Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je ineens moet stoppen en hij loopt door ofzo. ![]()
|
Check bij het poetsenof hij last van zijn rug of benen heeft, zo niet dan:
Kei en kei hard door pakken, hij probeert je gewoon uit! Ja heel gemeen van mij, boohoo! Maar als je je paard over je heen laat lopen is het einde zoek, want een paard is nl zo veel sterker dan jij! Dan maar even gemeen doen hoor, jij bent nog altijd de baas en wat jij zegt hoort te gebeuren. Als het paard 1x van je wint zal hij altijd blijven protesteren en zul je niet echt leuk kunnen rijden. Ik wil niet alleen het vertrouwen van mijn paard maar ook respect, want ik ben sterker (dat denkt zij tenminste) en ja soms doen paarden puberig, overal tegen in. En wat doen jouw ouders dan? Ik neem aan die die ook niet over zich heen laten lopen. Zo zie ik de band met je paard, net als met je ouders ![]() Overigens ben ik een voorstander van beloning, komt misschien niet zo over nu ![]() Ik ben heel streng, als ik drijf om aan te draven dan wil ik dat het op DAT moment gebeurd en niet pas 3 meter later. Als ik drijf en er gebeurt niets dan gaat de zweep er direct er achteraan, en meestal hoe je dat maar 2 of 3 keer te doen tis even gemeen misschien, maar wel handiger voor jou, anders dan drijf je je een ongeluk voordat er es wat gebeurd. Tis een samenwerkingsverband waarbij de ruiter de touwtjes in handen heeft. Ik heb nu nog maar een half woord nodig met mijn paardje. Ze doet vrijwel alles (behalve in de af en toe voorkomende puberbuien), ze is nergens bang voor, als ik haar iets vraag wat moeilijk is zal ze toch proberen om het zo goed mogelijk te doen. Het hoeft niet te lukken, als ze het maar probeerd dan ben ik blij. Als ik vraag om travers (wat ze nog niet goed kan) probeert ze het iig wel ipv het maar gewoon niet te doen. He zeg wat een lang verhaal. Concl. Streng maar rechtvaardig, wees altijd de baas en laat je paard het voelen, want in het wild worden ze ook inmekaargetrapt als ze niet luisteren ![]() ![]() ![]() [edit] Wordt nooit echt boos, je mag wel doen alsof. Maar op het moment dat jij boos wordt, wordt je onredelijk! En dat moet je er niet bij hebben! Dan vergeet je nl. goed gedag te belonen. Bv. je zegt draf, geen reactie, mep met de zweep, draaft (of galop, dat maakt niet uit) aan, dikke knuffel, want dat is wat je wou, harder ![]() EN Niet ieder paard is het zelfde, bij een bangig paard werkt dit natuurlijk allemaal averechts! Daar moet je een andere oplossing voor zoeken![edit]
Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 16:46. |
![]() |
|
![]() |
Misschien is je paard gewoon niet gelukkig. Normaal gesproken helpt een loonsverhoging eigenlijk, alleen vind ik dat heel onsociaal van hem. Nederland zit in een economische crisis, en jouw paard zit te zeuren om meer geld. In een crisis moeten we allemaal samenwerken.
De regering moet de infrastructuur verbeten met wat semi-permeabele kattengrind. De ondernemers/bedrijfleiders moeten in nieuwe bedrijven investeren, en de prijzen laag houden. En de werknemers moeten niet in staking gaan, en niet om meer geld vragen. Dus jouw paard werkt eigenlijk mee aan de minimalisering van de Nederlandse economie. Dankje. |
![]() |
||
Citaat:
maar ik zou hem verder gewoon na laten kijken door een dierenarts, en 1 goede tip: zorg dat je een goede instructuer/trice hebt!!! hier heb je echt zoveel baat bij!
||
![]() |
Citaat:
maar ik had em als ik jou was allang een schop onder zn donder gegeven. Mijn eerste paard was enorm verwend en dat heb ik ook geweten. dit valt onder het hoofdstuk OPVOEDING. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb mijn paard 2 maanden naar mijn instructrice gebracht. zij heeft hem de basis van dressuur geleerd.. dat hij goed aan mijn been was en dat hij goed luisterde naar je hand.. wat ik versta onder opvoeden ik rij zelf al bijna 9 jaar paard, en ik weet heus hoe ik een paard moet behandelen en rijden. maar ik ga toch geen jong paard verpesten door dat hem allemaal verkeerd aan te leren.. daarom heb ik hulp gevraagd, want ik was te onzeker om het zelf te doen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar ik gaf er nix om dat hem dat nog niet geleerd was, 'k was er alleen maar blij om, anders was hij nog duurder geweest |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mijn paard gaat nu alweer vaag doen terwijl het toch echt beter ging. Ik weet zeker dat het uitproberen is. Hij probeerd zich steeds om te draaien. Of hij gaat zo in een hoek staan dat hij geen kant meer op kan. Als ik hem dan een tik met de zweep geef en probeer hem om te laten draaien. Gaat hij alleen maar achterwaarts. Ik blijf natuurlijk volhouden. Maar het is echt lastig.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
inderdaad, gewoon blijven volhouden. desnoods zet je staanders (van hindernissen) in de hoeken, dat werkte bij mij ook goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat meen je niet... mijn paardje silvano is er een van murano ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heb je em al eens laten vrijspringen? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja hij springt super
![]() ![]() hier foto van stamboek eerste deel: tweede deel: silvano in de dressuur: sil in de eerste springles: en nog een mooie foto waar je zijn vlek kan zien : je kan het zo gek nie bedenke of we hebbe er een foto van ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() trouwens, weet jij waar murano nu staat? want in het hengstenboek stond dat de eigenaar in goor woont, maar daar staat hij niet, want daar zijn we wezen kijken toen we daar op vakantie waren.. misschien rijden we over een aantal jaar tegen elkaar internationaal, net als hun vader ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 20:39. |
![]() |
|
![]() |
ja dat was echt zo een dressuur beestje, wilde ik gaan springen met dr, stopte ze voor de hindernis om dr aan te snuffelen
![]() qua hoofd lijken onze murano's op elkaar. heeft die van jou ook elastiek in zn achterbenen ? heb je nooit problemen bij dressuurwedstrijden, dat de jury zegt dat ie ongelijk loopt door zn witte voorvoetje? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb nog maar 3 proefjes gereden en daarbij 157 en 165 en 167 punten gehaald.. nooit commentaar gehad over zijn witte beentje.. maar hij loopt niet ongelijk. dat lijkt misschien wel met zo'n wit been maarja.. de vlek van zijn buik had eigenlijk op het andere been moeten zitten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
met elastiek bedoelde ik dat ie een geweldige achterbeenbeweging heeft. Wat wil je met em gaan doen? dressuur of springen? leuk paardje trouwens. hoe groot is ie? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja hij is er heel goed bij vanachteren ![]() ik ga er eerst op dressuren, en dan volgend jaar zomer ofzo als hij klaar is voor het springen wil ik er ook bij gaan springen.. en de cross natuurlijk ![]() trouwens.. is die van jou ook zo'n schijterd.. die van mij is zo'n mietje he.. hij plakt enorm aan de fries van me pa |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() het is jammer als je hem weg moet doen ja. naar deurne is wel leuk, vooral als je hem mee kan nemen ![]() voor wat ga je dan studeren in deurne.. 'k heb nog een verhaal voor je maar dat is minder, van deurne |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik ga het voor mensen doen ![]() hm dat heb ik niet gehoord maar. een vrouw bij ons van de manege waarmee ik op vakantie ben geweest, nou die vertelde dus op vakantie dat zij altijd heel graag naar deurne wilde enzo. haar ouders vonden dat nix omdat het een best lage opleiding was (voor groom enzo) en dat ze veel beter iets hogers kon gaan doen. maar ze geloofde er nix van, dus ze werd erheen gestuurd van die ouders, voor een aantal dagen.. ze zou dus via deurne een stageplek krijgen en eens kijken wat het inhield. nou ze mocht bij anky groom worden voor een tijdje. en na 2 dage smeekte ze om naar huis te mogen. want die chef is echt een eikel, ze moest zo'n paard pakken want die gingen ze trainen, en dat arme beest werd met stokken en al geslagen, maar hij moest passage lopen. en chef bracht hem terug naar de stal, 't beest had bloed op z'n poten. zo zielig.. en al het geld dat ze verdiende daar kochten ze dan iets lekkers van en chef at het lekker allemaal op.. oh walgelijke vent. toen had ze door wat voor wereldje het was hoor... dat het helemaal niet ging om de liefde voor het paard.. nee het paard moest en zou presteren, anders kon hij oprotte stom ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() vooral als het om paarden gaat die meer dan het gemiddelde kosten. Ik ben een tijdje ergens geweest bij een kerel die een springstal had, nou, daar zou IK zelfs nog over een 1,40 springen. daar zou nog een KOE aan de teugel lopen (logisch als ze autobanden aan het bit hangen ![]() ![]() ![]() en fysio (voor paarden en mensen) verdient goed ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De sage van Leukoplastiloslaat Verwijderd | 4 | 29-10-2006 12:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal (toch nog verder gegaan) vleermuismaatje | 2 | 28-09-2005 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Memoires van een veeteler Raffie | 4 | 07-06-2004 21:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Wilt u dit even keuren lestat080 | 14 | 29-03-2004 21:30 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Odysseus Tha Man | 21 | 19-04-2001 16:16 |