Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 21:27
snoops
snoops is offline
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik heb sinds een paar maanden een eigen paard. Eerst was hij altijd heel lief tijdens het rijden maar nu wil hij echt geen stap meer verzetten. Hij luisterd helemaal niet meer naar mijn hulpen en als ik vooruit wil gaat hij achteruit. Ik heb echt al heel veel geprobeerd maar hij blijft vervelend doen. Hebben jullie misschien nog een tip? Ik weet het echt niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 12:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Als eerst wel lief was en nu opeens niet meer, is dat wel raar... misschien heeft 'ie ergens pijn en wil 'ie daarom niet meewerken? ik weet niet veel van paarden, maar toch... eet en drinkt 'ie verder wel goed?
Oud 24-06-2003, 13:39
Bruut
Bruut is offline
vrom is mn reply weg?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:45
snoops
snoops is offline
Hij eet en drinkt heel goed. Het is wel zo dat ik een tijdje minder tijd voor hem had dan anders omdat ik hard moest werken voor school. Voor die tijd probeerde hij me ook al uit maar het is nu alleen maar erger geworden! Ik ben vorige week de hele tijd met veel geduld met hem bezig geweest. Gewoon rondjes lopen enzo voor gehoorzaamheid. Daarna ben ik er zonder zadel en hoofdstel op gaan zitten en liep mijn moeder er naast dat ging allemaal goed. Maar nu ben ben ik een stapje verder gegaan en ging ik op hem rijden met hoofdstel en liep mijn moeder er nog steeds naast en kon ik soms zelfs kleine stukjes zonder iemand ernaast doen. Nu doet hij al weer net zo vervelend als voorheen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:30
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Bruut schreef op 24-06-2003 @ 14:39:
vrom is mn reply weg?
Oud 25-06-2003, 12:53
Verwijderd
schop onder z'n donder geve.
dies je gewoon aant uitprobere
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:03
Dark Angel
Dark Angel is offline
Laat 'm eerst een door een veearts bekijken, je wilt wel even uitsluiten dat 'ie pijn heeft. Laat 'm ook kijken of zadel een hoofdstel goed zijn.

Verder: Ik zou maar eens les gaan nemen, het helpt vaak enorm om een ander z'n visie op je problemen te hebben. 't zal misschien inderdaad aankomen op 'm flink aanpakken, maar dat zou ik dan wel onder begeleiding van een instructeur doen, zodat je wel de juiste dingen beloont en afstraft. Echt op de goede manier streng zijn is ook een kunst op zich.
Oud 27-06-2003, 21:10
Ireentje
Ireentje is offline
Dit probleem heb ik precies gehad bij mijn eigen paard.
Als jij in het begin een paard koopt, gaat dat paard je waarschijnlijk na een tijdje uitproberen. Wat die van mij ook deed. Als ik buiten ging rijden moest je op begeven moment bij een kruising naar links, maar madame had hier opeens geen zin meer in. huppa! ze stopte gewoon, verzette geen stap er was geen beginnen aan je kon schoppen wat je wou een tik met de zweep geven maar mevrouw verzette geen stap.

Vervelend he zo'n kliertje maar nu ga jij een nog grotere klier zijn want jij wil en zal buitenrijden/in de bak rijden. In de eerste plaats moet je veel doorzettingsvermogen hebben en ontzettend koppig zijn (neem een voorbeeld aan je paardje) Je moet iig een zweep bij de hand hebben, zodra je paard gaat 'staken' zet je een luide stem op WAT IS DIT NOU AMMEHOELA LOOP EENS DOOR TUTHOLA dan geef je een flinke duw met je benen. Een flinke schop mag ook hoor, met lieve woordjes en aaitjes kom je niet ver hier. Als het nogniet gaat tik je met de zweep.

Weer benen geven. Reageert ze niet? weer een flinke tik met de zweep. En zo hou je vol. Als ze achteruit gaat lopen dan probeer ze tegen een (veilig, dus niet met prikkeldraad ed) hek of muur te laten lopen achteruit. Dan hebben ze nog een keus: voorruit.

Als ze buiten ook staken dan doe je hetzelfde maar met achteruitlopen is dit vaak wat lastiger. Je kunt afstappen, een stukje lopen en weer opstappen. Dit klinkt stom maar probeer maar eens, na een tijdje gaat het steeds beter.

Sorry dat het verhaal zo lang is geworden maar je moet echt doorzetten, elke keer dat jij afstapt en je paardje weer op stal zet nadat ze is gaan staken heeft ze weer gewonnen. En zo word het steeds moeilijker voor jou.

Succes!! dat heb je wel nodig, ik heb hetzelfde probleem gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:07
snoops
snoops is offline
Ik heb het nu met de harde aanpak geprobeerd. Het gaat nu al een heel stuk beter. Ik krijg hem al weer vooruit en hij luisterd ook al weer veel beter naar mijn hulpen. Ik ga gewoon elke dag goed met hem bezig en dan gaat het elke dag weer wat beter. Ik zit nu wel een stuk zekerder te paard dan voordat hij met die 'geintjes begon'. We zijn er nog lang niet maar er is vooruitgang.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:54
Eend
Eend is offline
eerst door veearts (desnoods ook door fysio) laten bekijken en als er echt niks aan de hand is, dan ist gewoon een iets minder lief beestje als dat je dacht. Maybe kun je bij de vorige eigenaar ook nog ff om info vragen of anders in zn papieren.
En anders heb ik wel zo'n trucje dat je m een enorme opdonder geeft en echt kwaad op m blijft totdat ie eindelijk een stap vooruit zet. Let wel op dat je m ondertussen wel de juiste hulpen geeft, anders raakt ie in de war.
Oud 30-06-2003, 13:07
Roxy
Roxy is offline
ja absoluut, probeer eerst vast te stellen dat ie lichamelijk echt niks mankeert want anders kun je um flink verpesten door hem te straffen voor iets wat ie alleen maar doet omdat ie pijn heeft...
goed die kans zal wel niet zo groot zijn en het zal wel op uitproberen neerkomen.. mjah ik heb er zelf ook altijd problemen mee omdat ik te 'lief' ben als ik begin met rijden, ik moet eigenlijk vanaf het begin boos op hem zijn zodat als ie een stap verkeerd zet hem al meteen aanpak.. dan houdt het ook een stuk eerder op dan als je pas na 20 min gezeik van het paard boos gaat worden.. Daarom vind ik het fijn om begeleid te worden dmv lessen, hoeven echt niet perse dure prive lessen te zijn, als iemand je maar in de gaten houdt en aanspoord om er werk van te maken..
Oud 30-06-2003, 21:01
woefbeessie
woefbeessie is offline
Citaat:
snoops schreef op 23-06-2003 @ 22:27:
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik heb sinds een paar maanden een eigen paard. Eerst was hij altijd heel lief tijdens het rijden maar nu wil hij echt geen stap meer verzetten. Hij luisterd helemaal niet meer naar mijn hulpen en als ik vooruit wil gaat hij achteruit. Ik heb echt al heel veel geprobeerd maar hij blijft vervelend doen. Hebben jullie misschien nog een tip? Ik weet het echt niet meer.
Het kan inderdaad zijn dat hij pijn heeft maar ook de maandagziekte daar kan je beter de dierenarts voor bellen
die ziekte herken je aan dingen zoals dat je paard hoe hard je ook trekt geen stap verzet
Oud 01-07-2003, 09:36
Verwijderd
'k zei toch dat je em een schop onder z'n donder moest geve
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:22
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 27-06-2003 @ 22:10:
Dit probleem heb ik precies gehad bij mijn eigen paard.
Als jij in het begin een paard koopt, gaat dat paard je waarschijnlijk na een tijdje uitproberen. Wat die van mij ook deed. Als ik buiten ging rijden moest je op begeven moment bij een kruising naar links, maar madame had hier opeens geen zin meer in. huppa! ze stopte gewoon, verzette geen stap er was geen beginnen aan je kon schoppen wat je wou een tik met de zweep geven maar mevrouw verzette geen stap.
Is ook maar gevaarlijk op zo'n baan waar auto's rijden en je paard doet wat hij wil.
Als je ineens moet stoppen en hij loopt door ofzo.
Oud 02-07-2003, 16:41
Qimm
Qimm is offline
Check bij het poetsenof hij last van zijn rug of benen heeft, zo niet dan:

Kei en kei hard door pakken, hij probeert je gewoon uit! Ja heel gemeen van mij, boohoo! Maar als je je paard over je heen laat lopen is het einde zoek, want een paard is nl zo veel sterker dan jij!
Dan maar even gemeen doen hoor, jij bent nog altijd de baas en wat jij zegt hoort te gebeuren. Als het paard 1x van je wint zal hij altijd blijven protesteren en zul je niet echt leuk kunnen rijden. Ik wil niet alleen het vertrouwen van mijn paard maar ook respect, want ik ben sterker (dat denkt zij tenminste)
en ja soms doen paarden puberig, overal tegen in. En wat doen jouw ouders dan? Ik neem aan die die ook niet over zich heen laten lopen.
Zo zie ik de band met je paard, net als met je ouders jij bent de ouder en het paard het kind. de ouder heeft altijd de leiding en het kind hoort te gehoorzamen. En als ik me netjes gedraag thuis mag ik steeds meer, dat geld ook voor mijn paard. Zij mag ZO veel. Ik kan haar rustig los ergens laten staan. Ze zal niet proberen om weg te lopen of om stiekum gras te gaan eten als dat niet mag. Als ze dat toch probeert is een scherpe "uh" genoeg om haar te weerhouden van wat ze van plan was.
Overigens ben ik een voorstander van beloning, komt misschien niet zo over nu Maar als ze het goed doet dan zit daar ook een beloning aan vast.
Ik ben heel streng, als ik drijf om aan te draven dan wil ik dat het op DAT moment gebeurd en niet pas 3 meter later. Als ik drijf en er gebeurt niets dan gaat de zweep er direct er achteraan, en meestal hoe je dat maar 2 of 3 keer te doen tis even gemeen misschien, maar wel handiger voor jou, anders dan drijf je je een ongeluk voordat er es wat gebeurd.
Tis een samenwerkingsverband waarbij de ruiter de touwtjes in handen heeft.
Ik heb nu nog maar een half woord nodig met mijn paardje. Ze doet vrijwel alles (behalve in de af en toe voorkomende puberbuien), ze is nergens bang voor, als ik haar iets vraag wat moeilijk is zal ze toch proberen om het zo goed mogelijk te doen. Het hoeft niet te lukken, als ze het maar probeerd dan ben ik blij. Als ik vraag om travers (wat ze nog niet goed kan) probeert ze het iig wel ipv het maar gewoon niet te doen.
He zeg wat een lang verhaal.
Concl. Streng maar rechtvaardig, wees altijd de baas en laat je paard het voelen, want in het wild worden ze ook inmekaargetrapt als ze niet luisteren Jij bent de leider en dan moeten ze accepteren en zo krijg je ook respect. Het kan want JIJ zegt het! Das mijn motto Ik zeg dat het kan, dus kan het ook. En mijn paard is het met me eens

[edit] Wordt nooit echt boos, je mag wel doen alsof. Maar op het moment dat jij boos wordt, wordt je onredelijk! En dat moet je er niet bij hebben! Dan vergeet je nl. goed gedag te belonen. Bv. je zegt draf, geen reactie, mep met de zweep, draaft (of galop, dat maakt niet uit) aan, dikke knuffel, want dat is wat je wou, harder Niet, niet reageren als hij het doet of boos worden als hij te hard gaat, want wie sloeg er nou wie... Je wou harder dus gaat ie harder. Doel bereikt.

EN

Niet ieder paard is het zelfde, bij een bangig paard werkt dit natuurlijk allemaal averechts! Daar moet je een andere oplossing voor zoeken![edit]

Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:36
Tessiej
Tessiej is offline
hmm das kut, dat heb ik ook wel eens bij mij vriend.
Gewoon van achter nemen en dan doet ie ut weer.
(dat klinkt ingewikkeld als vrouw-zijnde maar met een koevoet lukt alles.)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:37
KieWie
KieWie is offline
Misschien is je paard gewoon niet gelukkig. Normaal gesproken helpt een loonsverhoging eigenlijk, alleen vind ik dat heel onsociaal van hem. Nederland zit in een economische crisis, en jouw paard zit te zeuren om meer geld. In een crisis moeten we allemaal samenwerken.
De regering moet de infrastructuur verbeten met wat semi-permeabele kattengrind.
De ondernemers/bedrijfleiders moeten in nieuwe bedrijven investeren, en de prijzen laag houden.
En de werknemers moeten niet in staking gaan, en niet om meer geld vragen.
Dus jouw paard werkt eigenlijk mee aan de minimalisering van de Nederlandse economie.
Dankje.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:33
miro
miro is offline
Je moet m eens flink op zn donder geven. Een btje discipline kan nooit kwaad. Waarschijnlijk ben je te lief voor m geweest in t begin.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:12
biep
biep is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 25-06-2003 @ 13:53:
schop onder z'n donder geve.
dies je gewoon aant uitprobere
dat kan het zijn ja.

maar ik zou hem verder gewoon na laten kijken door een dierenarts, en 1 goede tip:

zorg dat je een goede instructuer/trice hebt!!!

hier heb je echt zoveel baat bij!
Oud 03-07-2003, 14:19
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
biep schreef op 03-07-2003 @ 15:12:
dat kan het zijn ja.

maar ik zou hem verder gewoon na laten kijken door een dierenarts, en 1 goede tip:

zorg dat je een goede instructuer/trice hebt!!!

hier heb je echt zoveel baat bij!
niet als je instructeur een watje is.

maar ik had em als ik jou was allang een schop onder zn donder gegeven. Mijn eerste paard was enorm verwend en dat heb ik ook geweten. dit valt onder het hoofdstuk OPVOEDING.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:27
biep
biep is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 15:19:
niet als je instructeur een watje is.
een GOEDE instructeur is geen watje.
Oud 03-07-2003, 17:34
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
biep schreef op 03-07-2003 @ 15:27:
een GOEDE instructeur is geen watje.

mijn instructeur geeft goed les, maar ik neem geen instucteur aan om mijn paard op te voeden. Ik neem aan dat als je een paard koopt dat je er genoeg vanaf weet om em goed op te voeden.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 18:34:
mijn instructeur geeft goed les, maar ik neem geen instucteur aan om mijn paard op te voeden. Ik neem aan dat als je een paard koopt dat je er genoeg vanaf weet om em goed op te voeden.
rijden is ook een deel van de opvoeding..
ik heb mijn paard 2 maanden naar mijn instructrice gebracht. zij heeft hem de basis van dressuur geleerd.. dat hij goed aan mijn been was en dat hij goed luisterde naar je hand.. wat ik versta onder opvoeden

ik rij zelf al bijna 9 jaar paard, en ik weet heus hoe ik een paard moet behandelen en rijden. maar ik ga toch geen jong paard verpesten door dat hem allemaal verkeerd aan te leren.. daarom heb ik hulp gevraagd, want ik was te onzeker om het zelf te doen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:56
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 18:49:
rijden is ook een deel van de opvoeding..
ik heb mijn paard 2 maanden naar mijn instructrice gebracht. zij heeft hem de basis van dressuur geleerd.. dat hij goed aan mijn been was en dat hij goed luisterde naar je hand.. wat ik versta onder opvoeden

ik rij zelf al bijna 9 jaar paard, en ik weet heus hoe ik een paard moet behandelen en rijden. maar ik ga toch geen jong paard verpesten door dat hem allemaal verkeerd aan te leren.. daarom heb ik hulp gevraagd, want ik was te onzeker om het zelf te doen
ik heb al mijn paarden zelf ingereden maar wel pas toen ze netjes 'opgevoed' waren. Ik hoef geen paarden bij mij op stal die zich niet weten te gedragen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 18:56:
ik heb al mijn paarden zelf ingereden maar wel pas toen ze netjes 'opgevoed' waren. Ik hoef geen paarden bij mij op stal die zich niet weten te gedragen.
mijn paard was niet opgevoed.. hij was wel heel braaf, maar hij snapte gewoon niet hoe hij aan een touwtje mee moest lopen.. heeft hij wel allemaal braaf geleerd gelukkig
maar ik gaf er nix om dat hem dat nog niet geleerd was, 'k was er alleen maar blij om, anders was hij nog duurder geweest
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2003, 19:51
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 19:04:
mijn paard was niet opgevoed.. hij was wel heel braaf, maar hij snapte gewoon niet hoe hij aan een touwtje mee moest lopen.. heeft hij wel allemaal braaf geleerd gelukkig
maar ik gaf er nix om dat hem dat nog niet geleerd was, 'k was er alleen maar blij om, anders was hij nog duurder geweest
heb je gelijk in. ik had een keer een bismarck merrie gekocht die een ongeluk had gehad en onhandelbaar was (11 jaar oud). daarvoor was het al een pismerrie, maar ze schopte gewoon onze deuren eruit. na een half jaar was ze nog altijd niet vriendelijk maar ze luisterde en was niet agressief. En toen kwam er een gek die haar wilde ruilen voor een 2 jarige Murano hengst
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:56
snoops
snoops is offline
Mijn paard gaat nu alweer vaag doen terwijl het toch echt beter ging. Ik weet zeker dat het uitproberen is. Hij probeerd zich steeds om te draaien. Of hij gaat zo in een hoek staan dat hij geen kant meer op kan. Als ik hem dan een tik met de zweep geef en probeer hem om te laten draaien. Gaat hij alleen maar achterwaarts. Ik blijf natuurlijk volhouden. Maar het is echt lastig.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:00
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
snoops schreef op 03-07-2003 @ 19:56:
Mijn paard gaat nu alweer vaag doen terwijl het toch echt beter ging. Ik weet zeker dat het uitproberen is. Hij probeerd zich steeds om te draaien. Of hij gaat zo in een hoek staan dat hij geen kant meer op kan. Als ik hem dan een tik met de zweep geef en probeer hem om te laten draaien. Gaat hij alleen maar achterwaarts. Ik blijf natuurlijk volhouden. Maar het is echt lastig.
Tip: rond je hoeken even af, kan hij er ook niet meer in gaan staan, en als hij dan achteruit gaat, zet hem dan ook maar flink in de achteruit tot dat hij er zat van is en dan nog even doorgaan in de achteruit, want dat wou hij toch zo graag? Werkt meestal wel aardig
Oud 03-07-2003, 20:02
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 21:00:
Tip: rond je hoeken even af, kan hij er ook niet meer in gaan staan, en als hij dan achteruit gaat, zet hem dan ook maar flink in de achteruit tot dat hij er zat van is en dan nog even doorgaan in de achteruit, want dat wou hij toch zo graag? Werkt meestal wel aardig

inderdaad, gewoon blijven volhouden. desnoods zet je staanders (van hindernissen) in de hoeken, dat werkte bij mij ook goed.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 20:51:
heb je gelijk in. ik had een keer een bismarck merrie gekocht die een ongeluk had gehad en onhandelbaar was (11 jaar oud). daarvoor was het al een pismerrie, maar ze schopte gewoon onze deuren eruit. na een half jaar was ze nog altijd niet vriendelijk maar ze luisterde en was niet agressief. En toen kwam er een gek die haar wilde ruilen voor een 2 jarige Murano hengst
MURANO??

dat meen je niet...

mijn paardje silvano is er een van murano
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:05
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 21:03:
MURANO??

dat meen je niet...

mijn paardje silvano is er een van murano
dus wel
mijne is pas 3 geworden, tornado heet ie. maar hij is een beetje iel heb je een foto van hem? en wie is zn moeder?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:05
Verwijderd
ik wil een foto van dat paardje zien
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:07
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 21:05:
ik wil een foto van dat paardje zien
die heb ik niet op mn computer
maar hij is zwart, geen enkele aftekening (ja een donkerbruin klein vlekje op zn hoofd, maar dat telt niet) en is nu 1.66
hij is een murano x holland
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:09
Verwijderd
oh gaaf
dit vind ik zo leuk he
ik heb een boel foto's
ik ga ze er zo op zetten..
momentje hoor, moet ze nog ff klein maken

silvano is een jaartje ouder, 4 jaar en zijn moeder is henriëtte
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:10
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 21:09:
oh gaaf
dit vind ik zo leuk he
ik heb een boel foto's
ik ga ze er zo op zetten..
momentje hoor, moet ze nog ff klein maken

silvano is een jaartje ouder, 4 jaar en zijn moeder is henriëtte
en de moeders vader?
heb je em al eens laten vrijspringen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:18
Nebula
Nebula is offline
Als je even precies hetzelfde bij je paard flikt, merkt hij wel hoe irritant dat is

Geintje. Gewoon een fiets kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:24
Verwijderd
ja hij springt super ech superknol. in de les doe ik er kleine huppeltjes mee

hier foto van stamboek eerste deel:

tweede deel:

silvano in de dressuur:

sil in de eerste springles:

en nog een mooie foto waar je zijn vlek kan zien :

je kan het zo gek nie bedenke of we hebbe er een foto van
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:33
ellaversa
ellaversa is offline
ik heb wel fotos van twee andere paarden.

bovenste twee is die merrie die ik tegen die murano geruild heb

+

en dit was mijn allerliefste springertje
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 21:33:
eerste foto
haha dat heb je goed gedaan

trouwens, weet jij waar murano nu staat? want in het hengstenboek stond dat de eigenaar in goor woont, maar daar staat hij niet, want daar zijn we wezen kijken toen we daar op vakantie waren..

misschien rijden we over een aantal jaar tegen elkaar internationaal, net als hun vader

Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:39
ellaversa
ellaversa is offline
ja dat was echt zo een dressuur beestje, wilde ik gaan springen met dr, stopte ze voor de hindernis om dr aan te snuffelen
qua hoofd lijken onze murano's op elkaar.
heeft die van jou ook elastiek in zn achterbenen ?

heb je nooit problemen bij dressuurwedstrijden, dat de jury zegt dat ie ongelijk loopt door zn witte voorvoetje?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 21:39:
ja dat was echt zo een dressuur beestje, wilde ik gaan springen met dr, stopte ze voor de hindernis om dr aan te snuffelen
qua hoofd lijken onze murano's op elkaar.
heeft die van jou ook elastiek in zn achterbenen ?

heb je nooit problemen bij dressuurwedstrijden, dat de jury zegt dat ie ongelijk loopt door zn witte voorvoetje?
wat bedoel je met elastiek ?
ik heb nog maar 3 proefjes gereden en daarbij 157 en 165 en 167 punten gehaald.. nooit commentaar gehad over zijn witte beentje.. maar hij loopt niet ongelijk. dat lijkt misschien wel met zo'n wit been maarja.. de vlek van zijn buik had eigenlijk op het andere been moeten zitten
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:42
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 21:41:
wat bedoel je met elastiek ?
ik heb nog maar 3 proefjes gereden en daarbij 157 en 165 en 167 punten gehaald.. nooit commentaar gehad over zijn witte beentje.. maar hij loopt niet ongelijk. dat lijkt misschien wel met zo'n wit been maarja.. de vlek van zijn buik had eigenlijk op het andere been moeten zitten
ja het lijkt ongelijk (dat bedoelde ik)
met elastiek bedoelde ik dat ie een geweldige achterbeenbeweging heeft. Wat wil je met em gaan doen? dressuur of springen?
leuk paardje trouwens. hoe groot is ie?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 21:42:
ja het lijkt ongelijk (dat bedoelde ik)
met elastiek bedoelde ik dat ie een geweldige achterbeenbeweging heeft. Wat wil je met em gaan doen? dressuur of springen?
leuk paardje trouwens. hoe groot is ie?
sil is ook z'n 165 ofzo, we hebbe hem nog niet gemeten..
ja hij is er heel goed bij vanachteren
ik ga er eerst op dressuren, en dan volgend jaar zomer ofzo als hij klaar is voor het springen wil ik er ook bij gaan springen.. en de cross natuurlijk dat deed ik op mijn vorige pony ook, is gaaf man..
trouwens.. is die van jou ook zo'n schijterd.. die van mij is zo'n mietje he.. hij plakt enorm aan de fries van me pa
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:48
ellaversa
ellaversa is offline
echt zo een enorm schaap heb ik nog nooit gezien, hij is bang voor mijn hondje!
ik weet nog niet wat ik doe, als ik volgend jaar bij de luchtmacht word aangenomen heb ik geen tijd meer voor hem. maar aan de andere kant , als ik geweigerd word ga ik naar deurne en dan gaat ie mee.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 21:48:
echt zo een enorm schaap heb ik nog nooit gezien, hij is bang voor mijn hondje!
ik weet nog niet wat ik doe, als ik volgend jaar bij de luchtmacht word aangenomen heb ik geen tijd meer voor hem. maar aan de andere kant , als ik geweigerd word ga ik naar deurne en dan gaat ie mee.
haha grappig
het is jammer als je hem weg moet doen ja.
naar deurne is wel leuk, vooral als je hem mee kan nemen
voor wat ga je dan studeren in deurne..
'k heb nog een verhaal voor je maar dat is minder, van deurne
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:55
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 21:52:
haha grappig
het is jammer als je hem weg moet doen ja.
naar deurne is wel leuk, vooral als je hem mee kan nemen
voor wat ga je dan studeren in deurne..
'k heb nog een verhaal voor je maar dat is minder, van deurne
fysio voor paarden ofzo. vertel dan eens over deurne. ik heb wel gehoord dat je heel erg vaak te horen krijgt : dit is niks, wat doe jij hier eigenlijk? en dat ze dat tegen bijna iedereen zeggen : \
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 21:55:
fysio voor paarden ofzo. vertel dan eens over deurne. ik heb wel gehoord dat je heel erg vaak te horen krijgt : dit is niks, wat doe jij hier eigenlijk? en dat ze dat tegen bijna iedereen zeggen : \
oh fysio is gaaf
ik ga het voor mensen doen haha bijna 't zelfde
hm dat heb ik niet gehoord maar.
een vrouw bij ons van de manege waarmee ik op vakantie ben geweest, nou die vertelde dus op vakantie dat zij altijd heel graag naar deurne wilde enzo.
haar ouders vonden dat nix omdat het een best lage opleiding was (voor groom enzo) en dat ze veel beter iets hogers kon gaan doen. maar ze geloofde er nix van, dus ze werd erheen gestuurd van die ouders, voor een aantal dagen.. ze zou dus via deurne een stageplek krijgen en eens kijken wat het inhield. nou ze mocht bij anky groom worden voor een tijdje. en na 2 dage smeekte ze om naar huis te mogen. want die chef is echt een eikel, ze moest zo'n paard pakken want die gingen ze trainen, en dat arme beest werd met stokken en al geslagen, maar hij moest passage lopen. en chef bracht hem terug naar de stal, 't beest had bloed op z'n poten. zo zielig.. en al het geld dat ze verdiende daar kochten ze dan iets lekkers van en chef at het lekker allemaal op.. oh walgelijke vent.
toen had ze door wat voor wereldje het was hoor... dat het helemaal niet ging om de liefde voor het paard.. nee het paard moest en zou presteren, anders kon hij oprotte
stom
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:08
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 22:01:
oh fysio is gaaf
ik ga het voor mensen doen haha bijna 't zelfde
hm dat heb ik niet gehoord maar.
een vrouw bij ons van de manege waarmee ik op vakantie ben geweest, nou die vertelde dus op vakantie dat zij altijd heel graag naar deurne wilde enzo.
haar ouders vonden dat nix omdat het een best lage opleiding was (voor groom enzo) en dat ze veel beter iets hogers kon gaan doen. maar ze geloofde er nix van, dus ze werd erheen gestuurd van die ouders, voor een aantal dagen.. ze zou dus via deurne een stageplek krijgen en eens kijken wat het inhield. nou ze mocht bij anky groom worden voor een tijdje. en na 2 dage smeekte ze om naar huis te mogen. want die chef is echt een eikel, ze moest zo'n paard pakken want die gingen ze trainen, en dat arme beest werd met stokken en al geslagen, maar hij moest passage lopen. en chef bracht hem terug naar de stal, 't beest had bloed op z'n poten. zo zielig.. en al het geld dat ze verdiende daar kochten ze dan iets lekkers van en chef at het lekker allemaal op.. oh walgelijke vent.
toen had ze door wat voor wereldje het was hoor... dat het helemaal niet ging om de liefde voor het paard.. nee het paard moest en zou presteren, anders kon hij oprotte
stom
dat zie je helaas steeds vaker
vooral als het om paarden gaat die meer dan het gemiddelde kosten. Ik ben een tijdje ergens geweest bij een kerel die een springstal had, nou, daar zou IK zelfs nog over een 1,40 springen. daar zou nog een KOE aan de teugel lopen (logisch als ze autobanden aan het bit hangen ) ik ben dezelfde dag nog vertrokken. Ik heb niks tegen streng zijn tegen een paard en flink optreden tegen em, maar zoiets valt bij mij onder het kopje mishandeling en dat gaat veel te ver.

en fysio (voor paarden en mensen) verdient goed
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:09
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-07-2003 @ 22:08:
dat zie je helaas steeds vaker
vooral als het om paarden gaat die meer dan het gemiddelde kosten. Ik ben een tijdje ergens geweest bij een kerel die een springstal had, nou, daar zou IK zelfs nog over een 1,40 springen. daar zou nog een KOE aan de teugel lopen (logisch als ze autobanden aan het bit hangen ) ik ben dezelfde dag nog vertrokken. Ik heb niks tegen streng zijn tegen een paard en flink optreden tegen em, maar zoiets valt bij mij onder het kopje mishandeling en dat gaat veel te ver.

echt erg ja!!

en fysio (voor paarden en mensen) verdient goed
ja en het is leuk, en je maakt iedereen beter in plaats van kapot en je hebt geen nare stageadresse
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:12
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 03-07-2003 @ 22:09:
en je hoeft geen dure fysio te laten komen als je eigen p aard wat heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten