Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2004, 09:17
little_devotion
little_devotion is offline
Hallo

Ik wil graag met een paar vrienden een woning gaan huren in Breda. Nou vroeg ik me af wat voor bedrag er ong. bij komt aan gas water licht en belastingen enz. Iemand enig idee?
Oud 22-10-2004, 10:26
Verwijderd
Ik woon in een flatje en ik ben ongeveer 50 euro per maand kwijt (vantevoren afgesproken enzo.) Daar zit dan ook allerlei gemeentelijke belastingen enzo bij, die bedragen toch soms nog best veel
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 11:16
little_devotion
little_devotion is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-10-2004 @ 11:26 :
Ik woon in een flatje en ik ben ongeveer 50 euro per maand kwijt (vantevoren afgesproken enzo.) Daar zit dan ook allerlei gemeentelijke belastingen enzo bij, die bedragen toch soms nog best veel
Ja daarom. Maar 50 euro...en met hoeveel mensen verdeel je dat dan? En zit daar dan ok gas water en licht bij?
Oud 22-10-2004, 15:57
Stepsje
Stepsje is offline
Vaak zitten zulke kosten al wel in de servicekosten bij een huurhuis. (Stookkosten soms niet) en die kosten kunnen heel er variëren van 50 euro ongeveer tot ook wel 200 euro in de maand.

Gemeentelijke heffingen kun je ook op de site van je gemeente zien. Dat verschilt per gemeente.
Oud 26-10-2004, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Stepsje schreef op 22-10-2004 @ 16:57 :
Vaak zitten zulke kosten al wel in de servicekosten bij een huurhuis. (Stookkosten soms niet) en die kosten kunnen heel er variëren van 50 euro ongeveer tot ook wel 200 euro in de maand.

Gemeentelijke heffingen kun je ook op de site van je gemeente zien. Dat verschilt per gemeente.
In Rotterdam zitten die kosten er volgens mij zelden tot nooit bij...wel bij servicewoningen (maar die zijn voor bv. 55+'ers), dacht ik. De kosten kunnen idd heel erg varieren, 't is maar net wat je doet (als je maar de halve week er bent, dan ben je vanzelfsprekend veel goedkoper uit dan wanneer je een hennepkwekerij in je huis hebt ).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 08:11
Auntie M
Auntie M is offline
mijn vaste lasten voor het huren van een 3 kamer-flat:

Huur 398,00 (maandelijks incl. servicekosten en gas)
Electriciteit 125,00 (maandelijks)
water 30,00 (per kwartaal)
inboedel verzekering 21,00 (per kwartaal)
gemeente belastingen 345,00 (jaarlijks maar kan gespreid worden)
waterschapsbel 85,00 (jaarlijks maar kan gespreid worden)

Hierbij moet je nog rekening houden dat ik alleen woon, weinig thuis ben omdat ik de hele dag werk en de verwarming bijna nooit aan doe omdat die oudjes hier in de flat al zo lekker stoken. Sommige bedragen kunnen dus voor jullie met z'n drieen (bijv. water) een stuk hoger uit vallen.
Ik geloof dat bij de gemeentebelastingen ook rekening wordt gehouden met een eenpersoonshuishouden en dat dat dus ook meer kan zijn. En zoals al eerder door iemand gezegd kunnen de belastingen per gemeente verschillen.

Vwb het gas betaalde ik samen met electriciteit 140 euro, nu is er voor gas door de woningbouwvereniging 60 euro uitgetrokken.
125 euro voor electriciteit is nu vrij ruim genomen, maar dat komt door omstandigheden zo.

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 08:14.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:30
Luna
Luna is offline
ik betaal niets
Oud 03-11-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
FleurtjeKoo schreef op 22-10-2004 @ 12:16 :
Ja daarom. Maar 50 euro...en met hoeveel mensen verdeel je dat dan? En zit daar dan ok gas water en licht bij?
50 euro is een voorschot, we zijn met ons drieën en we betalen elk 50 euro voor gas en electriciteit (water zit bij de huur in.) En vergeet de gemeentelijke belastingen niet, dat is op jaarbasis ook zo'n 400 euro ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten