Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2008, 16:46
hahaha
hahaha is offline
Hey

Ik zit nu in mijn eerste jaar op de universiteit (in België) dus dat betekent dat ik in januari examens heb en ik nu volop aan het studeren ben.
Dit jaar heb ik mijn moeder (mei) en mijn oma ( november) verloren. Ik had vooral last met leren na de dood van mijn moeder, maar nu gaat het gelukkig al vele beter maar nog steeds niet echt optimaal.

Vaak probeer ik me echt te concentreren, maar soms lukt dat gewoon niet, ook al ligt er enkel een cursus + pen + papier op mijn bureau.

Waar ik ook enorm veel last van heb is dat het precies lijkt alsof ik hetgeen dat ik geleerd heb, ik de volgende dag precies al vergeten ben.
Ik kan me dan niet echt veel meer herinneren, maar als ik het nog een keer overlees, komt het geleidelijkaan wel terug, maar niet helemaal, en moet ik soms een heel stuk opnieuw leren omdat ik het gewoon vergeten ben. EN nochtans heb ik het het de dag ervoor goed zitten leren, het hardop zitten zeggen en het na een tijdje nog een keer herhaald...
Nu, dit had ik al voor mijn moeder gestorven was, maar ik vind het wel enorm lastig...

Iemand die me tips en raad kan geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2008, 10:46
Verwijderd
Ik heb niet echt "leertips" maar ik zou sowieso contact opnemen met je de studieadviseur (of iemand die advies kan geven in situaties als deze voor jou studie specifiek maar ik weet niet hoe dat in belgie zit). Bij mij zeiden ze altijd "als er iets naars is, wat je studeren beinvloed neem dan direct contact op, dan kijken we wat we kunnen doen". Alsin: als jij straks je vakken niet haalt omdat jij jezelf niet kan concentreren vanwege de dood van je moeder dan had de studieadviseur misschien gezegd: doe een vak minder, maar doe dit zus en zo en dan komt het goed. Als ze niet weten waar ze rekening mee moeten houden dan doen ze dat ook niet.

Misschien hebben ze een cursus studeren bij jou op de universiteit? Bij mij hebben ze dat wel, en dat helpt je wel met hoe je moet studeren en dingen aan moet pakken. Het helpt misschien niet voor de komende examens maar wel voor de examens daarna.

Succes met studeren!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2008, 14:07
Loveley
Avatar van Loveley
Loveley is offline
Je hebt hier al een tijdje last van, zeg je? Waarom ben je niet daarvoor gegaan? Het is wel een beetje aan de late kant. Sommige unifs organiseren wel zo'n leren leren, maar daar ben je -denk ik- nu wel te laat voor ^^

Maar je kunt ook altijd langs gaan bij het monitoraat. Zij kunnen je ook helpen bij je studiemethode en soortgelijke problemen. ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren alleen nog voor rijken?
MrX90
3 02-06-2016 14:21
Werk, Geld & Recht Problemen met ouders, geld en kamers
Zekerzeker
3 19-02-2012 22:28
Studeren Studeren na de havo
DiarY
5 02-09-2009 15:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic II
T_ID
500 14-10-2007 17:52
Algemene schoolzaken Studie combineren met werk in buitenland
ikleef
0 06-07-2004 18:43
Liefde & Relatie Problemen met relaties ...
KsE
10 17-05-2004 13:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.