Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2008, 07:43
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Misschien moet dit in het Voeding & gezondheidstopic, maar ik vond het toch meer bij "eten en drinken" passen. Zo niet, sorry, dan is het een foutje...

To the point:
Eten jullie volgens een vast weekschema qua avondeten? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk...Bijvoorbeeld elke maandag, woensdag en donderdag aardappel ofzo? Of niet zo vast per dag, maar wel bijv 2x aardappel, 2x rijst enz? Of gewoon echt helemaal waar je zin in hebt?
Ik vraag me wel beetje af wat hierin normaal is, en wat de meeste mensen doen...Duss, wat doe jij??
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2008, 07:46
Verwijderd
Waar ik zin in heb. Maar dan let ik er wel op dat het niet te vaak pizza, patat, pannenkoeken is.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 09:53
Pars
Avatar van Pars
Pars is offline
Ik maak gewoon waar ik zin in heb.

Maar ik ben student en woon op mezelf, dus ik hoef verder ook met niks/niemand rekening te houden. Met boodschappen doen is zo'n vast schema wel handig natuurlijk, maar ook dat maakt voor mij niet zoveel uit omdat ik tegenover de Albert Heijn woon.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 11:24
Verwijderd
Gewoon waar ik zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 11:31
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Wat ik eet wordt bepaald door waar ik zin in heb, wat ik in huis heb en hoeveel tijd ik (ervoor over) heb om het klaar te maken. Geen schema's voor maaltijden dus, maar ik probeer wel genoeg groente te gebruiken en niet te vaak hetzelfde te eten.

Bij mijn ouders hadden we wel een soort schema, maar dat kwam vooral doordat mijn vader op zijn kookdagen niet zo fantasievol was.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 12:31
PV
PV is offline
Ik heb geen vast schema, ik eet wat ik wil. Mijn ouders hebben wel standaard 'zondag frietdag'. Ik vind dat zelf een beetje onzin nu, zondag is juist een dag waarop je veel tijd hebt om een gezonde maaltijd klaar te maken en dan zou je dan friet gaan eten
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 13:02
dennis018
dennis018 is offline
wij hebben geen vast schema, we eten wat me ma die dag bedenkt
wel vaak dat we vrijdags patat hebben, en zondag kip uit de oven..
voorderest wisselend
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 16:10
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Oke, bedankt voor jullie meningen
Dan is gewoon waar je zin in hebt, tog het normaalst
Heb ik vandaag ook gedaan, en was eigenlijk wel relaxed idd... (alleen moet ik nou morgen weer boodschappen doen )
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 19:36
Verwijderd
Waar ik zin in heb, maar meestal wel iets met aardappel/rijst/pasta + groente + vlees. Soms een keer een pizza of patat, soms pannekoeken. Maar ik heb niet vast op maandag bv. aardappelen en op vrijdag friet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 09:54
Black Soul
Black Soul is offline
waar ik zin in heb. maar ik probeer wel zo veel mogelijk te varieren
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 20:16
Curly*Nan
Avatar van Curly*Nan
Curly*Nan is offline
Wij verzinnen het als we boodschappen moeten gaan doen, dus gewoon waar we zin in hebben
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Oke, bedankt voor jullie meningen
Dan is gewoon waar je zin in hebt, tog het normaalst
Heb ik vandaag ook gedaan, en was eigenlijk wel relaxed idd... (alleen moet ik nou morgen weer boodschappen doen )
Hoe deed/doe je het anders dan? Volgens een schema ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 21:14
ikkuh15
ikkuh15 is offline
eerst een lijstje (bijv maandag, donderdag, zaterdag aardappels), en later werd het 3x per week aardappel, 2x rijst, 1x chili..op zo'n manier zeg maar. Maar vroeg me af hoe anderen dit doen Vandaar...
En de afgelopen week heb ik 't wel redelijk op gevoel gedaan, waar ik zin in had
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 09:43
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Je kan ook, als je niet elke dag zin hebt om naar de supermarkt te gaan, beetje kijken naar wat de aanbiedingen zijn van die week en vanuit de aanbiedingen op gerechten komen?
Ik zelf kijk gewoon waar ik die dag zin in heb
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 12:35
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik eet niet volgens 'n bepaalde schema, maar 't avondeten is bij mij 'vanzelf' iedere dag (ongeveer) hetzelfde. En ik eet ook gewoon iets anders als ik daar zin in heb .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 14:29
Verwijderd
Citaat:
waar ik zin in heb. maar ik probeer wel zo veel mogelijk te varieren
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 15:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Tegenwoordig houd ik een ritme aan van om de dag gekookte aardappels; de andere dag is dan gebakken aardappeltjes, rijst of pasta (of nog wat anders). Voor ik dat deed, hield ik in mijn hoofd dat ik een beetje afwisseling wilde, maar had ik dit minder gepland.
Verder plan ik het eten in zoverre, dat ik voor een dag of 4 vooruit bedenk wat we ongeveer zullen eten, omdat ik niet zo veel tijd heb voor boodschappen. En wanneer ik weinig tijd heb om te eten/koken, staat het ook vast dat ik iets eenvoudigs eet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 16:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn ouders houden wel een ritme aan, als in: 3x per week aardappels, waarvan op vrijdag gebakken. 1x per week pasta. 1x per week rijst. Op zondag makkelijk. Etc.

Als ik alleen ben dan hou ik geen ritme aan, maar ik bedenk meestal al wel op maandag wat ik de rest van de week ga eten en koop het vaak ook voor meerdere dagen in.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2008, 16:56
Verwijderd
Ik doe trouwens ook vaak boodschappen voor meerdere dagen tegelijk, dus dan 'plan' ik wel enigzins wat ik ga eten.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 18:14
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Waar ik zin in heb, en als ik boodschappen doe voor meer dagen dan hou ik nog steeds de opties open wat ik wanneer ga eten, en de combinaties die ik in mn hoofd had bij het kopen kunnen ook nog veranderen. Lijkt me vreselijk, een schema dat je elke week al weet wat je gaat eten, bah.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 18:42
Verwijderd
Ik heb geen schema, laat staan een vast schema. Ik heb wel eens geprobeerd om voordat we boodschappen deden te bedenken wat ik die week wilde gaan eten (en ik probeer het nog wel eens), meestal resulteert dat in een groot deel van de boodschappen weg kunnen gooien, omdat het me de hele week dan te erg tegen staat.

Ik eet daarom waar ik op dat moment zin in heb, wat er in huis is of waar ik tijd voor heb. Gekookte aardappels weiger ik te eten, dus wat dat betreft heb ik wel een vast schema.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 22:01
Mara
Mara is offline
Ik maak vaak een lijst wat ik die week wil eten, haal dan voor de halve week boodschappen. Dit doe ik omdat ik niet te vaak boodschappen wil doen. Ik 'hussel' wel met de dagen, maar anders weet ik niet wat ik die dag wil eten als ik niet 7 mogelijke dingen heb Natuurlijk wijzig ik 't wel eens, maar ik vind 't wel handig om gewoon mogelijkheden te hebben want ik ben nogal fantasieloos.

Daar komt bij dat ik ook rekening moet houden met mijn vriend en afspraken/werk e.d. van ons beiden.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 16:30
Verwijderd
haha oeps.
Nee een schema heb ik niet, het is maar net wat de AH to go nog heeft tegen de tijd dat ik naar huis ga...

Maar op vrije dagen ga ik vaak wel uitgebreider koken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27
Pluis
397 03-04-2014 21:55
Eten & Drinken eetpatroon vraagje
ikkuh15
3 25-12-2011 20:35
Eten & Drinken [Koken] Vraagjes
Stefanie
16 31-10-2005 17:24
Psychologie een vraagje...
love-THE-world
52 26-09-2005 10:10
Lifestyle Het avondeten
JesusLovesYou
55 04-09-2003 17:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.