1 hamas lid en noemen het dan een geslaagde actie
Oud 04-02-2004, 13:46
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 14:46:
Bewijs dat maar

ik zou trouwens ook geen geld investeren, dan komen die maffe zionisten met wat helicopters en meppen de boel plat, inclusief 33 onschuldigen en 1 hamas lid en noemen het dan een geslaagde actie
Ik zal het IDF even bellen om te zeggen dat ze jou niet moeten vergeten.
Oud 04-02-2004, 13:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 14:46:
Bewijs dat maar
Zucht.....

http://forum.scholieren.com/showthre...56#post8007956
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 14:46:
Bewijs dat maar

ik zou trouwens ook geen geld investeren, dan komen die maffe zionisten met wat helicopters en meppen de boel plat, inclusief 33 onschuldigen en 1 hamas lid en noemen het dan een geslaagde actie
Dat zal best zo zijn, want arafat is ook geen lieverdje, maar idd, je kunt nog zo'n mooi ziekenhuis neerzetten, daags nadat hij af is ligt hij weer plat vanwege een vergeldings actie..

Jaja wat gij niet wil dat u geschied, etc.....
Oud 04-02-2004, 13:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 14:49:
Dat zal best zo zijn, want arafat is ook geen lieverdje, maar idd, je kunt nog zo'n mooi ziekenhuis neerzetten, daags nadat hij af is ligt hij weer plat vanwege een vergeldings actie...
Verfris mijn geheugen even. Wanneer is er een ziekenhuis op Palestijns gebied plat gegaan vanwege een vergeldingsactie?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:50:
Verfris mijn geheugen even. Wanneer is er een ziekenhuis op Palestijns gebied plat gegaan vanwege een vergeldingsactie?
Dat was zomaar een voorbeeld, niet op de waarheid gebaseerd, maar ik doelde eigenlijk meer op investeringen.
Oud 04-02-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:49:
Zucht.....

http://forum.scholieren.com/showthre...56#post8007956
Leuk, maar dat zegt ook nog niets erover wat er nou precies met het geld is gebeurd...
Oud 04-02-2004, 13:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 14:54:
Leuk, maar dat zegt ook nog niets erover wat er nou precies met het geld is gebeurd...
t wordt niet besteed zoals t moet, iig. Dat komt er duidelijk uit naar voren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.